Jump to content
IGNORERAD

Shopping i BKK. Är det lönsamt?


Posten Berit

Recommended Posts

När det kommer till deras originalkläder, så som Lacoste, Billabong, Body Glove så har jag inte lyckats att hitta något som håller någon vidare hög klass. Tex så är mina Lacoste T-shirt som frugan köpte till mig, redan efter ett par tvättar blivit lika breda som höga eller hur man nu skall förklara. För mig är det verkligen sant som man säger ”You get what you pay for…) Billigare men sämre...

kan hålla med dig att vissa t-shirts som jag köpt tappar formen efter ett tag men jag får för mig att dom inte är 'äkta' även om dom inhandlas på robinson, men piket tröjor från lacoste tycker jag det inte är någon skillnad på ifrån sverige. eller så är det bara sämre kvalitet på dom i Thailand... men för det priset så funkar det ändå ;)

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    6

  • Posten Berit

    5

  • heno

    4

  • Tommy

    4

Mest aktiva i denna tråd

Parragon, ja jisses!

Självklart svindyrt och bara lyx, men mitt jisses kommer sig av att det på detta shoppingcenter finns så djädrans många snygga brudar att man bara dånar.

Brukar sitta och sippa vin på en restaurang på andra våningen, denna ligger mitt i gångstråket och det jag sett där är antagligen de snyggaste tjejerna i hela Asien.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker.

Har på mig en billig kortärmad skjorta från Thailand och luktar redan unket efter 10 timmar trots tvagning och deodorant innan jag satte på mig den.

Billiga t-tröjor fungerar dock bra.

Och detta i kyliga Sverige.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

kan hålla med dig att vissa t-shirts som jag köpt tappar formen efter ett tag men jag får för mig att dom inte är 'äkta' även om dom inhandlas på robinson, men piket tröjor från lacoste tycker jag det inte är någon skillnad på ifrån sverige. eller så är det bara sämre kvalitet på dom i Thailand... men för det priset så funkar det ändå ;)

Det jag har handlat på Robinson har varit av bra kvalité och har funkat fint att tvätta. Och köper man flera tröjor så får man rabatt (även om damen brukar använda den istället :D ). Senast jag handlade så var det köp 4 betala för 3. Med denna deal så är det klart billigare än i Sverige.

Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker.

Har på mig en billig kortärmad skjorta från Thailand och luktar redan unket efter 10 timmar trots tvagning och deodorant innan jag satte på mig den.

Billiga t-tröjor fungerar dock bra.

Och detta i kyliga Sverige.

Instämmer helt i vad du säger.

Tror att det beror på att det är mer polyester i deras kläder och inte 100% äkta bomull.

Tänk dig själv att du tar på dig en plastpåse, inte mycket uppsugningsförmåga där inte, eller att du inte tar på dig något alls på överkroppen, då blir det typ hud mot hud, lite svårt att förklara hoppas du förstår.

Jag fick en gång förklarat av ”min” skräddare att bomull måste man importera och det är dyrt, därför mer polyester…

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag brukar handla jeans på MBK som jag tycker håller bra kvalite till mycket låga priser, sen som nämnts i tråden så är Robinson ett bra ställe att handla där det finns både billigare och märkes kläder att köpa, Lee, Levis mm mm

Robinson finns på Sukhumvit soi 19 och Ratchadapisek vid Thailand Culture Centre MTR station.

Chatuchak Market även kallat Weekend Market som finns vid Mo Chit BTS station, en jättemarknad där det finns nästan vad som helst och köpa

Pratunam Market som finns på vid Ratchaprarop Road, alldeles i närheten av Pantip Plaza.

En jättemarknad med kläder mm, finns dock risk att gå vilse i denna "laburint"

Mvh Akha/Micke

Ändrades av Akha
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Handlar alla mina kläder i Bangkok. Klart billigare som jag ser det.

En favorit är en rad butiker med namnet 'Export shop' som finns utspridda lite här och där i BKK. bla 2 stycken på MBK.

Skjortor/t-shirts ligger på 40-50 kronor. Jeans/brallor kortbyxor på ca 70-80 kronor kronor. Har jeans som jag köpt där som hållt i åratal. Sortimentet varierar kraftigt men alltid hittar man något.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker.

Har på mig en billig kortärmad skjorta från Thailand och luktar redan unket efter 10 timmar trots tvagning och deodorant innan jag satte på mig den.

Billiga t-tröjor fungerar dock bra.

Och detta i kyliga Sverige.

det är ju tyvärr så, tycker det är samma fenomen med H&M skjortor men jag antar att det är typ samma material dock har jag några äldre skjortor jag köpte på MBK som inte luktar men dock så är dom så noppiga nu så dom får vara på landet =)

samma med vissa strumpor som innehåller polyester (även om det står 100% bomull) dom är inte mumsiga efter en dag på stan...

men överlag är jag nöjd men mina inköp i Bangkok!

.-' henke

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har hört att ROLEX (orginal) är betydligt billigare i Bkk än i Sverige, har en vän som brukar köpa en varje gång han är här och sälja med bra vinst när han kommer hem.

Vet inte hur lönsamt det är med dagens valuta kurser...

Det blir förstås insmuggling till Sverige och det är kanske inte att rekommendera?

MVH Tommy

Jag har också ett par vänner som gör detta. Dom påstår att det är lönsamt. Dom reser också till KLIA och köper märkesklockor. Det ska vara det billigaste stället i Asien att handla märkesklockor. Säljs sedan i endera Sverige eller USA med, enligt uppgift, god förtjänst.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har också ett par vänner som gör detta. Dom påstår att det är lönsamt. Dom reser också till KLIA och köper märkesklockor. Det ska vara det billigaste stället i Asien att handla märkesklockor. Säljs sedan i endera Sverige eller USA med, enligt uppgift, god förtjänst.

KLIA Vad är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

KLIA Vad är det?

Undrar jag också, Kuala kanske? (KUL) flygplatsen i Kuala Lumpur.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Undrar jag också, Kuala kanske? (KUL) flygplatsen i Kuala Lumpur.

MVH Tommy

Kan vara KLIAr i fingrarna och måste sprætta pengar.

Orkar inte googla. Någon som kan ge riktpriser på klockor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Undrar jag också, Kuala kanske? (KUL) flygplatsen i Kuala Lumpur.

MVH Tommy

Är det Kuala Lumpur International Airport ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Är det Kuala Lumpur International Airport ?

Tur att det finns folk som fattar bättre än en själv.

Dags för google

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Undrar jag också, Kuala kanske? (KUL) flygplatsen i Kuala Lumpur.

MVH Tommy

Ber om ursäkt :wai: KLIA är Kuala Lumpur International Airport

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...