Jump to content
IGNORERAD

Svenskt midsommarfirande i Pattaya


Ulrika

Recommended Posts

Guest Knasen

Visste inte att man hade personliga trådar och det bara var om deras ställe tråden gällde.

Hon skriver midsommar i Pattaya och måste det bara firas hoss The pool??inte hoss någon

annan som kanske har bättre (jag vet inte)mat. :whistle:

Det finns fler ochså.

Tar mig friheten att klistra in följande meddelande från Hörnan ang midsommarfirande.Kanske det finns några intresserade där ute i MPR-djungeln.

På midsommarafton blir det midsommar-buffe' på Flaggans restaurang

Pris endast 495 baht

Kan boka bord direkt av Daeng på tel 0814 834 649

Ni kan också boka här på Hörnan, observera att bokningen är bindande

Vi hoppas på samma goda stämning som på forumsträffen sist

Kanske Janne leder oss i allsång en gång till?

Ta med ett glatt humör...

citat från en annan tråd här på mpr :dance:

Nja, det jag menar är att Ulrika som är en sponsor startar en tråd för att marknadsföra sitt evenemang och då tycker jag att det är lite opassande att börja lobba för en konkurrent som dessutom inte är någon sponsor eller förmodligen inte ens medlem här.. Angående Midsommarfesten på Flaggan så finns det ju en egen tråd för den och så vitt jag vet så är Flaggan också sponsor till denna site..

Jag tror nog att rubriksättningen till denna tråd var förknippat med den annons som fanns i första inlägget och inte att det var något allmänt kungörande att det firas svensk midsommar på flera ställen i Pattaya..

Därmed inte sagt att jag inte tycker man kan diskutera eller lobba för andra ställen, men jag tycker bara att det är lite taskigt mot dem som sponsrar denna site när någon försöker lobba för konkurrenter när de startar en tråd för att försöka få folk till sitt evenemang..

Vill du lobba för någonting så kan du väl starta en egen tråd..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Ulrika

    10

  • Fritz

    10

  • broder tuk tuk

    7

  • Herr Chang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tänkte lite så ochså för när jag är i pattis så går jag på alla ställen.

För alla ställena har lite gott allihop.även dom andra svensk haken

typ skrapis,krogen,siam bylla fast den ligger i jomtien.

Väl talat, håller med 100...

Nu har jag ju ännu inte träffat Ulrika i verkligheten men hon verkar betydligt trevligare än den snorkige och bufflige Lasse på Globetrotter.

Jag har inget till övers för den öldoftande krögaren.

Dessutom tycker jag inte hans mat smakar särskilt gott.

BTT

Med tanke på vad du tyckte om Ulrika tidigare så skulle de vara roligt o se en liten armbrytning mellan dig och lelle(ulrikas gubbe) i höst.. ställer du upp på det?

Du menar att jag då ska sitta och studera Lasse när han pissar ut all öl han häver i sig.

Nej tack den synen betackar jag mig för.

BTT

Så mycket öl tror jag inte han dricker faktiskt, snarare lite finare saker.

Har du nån aning om hur långt det är i från hans ställe till barerna?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det jag menar är att Ulrika som är en sponsor startar en tråd för att marknadsföra sitt evenemang och då tycker jag att det är lite opassande att börja lobba för en konkurrent som dessutom inte är någon sponsor eller förmodligen inte ens medlem här.. Angående Midsommarfesten på Flaggan så finns det ju en egen tråd för den och så vitt jag vet så är Flaggan också sponsor till denna site..

Jag tror nog att rubriksättningen till denna tråd var förknippat med den annons som fanns i första inlägget och inte att det var något allmänt kungörande att det firas svensk midsommar på flera ställen i Pattaya..

Därmed inte sagt att jag inte tycker man kan diskutera eller lobba för andra ställen, men jag tycker bara att det är lite taskigt mot dem som sponsrar denna site när någon försöker lobba för konkurrenter när de startar en tråd för att försöka få folk till sitt evenemang..

Vill du lobba för någonting så kan du väl starta en egen tråd..

Hon lobbade för midsommar i Pattaya i rubriken.

Varför skall sponsorer ha fördel? :kort: detta är ett forum inte en annons sida.

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Nån som har fler tips på midsommarfirande (strunt i dans, jag menar svensk mat) i Pattaya/Jomtien trakten?

Jag föredrar en buffé framför en "Silltallrik" alla gånger, minns inte om jag käkat på Globetrotter det kanske är dags?

Som sagt vill man göra reklam så är det väl OK, men på ett forum som detta kunde det vart listigt av Ulrika att skriva "Midsommarfirande på The Pool i Pattaya" som rubrik, om hon ville ha tråden lite mer för sej själv.

Nu har jag inte sett att Ulrika beklagar sej för att andra alternativ dyker upp, så denna tråden är kanske precis som den borde vara?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för din finkänslighet Knasen, du är en riktig gentleman!

Reklam är information. Information är bra. Utan information får man ingenting veta och utan information kan man inte göra några val.

- brukar vi inte säga att det bästa med Pattaya är just valfriheten? *ler*

Globetrotter och Flaggan (och kanske även Two Lion?) erbjuder dignande smörgåsbord i sina restauranger medan jag endast erbjuder en grilltallrik och silltallrik i tillägg till ordinarie meny. Maten är viktig för mig med men vad jag framförallt vill försöka erbjuda är att hålla vår underbara, och egentligen helt galna, tradition med ringlekar och dylikt vid liv här i fjärran land.

Väl mött!

p.s. Jag har inte tyvärr inte hittat någon svensk trubadur men Daeng på Flaggan har hjälpt mig hitta två glada thailändka gitarrspelemän i stället. Jag hade tänkt ge dem några svenska visor att öva på till fredag på kul men hur jag än googlar hittar jag inga nothäften. Bara sångtexter. Har någon av er några tips eller kanske något inscannat som kan mailas? Och vem vet, kanske det dyker upp någon bland gästerna som inte är för blyg för att låna en gittar och hjälpa till med det svenska. Mycket kan man säga om Lelle och mig men sjunga kan vi inte!

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

p.s. Jag har inte tyvärr inte hittat någon svensk trubadur men Daeng på Flaggan har hjälpt mig hitta två glada thailändka gitarrspelemän i stället. Jag hade tänkt ge dem några svenska visor att öva på till fredag på kul men hur jag än googlar hittar jag inga nothäften. Bara sångtexter. Har någon av er några tips eller kanske något inscannat som kan mailas? Och vem vet, kanske det dyker upp någon bland gästerna som inte är för blyg för att låna en gittar och hjälpa till med det svenska. Mycket kan man säga om Lelle och mig men sjunga kan vi inte!

Tro mig Ulrika men det är j-vligt svårt att ackompanjera folk som sjunger i ca: 18 olika tonarter samtidigt::diablo::drinks:

Fritz...

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Väl talat, håller med 100...

Med tanke på vad du tyckte om Ulrika tidigare så skulle de vara roligt o se en liten armbrytning mellan dig och lelle(ulrikas gubbe) i höst.. ställer du upp på det?

Så mycket öl tror jag inte han dricker faktiskt, snarare lite finare saker.

Har du nån aning om hur långt det är i från hans ställe till barerna?

Bäste herr Lamai64!!

Nu kan jag inte påminna mig om att jag skulle ha skrivit något negativt om Ulrika i någon tråd så jag tror inte hennes man har någon anledning att bryta ned broder i armbrytning.

Vad gäller avståndet från Lasses globetrotter till vissa barer så är det åtminstone så nära att man får ögonkontakt med tjejerna i baren.

Såvida nu inte di barer som ligger bredvid Globetrotter har slagit igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Såvida nu inte di barer som ligger bredvid Globetrotter har slagit igen.

Jo, i en stad som Pattaya händer det ju en del på 25 år, så du får dig nog en del överraskningar när du till slut kommer dit. Att Bahtbussarna ökat från 5 till 10 Baht kommer nog inte uppskattas antar jag och fan vet om de inte kommer hinna upp i både 15 och 20 baht innan stunden är kommen :) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Lamai64!!

Nu kan jag inte påminna mig om att jag skulle ha skrivit något negativt om Ulrika i någon tråd så jag tror inte hennes man har någon anledning att bryta ned broder i armbrytning.

Vad gäller avståndet från Lasses globetrotter till vissa barer så är det åtminstone så nära att man får ögonkontakt med tjejerna i baren.

Såvida nu inte di barer som ligger bredvid Globetrotter har slagit igen.

BTT

Du skrev absolut inget negativt om Ulrika utan snarare väldigt positivt när du fick se en bild av henne.

Så därför hade det varit roligt och höra dig kommentera henne på plats inför honom.Om du kommer till Pattaya nån gång och träffar lelle så kommer du att förstå varför det hade varit roligt och se en armbrytning mellan han och dig :great:

Sen har Lelle och Ulrika tillräckligt med skinn på näsan för att inte ta allt 100 allvarligt.

Jo, i en stad som Pattaya händer det ju en del på 25 år, så du får dig nog en del överraskningar när du till slut kommer dit. Att Bahtbussarna ökat från 5 till 10 Baht kommer nog inte uppskattas antar jag och fan vet om de inte kommer hinna upp i både 15 och 20 baht innan stunden är kommen :) .

haha, dessutom ligger Pattaya vid den tiden på andra sidan Sukhumvit medan nuvarande Pattaya är en golfbana.

För att återknyta till tråden lite så tror jag med stor säkerhet att Lasses midsommarkrubb säkerligen är kanon om det nu är i samma klass som hans berömda smörgåsbord.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, i en stad som Pattaya händer det ju en del på 25 år, så du får dig nog en del överraskningar när du till slut kommer dit. Att Bahtbussarna ökat från 5 till 10 Baht kommer nog inte uppskattas antar jag och fan vet om de inte kommer hinna upp i både 15 och 20 baht innan stunden är kommen :) .

När jag var här i Pattaya första gången för snart tre år sen trodde jag att taxan var 20 battar. Nu förstår jag varför chaffisarna såg glada ut när jag räckte över en "tjuga" och inte ville ha pengar tillbaka. Trots att jag betalade drygt två SEK för mycket för dom åkturerna jag gjorde så har jag klarat mig eftersom jag för det mesta använder apostlahästarna eller min röda cykel när jag förflyttar mig:drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att återknyta till tråden lite så tror jag med stor säkerhet att Lasses midsommarkrubb säkerligen är kanon om det nu är i samma klass som hans berömda smörgåsbord.

Min önskedröm är att svenskar som arrangerar midsommarfirande sprider ut sig på olika dagar. Det är väl inte så jäkla noga här nere utan vi borde kunna fira midsommar i minst en vecka ungefär, sisådär :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jo, i en stad som Pattaya händer det ju en del på 25 år, så du får dig nog en del överraskningar när du till slut kommer dit. Att Bahtbussarna ökat från 5 till 10 Baht kommer nog inte uppskattas antar jag och fan vet om de inte kommer hinna upp i både 15 och 20 baht innan stunden är kommen :) .

Bäste herr Atom!!

Jag var på plats 2007 och räknar nu med att åka tre månader jan, feb och mars 2012.

Skulle jag sedan lyckas ragga upp nåt hyfsat kneg därnere så blir det betydligt längre stay.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Min önskedröm är att svenskar som arrangerar midsommarfirande sprider ut sig på olika dagar. Det är väl inte så jäkla noga här nere utan vi borde kunna fira midsommar i minst en vecka ungefär, sisådär :drinks:

Fritz..

Håller med dig, för dom firar ju julafton varje dag,och jag har aldrig sett så många

tomtar samtidigt i samma stad :ironi:

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Atom!!

Jag var på plats 2007 och räknar nu med att åka tre månader jan, feb och mars 2012.

Skulle jag sedan lyckas ragga upp nåt hyfsat kneg därnere så blir det betydligt längre stay.

BTT

Det är lugnt, du åker precis hur ofta och länge du vill.

Angående jobb. Jag tror att det har blivit betydligt svårare att få engelsklärarjobb ifall man inte är native speaker och utbildad lärare. Efterfrågan på dessa "genuina" engelskalärare har nog ökat och de tjänar numera riktigt bra men i gruppen "mindre genuina" har nog konkurrensen ökat. Många av våra bekannta har filipinska maids/nannies och de berättar att filipiner med lärarutbildning, inriktad mot engelska som "second language", gladeligen tar jobb för 20,000 Baht/månad och börjar konkurrera ut Roger från Sverige och Steve från Birmingham. Detta inte sagt för att vara taskig utan bara som en upplysning.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Bäste herr Atom!!

Jag var på plats 2007 och räknar nu med att åka tre månader jan, feb och mars 2012.

Skulle jag sedan lyckas ragga upp nåt hyfsat kneg därnere så blir det betydligt längre stay.

BTT

Långt mellan turerna...

Har själv planer på att åka till Thailand 2034 den 12:e mars någon gång under eftermiddagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Atom!!

Jag var på plats 2007 och räknar nu med att åka tre månader jan, feb och mars 2012.

Skulle jag sedan lyckas ragga upp nåt hyfsat kneg därnere så blir det betydligt längre stay.

BTT

Ojojoj... senast var det november 2010 som gällde, och då var jag kanske lite spydig när jag istället gissade april 2011.

Så min nya prognos vad gäller BTT i Thailand får väl bli november 2012!

Forumträffsbesök i Sverige gissar jag cirka juni 2014... eller vänta nu, då är det ju fotbolls-VM igen, OK juni 2015 då ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ojojoj... senast var det november 2010 som gällde, och då var jag kanske lite spydig när jag istället gissade april 2011.

Så min nya prognos vad gäller BTT i Thailand får väl bli november 2012!

Forumträffsbesök i Sverige gissar jag cirka juni 2014... eller vänta nu, då är det ju fotbolls-VM igen, OK juni 2015 då ;)

Herr Chang har talat.

Bäste herr Chang!

Hade jag inte haft vissa förpliktelser i Sverige som jag först måste fullfölja så hade jag varit i Pattaya för länge sedan.

Men nu vet jag att jan 2012----- är fixat så det får bli så.

Två veckors korta semestrar har jag ingen lust med längre.

Åker jag åker jag longtime.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det är lugnt, du åker precis hur ofta och länge du vill.

Angående jobb. Jag tror att det har blivit betydligt svårare att få engelsklärarjobb ifall man inte är native speaker och utbildad lärare. Efterfrågan på dessa "genuina" engelskalärare har nog ökat och de tjänar numera riktigt bra men i gruppen "mindre genuina" har nog konkurrensen ökat. Många av våra bekannta har filipinska maids/nannies och de berättar att filipiner med lärarutbildning, inriktad mot engelska som "second language", gladeligen tar jobb för 20,000 Baht/månad och börjar konkurrera ut Roger från Sverige och Steve från Birmingham. Detta inte sagt för att vara taskig utan bara som en upplysning.

Jag har kontakter inom branchen så det fixar sig lätt.

Även om jag nu inte råkar vara native english så har jag trots allt ett utbildningsbevis från lärarhögskolan i Linköping. Tom översatt till engelska och thailändska.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Långt mellan turerna...

Har själv planer på att åka till Thailand 2034 den 12:e mars någon gång under eftermiddagen.

När du prexicerat tiden så skicka mig ett PM så kan jag ta emot dig och hälsa dig välkommen :drinks:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min önskedröm är att svenskar som arrangerar midsommarfirande sprider ut sig på olika dagar. Det är väl inte så jäkla noga här nere utan vi borde kunna fira midsommar i minst en vecka ungefär, sisådär :drinks:

Fritz..

Bra där, detta får vi sprida ut som en ny folkrörelse där nere!

Bäste herr Atom!!

Jag var på plats 2007 och räknar nu med att åka tre månader jan, feb och mars 2012.

Skulle jag sedan lyckas ragga upp nåt hyfsat kneg därnere så blir det betydligt längre stay.

BTT

För vilken gång i ordningen är resan framflyttad?

Håller med dig, för dom firar ju julafton varje dag,och jag har aldrig sett så många

tomtar samtidigt i samma stad :ironi:

haha, underbar :great:

Långt mellan turerna...

Har själv planer på att åka till Thailand 2034 den 12:e mars någon gång under eftermiddagen.

hehe, undra om Thai har kvar sina goa 747-or då? :crazy:

Ojojoj... senast var det november 2010 som gällde, och då var jag kanske lite spydig när jag istället gissade april 2011.

Så min nya prognos vad gäller BTT i Thailand får väl bli november 2012!

Forumträffsbesök i Sverige gissar jag cirka juni 2014... eller vänta nu, då är det ju fotbolls-VM igen, OK juni 2015 då ;)

Herr Chang har talat.

Man bara baxnar... men då måste ju ett besök i Göteborg på träffen vara möjligt!?

Bäste herr Chang!

Hade jag inte haft vissa förpliktelser i Sverige som jag först måste fullfölja så hade jag varit i Pattaya för länge sedan.

Men nu vet jag att jan 2012----- är fixat så det får bli så.

Två veckors korta semestrar har jag ingen lust med längre.

Åker jag åker jag longtime.

BTT

Så istället för en 2-veckare så väntar du hellre 5 år på o få lägga en dam i baren på rygg?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag har kontakter inom branchen så det fixar sig lätt.

Även om jag nu inte råkar vara native english så har jag trots allt ett utbildningsbevis från lärarhögskolan i Linköping. Tom översatt till engelska och thailändska.

BTT

Hmm, tänk att jag också har min examen från Lärarhogskolan i Linkan. När gick käre BTT där tro? Kan tänka mig att det var fore min tid.

Ursäkta off topic.

Ändrades av wille
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

<br>Bäste herr Chang!<br><br>Hade jag inte haft vissa förpliktelser i Sverige som jag först måste fullfölja så hade jag varit i Pattaya för länge sedan.<br>Men nu vet jag att jan 2012----- är fixat så det får bli så.<br>Två veckors korta semestrar har jag ingen lust med längre.<br>Åker jag åker jag longtime.<br><br>BTT<br>
<br><br><div>Förpliktelser???</div><div><br></div><div>Låter som en undanflykt.</div><div>Sitter du på kåken? Tidsbestämt straff?<br><br>

</div>

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

När du prexicerat tiden så skicka mig ett PM så kan jag ta emot dig och hälsa dig välkommen :drinks:

Fritz..

Jepp.

Är det någon annan som ska ner samtidigt som mig så kan vi mötas i säkerhetskontrollen (gate 1-10)

Link to comment
Dela på andra sajter

...

Man bara baxnar... men då måste ju ett besök i Göteborg på träffen vara möjligt!?

...

Man kan ju bara hoppas att käre BTT finner möjlighet att besöka Göteborg 7 augusti. Behöver ju inte kosta så mycket, han kan till exempel med sin charm sannolikt lätt få lift fram och tillbaka. Mat och dryck blir han säkert bjuden på... inkvartering blir kanske lite svårare, men det är väl bara att dricka lite kaffe och stanna uppe hela natten tillsammans med alla MPR suputar!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...