Jump to content
IGNORERAD

skicka välling till Thailand


Fuller

Recommended Posts

Om man vill skicka välling till Thailand? Frakten blir svindyr? Ok att skicka livsmedel? Någon som har tips o råd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Nyfiken fråga, varfor skicka välling?

Är det fullkorn som det gäller? Finns ju typ Nestle Wholemeal Gruel som ar typ samma som Findus fullkornsvälling (i Bangkok iaf).

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina barns kusiner i Thailand som är lätt undernärda fick ett paket välling(Sempers) senast vi var nere och det uppskattades väldigt mycket. De åt bra och blev mätta och nöjda så nu vill frugan försöka skicka ner mer till dem. Jag själv är rädd för att det blir alldeles för dyrt men ville kolla här om någon visste. Frugan säger att Nestles produkt är av den tunnare sorten? Beror väl iofs hur man blandar..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Mina barns kusiner i Thailand som är lätt undernärda fick ett paket välling(Sempers) senast vi var nere och det uppskattades väldigt mycket. De åt bra och blev mätta och nöjda så nu vill frugan försöka skicka ner mer till dem. Jag själv är rädd för att det blir alldeles för dyrt men ville kolla här om någon visste. Frugan säger att Nestles produkt är av den tunnare sorten? Beror väl iofs hur man blandar..?

Nja, de allra flesta Nestle-produkterna är sk: mjolkersättning och av det tunnare slaget. Dock finns det som sagt fullkornsalternativ.

Hur som helst. När morsan skickade julklappar till min dotter här i Thailand fick hon betala ca 350 kr for 1,5 kg i ett 40 x 40 x40 (cm) paket med postens ekonomipakets variant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postens skickaguide är rätt bra om du vet mått, vikt etc. på ditt paket.

Testade ett snabbt exempel med mått: 50cm x 30cm x 20cm och vikt: 5,0 kg.

Med leverans inom 6 dagar skulle det landa på 535 kronor. Inte direkt gratis men ändå rätt ok pris.

Postens Skickaguide

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipsen! Posten blev billigast, 535 sek som du fick oskcå Erka, vikten 4350 för ett sexpack och liknande mått, det blir 670 sek tot med vällingen. Andra alternativet blev det 850 sek tot ca, men där slipper du ju knata iväg o köpa o packa o gå till posten vilket kan vara en fördel för vissa, speciellt om man bor utomlands..Än en gång tack för tipsen och visat intresse!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...