Jump to content
IGNORERAD

Svenskt midsommarfirande i Pattaya


Ulrika

Recommended Posts

Hej!

I år har vi lagt upp det lite annorlunda och skippar det vanliga förköpet till smörgåsbord och erbjuder i stället en silltallrik samt en grilltalltallrik för större valfrihet, bättre ekonomi och mindre framförhållning - något som vi tror passar den gängse pattayabon och resenären bäst... *ler*

VÄLKOMNA!

önskar Ulrika och Lelle

post-4157-127561876509_thumb.jpg

post-4157-127561876509_thumb.jpg

Ändrades av Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Ulrika

    10

  • Fritz

    10

  • broder tuk tuk

    7

  • Herr Chang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Knasen

Hej Ulrika!

Jag har varit hos er ett par gånger och skulle ha kommit även senast, men jag blev magsjuk sista dagarna när det var planerat att gå dit.. Men om jag inte minns fel så är det ganska krångligt för en ovetande att hitta dit, de gånger jag varit där så har man ju fått gått in genom typ någon parkering/bakgård.. Kanske en bra vägbeskrivning vore på sin plats för de oinvigda.. :drinks:

Är tyvärr inte nere under midsommar men jag önskar er alla en trevlig midsommar på The Pool :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack ska du ha Knasen!

Och du har alldeles rätt. Det är verkligen inte helt lätt att hitta dit och bara för något för de särskilt utvalda *ler*

The Pool är egentligen ingen publik swimmingpool utan är byggd för dem som bor i Center Condo med ingång från huset. Därför så hemlig...

Man kan säga att Center Condo ligger mitt emellan temlet och tisdags- och fredagsmarkanden på Soi Buakow.

Kommer jag från Soi Buakow brukar jag för det mesta hoppa av bathbussen vid marknaden och gå under den delen med tak och då kommer jag ut på Soi 24 och har ingången till Center Condos parkering på andra sidan. Jag håller till vänster och sparar lite på stegen genom att ta garageingången. Poolen är byggd som i en borg och den ser man från parkeringen då den ligger precis ovanför garaget.

Garageingången har av säkerhetsskjäl försetts med portkod men det finns en dörrklocka som går upp till oss. Tryck på den så kommer någon och öppnar alternativt använd den mycket hemliga koden. Jag ger en ledtråd: Räkna från början.

Är jag lat och det inte är marknadsdag så fortsätter jag i bahtbussen som till 99% svänger till höger på Pattaya Tai och hoppar av där jag på höger sida ser en liten glugg mellan Familymart och en perukaffär. Jag går över gatan och genom gluggen och vips är jag inne på Cener Condos parkering och har garaget direkt till höger.

De dagar jag känner mig lite spänstig så promenerar jag beach road eller 2nd road. Jag svänger av där walking street börjar alternativt vid rödljusen. Jag går förbi templet och ett parkeringshus på vänster sida och en skola och gamla marknaden på höger sida. Vid Familymart svänger jag in till vänster på den lilla gången som leder in till Center Condos parkeringsplats.

Om jag tar moppetaxi eller får skjuts i bil håller jag utsikt efter restaurang Cucomber för den ligger i korsningen soi 24 Pattaya tai.

VÄLKOMNA!

//Ulrika

p.s. Knasen, ha en trevlig midsommar du med bland svenska björkar, sommarblomster och midnattsol!

Ändrades av Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hehe Ulrika, midsommar kommer jag att fira bland mina flygplan på Arlanda.. Jobbar då såvida man inte blir utkompad.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Ulrika, midsommar kommer jag att fira bland mina flygplan på Arlanda.. Jobbar då såvida man inte blir utkompad.. :)

Stackars, stackars dig! Midsommar är ju det bästa och svenskaste på hela året! Håller tummarna för utkomp!

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Ulrika.

Vad det kommer att kosta, ungefär sisådär ?

Det kan ju bara bra att veta när folk frågar.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du rätt i Fritz och tack för påpekandet.

"App too joo" skulle man kunna svara;

Jag har tänkt att en silltallrik med sour cream, gräslök, kokt potatis samt knäckebröd och ost ska kosta 200 bahtsingar och en grilltallrik med kyckling, fläsk, cipolatakorv, sallad och potatissallad ska kosta samma. Spechall får joo!

Vill man bara ta en Chang, Leo eller Tigerdraft för 55 baht så går det bra det med!

Si jo soon!

Vellkamm!

Ändrades av Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan intyga att förra midsommarfesten på Poolen var lyckad!!

Jag la in en del bilder i den sidan.

här kommer repris på några!

Tack Ulrika o Lelle!!

post-3148-127572952228_thumb.jpg

post-3148-127572954924_thumb.jpg

post-3148-127572961349_thumb.jpg

post-3148-127572965543_thumb.jpg

post-3148-127572952228_thumb.jpg

post-3148-127572954924_thumb.jpg

post-3148-127572961349_thumb.jpg

post-3148-127572965543_thumb.jpg

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har du rätt i Fritz och tack för påpekandet.

"App too joo" skulle man kunna svara;

Jag har tänkt att en silltallrik med sour cream, gräslök, kokt potatis samt knäckebröd och ost ska kosta 200 bahtsingar och en grilltallrik med kyckling, fläsk, cipolatakorv, sallad och potatissallad ska kosta samma. Spechall får joo!

Vill man bara ta en Chang, Leo eller Tigerdraft för 55 baht så går det bra det med!

Si jo soon!

Vellkamm!

Svårt val, får nog bli en tallrik av varje sort drinks.gif

Obestämde Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nope. Det är bara att komma förbi!

Hoppas vi ses i år igen och att vädret blir lika fint som förra året.

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

:drinks:

Lasse Hultberg på Globetrotter serverade en alldeles utmärkt sjötunga med vitvinssås och pilgrimsmusslor, toppad med pepparrot när jag var där i afton. Väldigt gott och alltid roligt att prata med Lasse om mat och livet i Pattaya.

Nu till midsommar serverar Lasse ett smörgåsbord dignande av härliga rätter. Det är nog bästa att boka bord om man skall vara säker på att få plats.

Skrivet av Ulf Larsson 2010-06-15 16:42:39.0 | Skriv kommentar | Trackback | Anmäl

bild ulf larsson

post-6102-049414300 1276657186_thumb.jpg

post-6102-049414300 1276657186_thumb.jpg

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Ulrika tyvär kan jag å Pen inte komma på midsommar firandet, vi är säkert uppe i Chang Rai vid den tiden. Det kanske

hade varit kul för Pen, men nu vill ja bara ha sabai sabai i tre veckor. Kommer å hälsar på dig efter semestern.

Mvh Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var synd för oss Maitan. Det hade verkligen varit kul om ni hade kunnat komma.

Ha det jättegött på semestern så ses vi när du är tillbaka!

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

:drinks:

Lasse Hultberg på Globetrotter serverade en alldeles utmärkt sjötunga med vitvinssås och pilgrimsmusslor, toppad med pepparrot när jag var där i afton. Väldigt gott och alltid roligt att prata med Lasse om mat och livet i Pattaya.

Nu till midsommar serverar Lasse ett smörgåsbord dignande av härliga rätter. Det är nog bästa att boka bord om man skall vara säker på att få plats.

Skrivet av Ulf Larsson 2010-06-15 16:42:39.0 | Skriv kommentar | Trackback | Anmäl

bild ulf larsson

Ja det är nog fan bäst att boka bord innan hos Lasse på Globetrotter annars blir man kanske flyttad till toaletten mitt i maten ifall di svenska charterturisterna dyker upp :diablo:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är nog fan bäst att boka bord innan hos Lasse på Globetrotter annars blir man kanske flyttad till toaletten mitt i maten ifall di svenska charterturisterna dyker upp :diablo:

BTT

Jag som trodde att du gillade att sitta vid toaletten med kikare?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

:drinks:

Lasse Hultberg på Globetrotter serverade en alldeles utmärkt sjötunga med vitvinssås och pilgrimsmusslor, toppad med pepparrot när jag var där i afton. Väldigt gott och alltid roligt att prata med Lasse om mat och livet i Pattaya.

Nu till midsommar serverar Lasse ett smörgåsbord dignande av härliga rätter. Det är nog bästa att boka bord om man skall vara säker på att få plats.

Skrivet av Ulf Larsson 2010-06-15 16:42:39.0 | Skriv kommentar | Trackback | Anmäl

bild ulf larsson

Kanske hade passat bättre i någon annan tråd typ denna . Lite taskigt mot Ulrika som är en sponsor till denna site att göra reklam för en konkurrent i hennes annonseringstråd.. :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske hade passat bättre i någon annan tråd typ denna . Lite taskigt mot Ulrika som är en sponsor till denna site att göra reklam för en konkurrent i hennes annonseringstråd.. :rtfm:

Visste inte att man hade personliga trådar och det bara var om deras ställe tråden gällde.

Hon skriver midsommar i Pattaya och måste det bara firas hoss The pool??inte hoss någon

annan som kanske har bättre (jag vet inte)mat. :whistle:

Det finns fler ochså.

Tar mig friheten att klistra in följande meddelande från Hörnan ang midsommarfirande.Kanske det finns några intresserade där ute i MPR-djungeln.

På midsommarafton blir det midsommar-buffe' på Flaggans restaurang

Pris endast 495 baht

Kan boka bord direkt av Daeng på tel 0814 834 649

Ni kan också boka här på Hörnan, observera att bokningen är bindande

Vi hoppas på samma goda stämning som på forumsträffen sist

Kanske Janne leder oss i allsång en gång till?

Ta med ett glatt humör...

citat från en annan tråd här på mpr :dance:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,

Får nog hålla med stoney`s här. Som trådtiteln är formulerad så får man nog stå ut med erbjudanden från andra ställen.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,

Får nog hålla med stoney`s här. Som trådtiteln är formulerad så får man nog stå ut med erbjudanden från andra ställen.

Herr Chang har talat.

Tänkte lite så ochså för när jag är i pattis så går jag på alla ställen.

För alla ställena har lite gott allihop.även dom andra svensk haken

typ skrapis,krogen,siam bylla fast den ligger i jomtien.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu har jag ju ännu inte träffat Ulrika i verkligheten men hon verkar betydligt trevligare än den snorkige och bufflige Lasse på Globetrotter.

Jag har inget till övers för den öldoftande krögaren.

Dessutom tycker jag inte hans mat smakar särskilt gott.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag som trodde att du gillade att sitta vid toaletten med kikare?

Herr Chang har talat.

Du menar att jag då ska sitta och studera Lasse när han pissar ut all öl han häver i sig.

Nej tack den synen betackar jag mig för.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att jag då ska sitta och studera Lasse när han pissar ut all öl han häver i sig.

Nej tack den synen betackar jag mig för.

BTT

Jaha, trodde du var mer benägen att rikta kikaren mot diverse vackra bardamer...

Men där ser man!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Du menar att jag då ska sitta och studera Lasse när han pissar ut all öl han häver i sig.

Nej tack den synen betackar jag mig för.

BTT

55555 nu väkte ja käringen igen :fool: dagens gabflabb :good:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...