Jump to content
IGNORERAD

Visum längre än 90 dagar?


Mankan

Recommended Posts

Min tjej har hämtat ut sitt pass/visum idag. Hon hävdar bestämt att det i visumet står 18 juni till 30 september alltså 105 dagar. I ansökan skrev jag 18 juni till 15 sep. Någon fler som har fått mer än 90 dagar?

Är det bara en felskrivning av ambassaden eller har de möjlighet att bevilja mer än 90 dagar?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Min tjej har hämtat ut sitt pass/visum idag. Hon hävdar bestämt att det i visumet står 18 juni till 30 september alltså 105 dagar. I ansökan skrev jag 18 juni till 15 sep. Någon fler som har fått mer än 90 dagar?

Är det bara en felskrivning av ambassaden eller har de möjlighet att bevilja mer än 90 dagar?

Tidigare var det så att visumet började gälla när man inträdde Schengen och man fick 90 dagar efter det, dock högst fram till när giltighetstiden passerats. Jag har för mig att fru Chang hade 4 månaders giltighetstid på sina 90 dagar första besöksvisumet 2003. Man hade har alltså lite flexibilitet exakt när man tog ut sina 90 dagar. Gissningsvis har man nu återgått till detta system, vilket i så fall är mycket bra eftersom det blir lättare att hitta bästa flygbiljett och ändå få sina 90 dagar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Ambassaden har lämnat lite marginal till din flickvän så hon kan köpa en flygbiljett i lugn och ro. Bara att tacka och ta emot.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja just så är det nog. Vart bara lite fundersam eftersom hon förra året fick exakt 90 dagar. Hon kan alltså även nu bara stanna 90 dagar men inom den tidsramen. Det låter ju vettigt.

Tack för svaren

/Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...