Jump to content
IGNORERAD

Mindoro i Juli


dandic

Recommended Posts

Jag Startade en ny tråd med lite frågor om Filippinerna på forumet Destination Philippines.

Det är väldans magert med svar, så jag kopierar inlägget rakt av och lägger in det på MPR:

Jag funderar på att göra min första resa till Filippinerna i juli.

Jag har redan biljett till Bangkok, och tänkte direkt fortsätta flyga till Manila, därefter till Mindoro.

En sak jag undrar över är om Mindoro är ett bra val med tanke på årstiden,

kanske finns det lämpligare platser? Cebu kanske? Men då blir det en flygning till.

Hur är smidigaste sättet att komma till Batangas? Har läst om Sikat el. liknande.

Vad kostar en taxi Manila-Batangas?

Hade tänkt mig nåt skapligt hyfsat boende för ca 1500pesos/natt. Är det möjligt?

Jag reser ensam och gillar att partaja. Men en bra strand i närheten är ju aldrig fel.

Hade tänkt hyra mig nån liten hoj att färdas med, funkar det på Mindoro?

Stannar 2-3 veckor i filipp. Hade tänkt att avsluta med några dagar/1 vecka i Angeles.

Men man har ju hört blandade känslor över den staden. Så man får väl se hur det blir med den saken.

Jag är väl inte så äventyrligt lagd, så jag kommer inte att resa runt så värst mycket.

En bekant var på Boracay för några år sedan, han sa det är ganska lugnt med hålligång där,

han rekommenderade inte det till mig även om han sa att det är mycket vackert där.

Är mycket tacksam för tips o råd.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Länge sen jag var dit men det är en lagom utflykt från Manila.

Kolla in den här sidan för bra tips

http://www.travelpuertogalera.com/

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...