Jump to content
IGNORERAD

Äntligen kommer tjejen


robban7073

Recommended Posts

Problemet är kanske dock att om tjejen upplever något som saknas eller något som inte är bra, vågar dom, av olika orsaker inte berätta detta alltid.

Även om man märker att något är fel och uttryckligen frågar, får man inte svar alls, svaret "no problem" eller "up to you"

Därför är det nog nyttigt att fråga efter erfarenhet och tips här från andra, vad dom upptäckt och lärt sig i motsvarande situation

Kan nog vara bra att låta henne träffa några andra thai-tjejer, som man har förtroende för, och som kan en del svenska. Dels för att det är ett andningshål för henne att få prata thai, dels för att det kan vara bra att få någon som översätter om det uppstår problem, vilket det säkert kommer att göra. Även om man tror sig förstå den thailändska kulturen, så finns det många gropar att ramla i. Min erfarenhet är att de ofta inte berättar, utan som Tallviking skriver, svarar "no problem" eller "up to you".

En viktig bit är också hur väl man kan kommunicera, men även med bra engelska, kommer det att fattas mycket av det som gör att ett gemensamt språk, faktiskt gör livet lite enklare. Det finns gropar att ramla i, som säkert de flesta av oss gjort. Så att söka råd och fråga är inte fel, varken för dig eller din tjej.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    6

  • Linto

    2

  • John Khonken

    2

  • robban7073

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Atom

Det finns gropar att ramla i, som säkert de flesta av oss gjort. Så att söka råd och fråga är inte fel, varken för dig eller din tjej.

Det håller jag med om men då måste man ge mer information än TS gjorde, annars blir det ganska meningslösa råd som utgår från den tråkiga och missvisande föreställningen att alla thailändskor är mer eller likadant funtade. Om tjejen exempelvis är 35, har pluggat utomlands, är chef på ett internationellt foretag, ni har kännt varandra i flera år etc eller om tjejen är 22, aldrig varit utomlands, har 6-års utbildning och ni träffats en vecka i Pattaya så blir råden ganska annorlunda.

Därmed inte sagt att det ena forhållandet skulle vara lättare eller bättre än det andra men definitivt annorlunda.

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Min tjej är sport intesserad, så när hon kom hit tog jag med henne på en fotbollsmatch på Stadion och tänkte göra henne till Djurgårdare.

Djurgården spelade mot GAIS ochh van enkelt med 2-0 och hon tyckte DIF var jättebra.

Efter matchen åkte vi hem till min far som berättade för min tjej att han är GAISare och vipps hade jag en flickvän som var/är GAISare suicide.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Min tjej är sport intesserad, så när hon kom hit tog jag med henne på en fotbollsmatch på Stadion och tänkte göra henne till Djurgårdare.

Djurgården spelade mot GAIS ochh van enkelt med 2-0 och hon tyckte DIF var jättebra.

Efter matchen åkte vi hem till min far som berättade för min tjej att han är GAISare och vipps hade jag en flickvän som var/är GAISare suicide.gif

Konstigt att hon inte sade nej till att se på fotboll. De brukar dom flesta Thai gøra æven om dom vill se på fotboll.

Sjælv kommer min finska moster på besøk. Hur gør jag?

Karelska piroger, ska jag køpa sådana eller ska jag bara stælla en Koskenkorva på bordet

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det går bra med vilken vodka som helst

Förlåt kunde bara inte låta bliicon_baggirl.gif

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Han ser faktiskt ut som en finne som jag känner. Han jobbade och bodde i Norge.

Undrar om det är den gubben???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Ta med tjejen till ett Tempel om det finns i närheten där du bor.

Det kommer hon att uppskatta.(Förutsätter då att hon är aktiv buddist)

M.v.h. RedDragon

RedDragon

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej !

Ta med tjejen till ett Tempel om det finns i närheten där du bor.

Det kommer hon att uppskatta.(Förutsätter då att hon är aktiv buddist)

M.v.h. RedDragon

Ja RedDragon,

Detta är en intressant fråga. Fru Chang är icke intresserad av att besöka några tempel i Sverige, dock gärna i Thailand, speciellt i hembyn och nära Chiang Mai.

Varför kan man bara spekulera om. Fru Chang säger att Buddha finns i hennes hjärta så några tempelbesök är egentligen ej nödvändiga.

Själv misstänker jag att diverse intriger bland tempelanhängarna i Sverige gör att fru Chang finner ett besök mindre lockande. Men det är bara min teori.

Min poäng blir väl då att bli inte förvånad om thaidamen inte vill gå till tempel i Sverige. Jag vet dock andra thaidamer som gärna går dit.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Robban, hoppas att tjejens resa har gått bra och att hon kom fram som det var tänkt.

/Jonas & Benz

För ljugaren är ljugandet en konst men för lögnaren är det ingen konst att ljuga

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Ja RedDragon,

Detta är en intressant fråga. Fru Chang är icke intresserad av att besöka några tempel i Sverige, dock gärna i Thailand, speciellt i hembyn och nära Chiang Mai.

Varför kan man bara spekulera om. Fru Chang säger att Buddha finns i hennes hjärta så några tempelbesök är egentligen ej nödvändiga.

Själv misstänker jag att diverse intriger bland tempelanhängarna i Sverige gör att fru Chang finner ett besök mindre lockande. Men det är bara min teori.

Min poäng blir väl då att bli inte förvånad om thaidamen inte vill gå till tempel i Sverige. Jag vet dock andra thaidamer som gärna går dit.

Herr Chang har talat.

Precis samma med min tant, inget intresse alls att besöka tempel i sverige men i Thailand är det ett måste!?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Precis samma med min tant, inget intresse alls att besöka tempel i sverige men i Thailand är det ett måste!?

Frugan samma.

Dessutom så är det det egna lokala templet det ska vara. Nåt annat trams duger inte för henne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja RedDragon,

Detta är en intressant fråga. Fru Chang är icke intresserad av att besöka några tempel i Sverige, dock gärna i Thailand, speciellt i hembyn och nära Chiang Mai.

Varför kan man bara spekulera om. Fru Chang säger att Buddha finns i hennes hjärta så några tempelbesök är egentligen ej nödvändiga.

Själv misstänker jag att diverse intriger bland tempelanhängarna i Sverige gör att fru Chang finner ett besök mindre lockande. Men det är bara min teori.

Min poäng blir väl då att bli inte förvånad om thaidamen inte vill gå till tempel i Sverige. Jag vet dock andra thaidamer som gärna går dit.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang,

Min fru uppskattade då jag tog henne till tempel, när hon kom hit till sverige första gången .

Vi har inte involverat oss i intriger när det gäller tempelanhängarna.

Däremot så har vi gjort endel besök men inte så ofta.

Det bästa är att fråga tjejen om hon vill åka dit,förutsatt at det finns ett tempel i närheten.

Det är säkert trevligt för henne att veta ,att man kan finna tempel även i sverige.

Tempelbesök är väl inget måste men kanske ett trevligt alternativ.

M.v.h. RedDragon

RedDragon

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej Herr Chang,

Min fru uppskattade då jag tog henne till tempel, när hon kom hit till sverige första gången .

Vi har inte involverat oss i intriger när det gäller tempelanhängarna.

Däremot så har vi gjort endel besök men inte så ofta.

Det bästa är att fråga tjejen om hon vill åka dit,förutsatt at det finns ett tempel i närheten.

Det är säkert trevligt för henne att veta ,att man kan finna tempel även i sverige.

Tempelbesök är väl inget måste men kanske ett trevligt alternativ.

M.v.h. RedDragon

Nja, som dom skriver så säger säkert damen "up to you" och det blir inget av det.

Som sagt tidigare så varierar det väldigt mycket bland damerna vad dom vill ha och inte ha.

Alla är vi olika och man borde väl känna sin flickvän/fru bättre än forummedlemmarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...