Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Inte alls förvånande!! Källa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Ack ja Lappen, så kan det bli! Det är väl bara att gotta sig åt att Mac OS X har exakt NOLL virus. Till skillnad från ett annat OS som har över hundratusen... och miljoner stackars användare som måste inhandla antivirusprogram. Då OS-leverantören ej finner det nödvändigt att fixa alla säkerhetshål... kan ju överlåta det till tredjepartare så dom får tjäna lite pengar också! Apple fanboy Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 http://googleworlddomination.com/ med tanke på Apple och deras tveksamma tvångspaket för diverse av deras produkter är detta kanske endast en del av konspirationen. Testade för övrigt en iPAD i helgen. Kan inte påstå att jag var så vansinngt imponerad men alltid kul med ytterligare än pryl att inte använda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 http://googleworlddomination.com/ med tanke på Apple och deras tveksamma tvångspaket för diverse av deras produkter är detta kanske endast en del av konspirationen. Testade för övrigt en iPAD i helgen. Kan inte påstå att jag var så vansinngt imponerad men alltid kul med ytterligare än pryl att inte använda. Ja, det är sant att Apple låser in sina användare till viss del med sin helhetslösning. Det blir liksom mindre attraktivt att byta till något annat... Och nu blir jag avundsjuk på att du fått prova en iPad! I Sverige lär vi få vänta minst till augusti innan det går att köpa en. Har dock sett många recensenter som inte omedelbart är imponerade, men efter en vecka är den oumbärlig... Två miljoner sålda på mindre än två månader! Apple fanboy Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
McTwist Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Go Linux & Open Source. Förr eller senare borde folk vakna och inse vansinnet att betala dyrt för saker som inte behövs. Microsofts dagar är räknade -Forza Gnaget- Östra Övre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 http://googleworlddomination.com/ med tanke på Apple och deras tveksamma tvångspaket för diverse av deras produkter är detta kanske endast en del av konspirationen. Testade för övrigt en iPAD i helgen. Kan inte påstå att jag var så vansinngt imponerad men alltid kul med ytterligare än pryl att inte använda. Nja, delvis är det "tvångspaketen" som gör Mac så bra. Som helhetslösning så är Mac väldigt bra. Att man sedan inte har open source och fritt fram att härja med källkoder är bara positivt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 http://googleworlddomination.com/ med tanke på Apple och deras tveksamma tvångspaket för diverse av deras produkter är detta kanske endast en del av konspirationen. Testade för övrigt en iPAD i helgen. Kan inte påstå att jag var så vansinngt imponerad men alltid kul med ytterligare än pryl att inte använda. Måste hålla med om att Ipad verkar vara en ganska så onödig sak. Kan inte se vad man ska använda den till som inte en Macbook eller laptop gör bättre. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 (ändrad) OK jag tittar efter en ny bärbar dator. För 10000kr/40000Bath får jag en hyfsad PC Med operativsystem, vad får man för Mac med operativsyst för 10000Kr? Spelar lite spel, surfar på MPR och ser nyheter på nätet och laddar ner film som jag kollar på (har i princip slutat titta på TV), mest en underhållningsapparat. Använder inte min dator till att jobba på (förutom lite Epost då å då). Vad finns det för anledning att välja en Mac istället (har aldrig ens testat), Virus (och de är ett stort irritationsmoment) är den enda påstådda fördelen jag kan se. Söker en lätt, halvstor (ca 13 tums skärm), med separat grafikkort, bärbar dator runt 10000Kr. MVH Tommy Ändrades Juni 1, 2010 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 OK jag tittar efter en ny bärbar dator. För 10000kr/40000Bath får jag en hyfsad PC Med operativsystem, vad får man för Mac med operativsyst för 10000Kr? Spelar lite spel, surfar på MPR och ser nyheter på nätet och laddar ner film som jag kollar på (har i princip slutat titta på TV), mest en underhållningsapparat. Använder inte min dator till att jobba på (förutom lite Epost då å då). Vad finns det för anledning att välja en Mac istället (har aldrig ens testat), Virus (och de är ett stort irritationsmoment) är den enda påstådda fördelen jag kan se. Söker en lätt, halvstor (ca 13 tums skärm), med separat grafikkort, bärbar dator runt 10000Kr. MVH Tommy Mac Book Pro 13" eller Mac Book 13" Köp en Mac och prova. Du kan alltid installera Windows eller Linux på den om du vill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Ipaden funkar hyfsat som skateboard iaf! Så den duger väl till nåt iaf. http://www.youtube.com/watch?v=yKNGGfcPipQ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 OK jag tittar efter en ny bärbar dator. För 10000kr/40000Bath får jag en hyfsad PC Med operativsystem, vad får man för Mac med operativsyst för 10000Kr? Spelar lite spel, surfar på MPR och ser nyheter på nätet och laddar ner film som jag kollar på (har i princip slutat titta på TV), mest en underhållningsapparat. Använder inte min dator till att jobba på (förutom lite Epost då å då). Vad finns det för anledning att välja en Mac istället (har aldrig ens testat), Virus (och de är ett stort irritationsmoment) är den enda påstådda fördelen jag kan se. Söker en lätt, halvstor (ca 13 tums skärm), med separat grafikkort, bärbar dator runt 10000Kr. MVH Tommy Om du har möjlighet att testa en Mac tycker jag du ska göra det innan du köper. För det är annorlunda att använda en Mac mot PC och det kan kännas ovant i början. För är man van PC miljö så kan vissa saker kännas bakvänt eller rent utav konstigt i början innan man fattar hur logiskt det egentligen är Här och här finns mycket info som du kan ha nytta av innan och när du äger en Mac Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Sen så börjar det verkligen röra sig på spelfronten till Mac. Nu spelar jag inte så mycket men Civ 4 och Sim City 4 är två av mina favoriter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 (ändrad) Mac Book Pro 13" eller Mac Book 13" Köp en Mac och prova. Du kan alltid installera Windows eller Linux på den om du vill Macbook 13 (utan pro, som jag hittade den för 9990Kr på Pricerunner) har bara 2 USB anslutningar och ingen HDMI samt "liten" hårddisk och internminne, kostar ca 40000bath med dagens Bath kurs, jag gav 36000 för 3 år sedan (med den bath kursen) för vad som ser ut som en likvärdig dator, på pappret (-HDMI och -2Gb internminne och -2 USB portar) En Macbook pro 13´´ är den som hamnar närmast min strax 3 år gamla BenQ S41, i uppgiven prestanda... (hårddisken är lite större kunde köpt 250 Gb för 3 år sedan men 180Gb lät stort nog, internminne är lika stort, grafikkort ungefär samma, processorn är lite snabbare min har 2,1GHz... samma skärmupplösning osv) Inte så imponerande med tanke på att den är dyrare 3 år senare, medan motsvarande nya BenQ S41 är snabbare (enl spec) och betydligt billigare, ca 25000 bath... Så varför en Mac, vad är bättre? MVH Tommy Ändrades Juni 1, 2010 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 (ändrad) Macbook 13 (utan pro, som jag hittade den för 9990Kr på Pricerunner) har bara 2 USB anslutningar och ingen HDMI samt "liten" hårddisk och internminne, kostar ca 40000bath med dagens Bath kurs, jag gav 36000 för 3 år sedan (med den bath kursen) för vad som ser ut som en likvärdig dator, på pappret (-HDMI och -2Gb internminne och -2 USB portar) En Macbook pro 13´´ är den som hamnar närmast min strax 3 år gamla BenQ S41, i uppgiven prestanda... (hårddisken är lite större kunde köpt 250 Gb för 3 år sedan men 180Gb lät stort nog, internminne är lika stort, grafikkort ungefär samma, processorn är lite snabbare min har 2,1GHz... samma skärmupplösning osv) Inte så imponerande med tanke på att den är dyrare 3 år senare, medan motsvarande nya BenQ S41 är snabbare (enl spec) och betydligt billigare, ca 25000 bath... Så varför en Mac, vad är bättre? MVH Tommy Jo, det är just det där med pappret. Men en lastbil är ju inte snabbare än en MC bara för att hästkrafterna är fler till antalet. Operativ systemet är det som talar till Mac'ens fördel. Hade själv kört Win hela livet (lite Linux också) och var väldigt skeptisk til Mac. Köpte en Mac Mini och allt var helt plötsligt enkelt och logiskt. Denna följdes av en 27" iMac och 15" Mac Book Pro är på gång snart Vill inte kalla mig fan boy men jag rekommenderar Mac om någon frågar. Farsan som är 67år köpte sig en Mac, eller rättare sagt, jag köpte en Mac till gubben för någon månad sedan. Som kontorsgubbe sedan...Hedenhös, så har han kört Windows men han hade inga problem med att switcha och föredrar Mac Sitter nu med en HP (NW serie) laptop och den gick lös på ca 25000, spec. på den jmf. med Mac är ca det samma när det begav sig. Hade jag då vetat det jag vet idag så hade jag aldrig köpt HP'n, men jag ville köra Cad program och... Mitt råd är att köpa billigaste 13" pro'n. Det är ju trots allt ändå bara pengar, men jag tror du kommer att bli nöjd. Glömde... Hårddisk storlek för mig är inte noga. Köper hellre extern som jag kan använda på alla datorer som jag sitter vid t.ex jobbdator, grannens, polarens. Ändrades Juni 1, 2010 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Förstår heller inte varför man ska stirra sig blind på en dator med värsta specarna då den ändå inte går jobbet bättre än en Mac som har lite sämre spec. Det är just helheten med Mac som gör den så bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 (ändrad) Förstår heller inte varför man ska stirra sig blind på en dator med värsta specarna då den ändå inte går jobbet bättre än en Mac som har lite sämre spec. Det är just helheten med Mac som gör den så bra. Jag stirrade inte mig blind, kunde köpt en lite bättre BenQ S41 med snabbare processor och större HDD, men var nöjd (och är fortfarande det) med den jag valde. Känns lite dumt att byta från PC bara för att Mac-entusiasterna uppmuntrar till det, men jag har goda vänner som kört PC och bytt till Mac som säger samma, så kanske... Kanhända att jag stirrar mig blind på siffror hellre än "ogripbara" och som det känns subjektiva fördelar (Jag är ingenjör/maskintekniker med allt vad det för med sig ). Jag är inte övertygad ännu, skall fundera lite, har ingen direkt brådska MVH Tommy Ändrades Juni 1, 2010 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Har du inget behov eller det inte känns rätt att byta då ska man inte göra det heller. Jag velade fram och tillbaks i några år innan jag tog mig i kragen och bytte. Men jag åkte ner till min lokala Macsäljare och lattjade runt lite med en Macbook för ett få liten inblick hur det skulle vara att ha en. Det kanske är så att du rent av avskyr att använda en Mac och ångrar dig nått grymt om du byter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Prisskillnaden beror också på att olika hårdvara i maskinen håller högre kvalitet hos Mac. Jag är inne på min tredje mac på 15 år och ingen av de tidigare har gått sönder. Jag köpte en utgående(höstens) MacBook Pro 13 på Media Markt för under 9000 ink. Office-paket och väska http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Måste hålla med om att Ipad verkar vara en ganska så onödig sak. Kan inte se vad man ska använda den till som inte en Macbook eller laptop gör bättre. Den verkar kanske onödig just för dig. Det finns dock många människor som tycker en laptop är för komplicerad att använda. Många fler än dom som tycker att en laptop är att föredra, och det är därför Apple kommer att slå världen med häpnad över hur många iPads de säljer... när tillgång kommer ifatt efterfrågan. Själv avvaktar jag med personligt omdöme om iPad tills jag haft en egen i en vecka minst. Vilket tyvärr verkar dröja här i Sverige. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Acker Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Tommy: Jag tror inte det är en bättre processor i din tre år gamla dator jämfört med en ny Macbook Pro. Bara för processorn heter Core 2 Duo och är på en viss Mhz betyder det inte att den är likvärdig en Core 2 Duo för 3 år sedan. Det har släppts nya varianter av denna processor baserade på olika kärnor. Har du dessutom DDR3 minne i din tre år gamla maskin? Det är mycket som spelar in i hastigheten hos en dator. Det går inte att jämföra så enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Exakt den är helt onödig för mig Men det innebär inte att jag inte kommer att köpa en Om det går att installera pokerklienter på den så kan den bli lite intressantare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 (ändrad) Tommy: Jag tror inte det är en bättre processor i din tre år gamla dator jämfört med en ny Macbook Pro. Bara för processorn heter Core 2 Duo och är på en viss Mhz betyder det inte att den är likvärdig en Core 2 Duo för 3 år sedan. Det har släppts nya varianter av denna processor baserade på olika kärnor. Har du dessutom DDR3 minne i din tre år gamla maskin? Det är mycket som spelar in i hastigheten hos en dator. Det går inte att jämföra så enkelt. Se där! Jag brukar läsa in mig på information innan jag köper nytt, i alla fall om det kostar lite mer än en veckas lön, skulle kunna säga att det är det jag börjar med nu MVH Tommy Ändrades Juni 1, 2010 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Hur många jobbar på APPLE eller har aktier i foretaget härinne, upp med en hand. Blir lite komiskt ibland faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Hur många jobbar på APPLE eller har aktier i foretaget härinne, upp med en hand. Blir lite komiskt ibland faktiskt. Jag lovar att han önskade att han INTE sålde fast han säger motsatsen Källa Om man tycker nått är bra är det då fel att lobba för det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Hur många jobbar på APPLE eller har aktier i foretaget härinne, upp med en hand. Blir lite komiskt ibland faktiskt. Varken det ena eller det andra. Men har två Mac'ar och tre Windows datorer Motfråga, dom som är skeptiska till Apples produkter, hur många Apple datorer har ni använt? (1982 räknas inte) Upp med en hand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu