Jump to content
IGNORERAD

Skilsmässa!


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

Tråkigt att det gick som det gick.

HansG och hans historia från frun sedan många många år som blev skitsne när en hälften så gammal thaitjej snodde HansG, sedan via dottern, och sedermera dotterns och HansG:s offentliga forumbråk och försoningar, samt nu, en offentlig skilsmässa.

Ja som sagt, jag beklagar.

Men vi som läst HansG från första dagen han dök upp har lärt oss en sak.

Lev ert liv privat och inse att ett internetforum inte är något man bör använda för att vädra privata konflikter.

Privata konflikter löses bäst privat, och jag hoppas vid min gud att HansG, gamla XfruHansG, nya fruHansG,Flores och nya XfruHansG samt alla andra inblandade i denna långkörare kommer ur detta helskinnade i slutändan.

På internet kommer dock de som vill, kunna läsa allt om de inblandade och vad som hänt genom åren, under en mycket lång tid, ja hur länge det vet vi inte.

Bästa Vaxet!

Om Du läst min tråd så stod det där att jag vill få råd om det juridiska i en skilsmässa. Men Du var din vana trogen och som vanligt skrev elakt och spydigt.

För mig är det nog. Jag kommer inte längre att skriva i detta forum. Men tack till alla dom som alltid är glada och trevliga.

Med vänlig hälsning

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 88
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • Herr Chang

    8

  • Baa

    7

  • Vaxet

    5

Mest aktiva i denna tråd

Bästa Vaxet!

Om Du läst min tråd så stod det där att jag vill få råd om det juridiska i en skilsmässa. Men Du var din vana trogen och som vanligt skrev elakt och spydigt.

För mig är det nog. Jag kommer inte längre att skriva i detta forum. Men tack till alla dom som alltid är glada och trevliga.

Med vänlig hälsning

HansG

Det var ju tråkigt att du tycker så, men inte ett ord av det jag skrev var spydigt.

Du har själv valt att lämna ut nästan allt i ditt privatliv på detta forum, därmed har du gjort det officiellt.

Hoppas du kommer ur detta på ett bra sätt, och kan gå vidare med ett lyckligt liv.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

HansG!

Ta inte allt bokstavligt!!

Vi är många som har en annan uppfatning!!

Klart att du får stöd och uppmuntran av många här på MPL!!

Att det finnes fårskallar som inte tänker sig för!

Det får man räkna med på ett forum som detta!!

Ryck nu upp dig och satsa på nytt, du har glätt mig många gånger!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tja, jag tycker HansG ska ha lite is i magen.

Det är ju inte ovanligt att thaidamer i Sverige hittar en ny man som upplevs som bättre av diverse orsaker. Då kanske det plötsligt blir angeläget med officiell skilsmässa...

Nej usch, nu börjar jag låta som BTT ;)

Herr Chang har talat.

Lite märkligt av Hans G att han vill skiljas trots att han tydligen ännu har starka känslor för damen och hon inte vill skiljas.

Utan att veta något om omständigheterna i Thailand så tycks det ju som om andra parter pressar Hans G så att skilsmässa är enda utvägen.

Luktar lite utpressad farang över det hela.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Hans G vill att det skall komma ut att han skall skiljas och att det är på hans intsiativ. Han är väl för bövelen :) en vuxen karl som har lyckats gifta sig med en utländska med allt vad det innebär. Han behöver ingen "juridisk rådgivning" från det här forumet. Han fattar säkert klart och tydligt att han bara behöver ringa till tingsrätten och fråga vad som gäller och hur han skall förfara. Han har ju dessutom internet så det är ju bara att goggla på skilsmässa så hittar han säkert vad som gäller. Jag tror han "driver" med forumet, och alla sväljer det med hull och hår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Jag tror att Hans G vill att det skall komma ut att han skall skiljas och att det är på hans intsiativ. Han är väl för bövelen :) en vuxen karl som har lyckats gifta sig med en utländska med allt vad det innebär. Han behöver ingen "juridisk rådgivning" från det här forumet. Han fattar säkert klart och tydligt att han bara behöver ringa till tingsrätten och fråga vad som gäller och hur han skall förfara. Han har ju dessutom internet så det är ju bara att goggla på skilsmässa så hittar han säkert vad som gäller. Jag tror han "driver" med forumet, och alla sväljer det med hull och hår.

Tja jan44a,

Jag tror inte HansG driver med oss. Han befinner sig i en svår situation, och det kan nog vara frestande att se vad "likasinnade" tycker om situationen. Det är bland annat det är forumet är till för.

Visst kan man kontakta berörda myndigheter och förhoppningsvis få veta exakt vad som gäller. Men jag klandrar ingen för att man också vill veta vad andra som potentiellt kan hamna (eller redan varit där) i samma läge tycker och vet om dilemmat.

Tråkigt om HansG vill lämna forumet, men det är ju upp till honom. Författar man den typen av inlägg på detta forum får man nog räkna med en del icke önskvärda svar.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att Hans G vill att det skall komma ut att han skall skiljas och att det är på hans intsiativ. Han är väl för bövelen :) en vuxen karl som har lyckats gifta sig med en utländska med allt vad det innebär. Han behöver ingen "juridisk rådgivning" från det här forumet. Han fattar säkert klart och tydligt att han bara behöver ringa till tingsrätten och fråga vad som gäller och hur han skall förfara. Han har ju dessutom internet så det är ju bara att goggla på skilsmässa så hittar han säkert vad som gäller. Jag tror han "driver" med forumet, och alla sväljer det med hull och hår.

Hej Jan44, jag tror inte heller att HansG driver med oss.

Jag har följt hans inlägg här på MPR sen han började skriva här och det har varit många turer.

Turer som han och Hans dotter Flores har luftat öppet på forumet.

Personligen skulle jag aldrig skriva så öppet om mitt privatliv på ett forum som besöks av allehanda knäppskallar, så HansG får acceptera att han får en del konstiga svar, eller låta bli att vika ut sig på forumet, nåt som han kanske fattat nu.

Hoppas det löser sej smidigt med skiljsmässan och att HansG tar lite längre betänketid innan han springer och gifter sej igen!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite märkligt av Hans G att han vill skiljas trots att han tydligen ännu har starka känslor för damen och hon inte vill skiljas.

Utan att veta något om omständigheterna i Thailand så tycks det ju som om andra parter pressar Hans G så att skilsmässa är enda utvägen.

Luktar lite utpressad farang över det hela.

BTT

Hmm, håller med BTT :bag: ...

Hoppas HansG har äktenskapsförord, annars kanske det bli dyrt om frugan skall ha hälften av deras gemensamma tillgångar i Sverige.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite märkligt av Hans G att han vill skiljas trots att han tydligen ännu har starka känslor för damen och hon inte vill skiljas.

Utan att veta något om omständigheterna i Thailand så tycks det ju som om andra parter pressar Hans G så att skilsmässa är enda utvägen.

Luktar lite utpressad farang över det hela.

BTT

För en gång skull håller jag med om det mesta Du skrev, dock hoppar fortfarande små grodor omkring i inägget.

Det lutar inte utpressad farang, det luktar om det är utpressnihg eller övertalning, väldigt svenskt. :huh:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

För en gång skull håller jag med om det mesta Du skrev, dock hoppar fortfarande små grodor omkring i inägget.

Det lutar inte utpressad farang, det luktar om det är utpressnihg eller övertalning, väldigt svenskt. :huh:

Baa

Min tanke också

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att det gick som det gick.

HansG och hans historia från frun sedan många många år som blev skitsne när en hälften så gammal thaitjej snodde HansG, sedan via dottern, och sedermera dotterns och HansG:s offentliga forumbråk och försoningar, samt nu, en offentlig skilsmässa.

Ja som sagt, jag beklagar.

Men vi som läst HansG från första dagen han dök upp har lärt oss en sak.

Lev ert liv privat och inse att ett internetforum inte är något man bör använda för att vädra privata konflikter.

Privata konflikter löses bäst privat, och jag hoppas vid min gud att HansG, gamla XfruHansG, nya fruHansG,Flores och nya XfruHansG samt alla andra inblandade i denna långkörare kommer ur detta helskinnade i slutändan.

På internet kommer dock de som vill, kunna läsa allt om de inblandade och vad som hänt genom åren, under en mycket lång tid, ja hur länge det vet vi inte.

Vaxet, vad man använder forumet till är väl var och ens ensak så länge det inte skadar eller kränker någon annan.

Om HansG vill använda forumet att vädra sina personliga tankar och åsikter så är det väl upp till honom och inte upp till oss på forumet att säga att det inte är ok för att det sköter man bäst privat inom hemmets fyra väggar.

Bara det att vi har ett forumen med närmare 4000 (tror jag) medlemmar där många faktiskt vågar ta upp känsliga ämnen som berör oss, så som skilsmässa, sexlust som avtar, bråk med grannar, vänner som begår självmord mm mm. Tycker jag är riktigt bra och för mig

kännetecknar det ett bra och brett forum för allas tankar och åsikter

Jag tror att det finns otroligt få forum där män (det är nog mest män på detta forumet) som vågar/vill ta upp svåra och känsliga ämnen, så klanka nu inte ner på HansG (och alla andra) för att han i en svår stund söker kanske hjälp eller tröst inför det han nu står inför.

Så för min del ger jag en stor eloge till alla er på forumet som vågar ta upp privata känsliga ämnen så att vi andra förhoppningsviss kan lära oss något av det.

För er andra (Vaxet) som inte tycker att vi skall använda forumet för att ta upp privata känsliga ämnen vill jag bara beklaga att det år 2010 fortfarande finns män som ni som tycker att allt känsligt talar man inte om och det håller man för sig själv, tills man en dag exploderar...

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet, vad man använder forumet till är väl var och ens ensak så länge det inte skadar eller kränker någon annan.

Om HansG vill använda forumet att vädra sina personliga tankar och åsikter så är det väl upp till honom och inte upp till oss på forumet att säga att det inte är ok för att det sköter man bäst privat inom hemmets fyra väggar.

Bara det att vi har ett forumen med närmare 4000 (tror jag) medlemmar där många faktiskt vågar ta upp känsliga ämnen som berör oss, så som skilsmässa, sexlust som avtar, bråk med grannar, vänner som begår självmord mm mm. Tycker jag är riktigt bra och för mig

kännetecknar det ett bra och brett forum för allas tankar och åsikter

Jag tror att det finns otroligt få forum där män (det är nog mest män på detta forumet) som vågar/vill ta upp svåra och känsliga ämnen, så klanka nu inte ner på HansG (och alla andra) för att han i en svår stund söker kanske hjälp eller tröst inför det han nu står inför.

Så för min del ger jag en stor eloge till alla er på forumet som vågar ta upp privata känsliga ämnen så att vi andra förhoppningsviss kan lära oss något av det.

För er andra (Vaxet) som inte tycker att vi skall använda forumet för att ta upp privata känsliga ämnen vill jag bara beklaga att det år 2010 fortfarande finns män som ni som tycker att allt känsligt talar man inte om och det håller man för sig själv, tills man en dag exploderar...

//bob

Håller med dig i rätt mycket, men om man nu väljer att först ta upp känsliga saker på ett forum så får man också vara beredd på de konsekvenser detta får.

Att då efter att ha fläkt ut hela sig själv och sin omgivning på nätet börja lipa för att vissa svar och kommentarer man får inte är "snälla" då har man inte tänkt igenom vad man gör.

Har ju faktiskt hänt ett antal gånger nu att folk öppnat sig på MPR för i nästa moment när kärleken tog en annan riktning så har man tyckt sig "tappa ansiktet" och mått skitdåligt av detta.

Personligen känner jag en person som råkat ut för detta, gula febern slog till, han jublade och skrev om allt, gula febern övergick i något helt annat och personen har ännu inte rest sig helt, mycket på grund av att han känner att hela världen känner till hans historia och att han därför känner sig dum.

Så jag vidhåller min varning om att man skall tänka sig mycket noga för innan man lämnar ut sig själv och de sina på ett internetforum!

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Så för min del ger jag en stor eloge till alla er på forumet som vågar ta upp privata känsliga ämnen så att vi andra förhoppningsviss kan lära oss något av det.

För er andra (Vaxet) som inte tycker att vi skall använda forumet för att ta upp privata känsliga ämnen vill jag bara beklaga att det år 2010 fortfarande finns män som ni som tycker att allt känsligt talar man inte om och det håller man för sig själv, tills man en dag exploderar...

//bob

Om du vill läsa om känsliga ämnen rekommenderar jag att du läser Vaxets berättelse om sin vän som tog sitt liv. Den finns i flera delar här och är utan någon som helst tvekan den berättelse som har berört flest personer på MPR.

Med andra ord så tror jag att du missbedömde hans inlägg men för övrigt håller jag med dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig i rätt mycket, men om man nu väljer att först ta upp känsliga saker på ett forum så får man också vara beredd på de konsekvenser detta får.

Att då efter att ha fläkt ut hela sig själv och sin omgivning på nätet börja lipa för att vissa svar och kommentarer man får inte är "snälla" då har man inte tänkt igenom vad man gör.

Har ju faktiskt hänt ett antal gånger nu att folk öppnat sig på MPR för i nästa moment när kärleken tog en annan riktning så har man tyckt sig "tappa ansiktet" och mått skitdåligt av detta.

Personligen känner jag en person som råkat ut för detta, gula febern slog till, han jublade och skrev om allt, gula febern övergick i något helt annat och personen har ännu inte rest sig helt, mycket på grund av att han känner att hela världen känner till hans historia och att han därför känner sig dum.

Så jag vidhåller min varning om att man skall tänka sig mycket noga för innan man lämnar ut sig själv och de sina på ett internetforum!

Jag inte bara tror utan vågar nog påstå att vi mer och mer går mot att vi blir mindre privat på nätet, jag tänker på bloggar, foton på facebook, inlägg på forum etc.

För vår generation (tror att vi är födda samma år, 1963) kan det kännas väldigt utlämnande att vissa upp ens allra innersta tankar och bilder men för den yngre generationen är det helt naturligt. Om en visar upp sig på nätet så är det utlämnande, men om tusentals gör det så blir det bara en naturlig sak och man blir bara en i mängden, även om vi kan tycka det känns onaturligt.

Bara ta det med våra mobiler, dotterns kompisar kan utan vidare låna hennes mobil och få bläddra ibland foton och gamla SMS, själv så skulle jag bara få en konstig känsla om folk ville se mina privata SMS och vem jag senast har ringt till, så det är nog mycket en generationsfråga det här med att lämna ut sig på nätet. Vad vet jag, Hans G är kanske ung i sinnet…

//bob

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill läsa om känsliga ämnen rekommenderar jag att du läser Vaxets berättelse om sin vän som tog sitt liv. Den finns i flera delar här och är utan någon som helst tvekan den berättelse som har berört flest personer på MPR.

Med andra ord så tror jag att du missbedömde hans inlägg men för övrigt håller jag med dig.

Två av de ämnena som jag tog upp som exempel på inlägg på forumet är inlägg som Vaxet har skrivit ” bråk med grannar, vänner som begår självmord”

Så nog allt bor det en liten ”farbror barbror” i Vaxet också

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Det är tråkigt att läsa HansG.

Men ingen vet bättre än er två vad som är bäst för er.

Jag tror att det beror på skillnader i den thailändska och den svenska lagstiftningen.

Thailand:

Om jag inte missförstår det totalt så fixar man normalt skilsmässa på Amphoe. Det går lätt om både är överens om det. Men upprättar ett avtal om att båda vill skilja sig. Två vittnen skriver under. Sen går man till Amphoe för att registrera skilsmässan. (Har dock aldrig sett ett sånt avtal)

Men om den ena vägrar måste den andra stämma den som inte vill skilja sig. Saken måste ända upp till rätten. Och det är jobbigt och skrämmande. Det finns typ 12 skäl som är tillåtna att använda som skäl för att skilja sig.

:::

Jag tror det är därför en del thailändska kvinnor väljer att vägra skriva under.

:::

Och jag tror också att en del svenska män har utnyttjat det och sagt till tjejen att hon visst inte kan skilja sig från honom om han inte skriver under.

:::

Mvh

Magrood

Läste igenom den lagtexten översatt till engelska och det stämmer bra att det måste ha brutits någon regel för att få igenom en skilsmässa om inte båda går med på det frivilligt. Det som jag tyckte var vidrigt var att den var verkligen orättvis. För en man är det betydligt enklare att få igenom en skilsmässa än för en kvinna. Kommer inte ihåg detaljerna längre med man ser klart att det är män som har skrivit den.

Edit:

Såg att welder länkat till en sammandragning av texten. Där ser man t.ex. att om en kvinna varit otrogen är det ett giltigt sköl till skillmässa, men inte tvärtom.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

Lite märkligt av Hans G att han vill skiljas trots att han tydligen ännu har starka känslor för damen och hon inte vill skiljas.

Utan att veta något om omständigheterna i Thailand så tycks det ju som om andra parter pressar Hans G så att skilsmässa är enda utvägen.

Luktar lite utpressad farang över det hela.

BTT

Vet inte om så är fallet här.-Men faranger som inte pallar med längre, då dom är

pressade av lata släktingar som ska ha stålar hela tiden,

har jag träffat på många gånger under årens lopp.

-I dom flesta fall är det viktigt att farang kan skjuta till stålar

på ett eller annat sätt,

annars finns det risk att tjejen ser sig om efter en ny

financiär.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vet inte om så är fallet här.-Men faranger som inte pallar med längre, då dom är

pressade av lata släktingar som ska ha stålar hela tiden,

har jag träffat på många gånger under årens lopp.

-I dom flesta fall är det viktigt att farang kan skjuta till stålar

på ett eller annat sätt,

annars finns det risk att tjejen ser sig om efter en ny

financiär.

U-C

Så sant och de flesta gubbar betalar villigt utan att egentligen bry sig om vart stålarna går.

Så länge det stannar vid summor som gubbarna ändå kan bemästra utan att gå i personlig konkurs är det väl inget att säga något om.

Det är ju först när det börjar tas lån och dyligt för att köpa hus i frugans namn som man kan börja ifrågasätta visheten i det hela.

Det är givetvis ett hus för någta miljoner baht som frugorna och släktingarna främst är ute efter.

även om det nu skulle knaka i fogarna så har ju familjen åtminstone huset att falla tillbaka på.

När man då ser vissa påhejare komma med glada tillrop om att va fan våga och vinn och satsa man lever ju bara en gång som det faktiskt skrivits vid en del tillfällen i trådar på forumet, då blir man ju lite tveksam till vissa gubbars livsfilosofi.

Jag skulle nog rent personligen känna mig ganska billig och utnyttjad ifall jag satt med ett antal hundratusen i skulder och ett brustet och lurat hjärta på samma gång som jag visste att ett antal thailändska gubbar och kärringar drack fin whiskey och levde lata dagar på mina lånade stålar.

Känslor varar inte för evigt och att investera i något så osäkert är enligt min åsikt en ganska ogenomtänkt handling.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

nissehult_13

Hej BTT

Du måste va den största skitstövel jag har sett Hans G lämnar ut sig och du är riktigt dum

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Hej BTT

Du måste va den största skitstövel jag har sett Hans G lämnar ut sig och du är riktigt dum

Men Pissenisse har ni setts ? rtfm.gif

Mvh Pissenisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Posten Berit

Jag beklagar att det inte fungerade. Riktigt tråkigt att höra. Jag känner inte till något om er situation och därför har det jag skriver om nedan inget med dig att göra. Din situation fick mig att tänka på ett annat par som efter en väldigt kort tid visade sig inte fungera.

I det fallet tog mannen en thaikvinna till Sverige och bestämde sig rätt tidigt för att det inte funkar. Nu är hon här med UT, kan ingen svenska, bor hos någon Thaiväninna och de få pengar hon får ihop tjänar hon genom att arbeta svart några timmar om dagen för en riktig slavlön. Om det forsätter som det gör nu väntar utvisning om drygt ett år. Hennes utsikter i Thailand är inte heller ljusa då hon blev tvungen att pansätta sitt land för att få ihop det till flygresan vilket han aldrig betalade henne.

Jag tycker otroligt synd om henne då jag träffat henne några gånger och mina intryck tillsammas med vad min fru berättat om henne får mig att förstå att hon en bra människa på alla sätt.

Varför han inte hjälper henne åtminståne att klara sig själv kan jag inte förstå. Han har tagit på sig det ansvaret genom att släpa hit henne, men efter att jag har träffat mannen har jag förstått att han inte är den ansvarfulla typen, men någonstans går det en gräns.

Detta har som sagt inget med ditt förhållande att göra och är ingen kritik mot dig på något sätt. Bara ett exempel på när det går illa.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Så sant och de flesta gubbar betalar villigt utan att egentligen bry sig om vart stålarna går.

Så länge det stannar vid summor som gubbarna ändå kan bemästra utan att gå i personlig konkurs är det väl inget att säga något om.

Det är ju först när det börjar tas lån och dyligt för att köpa hus i frugans namn som man kan börja ifrågasätta visheten i det hela.

Det är givetvis ett hus för någta miljoner baht som frugorna och släktingarna främst är ute efter.

även om det nu skulle knaka i fogarna så har ju familjen åtminstone huset att falla tillbaka på.

När man då ser vissa påhejare komma med glada tillrop om att va fan våga och vinn och satsa man lever ju bara en gång som det faktiskt skrivits vid en del tillfällen i trådar på forumet, då blir man ju lite tveksam till vissa gubbars livsfilosofi.

Jag skulle nog rent personligen känna mig ganska billig och utnyttjad ifall jag satt med ett antal hundratusen i skulder och ett brustet och lurat hjärta på samma gång som jag visste att ett antal thailändska gubbar och kärringar drack fin whiskey och levde lata dagar på mina lånade stålar.

Känslor varar inte för evigt och att investera i något så osäkert är enligt min åsikt en ganska ogenomtänkt handling.

BTT

Men visst är det så...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hej BTT

Du måste va den största skitstövel jag har sett Hans G lämnar ut sig och du är riktigt dum

Nja lämnar man ut sig själv på ett offentligt forum får man kanske räkna med en del spekulationer och tankar kring sina problem.

En skilsmässa är alltid trist och särskilt om det beror på faktorer man inte själv kan styra över.

Hans G skriver ju själv att skilsmässan inte beror på att äktenskapet rent känslomässigt skulle knaka i fogarna utan beror på andra orsaker i Thailand och det man i första hand tänker på är ju då att andra personer i omgivningen gjort Hans Gs äktenskap till en omöjlighet.

Jag misstänker väl att Hans G startat tråden för att få tillfälle att diskutera sina problem med andra medlemmar.

Nu har han ju avslutat tråden så det kanske inte finns så mycket mer att tilläga.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Så sant och de flesta gubbar betalar villigt utan att egentligen bry sig om vart stålarna går.

Så länge det stannar vid summor som gubbarna ändå kan bemästra utan att gå i personlig konkurs är det väl inget att säga något om.

Det är ju först när det börjar tas lån och dyligt för att köpa hus i frugans namn som man kan börja ifrågasätta visheten i det hela.

Det är givetvis ett hus för någta miljoner baht som frugorna och släktingarna främst är ute efter.

även om det nu skulle knaka i fogarna så har ju familjen åtminstone huset att falla tillbaka på.

När man då ser vissa påhejare komma med glada tillrop om att va fan våga och vinn och satsa man lever ju bara en gång som det faktiskt skrivits vid en del tillfällen i trådar på forumet, då blir man ju lite tveksam till vissa gubbars livsfilosofi.

Jag skulle nog rent personligen känna mig ganska billig och utnyttjad ifall jag satt med ett antal hundratusen i skulder och ett brustet och lurat hjärta på samma gång som jag visste att ett antal thailändska gubbar och kärringar drack fin whiskey och levde lata dagar på mina lånade stålar.

Känslor varar inte för evigt och att investera i något så osäkert är enligt min åsikt en ganska ogenomtänkt handling.

BTT

Håller med BTT 100% i detta fall.

Hej BTT

Du måste va den största skitstövel jag har sett Hans G lämnar ut sig och du är riktigt dum

HansG lämnar ut sig och BTT lämnar den kommentar han finner lämplig. Varför är BTT en skitstövel?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...