Jump to content
IGNORERAD

PUT , hur lång tid innan svar?


dibb

Recommended Posts

Hej.

Skickade in alla papper om PUT den 9/4 med post, bör ha kommit fram Måndag 12/4, och även avgiften för PUT betalades 12/4, men har inte hört något ifrån MIG om tid för intervjuv.

Min frus Ut gick ut för tre veckor sedan, och jag vet att hon får vara i Sverige utan problem, men man kan ju inte åka utomlands förrän man fått en PUT stämpel.

Undrar hur lång tid har det tagit för er andra som har fått PUT ? Har ju ändå gått 6 veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan skickade in alla papper och fick mottagningskvitto 22/12-09 och intervju och PUT 12/5-10.

mvh. Lars

ps. MIG i Malmö

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt svar blir ju eg. ganska meningslöst då väntetider skiljer ifrån kontor till kontor och årstid beroende på hur belastade dom för tillfället är.

För oss (som bor i Örebro) var det dock så att vi skickade in ansökan om PUT någon gång i nov-dec förra året, UT gick ut i slutet av mars i år och vi blev kallade till intervju i slutet på aprill. Svaret fick vi två dgr senare.

Lycka till! :great:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Migrationsverket försöker att få till intervjun och beslutet i samband med att det gamla tillståndet gått ut. Nu är det högsäsong och de stora enheterna har mycket ärenden så det blir säkert en del väntetid före de tar tag i ärendet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, vet att det är högsäsong, men vi har ju inte ens fått ett mottagningskvitto? Inget email, sms, brev eller telefonsamtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, vet att det är högsäsong, men vi har ju inte ens fått ett mottagningskvitto? Inget email, sms, brev eller telefonsamtal.

Ring och fråga om papperna har kommit fram.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Är det bara vi som åkte ner till Migrationsverket i Västerås och fick allt avklarat på några timmar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan man åka dit utan att ha en tid bokad? Det enda vi väntar på är att få en tid för besök på

Mig i Västerås.

MVH Fredrik och Kaij :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Kan man åka dit utan att ha en tid bokad? Det enda vi väntar på är att få en tid för besök på

Mig i Västerås. Vi har väntat sen UT gick ut 16:e maj.

MVH Fredrik och Kaij :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

var och ordnade PUT till frugan i februari i karlstad ringde för att boka tid men dom sa att det var bara komma in

nån dag i samband med UT gick ut tog ca 1,5 timmme sen var det klart

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

OK. Ja ingen panik än för oss, men har vi inte fått tid i augusti då åker jag dit tidigt på morgonen och belägrar dom tills vi får komma in. :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ansökte om PUT för min sambo o hennes dotter så fick vi nog vänta ca 2 månader efter UT gått ut innan vi fick intervjutid, men eftersom vi inte hade några planer på att resa under tiden så var det ingen fara på taket.

Jag tycker du ska ringa ditt MIG-kontor, o kolla vem du har som handläggare, o sen kolla med honom ang väntetiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick svar att de glömt skicka mottagningskvitto ..

Frågade när får vi intervju? Svar - räkna med 3 till 6 månader efter att UT gått ut, innan kallelse.

Verkar som att de har mycket att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Thaivänner

Väntar också på intervju. Här i Jönköping är väntetiden 3-4 månader..Fick ett brev igår,har väntat nästan 4 månader. Men nu har vi fått en tid.

m.v.h Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...