Jump to content
IGNORERAD

Burköl eller flasköl

LungAlahato
 Dela

Burköl eller flasköl  

94 röster

1. 1. Hur gillar ni att dricka öl?

• Burk
      7
    • Flaska
      75
    • Fatöl
      12

Recommended Posts

Efter svågerns påstående att råttorna brukar pissa på burkarna nä de förvaras i lager har jag köpt endast flasköl. T.ex. ser nästan jämt Herr Chang dricka sin Chang Beer från en burk.fan inte vet jag men en flaska Singha är nog att föredra..

Om nån har mera alternativ med öldrickande så berätta!

Arto

Dela på andra sajter

• Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• andrejsdenruskige

4

• sakaeo

4

• BBJ

2

• Marsupilami

2

Mest aktiva i denna tråd

Om man dricker Chang på burk kan det nog vara lite svårt att känna skillnaden. ;)

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag brukar hålla mig borta från "Falsköl"

Godare med äkta öl.

Dela på andra sajter

Jag brukar hålla mig borta från "Falsköl"

Godare med äkta öl.

Sorry det blev lite fel i rubriken.det var menad flasköl förståss...

Arto

Dela på andra sajter

Helst en iskall Chang i 'kondom' men även ljummen burk går bra om man är riktigt sugen.drinks.gif

Ibland Chang i glas med is.cool.gif

mvh Lelle

Dela på andra sajter

Jag föredrar flasköl också, men precis som Lappen så häller jag helst upp ölen i glas. Blir liksom lite trevligare och ölen ska ju skumma upp lite också. nyam.gif

Mvh

BBJ

drinks.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Burk passar mig bäst, flaskor blir för tungt att bära på när man köper lämplig mängd ;)

Dessutom är flaken med 24 burkar inplastade, så råttorna får väl pissa bäst dom vill. Dom pissar säkert på flaskorna också, speciellt Beer Sääng!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Om jag mot förmodan går på systemet så blir det flasköl, annars blir det privatimporterad burköl från Tyskland och emellanåt en dunk Öländsk Genever

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Ja nu är det ju inte bara råttorna som ev pissar på burkarna. Jobbade på Pripps under 70-talet och både burkar och flaskor klev man på hejvilt när man skulle plocka order och även när man var ute och levererade. Det förekom ju dessutom att godset blev nedstänkt av skurmaskiner och annat skit på fabriken, och vid leveransen. Så sen dess så sköljer jag alltid av burkar och flaskor innan det dricks direkt ur dem, men föredrar glas som jag skrev ovan, oavsett om de plastas in eller ej för f-n vet vad som spills på dem på fabriken eller undrer transporten. skull.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tydligen så blir man inte sjuk av att dricka ur burkar som är skitiga.

Eller är det därför man blir så jäkla bakfull dagen efter :drunk:

Dela på andra sajter

Att dricka coke eller pepsi ur burk är väl ok men Singhabeer ska vara på flaska med tillhörande glas tack.

Glaset är viktigt i baren så slipper man bartjejernas eviga kollande av ölmängden i flaskan.

Sitter man och dricker ur burk så blir det väl ännu tätare kontroller av konsumtionen.

Det mest irriterande är när damerna börjar babbla om one more när halva flaskan är kvar.

Såna barer brukar jag ganska snabbt lämna.

Såvida det nu inte sitter någon riktigt speciell dam innanför disken.

Då får man väl stå ut med kontrollerna.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Att dricka coke eller pepsi ur burk är väl ok men Singhabeer ska vara på flaska med tillhörande glas tack.

Glaset är viktigt i baren så slipper man bartjejernas eviga kollande av ölmängden i flaskan.

Sitter man och dricker ur burk så blir det väl ännu tätare kontroller av konsumtionen.

Det mest irriterande är när damerna börjar babbla om one more när halva flaskan är kvar.

Såna barer brukar jag ganska snabbt lämna.

Såvida det nu inte sitter någon riktigt speciell dam innanför disken.

Då får man väl stå ut med kontrollerna.

BTT

Haha. Ja du bäste bror. Dina inlägg är i paritet med banaleArne. Båda är underhållande på sina olika sätt.

Dela på andra sajter

En kall flasköl, upphälld i ett glas, som det inte varit serverat mjölk i någon gång. :drinks::drinks::drinks:

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Dela på andra sajter

Jag håller mig till flasköl på sommarn så man har kolla så inte geting eller nåt krypit ner. Hände en gammal kompis som blev stucken i halsen av en geting som hade krypit in i hans burk. Han hade tur som inte kvävdes.sen dess har det blivit flaska för mig. Är det vinter så kan jag dricka ur en burk men då rengöra jag burköppningen lite innan jag dricker. men det bästa är nog allt att bli serverad en skummande god stooooor stark :drinks:

Dela på andra sajter

Jag föredrar flaska i alla fall utom med chang, då är det godare ur burk (oavsett om man häller upp den i glas eller ej).

Dela på andra sajter

Det brukar oftast bli kondomförsedd flaska på kvällskvisten innan det blir dags för vodkagroggar i olika utförande.

Det händer ibland att jag beställer en större flaska till kvällsmaten och har kommit på mig själv att beställa is till ölen utan att tycka att det är särskilt konstigt.

Första gången jag drack öl från en kanna som de fyllt med is tyckte jag att det var en märklig företeelse trots att jag mycket väl förstod varför de gjorde så.

I mina ögon så var det närmast ett helgerån att ha is i öl och jag tyckte att det var oerhört blaskigt. Nu reagerar jag som sagt inte på det.

Dela på andra sajter

Hej, som ni säkert förstår. Så ligger jag bakom Jelen Pivo oxå, inte bara Chang Beer.

Nu har vi haft Jelen Pivo på Systemet i två månader, och den har gått väldigt bra. Kan vara så att vi har haft reklam här på MPR som det har gett resultat. Vi har sålt mer Jelen Pivo på systemet än Chang Beer den senaset månaden vad det nu kan bero på? Men för mig är Chang Beer, nr ett, det är min ögonsten. Men Jelen Pivo är verkligen god.

MVH

Sakaeo

Dela på andra sajter

Är jag ölsugen spelar det ingen roll :drinks::crazy: dock häller jag den gärna i glas oavsett, om möjlighet finns... annars går det ändå... :crazy::drinks::drinks:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...