Jump to content
IGNORERAD

Söka resa på internet


Up2You

Recommended Posts

Hej,är det någon som har tips på vart jag kan söka resor på internet? Vill flyga med thaiair,Quatar,Finnair m.m men när jag söker på resfeber,reseguiden m.m så ser det ut som dom inte har t ex thaiair utan mest KLM och Air France. Om jag beställer en resa på nätet så hur funkar det,får man automatiskt ombokningsbar biljett eller måste man ringa och be om en?Och vad kostar det extra?

Någon som har flygit med Air france eller KLM?? Vad tyckte ni om dom? Såg att det finns biljetter från Gbg-Bkk från 7500kr i december3 mån/biljett med KLM men skulle hälst vilja åka med thaiair.

Link to comment
Dela på andra sajter

challenger98

hej,

det finns hur många sökmotorer som helst på internet.

du kan kolla ett par av dem som jag tycker är bra.

www.reseguiden.se

www.flygvaruhuset.se

www.bigtravel.se

alternativet med KLM och Air France dyker upp allltid

och de flesta byråer säljer dessa,

som du ser så prioriterar de alltid lägre pris

så att de ska få mera resenärer

de verkar på en marknad som inte är deras

egen, men jag tycker att

www.qatarairways.com och www.lufthansa.com

är bra, du kan alltid registrerar dig att få deras

nyhetsbrev så vet du när kampanjerna går

och kommer.

mvh challenger98smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Finns massor av trådar om detta med tips och trix.

Svårt att hitta kanske men om du söker efter inlägg med ordet "BKK" ?

Jag föredrar sökmotorn allaflygbiljetter.se den söker snabbt och hittar bra.

Ibland är det andra som hittar bättre, men generellt kan sägas att på flygbolagens egna sites är det dyrast.

Möjligen med undantag av SAS när man ska flyga inrikes.

Experimentera med utrese- och hemresedatum så får du de bästa resultat.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sök minst 5 siter samtidigt, kolla in resor varje dag helst. Priserna rör på sig hela tiden och ibland flera ggr om dagen.

var flexibel med datum.

Om du bara vill ha vissa bolag så kan du ställa in sökningen på dom flesta siterna.

Lycka till.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet..det finns mängder med olika trådar om just dessa ämnen och ber om ursäkt att jag startade en ny tråd i detta ämne,men kände att jag orkade inte bläddra igenom alla hehe...sorry sorry..

allaflygbiljetter.se har jag aldrig hört om innan,men tackar för tipset och ska ta en titt där ochså :beach:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Vill bara tillägga att det inte nödvändigtvis är fel att starta en ny tråd som denna.

Den här typen av information är färskvara, och det är inte alltid de gamla trådarna uppdateras. Samma gäller visum och många andra ämnen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara nämna att det var GammalDansken som gjorde att jag fick upp ögonen för att söka och planera resor till Thailand via internet förra sommaren. Från början tyckte jag bara det var tråkigt och jobbigt men nu när jag precis har köpt min fjärde resa till LOS så tycker jag det är hur kul som helst att sitta och jämföra priser, flygbolag, flygrutter, etc.

Jag åker med dem som är billigast. Har hittils åkt med Lufthansa, Etihad och KLM. Nästa resa i Juli blir med Finnair. Alla har hittills funkat bra, Etihad dock överlägset bäst vad gäller mat och underhållning ombord. Fast jag brukar försöka sova och då spelar det ju inte så stor roll. För mig är det även ok med flera flygningar dvs. landa och byta flygplan. Men vill du åka non-stop från Sverige så är det Thai som gäller.

Jag brukar använda allaflygbiljetter.se och flygresor.se men kollar även med Kelkoo.se och pricerunner.se. Använd gärna seatguru.com samtidigt som du bokar resan så ser du hur flygplanets konfiguration ser ut dvs. vad som är bra sittplatser ombord.

Mycket nöje med att boka din resa!

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Är man flexibel när det gäller resdagar så tycker jag att www.skyscanner är utmärkt. Man kan enkelt få fram vilka dagar som är billigast att åka på en viss månad utan att hålla på och mixtra själv med att söka på olika datum.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går bra att hitta billiga flygbiljetter på diverse sajter, men finns det någon sajt som låter en välja om biljetten skall vara ombokningsbar eller inte?

När jag behövt ombokningsbar biljett har jag vänt mej till resebyråer, det kostar ibland lite mer, ibland har det blivit billigare!

Nonkis travel har funkat bra för mej och för min far, fick bra och personlig service via telefon :great:

Vet att några har haft problem med uteblivna svar från Nonki, men då är det väl bara att ringa igen?

Att tala med en människa som är proffs på resor och förklara vad man behöver eller vill, få förslag om alternativ, som man inte tänkt på osv, är värt en liten slant extra, tycker jag. Gäller inte bara Nonki utan många resebyråer med tänkande anställda.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Det går bra att hitta billiga flygbiljetter på diverse sajter, men finns det någon sajt som låter en välja om biljetten skall vara ombokningsbar eller inte?

När jag behövt ombokningsbar biljett har jag vänt mej till resebyråer, det kostar ibland lite mer, ibland har det blivit billigare!

Nonkis travel har funkat bra för mej och för min far, fick bra och personlig service via telefon :great:

Vet att några har haft problem med uteblivna svar från Nonki, men då är det väl bara att ringa igen?

Att tala med en människa som är proffs på resor och förklara vad man behöver eller vill, få förslag om alternativ, som man inte tänkt på osv, är värt en liten slant extra, tycker jag. Gäller inte bara Nonki utan många resebyråer med tänkande anställda.

MVH Tommy

Flera sajter har ett kontakt nummer, man kan ringa dit och

fråga vilka av deras biljetter som är ombokningsbara.

Dom kan även boka åt dig via telefon, men då

kostar det lite extra.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Flera sajter har ett kontakt nummer, man kan ringa dit och

fråga vilka av deras biljetter som är ombokningsbara.

Dom kan även boka åt dig via telefon, men då

kostar det lite extra.

U-C

Japp.

Internet sajterna är resebyråer.

Du väljer själv servicenivån.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Foreslår www.erawantravel.se har alltid blivit bra bemött och har bra service,

BamBam

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...