Jump to content
IGNORERAD

En hemsk historia... :(

noBuzz

Recommended Posts

Guest Nobody

Sjuk story men 10.000 bath verkar vara billigt för att slippa en sådan svärmor.

Dela på andra sajter

Beror lite på hur många barn man har icon_baggirl.gif

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Nja, som jag fattade det så var det väl 10000 baht bara för att få träffa barnet? Att få ta det med sig lär kosta betydligt mer om dessa giriga och motbjudande människor får hållas...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Att man kan råka ut för såna människor. diablo.gif

Helt horibelt. Vilken vanmakt och frustation man måste känna i en sådan situation.

Tolkar det också som 10000 var för att besöka. Men det kan vara en tidningsanka.

Även om det vore en tidningsanka så är det klen tröst.

Tur man lärde känna svärmor först innan man slog till och gifte sig. whistle.gif

Dela på andra sajter

Att man kan råka ut för såna människor. diablo.gif

Helt horibelt. Vilken vanmakt och frustation man måste känna i en sådan situation.

Tolkar det också som 10000 var för att besöka. Men det kan vara en tidningsanka.

Även om det vore en tidningsanka så är det klen tröst.

Tur man lärde känna svärmor först innan man slog till och gifte sig. whistle.gif

Ja, slå till, är väl kanske ett medel man hade kunnat använda sig av i detta fall.

Dela på andra sajter

Guest wille

Undrar om han ar pank eller vari problemet ligger. Hade jag inte sett mitt barn pa flera veckor/månader så hade en nätt summa snabbt utbetalts till rätt instans inom polisen. Annars hade jag kontaktat en ¨problemhanterare¨ med rätt kontakter. Saken hade nog varit fixad på ett par dagar max.

Dela på andra sajter

Nja, som jag fattade det så var det väl 10000 baht bara för att få träffa barnet? Att få ta det med sig lär kosta betydligt mer om dessa giriga och motbjudande människor får hållas...

Herr Chang har talat.

Hej HC!

Jag kan inte påminna mej ha sett dej skriva något positivt om Thailand och thailändare, förutom då det som naturen har skapat.

Jag kan emellertid inte ge dej saklig kritik för dina respektive inlägg, för du väljer alltid något att kritisera som de flesta kan hålla med om, men det blir bara så ensidigt bedrövligt från din sida.

Det finns många bra människor i Thailand och mycket som är lovvärt. Har du verkligen aldrig träffat någon av dessa människor eller stött på något lovvärt?

Jag har stor respekt för din person och ditt sätt att kunna uttrycka dej, därför bekommer det mej extra illa när det är just du, som så ensidigt och med din "knorrförmåga" spyr galla över Thailand och thailändare. När du någon gång i t ex dina bildtrådar beskriver personerna eller någon händelse, så är det oftast i en sarkastisk och "farangöverlägsen" ton.

Har du inget oförbehållslöst positivt att återge eller referera till, så ok, men annars skulle jag, som variation, med stor glädje vilja ta del av någon av dina rena, positiva möten med thailändare.

Vänligast och med stor respekt

Janne

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Tja Janne,

Jag kan hålla med om att jag ofta är kritisk mot Thailand och thailändare. I mina bildtrådar tycker jag dock att jag driver med mig själv lika mycket som med thailändarna.

Men OK, ska skriva något positivt om alla de trevliga thailändare jag träffat. Hinner dock inte just nu, kommer så fort jag får möjlighet!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Han verkar gilla sin chaufför i.a.f. för att inte tala om fru chang,hon står högt i kurs.Och kritiken verkar gälla dråpliga situationer han befunnit sig i.Mvh Måne

Måne

Dela på andra sajter

Hej HC!

Jag kan inte påminna mej ha sett dej skriva något positivt om Thailand och thailändare, förutom då det som naturen har skapat.

Jag kan emellertid inte ge dej saklig kritik för dina respektive inlägg, för du väljer alltid något att kritisera som de flesta kan hålla med om, men det blir bara så ensidigt bedrövligt från din sida.

Det finns många bra människor i Thailand och mycket som är lovvärt. Har du verkligen aldrig träffat någon av dessa människor eller stött på något lovvärt?

Jag har stor respekt för din person och ditt sätt att kunna uttrycka dej, därför bekommer det mej extra illa när det är just du, som så ensidigt och med din "knorrförmåga" spyr galla över Thailand och thailändare. När du någon gång i t ex dina bildtrådar beskriver personerna eller någon händelse, så är det oftast i en sarkastisk och "farangöverlägsen" ton.

Har du inget oförbehållslöst positivt att återge eller referera till, så ok, men annars skulle jag, som variation, med stor glädje vilja ta del av någon av dina rena, positiva möten med thailändare.

Janne

Men visst var det väl ganska girigt och motbjudande trots att det genomfördes av en Thai!?

Dela på andra sajter

Hej HC!

Janne

Förstår inte heller Herr Changs pessimism.

Damen är ju hur begåvad som helst vad gäller affärer. Riktig entreprenörs anda. Dessutom kan hon ju hyra ut spektaklet till unge flera gånger eftersom 10.000 THB endast avser hyrtid med eget barn.

Man kan likna det vid att betala barfine.

Dessa människor är som sagt väldigt driftiga och det gäller inte bara Thailändare, även Greker och Armenier som driver med detta ska också ha cred.

Dela på andra sajter

Men visst var det väl ganska girigt och motbjudande trots att det genomfördes av en Thai!?

Nej, bara om hon hade varit Svensk.

Dela på andra sajter

Absolut!

Det är inte sakinnehållet i HC:s inlägg jag vänder mej mot, utan hans vana att passa på att hugga på allt negativt om Thailand när han ser en möjlighet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...