Jump to content
IGNORERAD

Beer Chang booth på Central World Plaza

Tujtuj

Recommended Posts

Jag har läst om att Chang, Tiger och Federbrau har egna "pubar" el. något liknande på Central? Har även hittat några bilder på Google Earth.

Någon som har varit där? Finns de där året runt, eller är det något tillfälligt och återkommande och vilken tid på året i.s.f?

Om Chang har sitt öppet i december så bjuder jag gärna törstande MPR:are på en öl där då! :drinks:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Guest wille

Jag har läst om att Chang, Tiger och Federbrau har egna "pubar" el. något liknande på Central? Har även hittat några bilder på Google Earth.

Någon som har varit där? Finns de där året runt, eller är det något tillfälligt och återkommande och vilken tid på året i.s.f?

Om Chang har sitt öppet i december så bjuder jag gärna törstande MPR:are på en öl där då! :drinks:

Visst har de oppet under varan vinter - riktigt trevligt dar. Vill minnas DTBKK ar en flitig besokare.

Dela på andra sajter

Låter trevligt! Tack för info wille!

Dela på andra sajter

Japp, i år som ett special event är dessa beer gardens utanför Central World kombinerade med thailands största BBQ... :whistle:

Är rädd för att man kommer att sitta där i byggdammet omgiven av burmesiska byggnadsarbetare drickande chang i plastglas spanande på brudar... :drinks:

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Japp, i år som ett special event är dessa beer gardens utanför Central World kombinerade med thailands största BBQ... :whistle:

Är rädd för att man kommer att sitta där i byggdammet omgiven av burmesiska byggnadsarbetare drickande chang i plastglas spanande på brudar... :drinks:

Kan ju tänka mig värre öden än att, med en kycklingklubba i ena handen och en Chang i den andra, sitta i värmen och spana på brudar! :whistle:

Då lär vi ses där då! :great:

Dela på andra sajter

Japp, i år som ett special event är dessa beer gardens utanför Central World kombinerade med thailands största BBQ... whistle.gif

Är rädd för att man kommer att sitta där i byggdammet omgiven av burmesiska byggnadsarbetare drickande chang i plastglas spanande på brudar... drinks.gif

Jag som gärna vill lära mera av svenska språket...

Vem dricker ur plastglas och spanar i ovanstående mening?

man eller burmesiska byggnadsarbetare ?

Mindre troligt att de senare dricker chang, men rent språktekniskt .

Inte språkpolisiärt menad, utan uppriktigt intresse.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

GD,,

det är både och som sitter där med plastglas och spanar brudar...

Med tillägget att burmeserna nog dricker fulöl eller lao kao istället för chang.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Tujtuj,

Det är riktigt trevligt event faktiskt. Brukar dra igång början av november och slutar på nyårsafton. För några år sen körde de i januari också. Vet inte riktigt vad som ligger bakom ändringen. Brukar vara 4-5 områden, en ölsort per område. Sen är det thai/isaanmat och snacks som gäller. Varje område har livemusik varje kväll. Japp, det bli högljutt och livligt. Ofta bra stora thaiband.

Bästa var Tiger som för några år sen hade en ståbar med teveskärmar som visade fotboll. Givet häng på lördagskvällar och engelska ligan. Bra när man kom ensam och väntade på polarn.

Hetast nu senast var nog Heineken vars område låg på taket av Zen på 18 (???) våningen. Menyn var från restaurang Greyhound, och miljön lite lugnare och datevänlig.

Vad som händer i år vet man ju inte så klart. Dock finns liknande områden på andra ställen i stan. Absolut vodka körde något liknande vid paragon till exempel. Men ölmärkena lär nog snart hitta nytt ställe att kränga på.

Wille: yes. I like! Bra mötespunkt för en kväll på stan.

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.

Dela på andra sajter

Bilder från Beer chang i december:

post-3975-127526095386_thumb.jpg

post-3975-127526096937_thumb.jpg

post-3975-127526098386_thumb.jpg

post-3975-127526095386_thumb.jpg

post-3975-127526096937_thumb.jpg

post-3975-127526098386_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Bilder från Heineken på taket av ZEN. det var två våningar om jag minns rätt. De auktionerade sen ut möblerna efter nyår. Mysket skräp, men det fanns en hel del kul också.

post-3975-127526141199_thumb.jpg

post-3975-127526142102_thumb.jpg

post-3975-127526145024_thumb.jpg

post-3975-127526146065_thumb.jpg

post-3975-127526147543_thumb.jpg

post-3975-127526141199_thumb.jpg

post-3975-127526142102_thumb.jpg

post-3975-127526145024_thumb.jpg

post-3975-127526146065_thumb.jpg

post-3975-127526147543_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Tackar för det dtbkk! Ser riktigt najs ut!

Dela på andra sajter

Visst är det. Nere i på plattan där Chang och dom håller till så kör de igång vid 18-tiden. perfekt bryt från shoppingen. Finns riktigt nicea soffor också där man lätt kan hänga till stängning vid midnatt.

Singha har en åretrunt ölpark vid asoke, som också är mycket trevlig som alternativ.

Längtar redan..

Dela på andra sajter

Bilder från Heineken på taket av ZEN. det var två våningar om jag minns rätt. De auktionerade sen ut möblerna efter nyår. Mysket skräp, men det fanns en hel del kul också.

Tack för att Hern lägger in bilder igen vart ett tag sen :good:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Clion.

Tack. mycket jobb men det kommer snart mer. Mycket fina bilder från ditt håll nu.

Dela på andra sajter

.

Singha har en åretrunt ölpark vid asoke, som också är mycket trevlig som alternativ.

Längtar redan..

Ligger den direkt vid korsningen.

Måste prova på i juli, då jag är i de trakterna.

Dela på andra sajter

Guest wille

Nope - drygt halvvags in pa vanster sida om du kommer fran Sukhumvit. Rekas aven om just Singha inte ar nagon favorit.

Dela på andra sajter

Ta MRt till Petchburi stationen, traska iväg mot Sukhumvit så ligger det efter ett tag på höger hand, har för mig att det ligger en "alphydda" där också?

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...