Jump to content
IGNORERAD

Äntligen besked för UT


Leksandstars

Recommended Posts

Leksandstars

Min tjej kom till mig på besök i vintras efter att jag besökt henne 2ggr i Thailand.

Hon kom till mig den 23 oktober och hon landande till ett kallt Norge.Jag bor nära Norges gräns i Strömstad och de har ju nyss startat ett direkt plan från Oslo...very nice.

Vi drog rätt upp till Lillehammer och åkte upp på 1050m över havet och kolla på snö. det va pga av att vi inte brukar ha så mycket snö i Strömstad

Ha Ha kan man säga, Tidernas värsta vinter på väldigt många år.

Men nu till visum historien.

Hon blev gravid i början av december och vi drog ner tillsammans till Thailand den 6 dec.

var och bokade tid hos Ambassaden den 8 tror jag och vi fick en intervju tid till den 27 april

Efter det skickades pappren till Sverige och pappren hamna i Göteborg.

Där fick jag prata med en Dam som hade hand om vårt ärende den 25/5 .

Hon sa som det va att Göteborg va mycket överbelastat och pga våran graviditet så hade Göteborg skickat 100 ärenden till Örebro där de har lite

mer tid .

Ärendet kom till Örebro ca den 27-28 och jag fick prata med den nya handläggaren som sa som det va att när jag får ärenden i handen måste jag kolla alla ärenden först och kategorisera dem...men eftersom din flickvän e så långt gången kan du väl skicka in din T 77 (alltså min intervju)

Idag den 4 juni ligger ett vackert fint vitt kuvert i brevlådan.

Jag blev helt galen i magen och fich sätta mig på skitan och sprätta upp brevet :D

Jaaaaaaaaaaaaaaa nu e det klart med Ut och biljetten är numera bokad och damen landar den 15 juni.

totalt från intervju 1 månad och 6 dagar.

Synd att jag måste jobba imorgon annars hade det blitt en kalasfylla

Mr Leksandstars

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis asså då! :dance1: Hur länge var hon här, 3 månader eller?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

challenger98

hej,

grattis, helt underbartdrinks.gif

lycka till och ta väl hand om henne

mvh challenger98great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

Ja det var verkligen snabbt jobbat må jag säga.

Och då va ärendet ändå i Göteborg och vände, bara det tog väl en vecka ungefär.

Det var en mycket trevlig dam i Örebro som var mycket förstående.

Bokade biljett direkt med Air Berlin som är mycket billiga på envägs biljetter.

648 euro för min flickvän och hennes son på 9 år..ca 6300 svenska.

mvh Patrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis !!! och självklart så var det Örebro som fixade det :great: Skönt att veta om det blir dags att fixa sådana saker någon gång :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis! Måste dock säga, att Göteborg var kalasbra när det gällde uppehållstillståndet för min fru. Hjälpsamma och snabba med handläggningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis Leksand, hoppas det går bra med flygningen bara för eftersom hon blev gravid i början av december så är hon ju i princip inne i 7de månaden, o rekommendationerna brukar väl va att inte flyga efter 6e månaden.

En del flygbolag är väl rätt hårda på det, men å andra sidan, hur ska dom kunna kolla det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Grattis Leksand, hoppas det går bra med flygningen bara för eftersom hon blev gravid i början av december så är hon ju i princip inne i 7de månaden, o rekommendationerna brukar väl va att inte flyga efter 6e månaden.

En del flygbolag är väl rätt hårda på det, men å andra sidan, hur ska dom kunna kolla det...

Tja, nu bara spekulerar jag, men incheckningspersonalen kanske noterar att damen mage putar ut... och vill kanske ha läkarintyg på hur långt gången graviditeten är.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Min tjej kom till mig på besök i vintras efter att jag besökt henne 2ggr i Thailand.

Hon kom till mig den 23 oktober och hon landande till ett kallt Norge.Jag bor nära Norges gräns i Strömstad och de har ju nyss startat ett direkt plan från Oslo...very nice.

Vi drog rätt upp till Lillehammer och åkte upp på 1050m över havet och kolla på snö. det va pga av att vi inte brukar ha så mycket snö i Strömstad

Ha Ha kan man säga, Tidernas värsta vinter på väldigt många år.

Men nu till visum historien.

Hon blev gravid i början av december och vi drog ner tillsammans till Thailand den 6 dec.

var och bokade tid hos Ambassaden den 8 tror jag och vi fick en intervju tid till den 27 april

Efter det skickades pappren till Sverige och pappren hamna i Göteborg.

Där fick jag prata med en Dam som hade hand om vårt ärende den 25/5 .

Hon sa som det va att Göteborg va mycket överbelastat och pga våran graviditet så hade Göteborg skickat 100 ärenden till Örebro där de har lite

mer tid .

Ärendet kom till Örebro ca den 27-28 och jag fick prata med den nya handläggaren som sa som det va att när jag får ärenden i handen måste jag kolla alla ärenden först och kategorisera dem...men eftersom din flickvän e så långt gången kan du väl skicka in din T 77 (alltså min intervju)

Idag den 4 juni ligger ett vackert fint vitt kuvert i brevlådan.

Jag blev helt galen i magen och fich sätta mig på skitan och sprätta upp brevet :D

Jaaaaaaaaaaaaaaa nu e det klart med Ut och biljetten är numera bokad och damen landar den 15 juni.

totalt från intervju 1 månad och 6 dagar.

Synd att jag måste jobba imorgon annars hade det blitt en kalasfylla

Mr Leksandstars

Grattis, hoppas fortsättningen blir lika bra önskar

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Grattis Leksand, hoppas det går bra med flygningen bara för eftersom hon blev gravid i början av december så är hon ju i princip inne i 7de månaden, o rekommendationerna brukar väl va att inte flyga efter 6e månaden.

En del flygbolag är väl rätt hårda på det, men å andra sidan, hur ska dom kunna kolla det...

Tja, nu bara spekulerar jag, men incheckningspersonalen kanske noterar att damen mage putar ut... och vill kanske ha läkarintyg på hur långt gången graviditeten är.

Herr Chang har talat.

Dom flesta flygbolag har vecka 32 som gräns tror jag det är. Det är bra att ha ett läkarintyg om magen börjar bli lite större.

Vi flög i 6:e månaden när vi väntade dottern, alltså med ganska god marginal. Vi blev ombedda att visa läkarintyg vid check in i Bangkok. Vi hade inget utan visade bilder från ultraljud som egentligen inte säger ett dugg mer än datumet för när ultraljudet togs. Incheckningspersonalen tittade på dom och sa sen OK!. Kanske rädda att förlora ansiktet ... smile.gif

/Grattis och lycka till!!!

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

prova att sök PUT på en gång, tjejen gjorde det är hon var gravid med förra snubben å fick det på 7 dagar

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

Dom flesta flygbolag har vecka 32 som gräns tror jag det är. Det är bra att ha ett läkarintyg om magen börjar bli lite större.

Vi flög i 6:e månaden när vi väntade dottern, alltså med ganska god marginal. Vi blev ombedda att visa läkarintyg vid check in i Bangkok. Vi hade inget utan visade bilder från ultraljud som egentligen inte säger ett dugg mer än datumet för när ultraljudet togs. Incheckningspersonalen tittade på dom och sa sen OK!. Kanske rädda att förlora ansiktet ... smile.gif

/Grattis och lycka till!!!

Jag har också varit ute och kollat in olika flygbolags policy när det gäller att få flyga gravid.

Det är väldigt olika datum som gäller MEN det bästa med Air Berlin är att de har de billigaste oneway biljetterna, Och att de tillåter gravida att flyga ända tills vecka 36.

Min G/F kommer att vara i vecka 28 när hon åker.Hon kommer dock att skaffa ett läkarintyg "just in case" .

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

prova att sök PUT på en gång, tjejen gjorde det är hon var gravid med förra snubben å fick det på 7 dagar

Hur fick de till det?

Jag är mycket nyfiken att veta hur detta gick till.

I mitt brev från migrationsverket står det så här.

"Det framgår av 5 kap.3 a § första stycket I utlänningslagen (2005:716).Av 8§ andra stycket i samma kapitel framgår att tillståndet ska tidsbegränsas vid första beslutstillfället.

Senare står det i beslutet.

" Ett tidsbegränsat uppehållstillstånd får aldrig beviljas för längre tid än passhandlingen är Giltig

Din passhandling är giltig till den ####### 2012 ,du får därför ett tidsbegränsat uppehållstillstånd till ###### 2012.

på grund av 5 kap.3 a § första stycket I utlänningslagen (2005:716).Av 8§ andra stycket"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också varit ute och kollat in olika flygbolags policy när det gäller att få flyga gravid.

Det är väldigt olika datum som gäller MEN det bästa med Air Berlin är att de har de billigaste oneway biljetterna, Och att de tillåter gravida att flyga ända tills vecka 36.

Min G/F kommer att vara i vecka 28 när hon åker.Hon kommer dock att skaffa ett läkarintyg "just in case" .

Va bra, såg förresten du skrev tidigare om direktlinje till Oslo, flyger alltså AIR Berlin direkt Bangkok-Oslo nu då eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

Va bra, såg förresten du skrev tidigare om direktlinje till Oslo, flyger alltså AIR Berlin direkt Bangkok-Oslo nu då eller?

Nej Lemmy!

Det var med Thai air som flyget går direkt Bangkok-Oslo

När min G/F kom på besök flög hon med thai och jag åkte på hennes retur resa.

Air Berlin går rutten Bangkok- Berlin-Göteborg.

Väntetiden i Berlin är 3.5h dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...