Jump to content
IGNORERAD

Skilsmässa!


Guest HansG

Recommended Posts

Man borde kanske läsa Hans G:s första inlägg både en och två gånger och läsa vad han skriver och frågar efter innan man kommer med sina spekulationer tycker jag.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • Herr Chang

    8

  • Baa

    7

  • UDON-CHARLIE

    5

Mest aktiva i denna tråd

Man borde kanske läsa Hans G:s första inlägg både en och två gånger och läsa vad han skriver och frågar efter innan man kommer med sina spekulationer tycker jag.

Fritz..

HansG har fått sina svar, han fick de flesta innan diskussionen gick vidare.

När jag läser i hans 2a inlägg "Ja, nu känns det tungt. Judy är en underbar person som jag fortfarande har väldigt starka känslor för och jag saknar henne. Men omständigheter i Thailand gjorde att det blev ohållbart",så gissar jag ungefär samma som BTT skriver att HansG utsatts för nån sorts press från den Thailändska familjen.

Gissar också att det var önskan om pengar.

Eftersom det är gissningar kan de vara fel, om det inte berättas vad orsaken är, så är det väl upp till var och en att gissa?

Historier om Farranger som sålt allt de jobbat ihop under sina liv, för att bygga hus till sina fruar i Thailand bara för att bytas ut mot en rikare Farrang eller mot Thaimannen eller bara kastas ut, är många på de olika forumen.

Följande har inget med vad jag tror om HansG att göra, men skriver det i denna tråden för att jag det passar trådens nya inriktning:

Jag var i Jomtien och kollade på lite hus för ett år sedan eller så, 2 av husen som var till salu var det för att Tjejen som fått huset i sitt namn av en godtrogen Farrang, helt enkelt forlorat dem på kortspel medan mannen var och jobbade i sitt hemland, det var brått att sälja innan han fick veta vad som hänt...

Trot om ni vill, detta var 2 olika fall som berättades av de som visade oss husen, vi tittade på 4 olika hus den dagen, inte via mäklare utan via folk, som kände folk som ville sälja.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

HansG har fått sina svar, han fick de flesta innan diskussionen gick vidare.

När jag läser i hans 2a inlägg "Ja, nu känns det tungt. Judy är en underbar person som jag fortfarande har väldigt starka känslor för och jag saknar henne. Men omständigheter i Thailand gjorde att det blev ohållbart",så gissar jag ungefär samma som BTT skriver att HansG utsatts för nån sorts press från den Thailändska familjen.

Gissar också att det var önskan om pengar.

Eftersom det är gissningar kan de vara fel, om det inte berättas vad orsaken är, så är det väl upp till var och en att gissa?

Historier om Farranger som sålt allt de jobbat ihop under sina liv, för att bygga hus till sina fruar i Thailand bara för att bytas ut mot en rikare Farrang eller mot Thaimannen eller bara kastas ut, är många på de olika forumen.

Följande har inget med vad jag tror om HansG att göra, men skriver det i denna tråden för att jag det passar trådens nya inriktning:

Jag var i Jomtien och kollade på lite hus för ett år sedan eller så, 2 av husen som var till salu var det för att Tjejen som fått huset i sitt namn av en godtrogen Farrang, helt enkelt forlorat dem på kortspel medan mannen var och jobbade i sitt hemland, det var brått att sälja innan han fick veta vad som hänt...

Trot om ni vill, detta var 2 olika fall som berättades av de som visade oss husen, vi tittade på 4 olika hus den dagen, inte via mäklare utan via folk, som kände folk som ville sälja.

MVH Tommy

Sådant här sker hela tiden i trakterna runt Udon, farangen är borta,

nu ska dom sista stålarna kramas ut, huset bilen m.m ska säljas.

-Tragiskt att många här på forumet känner sig träffade och blir arga,

när jag tar upp det.

-Skriv det Du köper och betalar för på dig själv.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

-Skriv det Du köper och betalar för på dig själv.

Det är för mig en självklarhet, men tydligen inte för en del.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för mig en självklarhet, men tydligen inte för en del.

Jag har själv betalt vårt hem och skrivit det på frugan.

Vi hade känt varann i drygt 2 år vart gifta i 1 år och hon var gravid med Jimmy, så vi köpte loss kåken vi bodde i för att renovera den.

Jag tänkte som så att om hon lessnar på mig så kan ju Jimmy ärva den nån gång i framtiden.

Vår bil står också på henne, eftersom jag jobbar utomlands halva året, och hon kör den dagligen när jag inte e hemma.

Tanken bakom det är att hon inte skulle ha problem med försäkringar osv om nåt händer när jag är ute.

Så visst tycker jag att man kan skriva saker på frugan, bara man vet vad man gör och är medveten om vad som kan hända om det tar slut en dag.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med Tommy i inlägget han skrev. Är man medveten om vad som kan hända, och om man kan undvara pengarna, så ser inte jag det som ett stort problem att skriva något på frun.

Vårt hus och rismark står på min fru, vårt condo och bilen står på mig.

Skulle en skilsmässa ske, så får då min fru huset och rismarken, jag tar condot.

Efter 13 års äktenskap så är min fru värd det hon får, det är väl kanske inte så lätt att stå ut med mig alla gånger!

Däremot är det galet att behöva låna pengar i bank för att bygga hus till en nyfunnen kärlek. Det finns ju sätt att skydda sig på, det kanske vore värt för en med husbygge i tankarna att ta reda på dom sätten. Gör man inte det, kan man skylla sig själv. En del säger att thaidamer är dumma, men jag undrar vem som är mest galen...

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en till som håller med Tommy, och då förstås också Möljis.

Kan inte se varför det skulle vara så farligt att skriva ett hus på frugan, hon är ju min bästa vän och står ut med mig, så att förlora henne skulle vara så oändligt mycket tyngre än att förlora ett hus!

Men jag har sett det, ja alltså sett de faranger som träffar en dam och hals över huvud kastar sig rakt in i ett husbygge. inte efter några år, nä efter en kort tid tillsammans.

Händer nog aldrig i Sverige, men i Thailand så är vissa män så snabba på att starta ett sådant projekt att man blir förvånad och det är dessutom rätt ofta.

När sedan förhållandet inte funkar, ja inte fan är damen så dum så att hon släpper ett hus som farangen byggt och givet till henne, nä, och det skulle inte jag göra heller.

Det konstiga är dock att det blir damen som av omvärlden klassas som girig, när det i mina ögon borde vara farangen som skulle klassas som korkad.

För som sagt, när man träffar en tjej Sverige då bygger man upp förhållandet först, men när man träffar en tjej i Thailand då bygger många ett hus först.

Konstigt tycker jag.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Håller inte med er ang att skriva på frugan!

Förstår inte riktigt vad det ska vara bra

för att skriva en massa saker på thai,

dom flesta förhållanden håller inte

längre än tio år.-Sen står man där!

-Den dagen det tar slut och man inte längre

är vänner, är det inte lika roligt längre.

-Thai tjejer och farang tjejer blir

precis lika giriga vid en skilsmässa.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

U-C, du tycker och gör som du vill, det accepterar jag, du får ha din åsikt.

Min åsikt är, att om ett förhållande, som du skriver, spricker efter tio år, så är väl damen värd att få något?

Eller är du sån, att du skulle behålla allt själv?

Sen är det ju inte så lätt att få mark skriven på sig själv, men du kanske vet hur man gör?

Till saken hör, att vi är många som bor i Thailand, vi besöker inte landet bara en månad varje år. Om man kommer hit som turist en månad om året, så är det egentligen ingen större mening med att bygga hus här. Men var och en gör som han vill, efter bästa förmåga och förstånd. Även om förståndet är litet ibland.

Vaxet uttryckte det bra, farangen är oftast den som är mest korkad.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med er ang att skriva på frugan!

Förstår inte riktigt vad det ska vara bra

för att skriva en massa saker på thai,

dom flesta förhållanden håller inte

längre än tio år.-Sen står man där!

-Den dagen det tar slut och man inte längre

är vänner, är det inte lika roligt längre.

-Thai tjejer och farang tjejer blir

precis lika giriga vid en skilsmässa.

U-C

Jaha så det är bättre att efter 10 år när din maxgräns har gått och skilsmässan är ett faktum, att tjejen man varit gift med lämnas kvar på gatan eller skickas tillbaka där man hittade henne.

Men du är inte ensam om att tycka så, de två ytterligheterna av faranger är vanliga.

Ytterlighet nummer ett bygger hus till damen och släpper allt i sitt gamla hemland efter ytterst kort bekantskap.

Ytterlighet två, skriver inget på frun, aldrig någonsin, och ser både frun, hus och bil som sina ägodelar.

Mannen har ju betalat med egna pengar och damen hade ju inga pengar när man träffade henne, så hon skall bara vara tacksam.

Tar det slut så är dock allt, ja precis allt mannens och damen får allt börja om igen.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Tack Tommy, Möjlis och Vaxet.

Det som ni säger är sant, kan man avvara dessa små summor som det handlar om ska man göra det.

Jag kan säga så här min fru som jag träffade för 5 år sen(U-C jag kan se fram emot 5 år till?), hon har nu jobbat i sverige i 3 år

hon äger inget i sverige det står på mig, varför skall hon inte få ett hus i Thailand.

(obs jag har inte lånat till huset)

ha en bra dag

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller inte med er ang att skriva på frugan!

Förstår inte riktigt vad det ska vara bra

för att skriva en massa saker på thai,

dom flesta förhållanden håller inte

längre än tio år.-Sen står man där!

-Den dagen det tar slut och man inte längre

är vänner, är det inte lika roligt längre.

-Thai tjejer och farang tjejer blir

precis lika giriga vid en skilsmässa.

U-C

Ja, vi män däremot blir ju bara mer generösa och sympatiska .

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Här kommer en till som håller med Tommy, och då förstås också Möljis.

Kan inte se varför det skulle vara så farligt att skriva ett hus på frugan, hon är ju min bästa vän och står ut med mig, så att förlora henne skulle vara så oändligt mycket tyngre än att förlora ett hus!

Men jag har sett det, ja alltså sett de faranger som träffar en dam och hals över huvud kastar sig rakt in i ett husbygge. inte efter några år, nä efter en kort tid tillsammans.

Händer nog aldrig i Sverige, men i Thailand så är vissa män så snabba på att starta ett sådant projekt att man blir förvånad och det är dessutom rätt ofta.

När sedan förhållandet inte funkar, ja inte fan är damen så dum så att hon släpper ett hus som farangen byggt och givet till henne, nä, och det skulle inte jag göra heller.

Det konstiga är dock att det blir damen som av omvärlden klassas som girig, när det i mina ögon borde vara farangen som skulle klassas som korkad.

För som sagt, när man träffar en tjej Sverige då bygger man upp förhållandet först, men när man träffar en tjej i Thailand då bygger många ett hus först.

Konstigt tycker jag.

Nu får jag väl en del kritik från olika håll men en av huvudorsakerna till attt en del gubbar snabbt köper hus till damen bottnar säkert i det spel som man tidigt hittar i barområdena.

Gubben kärar ned sig i en omgivning där han vet att han måste pröjsa för att tjejen inte ska kasta sig in i famnen på nästa faranggubbe.

Därmed blir dessa gibbar ochså lätta föremål för utpressning och att då köpa det där huset som tjejen drömmer om blir ett sätt för gubbarna att binda fast tjejen.

Och i många fall så lyckas det säkert ochså men i många fall så slutar det hela i ekonomisk och känslomässig ruin.

Man måste alltid minnas den situation som fanns nägubben kärade ned sig i damen.

Denna situation finns givetvis kvar på ett omedvetet plan hos många gubbar även lång in i äktenskapet.

Känslan av att aldrig riktigt kunna lita på damen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådant här sker hela tiden i trakterna runt Udon, farangen är borta,

nu ska dom sista stålarna kramas ut, huset bilen m.m ska säljas.

-Tragiskt att många här på forumet känner sig träffade och blir arga,

när jag tar upp det.

-Skriv det Du köper och betalar för på dig själv.

U-C

Kan inte Du och BTT bilda en förening för bittra losers.Ni blir förmodligen inte så många som Ni tror..

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Håller inte med er ang att skriva på frugan!

Förstår inte riktigt vad det ska vara bra

för att skriva en massa saker på thai,

dom flesta förhållanden håller inte

längre än tio år.-Sen står man där!

-Den dagen det tar slut och man inte längre

är vänner, är det inte lika roligt längre.

-Thai tjejer och farang tjejer blir

precis lika giriga vid en skilsmässa.

U-C

Personligen försöker jag leva efter de svenska reglerna någorlunda. Jag tycker inte det är rätt att en dam lämnas på bar backe efter 10 års förhållande. Även om damen inte dragit in lika mycket pengar in i hemmet under förhållandet har hon väl inte bara legat på sofflocket och latat sig under denna period. Hon har förmodligen hjälpt till på många andra sätt. Jag har flera separationer bakom mig och alla dessa har gått bra och jag är fortfarande vän med mina före detta även efter bodelningen. Det kanske beror på att dessa gjorts på ett sätt som båda parterna accepterat som rättvist.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan inte Du och BTT bilda en förening för bittra losers.Ni blir förmodligen inte så många som Ni tror..

Nu är du tydligen efter vad jag läst en klok och sansad gubbe som enbart hyr hus uppe i Udon.

Och att det finns en fru Baa nummer 1 och en fru Baa nummer 2.

Och man nu tänker att du köpt ett hus och skrivit det i fru Baa nummer 1s namn,

då innebär det alltså att du nu varit ett antal hundratusen kronor fattigare.

Ibland behöver man inte gå så långt från sin egen trädgård för arr se klart på saker och ting.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Kan inte Du och BTT bilda en förening för bittra losers.Ni blir förmodligen inte så många som Ni tror..

Tog Du åt dig, om inte jag minns fel så har just Du, blivit

blåst på ett hus i Thailand.

U-C

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är du tydligen efter vad jag läst en klok och sansad gubbe som enbart hyr hus uppe i Udon.

Och att det finns en fru Baa nummer 1 och en fru Baa nummer 2.

Och man nu tänker att du köpt ett hus och skrivit det i fru Baa nummer 1s namn,

då innebär det alltså att du nu varit ett antal hundratusen kronor fattigare.

Ibland behöver man inte gå så långt från sin egen trädgård för arr se klart på saker och ting.

BTT

Nu ska Du inte tänka BTT, det kan komma att lukta bränd kork i Hälsinborg.

Och Du behöver inte oroa Dig för att ens få en nummer 1 så jäkla snål som Du är, själv klarar jag mitt liv väldigt bra och tycker inte som vissa snåljåpar att man har ett gratis sängäventysr i flera år och sedan bara lämnar dem.

Klart som fan att dom ska ha en livsgaranti när det skiter sig, det är trots allt farangen som "skaffat" sällskapet.

Så kära snåla BTT, ett antal 100 000 för 5 år kan väl kännas som plåster på såren för en kvinna som drabbats av brustna förhoppningar, och en sak ska Du lära Dig, det är väldigt sällan ens fel att två träter.

Men, bara för att Du inte ska gå och grubbla över det, Nej, jag köpte inget hus till 1:an, utan en liten plantage som skall ge hennes familj en skaplig avkastning i många år, det tycker jag dom är värda.

Men jag har ju förstått sedan tidigare att i Din lilla kokosnötsvärld så finns inte utrymme för större tankar är max en 1000 bathskärlek.

Tycker faktiskt inte illa om Dig och skiter totalt i vad DU TROR OM MIG, du gör dig bara till åtlöje och det är tragiskt.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Nu ska Du inte tänka BTT, det kan komma att lukta bränd kork i Hälsinborg.

Och Du behöver inte oroa Dig för att ens få en nummer 1 så jäkla snål som Du är, själv klarar jag mitt liv väldigt bra och tycker inte som vissa snåljåpar att man har ett gratis sängäventysr i flera år och sedan bara lämnar dem.

Klart som fan att dom ska ha en livsgaranti när det skiter sig, det är trots allt farangen som "skaffat" sällskapet.

Så kära snåla BTT, ett antal 100 000 för 5 år kan väl kännas som plåster på såren för en kvinna som drabbats av brustna förhoppningar, och en sak ska Du lära Dig, det är väldigt sällan ens fel att två träter.

Men, bara för att Du inte ska gå och grubbla över det, Nej, jag köpte inget hus till 1:an, utan en liten plantage som skall ge hennes familj en skaplig avkastning i många år, det tycker jag dom är värda.

Men jag har ju förstått sedan tidigare att i Din lilla kokosnötsvärld så finns inte utrymme för större tankar är max en 1000 bathskärlek.

Tycker faktiskt inte illa om Dig och skiter totalt i vad DU TROR OM MIG, du gör dig bara till åtlöje och det är tragiskt.

Stila dig lite nu, ut med dig i det fina vädert,

och sitt inte och gagga på ett forum nu när du är tillbaka i Stockholm. ;)

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Nu ska Du inte tänka BTT, det kan komma att lukta bränd kork i Hälsinborg.

Och Du behöver inte oroa Dig för att ens få en nummer 1 så jäkla snål som Du är, själv klarar jag mitt liv väldigt bra och tycker inte som vissa snåljåpar att man har ett gratis sängäventysr i flera år och sedan bara lämnar dem.

Klart som fan att dom ska ha en livsgaranti när det skiter sig, det är trots allt farangen som "skaffat" sällskapet.

Så kära snåla BTT, ett antal 100 000 för 5 år kan väl kännas som plåster på såren för en kvinna som drabbats av brustna förhoppningar, och en sak ska Du lära Dig, det är väldigt sällan ens fel att två träter.

Men, bara för att Du inte ska gå och grubbla över det, Nej, jag köpte inget hus till 1:an, utan en liten plantage som skall ge hennes familj en skaplig avkastning i många år, det tycker jag dom är värda.

Men jag har ju förstått sedan tidigare att i Din lilla kokosnötsvärld så finns inte utrymme för större tankar är max en 1000 bathskärlek.

Tycker faktiskt inte illa om Dig och skiter totalt i vad DU TROR OM MIG, du gör dig bara till åtlöje och det är tragiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Förlåt mig jag försökte säga att jag håller med fullständigt.Kan inte förstå dom

som vill ha gratis sängpartner i 10 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Atom

Håller inte med er ang att skriva på frugan!

Förstår inte riktigt vad det ska vara bra

för att skriva en massa saker på thai,

dom flesta förhållanden håller inte

längre än tio år.-Sen står man där!

Frågan är väl snarare, med dina erfarenheter och uppfattningar; Varför gifta sig med en thailändska överhuvudtaget? Enligt dina alster så är ju alla thailändskor korkade, giriga, lata, otrevliga och beräknande. I ditt fall vore det väl bättre att anställa en hushållerska och sedan betala per gång när du vill ha sex, det kan ju inte bli mer än en 10,000 baht per månad. Då kan du med lugn i sinnet supa upp din pension utan att oroa dig över att några av dina surt förvärvade pengar omvandlas till en flaska lao kao hos frugans kusin.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu ska Du inte tänka BTT, det kan komma att lukta bränd kork i Hälsinborg.

Och Du behöver inte oroa Dig för att ens få en nummer 1 så jäkla snål som Du är, själv klarar jag mitt liv väldigt bra och tycker inte som vissa snåljåpar att man har ett gratis sängäventysr i flera år och sedan bara lämnar dem.

Klart som fan att dom ska ha en livsgaranti när det skiter sig, det är trots allt farangen som "skaffat" sällskapet.

Så kära snåla BTT, ett antal 100 000 för 5 år kan väl kännas som plåster på såren för en kvinna som drabbats av brustna förhoppningar, och en sak ska Du lära Dig, det är väldigt sällan ens fel att två träter.

Men, bara för att Du inte ska gå och grubbla över det, Nej, jag köpte inget hus till 1:an, utan en liten plantage som skall ge hennes familj en skaplig avkastning i många år, det tycker jag dom är värda.

Men jag har ju förstått sedan tidigare att i Din lilla kokosnötsvärld så finns inte utrymme för större tankar är max en 1000 bathskärlek.

Tycker faktiskt inte illa om Dig och skiter totalt i vad DU TROR OM MIG, du gör dig bara till åtlöje och det är tragiskt.

Vet inte hur du definierar ordet snål.

För mig är en snål människa en person som samlar pengar på banken enbart på grund av glädjen att se sitt sparkapital växa och som inte unnar sig något utöver det nödvändiga för att överleva.

Jag kan garantera dig att jag absolut inte är en sån person.

Det är stor skillnad på att vara snål och att vara en förnuftigt ekonomisk person.

Jag har tillbringat tillräckligt lång tid i Thailand för att veta hur kortsiktiga och ekonomiskt oansvariga många thailändare kan vara.

Skit i morgondagen det löser sig alltid på något sätt och har man pengar ska det spenderas.

För mig är en sådan attityd idi*tisk.

Det måste finnas utrymme för plötsliga oväntade utgifter.

Men att vara snål är väl trots allt bättre än att att vara korkad och slösaktig?

Sedan angående gratis sängäventyr i flera år.

Nja att ha ett sängäventyr med en thailändska i flera år är en nota som inte direkt är gratis.

Ska det sedan utöver alla andra utgifter dessutom köpas hus och plantager så blir det ju ännu dyrare.

Det är ochså en märklig inställning att sitta och nästan beundrarlikt skriva att exfrun minsann va så fin att hon och familjen förtjänar huset.

Oom nu damen är så fin varför skildes man då?

Den enda förklaringen jag kan hitta är ju att damen stack eller att familjens krav blev för stora.

De flesta människor skiljs ju på grund av att de inte står ut med varandra längre.

Men det är klart vad damen go i sängen så kanske huset ändå var en rättvis belöning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

khun-petch

Hej jag var på väg att berätta om mig för en timme sen men då försvann allt.

2007 flyttade min sambo i Sverige ifrån varann och sålde huset

Jag tänkte,överviktig och lite handikappad ska jag ut på dans?

Nej det var bara att glömma men jag hade en kompis i Hua-hin så jag for dit.

Efter en månad så frågade jag honom om han visste någon bra dam åt mig.

Kan du inte dejta min syster sa han,hon har aldrig haft någon man sa han

och på den vägen är det.Första året bodde hon inte hos mig utan kom morgon

och kväll och servade med allt utom det.

Nu har vi bott ihop över 2 år och hon är underbar.Hon har inte kört tysta

leken mer än någon minut och faktum är att jag varit arg på henne oftare.

Dock alltid efter alkoholförtäring och i efterhand så har det alltid berott

påmissförstånd.Min svärfar hatade mig några månader först men nu kan jag nog

säga att han älskar mig.Han brukar fråga mig om jag har pengar när vi skiljs

åt.Nej säger jag efter som jag aldrig har pengar på mig.Vänta säger han så

hämtar jag en hundring.

Jag har varit generös och kostat på ca.500000skr.Vi har rustat svärfars hus

för drygt en miljon bath och köpt en del land.Svärfar har lite kor och det

här var efter renoveringen så sålde han kor för 27000.Efter att ha skickat

3000 bath till lillebror så hamnade 24000 bath rakt ner i min bröstficka.

Detta har hänt flera gånger med mindre belopp.Jag säger inte att det här inte

kan gå fel men gör det de så förlorar jag ungefär som vid en ordinarie

skillsmässa i Sverige.Jag bor nu i det nyrustade huset med svärfar och

min älskling.

Link to comment
Dela på andra sajter

lessen hasse G, men dotra e väl inte lessen för detta antar jag..:whistle:

bättre lycka nästa gång, det har faktiskt vart intressant o läsa om en familje såpa som denna vart, tråkigt nog för kort :drinks:

skål pårej gubbe

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...