Jump to content
IGNORERAD

Varför?


Magrood

Recommended Posts

Om nu tråden tillåts komma tillbaka till ämnet.. så här kan en dum svensk man tänka..

Kvinna med barn, för att hitta jobb bosatt i huvudstaden 24-30 timmars bussresa från barnen, jobbet ett rent slavarbete till skitlön även efter lokala förhållanden, mer än halva skitlönen skickas till den som har hand om barnen, mat högst en gång per dag, ibland inte alls på 2-3 dagar.

Så såg min nuvarande dams situation ut när vi träffades. Jag har "passiviserat" henne med underhåll så hon kan bo nära sina barn, och så att de får anständigt med käk. Där hon har sitt hus, finns fiskare och bönder. Anställning är nära nog en omöjlighet.

Hon ville starta en affär, men det skulle kräva startkapital från mig. Jag tyckte det inte var någon idé eftersom hon var på gång att åka till Sverige. Därför blev det "passiviserandet", som åtminstone ser till att barn och mor får ses och att de inte svälter.

Nu har Schweiz (*) sett till att detta dröjer betydligt längre innan hon kan komma hit, så nu kommer jag antagligen att ta av mitt sparkapital för att hon ska få sin affär. Jag betvivlar att den kommer att ge någon vinst, men förhoppningsvis så går den åtminstone jämnt upp så har hon något att syssla med. Och är vinsten noll, lär jag få fortsätta att skicka pengar om hon ska ha mat på bordet. Men affären hamnar säkert i sjön när hon besöker Sverige, och sedan är det nya pengar för återstart innan hon kan komma hit "på riktigt", vilket kommer att ta lång tid.

(Hon har haft affär tidigare, och eftersom den nätt och jämnt gick runt satsade hon på att sälja av och ta pengarna för att dra till huvudstadens rika arbetsmarknad. Det blev, som framgår ovan, en flopp).

Kanske tänker jag fel, men den jag älskar vill jag inte ska behöva leva i misär medan jag själv äter tre gånger om dagen och har tillgång till ett bekvämt liv.

Den dagen hon kan bosätta sig i Sverige, vill hon jobba, och jag tycker att det är bra. Om hon vill utbilda sig, kommer jag att stötta henne, men hon kanske är lite för gammal (38) för några längre utbildningar.

(*) Hon är filippinska, och Schweiz har numera hand om Schengenviseringarna för Sveriges räkning. De ställer hårda krav för att bevilja visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nissefisk1

    11

  • Magrood

    7

  • andrejsdenruskige

    7

  • Posten Berit

    6

Mest aktiva i denna tråd

UDON-CHARLIE

Jo, oftast är det ju farangen i familjen som sliter ute på risfältet medans di övriga thaiarna sitter på verandan och läppjar på en whiskey.

Ny i Thailand eller?

Efter ett antal år där brukar man

se det på ett annat sätt.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

HC, det väl lite skillnad på Inkomst, och på vad hon debiterar, några utgifter finns väl, och hur många timmar i veckan debiterar hon, vad blir det efter skatt och annat?

Nissefisk1, jag tror du har fel om "Happy ending" på alla Thaimassage i Gbg, dessutom tycker jag du var oförskämd mot Herr Changs fru :kort:

MVH Tommy

Visst är det skillnad på bruttointäkt och nettoinkomst, för det första går 100 kronor i timman till moms... men faktum kvarstår att fru Chang tjänar bättre i Sverige än i Thailand även med hänsyn taget till det högre kostnadsläget här. Antalet timmar i veckan är en affärshemlighet, men låt oss säga att det finns gott utrymme för expansion. Om man bara kunde få tag i lämplig personal. De som är riktigt duktiga verkar föredra att starta egen verksamhet. I den mån svenske mannen tillåter det...

Det är svårt att säga något om hur vanligt det är med happy ending i Göteborg. Vissa kunder påstår att dom fått det här och där (ingen nämnd, ingen glömd), och blir mycket indignerade när fru Chang säger nej. Svårt att avgöra om det dom påstår är sant.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Nisse du kan väl aldrig tro att GT vinklar sina reportage för att sälja flera tidningar?huh.gifrtfm.gif

Kan hända men när det finns på film så blir det kanske LITE svårt att bortförklara ELLER ???1zgarz5.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Det är sorgligt att det finns så många som tror som du, antar att det är frustrerande för alla seriösa massagställen när de ständigt får frågan om "Happy ending".

Säger mer om de som tror så än om Thailändska damer jap.gif .

MVH Tommy

Men efter som att det finns film BEVIS så kanske det inte är så konstigt eller ???????????suicide.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

GD Hur insatt är du i massage verksamheten i Göteborg??

Att det finns ett antal happy endings ställen vet jag också, men att för den skull dra alla över den kammen är väl inte så bra, eller??? diablo.gif

Men KONGO hur insatt är DU i verksamheten då ? suicide.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Det är väl klart att det finns en hel del medlemmar som tillbringat långa tider i områden i Thailand där de sett hur det går till på massageinstituten.

Att man då för över denna kunskap även på massageinstituten i Sverige är nog inget märkligt.

Jag tror inte att MPR medlemmarna har fler förutfattade meningar om thaitjejer än andra, däremot så har säkert många medlemmar en klarare realistisk bild av det i många fall går till på diverse massageinstitut.

Nu tror jag ju inte personligen att happy endings är så vanligt på svenska massageinstitut. Mest beroende på rädslan för rättsliga problem.

Hade det varit lika enkelt i Sverige som i Thailand att muta diverse poliser o dyl så hade det säkert varit vanligt även i Sverige med förtäckt prostituion på massageinstituten.

BTT

Klockrent, det bidde en karma BTT.

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Visst är det skillnad på bruttointäkt och nettoinkomst, för det första går 100 kronor i timman till moms... men faktum kvarstår att fru Chang tjänar bättre i Sverige än i Thailand även med hänsyn taget till det högre kostnadsläget här. Antalet timmar i veckan är en affärshemlighet, men låt oss säga att det finns gott utrymme för expansion. Om man bara kunde få tag i lämplig personal. De som är riktigt duktiga verkar föredra att starta egen verksamhet. I den mån svenske mannen tillåter det...

Det är svårt att säga något om hur vanligt det är med happy ending i Göteborg. Vissa kunder påstår att dom fått det här och där (ingen nämnd, ingen glömd), och blir mycket indignerade när fru Chang säger nej. Svårt att avgöra om det dom påstår är sant.

Herr Chang har talat.

Men då kanske frågan är Hur många ggr i veckan får fru Chang en frågan om en happy ending ?

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Ny i Thailand eller?

Efter ett antal år där brukar man

se det på ett annat sätt.

U-C

Sa Thailands proffset och suckade..

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Men då kanske frågan är Hur många ggr i veckan får fru Chang en frågan om en happy ending ?

Minst en gång i veckan... ibland även förfrågningar via email.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minst en gång i veckan... ibland även förfrågningar via email.

Herr Chang har talat.

Va e de för mailadress?

ähh, förresten jag har visitkortet liggandes i lådan.Står säkert där.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart att det finns en hel del medlemmar som tillbringat långa tider i områden i Thailand där de sett hur det går till på massageinstituten.

Att man då för över denna kunskap även på massageinstituten i Sverige är nog inget märkligt.

Jag tror inte att MPR medlemmarna har fler förutfattade meningar om thaitjejer än andra, däremot så har säkert många medlemmar en klarare realistisk bild av det i många fall går till på diverse massageinstitut.

Nu tror jag ju inte personligen att happy endings är så vanligt på svenska massageinstitut. Mest beroende på rädslan för rättsliga problem.

Hade det varit lika enkelt i Sverige som i Thailand att muta diverse poliser o dyl så hade det säkert varit vanligt även i Sverige med förtäckt prostituion på massageinstituten.

BTT

Även i Thailand handlar det självklart om vart man väljer att gå, ett massageställe på Soi 6 i Pattis erbjuder med säkerhet denna tjänst.

Men jag är säker på att de flesta massageställen har inte denna tjänst på sin meny, de erbjuder massage inget annat.

BTT, Nissefisk samt andra liknande personer har fått sin Thailandserfarenhet genom att leva i barområden och bordeller, därför inskränks deras syn på Thailand just till detta.

Men hör och häpna, det finns faktiskt ett annat Thailand, ett helt annat Thailand, men dit kommer ni antagligen inte komma, därför att ni inte vill.

Ny i Thailand eller?

Efter ett antal år där brukar man

se det på ett annat sätt.

U-C

Jag läser inlägg efter inlägg av dig UC, och undrar, vad du har råkat ut för i Thailand.

Maken till bittrare människa och skribent får man leta efter, om nu Thailand och Thaifolk är så genomruttna som du ger sken av, varför flyttar du inte tillbaka till Sverige.

Jag har också ett antal år i Thailand och jag tycks se saker helt annorlunda än vad du gör.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Även i Thailand handlar det självklart om vart man väljer att gå, ett massageställe på Soi 6 i Pattis erbjuder med säkerhet denna tjänst.

Men jag är säker på att de flesta massageställen har inte denna tjänst på sin meny, de erbjuder massage inget annat.

BTT, Nissefisk samt andra liknande personer har fått sin Thailandserfarenhet genom att leva i barområden och bordeller, därför inskränks deras syn på Thailand just till detta.

Men hör och häpna, det finns faktiskt ett annat Thailand, ett helt annat Thailand, men dit kommer ni antagligen inte komma, därför att ni inte vill.

Jag läser inlägg efter inlägg av dig UC, och undrar, vad du har råkat ut för i Thailand.

Maken till bittrare människa och skribent får man leta efter, om nu Thailand och Thaifolk är så genomruttna som du ger sken av, varför flyttar du inte tillbaka till Sverige.

Jag har också ett antal år i Thailand och jag tycks se saker helt annorlunda än vad du gör.

VAXET min kära medmänniska, du har inte det blekaste aning om vart jag befinner mig i när jag är i Thailand, men en sak ska jag säga dig det är INTE i pattis eller i en massa barer. Så dina förutsatta meningar kan du stoppa upp där solen aldrig lyser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny i Thailand eller?

Efter ett antal år där brukar man

se det på ett annat sätt.

U-C

Finns de som varit vääääldigt länge i Thailand utan att göra ett ärligt handtag och trots det tycker att den för småslantar arbetande befolkningen är lata.

Trots denna lathet i omgivningen stannar de kvar för det är ju trots allt billigt att köpa sina tjänster av detta lata folk ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Jag har aldrig varit i sitsen att sitta i Sverige men en flickvän i Thailand och jag har inga kompisar i Sverige med thailändska flickvänner/fruar så jag är kanske inte rätt person att svara på Magroods inledande fråga. Om flickvännen har ett hyfsat jobb med en hyfsad lön finns det väl ingen anledning att hon ska säga upp sig och vänta på pengar från Sverige, har hon ett tungt/monotont fabriksjobb eller värre så anser jag det som ren förnedring att tvinga henne att fortsätta med det under de 3-6 månader jag antar det tar att få UT. Om hon då åker hem till mamma och lägger sig i hängmattan och väntar på sina pengar istället för att försöka lära sig något så är det "fel tjej" att starta en djupare relation med och förhoppningsvis upptäcker killen det rätt snart, förutsatt att han inte är "fel kille", vilket nog ganska ofta är fallet, och då är det väl en bra kombination.

Bra snubbar gifter sig inte med dåliga tjejer om de inte gifte sig just därför att de vill ha en dålig tjej smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl bara att åka till Djursholm och se på kvinnorna som fikar på villa Pauli. Inga arbetare direkt de har hemhjälp,städhjälp och barnflicka. Gubben "sliter" hela dagen medan frugan sliter ut guldkortet inte helt passivt kanske :suicide::suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill många farang killar göra sin thailändska tjej till en handlingsförlamad person genom att låta henne bara vara hemma och vänta på pengar som killarna ska skicka ned från Sverige?

Jag vet att det är en dum fråga, men jag mår illa av att se det.

Det är en sak att hjälpa sin tjej (som själv försöker hjälpa sig själv).

Men det är en helt annan sak om tjejen bara ska sitta och vänta på pengarna i från farangen och inte gör någonting.

:::

Man uppfostrar inte sina barn så - varför vill man "uppfostra/ge signal/vana" åt sin tjej att leva ett sånt liv?

:::

Det krävs två att dansa tango - det vet jag.

Ur mottagarens synpunkt så skulle jag gärna ta emot pengar som jag får - men aldrig att jag skulle vilja sitta som en handlingsförlamad person och inte gör något meningsfull och bara väntar på att pengarna ska komma in.

Men hur tänker givaren?

:::

Bara undrar...

Magrood

Liksom lika obegripligt att THAILÄNDSKA kvinnor accepterar att sluta jobba för att deras pojkvän vill det. Varför stå ut med en man som inte gör dem lyckliga eller låter dem bli lyckliga? Är det bara degen som hägrar eller? Dessa Thailändska kvinnor får väl för sjutton leta reda på en bättre man i stället för att leva i missär med en skitgubbe. Det finns en baksida av alla framsidor Magrood.

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

Liksom lika obegripligt att THAILÄNDSKA kvinnor accepterar att sluta jobba för att deras pojkvän vill det. Varför stå ut med en man som inte gör dem lyckliga eller låter dem bli lyckliga? Är det bara degen som hägrar eller? Dessa Thailändska kvinnor får väl för sjutton leta reda på en bättre man i stället för att leva i missär med en skitgubbe. Det finns en baksida av alla framsidor Magrood.

Har inte hunnit läsa igenom hela tråden.

Tar det sista inlägget först.

Precis som du säger att det finns en baksida av alla framsidor.

En man blir bitter för att han "har" blivit lurad på pengar av en pengargirig thaitjej - är en framsida som oftast framställs på internetforum.

Var ligger baksidan. Har någon tänkt längre bort än att hon var elak och lurade honom?

Var inte meningen att leta vad som är ägget och var som är hönsen. Och om det är ägget som föds av hönsen eller om det är hönsen/kycklingen som föds av ägget.

Men tycker det är intressant att ta upp det.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill många farang killar göra sin thailändska tjej till en handlingsförlamad person genom att låta henne bara vara hemma och vänta på pengar som killarna ska skicka ned från Sverige?

Jag vet att det är en dum fråga, men jag mår illa av att se det.

Det är en sak att hjälpa sin tjej (som själv försöker hjälpa sig själv).

Men det är en helt annan sak om tjejen bara ska sitta och vänta på pengarna i från farangen och inte gör någonting.

:::

Man uppfostrar inte sina barn så - varför vill man "uppfostra/ge signal/vana" åt sin tjej att leva ett sånt liv?

:::

Det krävs två att dansa tango - det vet jag.

Ur mottagarens synpunkt så skulle jag gärna ta emot pengar som jag får - men aldrig att jag skulle vilja sitta som en handlingsförlamad person och inte gör något meningsfull och bara väntar på att pengarna ska komma in.

Men hur tänker givaren?

:::

Bara undrar...

Magrood

Hmmm.i vissa fall vill bara en dansa tango.o me en drös av förlorare som inte e tillräckligt "jag" säkra o nyktra i sina giftas tankar blir det ett faktum.

:drinks:

ps: önskas detta förtydligas kan Ni vänligen se Er i edra speglar

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Jag har stått och tittat i min spegel, men jag fattar fortfarande inte vad du menar.

Men förklara det för mig och alla andra du allsmäktige.

Ha en bra dag

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har stått och tittat i min spegel, men jag fattar fortfarande inte vad du menar.

Men förklara det för mig och alla andra du allsmäktige.

Ha en bra dag

Du har tittat i spegeln men glømt att læsa.

Læs en gång till och fundera på om det stæmmer øverens med dig sjælv.

Om inte det gør det så behøver du inte se dig i spegeln...

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Enda anledningen att jag skickar ner en slant varje månad är att hon har svårt att få jobb nära där hon bor.Hon bor nu tillsammans med sin son och dotter och kan hålla koll på vad dom pysslar med...ser till att dom har rena kläder och mat på bordet.Båda barnen är tonåringar och kan ställa till med hysswink.gif Hon jobbade tidigare på sin kusins restaurang som typ timanställd när det behövdes nån hjälpreda under ffa högsäsong.

Nu med mitt lilla bidrag kan hon vara hemma.Hon kallar sig själv hemmafru,men har fullt upp med alla vardagsbestyr plus att hon hjälper sin pappa lite med vardagssysslor han inte orkar med riktigt...Tvätta städa handla mat och sånt som man kan göra när man är hemma hela dagarna.

Hon hjälper även till att fixa mat med och till sin mamma.

För mig är det värt varenda krona,jag känner att jag har råd med det.Men om dom så småningom flyttar till Sverige blir det ju annorlunda...

Men första tiden går väl åt till att plugga svenska,kanske inte så lätt om man snart är 40 år.Jag är själv strax över och känner att man inte lär sig Thailändska SÅ lätt.Hade varit enklare när man var yngre,men men så är min situation Magrood

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Du har tittat i spegeln men glømt att læsa.

Vad vet du om det. Om du vet vad som du ser om du tittar in i spegel så kan du sällan läsa vad som är där

det är en fåne som dig och mig.

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du har tittat i spegeln men glømt att læsa.

Vad vet du om det. Om du vet vad som du ser om du tittar in i spegel så kan du sällan läsa vad som är där

det är en fåne som dig och mig.

Att vara fåne är väl ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...