Jump to content
IGNORERAD

3G i Korat


Soengsang

Recommended Posts

Helt ok mobil(AIS) uppkoppling 85 km ost om Korat ca 3mb ner och 0,4 upp.699bth/månad.

Har inte riktigt fått kläm om den mängd data jag kan använda, troligen är det någon begränsning typ 5gb.

Kör med en router som jag köpte hos den lokala mobilhandlaren för 3500bth, sen var det bara att dunka i sim-kortet.

post-3210-127587803411_thumb.jpg

post-3210-127587803411_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det vore intressant att veta var i Thailand du bor. Jag vet att en del större orter har täckning för Wireless 3G. Jag själv bor 13 km utanför Dankhunthod som har täckning men det räcker inte fram till vår by. Vet du vilket märke (fabrikat) det är på din Router.

Thaiswed

www.thaio.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det vore intressant att veta var i Thailand du bor. Jag vet att en del större orter har täckning för Wireless 3G. Jag själv bor 13 km utanför Dankhunthod som har täckning men det räcker inte fram till vår by. Vet du vilket märke (fabrikat) det är på din Router.

Thaiswed

www.thaio.se

Bor längs väg 224 85 km ESE om Korat, bor ej i centrala "stan" har huset ca 1,5km utanför.

Se den röda inringningen

post-3210-127588712363_thumb.jpg

Routern / modemet

post-3210-127588719072_thumb.jpg

post-3210-127588712363_thumb.jpg

post-3210-127588719072_thumb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Låter ju som en klockren lösning om man skyr civilizationen men ändå vill ha en schysst uppkoppling. Det som oroar lite är väl eventuell maxgräns. Kan säkert bli dyrt att överskrida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ju som en klockren lösning om man skyr civilizationen men ändå vill ha en schysst uppkoppling. Det som oroar lite är väl eventuell maxgräns. Kan säkert bli dyrt att överskrida.

Kostar nog inget att överskrida, kortet är av typen "prepaid", det ena som säkert händer är att det stängs eller att farten går ner...

Men jag ska stanna till hos handlaren inne i byn sen och fråga ang mängden data.

Ska också ansluta en riktantenn till modemet/routern som det är nu har jag inte alls prövat ut den mest fördelaktiga placeringen i kåken.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utvecklingen går frammåt :clapping:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hallå tomurdoc

såg att du höll till i Soeng sang. Kommer själv åka dit om 2-3 veckor till tjejens by och letar nu efter en stabil internetuppkoppling.

Har du köpt den router du har i Soeng sang? Funkar till flera datorer? ( ej nödvändigt)

Byn ligger ca 10km utanför Soeng Sang, tror du att det finns någon 3g täcking så långt utanför?

Körde förut med parabol som kosta runt 4000B(!) per månad tror jag. Men den funkade riktigt dåligt o stanna hela tiden så tog bort den.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hallå tomurdoc

såg att du höll till i Soeng sang. Kommer själv åka dit om 2-3 veckor till tjejens by och letar nu efter en stabil internetuppkoppling.

Har du köpt den router du har i Soeng sang? Funkar till flera datorer? ( ej nödvändigt)

Byn ligger ca 10km utanför Soeng Sang, tror du att det finns någon 3g täcking så långt utanför?

Körde förut med parabol som kosta runt 4000B(!) per månad tror jag. Men den funkade riktigt dåligt o stanna hela tiden så tog bort den.

Vad har du för telefon?

Kanske funkar med tethering

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en Sony Ericsson Xperia arc. Har använt den i Sverige som modem, både med usb o wifi.

Den är låst till Tre nu, men det är väl enkelt fixat antar jag.

Frågan är ju bara hur pass bra täckning det är ute på vischan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...