gubben4906 Inlagd Maj 30, 2010 Dela Inlagd Maj 30, 2010 http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/de-skrattade-bara-sa-berovades-safet-sitt-manniskovarde-1.1113979 Det är för jäkligt att dessa jävla skitstövlar får finnas på arbetsmarknaden, läs och begrunda. Kan även hända Svennar. FY FA´N FÖR DESSA SVIN gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matte Inlagd Maj 30, 2010 Dela Inlagd Maj 30, 2010 Ja fy faan. Modiga as det där. När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar. Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 Har man en gång kommit hit, blir man aldrig mera fri.- Om man slutar här då slutar man i gropen! Men om kungen sägs att han är son av solen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Maj 31, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Maj 31, 2010 Har man en gång kommit hit, blir man aldrig mera fri.- Om man slutar här då slutar man i gropen! Men om kungen sägs att han är son av solen säger väl allt om Sverige och invandringen gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 31, 2010 Dela Inlagd Maj 31, 2010 So it has been written, and so it shall be done. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Har man en gång kommit hit, blir man aldrig mera fri.- Om man slutar här då slutar man i gropen. Den frasen kommer ju från "Keops pyramid" Hoola Bandoola Band Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Ja, för all del del. Det vore i och för sig intressant om Gubben kunde utveckla sin åsikt lite. Är alla arbetsgivare i Sverige sådana skitar? Alla, en del eller bara ett fåtal? Gubben undviker bekvämt nog denna berättigade frågeställning till förmån för spontan indignation. Om Gubben söker lite kan han nog hitta samma fenomen i andra länder, kanske till och med i Thailand. Tänka sig! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Nu undrar jag vad Herr Chang menar, läste Du artikeln som upprörde Gubben? Tyckte Du att det finns ett behov att att försvara arbetsgivarparten, i så fall undekänner Du ju artikelns sanningshalt. Nästa fråga som jag undrar över, att detta skulle finnas på andra platser än i sverige gör väl inte den aktuella händelsen mindre svinaktig. (förutsatt att den kan accepteras som trovärdig) Jag har svårt att ta till mig Din underton av förskönande av denna specifika händelse till förmån för en allmän förfrågan om arbetslivet i Sverige. Varför skulle Gubben göra en alldeles egen bedömning av detta? Jag bara undra, finns det grund för att starta en debatt om detta, nja, knappast, men det tycker jag och bara jag. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Hej gubben4906 Det ämne du tar upp är ett högst verkligt problem och mobbing av vuxna förekommer nog tyvär på alla större arbetsplatser i någon form, och det är något som vi alla måste bekämpa så fort vi upptäcker det, speciellt vi fackliga. Och som utlänning löper man nog ändå större risk att drabbas. Det vet nog tyvär även en del Thailändskor. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Nu undrar jag vad Herr Chang menar, läste Du artikeln som upprörde Gubben? Tyckte Du att det finns ett behov att att försvara arbetsgivarparten, i så fall undekänner Du ju artikelns sanningshalt. Nästa fråga som jag undrar över, att detta skulle finnas på andra platser än i sverige gör väl inte den aktuella händelsen mindre svinaktig. (förutsatt att den kan accepteras som trovärdig) Jag har svårt att ta till mig Din underton av förskönande av denna specifika händelse till förmån för en allmän förfrågan om arbetslivet i Sverige. Varför skulle Gubben göra en alldeles egen bedömning av detta? Jag bara undra, finns det grund för att starta en debatt om detta, nja, knappast, men det tycker jag och bara jag. Baa Tja Baa, Ja, jag har läst artikeln. Förstår inte vad du menar med att jag skulle försvara denna arbetsgivare? Undertoner? Jag bara frågar Gubben om han anser detta vara normalt beteende hos svenska arbetsgivare. Om inte, varför bli så upprörd över detta enstaka fall? Skitstövlar finns överallt, inte bara i Sverige. Jag skulle kunna ge ett bättre svar om jag fick behandla svensk politik, men det är ej tillåtet på detta forum. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Tja Baa, Ja, jag har läst artikeln. Förstår inte vad du menar med att jag skulle försvara denna arbetsgivare? Undertoner? Jag bara frågar Gubben om han anser detta vara normalt beteende hos svenska arbetsgivare. Om inte, varför bli så upprörd över detta enstaka fall? Skitstövlar finns överallt, inte bara i Sverige. Jag skulle kunna ge ett bättre svar om jag fick behandla svensk politik, men det är ej tillåtet på detta forum. Herr Chang har talat. Hej Du... Njaa upprörd blev jag knappast, mer förvånad för jag fattar fortfarande inte ditt inlägg till Gubben, kaske jag inte kan läsa din dialekt Visst finns det skitstövlar överallt, men nu handlade det ju om invandrarnas situation på den svenska arbetsmarknade och specifikt ett utpekat företag, det är klart att man kan fråga sig om det är normalt, men den frågan torde vara tämligen onödig för om så varit fallet hade vi nog haft en drös med anmälningar till berörd instans för alla fackrepresentanter går inte i företagarnas ledband. Om det går för sig tar jag tillbaka beskyllningen om undertoner, det vart nog fel ordval vilket jag ber om ursäkt för men faktum kvarstår, jag hajar inte ditt svar eller syftet med detsamma. MVH Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Hej Du... Njaa upprörd blev jag knappast, mer förvånad för jag fattar fortfarande inte ditt inlägg till Gubben, kaske jag inte kan läsa din dialekt Visst finns det skitstövlar överallt, men nu handlade det ju om invandrarnas situation på den svenska arbetsmarknade och specifikt ett utpekat företag, det är klart att man kan fråga sig om det är normalt, men den frågan torde vara tämligen onödig för om så varit fallet hade vi nog haft en drös med anmälningar till berörd instans för alla fackrepresentanter går inte i företagarnas ledband. Om det går för sig tar jag tillbaka beskyllningen om undertoner, det vart nog fel ordval vilket jag ber om ursäkt för men faktum kvarstår, jag hajar inte ditt svar eller syftet med detsamma. MVH Baa Hej Baa, Nja, jag menade snarare att det var Gubben som var upprörd. Syftet med mitt inlägg var att fråga Gubben om han tror detta är vanligt förekommande i Sverige. Själv tror jag det är ytterst sällsynt, men det är ju bara vad jag tror. Kan tyvärr inte utveckla detta mer utan att halka in på svensk politik. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Hej Baa, Nja, jag menade snarare att det var Gubben som var upprörd. Syftet med mitt inlägg var att fråga Gubben om han tror detta är vanligt förekommande i Sverige. Själv tror jag det är ytterst sällsynt, men det är ju bara vad jag tror. Kan tyvärr inte utveckla detta mer utan att halka in på svensk politik. Herr Chang har talat. Nu tappade du mig med. Vad i all sin dar har arbetsmiljö, härunder mobbing, med svensk politik att skaffa? Om ditt fortsätt var att hålla vissa svenska politiker eller partier ansvariga för detta fenomen då inser t.o.m. jag fördelen med forumregler som hindrar dig att utveckla detta mvh Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Juni 1, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juni 1, 2010 Ja, för all del del. Det vore i och för sig intressant om Gubben kunde utveckla sin åsikt lite. Är alla arbetsgivare i Sverige sådana skitar? Alla, en del eller bara ett fåtal? Gubben undviker bekvämt nog denna berättigade frågeställning till förmån för spontan indignation. Om Gubben söker lite kan han nog hitta samma fenomen i andra länder, kanske till och med i Thailand. Tänka sig! Herr Chang har talat. Hej Herr Chang, Jag ska gärna ta och besvara dig. Safet jobbade på Ljungby Maskin AB. Jag kopierar in en bit som gjorde mig upprörd: När docent Henrik Jonsson skriver ett nytt intyg om Safet (10/2–09) lägger han till ”fackföreningar och myndigheter” bland dem som orsakat patientens tillstånd. Hans kurator på psykiatriska kliniken (Inger Eklund) skriver en – med svenska mått – närmast rasande redogörelse för hur nedbrytningen av Safets personlighet gått till. Dessa yttranden ger Safet litet verklighetskänsla åter. Då är det inte han som är rubbad. Och på våren 2009 hoppas han på en officiell bekräftelse om den saken. När beskedet kommer i juli 2009 faller han ihop på golvet, skadar huvudet, börjar sedan yra. Nu hör han Anderssons röst berätta hur han skall ta sitt liv. Han tas in på sluten psykiatrisk avdelning. Beskedet var ett beslut från Kammarrätten i Jönköping. Det slås fast att eftersom Safet inte utsattes för någon kränkning på Ljungby Maskin kan hans sjukdom inte räknas som arbetsskada. Därför har han inte rätt till livränta. Allt som jag hittills berättat är vitsordat av flera. Det har åberopats inför försäkringskassa, länsrätt och kammarrätt. Som dock avfärdat alltsammans, liksom psykiaterns intyg och kuratorns detaljerade analys. Vad kunde väga tyngre än allt detta? Jo, följande rader i Försäkringskassans utredning: ”Fackliga företrädare uppger att man initialt tagit Safets beskyllningar på stort allvar, men att utredningen inte gett stöd för någon särbehandling riktad mot Safet, vare sig för hans ursprung, hans lön/övertidsersättning eller hans arbetsuppgifter. Med hänsyn till ovanstående kan det inte anses styrkt att Safet varit utsatt för särbehandling eller kränkning som kan betraktas som skadlig inverkan.” (Heder åt ledamot Alf Rosengren, som reserverade sig.) Ja, det är hela grunden. Jag granskar fackets vittnesmål. En förtroendeman intygar för Försäkringskassan att han inte hört Safet klaga över extraarbete eller utebliven lön. Detta tas på stort allvar. Men utredaren glömmer att fråga om mannen varit anställd på företaget vid den tidpunkt han vittnar om. Det var han inte. Det andra vittnet är samme ombudsman Fantenberg, ur vars händer Safets anmälningar fem år tidigare så beklagligt försvunnit ut i intet. Han berättar att facket utrett saken, men funnit att varken Safet eller någon annan diskriminerats, eller tvingats till obetalt arbete. Denne Safet är nog inte trovärdig, antyder Fantenberg, som önskar tillägga att arbetsgivaren tillsammans med sin bror byggt upp ”tre av världens ledande företag i branschen” samt att han även lånar ut pengar till anställda ”enkom för att hjälpa”. Det är inget lätt beslut att låta Safet framträda med sitt namn i Dagens Nyheter. Men det är hans sista chans, säger han själv. Han har inget att skämmas för och utan upprättelse blir han aldrig frisk. Men inser han vad det kan innebära att utmana ägaren till Ljungby Maskin? ”Är man svartlistad hos Andersson är man rökt i Ljungby”, hör jag från lokalfacket. Om Safet far illa av publiceringen kan inte DN frånkänna sig ansvar. Det är fackets feghet mot "Direktör"(Skitstöveln) Andersson som retar mig mest. Sedan när de äntligen orkar överklaga så är händelsen preskiberad. Facket borde bli Safet betalningsskuýldig. Hoppas du är nöjd med svaret Herr Chang gubben Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juni 1, 2010 Dela Inlagd Juni 1, 2010 Hej Gubben, OK, jag är nöjd med svaret. Och GD har fått PM om vad jag antyder om svensk politik. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Juni 2, 2010 Dela Inlagd Juni 2, 2010 Är man inte fläckfri och har fel hudfärg,kan ente redig svenska då kan man bara glömma att nån i Sverige lyssnar till vad du har att framföra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gubben4906 Inlagd Juni 3, 2010 Trådstartare Dela Inlagd Juni 3, 2010 Hej Gubben, OK, jag är nöjd med svaret. Och GD har fått PM om vad jag antyder om svensk politik. Herr Chang har talat. Kan gubben4906 få det också Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juni 3, 2010 Dela Inlagd Juni 3, 2010 Är man inte fläckfri och har fel hudfärg,kan ente redig svenska då kan man bara glömma att nån i Sverige lyssnar till vad du har att framföra! Total Bull-shit!!! Har själv motsatt problem med frugan... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Juni 3, 2010 Dela Inlagd Juni 3, 2010 Tja Baa, Ja, jag har läst artikeln. Förstår inte vad du menar med att jag skulle försvara denna arbetsgivare? Undertoner? Jag bara frågar Gubben om han anser detta vara normalt beteende hos svenska arbetsgivare. Om inte, varför bli så upprörd över detta enstaka fall? Skitstövlar finns överallt, inte bara i Sverige. Jag skulle kunna ge ett bättre svar om jag fick behandla svensk politik, men det är ej tillåtet på detta forum. Herr Chang har talat. Nä Tyvärr men LOS Politik går bra att skriva om! Som Du säger visst finns det skitstövlar överallt i Världen tror inte att detta är ett unikt problem för Svedala? Mvh Svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.