Jump to content
IGNORERAD

Kenneth Eriksson i fängelset


Jan L

Recommended Posts

broder tuk tuk

Att straffet blev så milt som det blev beror säkert på att offret enbart var en simpel hora och tom möjligen katoey.

Hade det handlat om lilla Noi på banken med en respektabel familj i bakgrunden så hade Kenneth säkerligen fått hårdare straff.

Men vilket rättsystem lägger ner energi på dråp av en hora?

Men jag kan ochså tycka det är lite märkligt att en knarklangare får dödsstraff men en dråpare är fri efter ett antal år.

Läser för övrigt att invandrarkillen som slog ner den 76 åriga kärringen i Landskrona tyligen nu är på fri fot och att domen förmodligen blir fängelse i ett och ett halvt år :suicide:

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • Joints

    5

  • MaiChai

    5

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

challenger98

hej,

man ser i you tube filmen i slutet när han går ut genom dörren

så väntar en yngre kille där och han tar honom i hand och

de går hand i hand därifrån och det är det sista man ser.

beklagligt att han bara sitter och jämrar sig hur det är i ett

annat land, han är säkert inte guds bästa barn.

jag tycker verkligen synd om offret och dennes familj

den här göken kan gott sitta där han sitter den jäveln.crazy.gif

mvh challenger98

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Karla

Mitt synsätt på hans dåd är att spärren i hans hjärna vad utsuddad vid tillfället. Klara man inte av att hantera sina handlingar så är fängelset en bra plats för en sådan person.

frid åt er alla

Khun Lasse

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju tur att du bodde där innan dråpet skedde annars hade kanske du och frugan fått gå till farbror andeutdrivaren.

BTT

BTT Du som vad Du påstår som Lärare borde gå i första bräsen om Någon!

Detta handlar väl om En Riktig sjuk Människa Eller!

Olycka ring ambulans!

Inte olycka dra!

Han gjorde detta mot en Tjej sopsäck,ödetomt,förnekade!

Whats the fucking ribbon?

Denna männ.alien...behöver VÅRD!

Rätt OMG!

Sen kan man ju diskutera dom eller annat men va fan LIVSTID!

Ta ett Liv Plikta Med Ditt Liv! :suicide:

Mvh Svampen :wai:

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att straffet blev så milt som det blev beror säkert på att offret enbart var en simpel hora och tom möjligen katoey.

Hade det handlat om lilla Noi på banken med en respektabel familj i bakgrunden så hade Kenneth säkerligen fått hårdare straff.

Men vilket rättsystem lägger ner energi på dråp av en hora?

Men jag kan ochså tycka det är lite märkligt att en knarklangare får dödsstraff men en dråpare är fri efter ett antal år.

Läser för övrigt att invandrarkillen som slog ner den 76 åriga kärringen i Landskrona tyligen nu är på fri fot och att domen förmodligen blir fängelse i ett och ett halvt år :suicide:

BTT

Hårda ord ifrån stormatafaien

Det kan ju varit en av dina exgirlfriends som råkade illa ut

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

BTT Du som vad Du påstår som Lärare borde gå i första bräsen om Någon!

Detta handlar väl om En Riktig sjuk Människa Eller!

Olycka ring ambulans!

Inte olycka dra!

Han gjorde detta mot en Tjej sopsäck,ödetomt,förnekade!

Whats the fucking ribbon?

Denna männ.alien...behöver VÅRD!

Rätt OMG!

Sen kan man ju diskutera dom eller annat men va fan LIVSTID!

Ta ett Liv Plikta Med Ditt Liv! suicide.gif

Mvh Svampen jap.gif

MER och mer Övertygad om att du och AndersBurilam

i SAMMA

KLASS i skolan eller SLÄKT!!

Din sedan länge försvunna

broder, BB OMBYTTA huh.gif??

VET du inget, säg zero, bättre TYST än illa gissa

GD i Deckartagen, din vän i svampskogen

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Hårda ord ifrån stormatafaien

Det kan ju varit en av dina exgirlfriends som råkade illa ut

Nja jag raggar inte katoyer på Beach Road så det är ingen risk.

Att man ibland i fyllan blivit lurad till rummet av någon katoey är sin sak men dem har jag snabbt avslöjat genom ett skamgrepp om röven och på avsaknanden av pattar.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar väl för fan ingen roll om det är en katoy, har man ihjäl en person skall man ha sitt straff.

I detta fall så var det en tjej ej nån Katoy och dom vet ej vem hon är, då ingen har anmält henne försvunnen dom tror att det kan vara en tjej från Kambodja eller Burma.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar väl för fan ingen roll om det är en katoy, har man ihjäl en person skall man ha sitt straff.

Visst, men skall man straffas om man "råkar" ha ihjäl någon? Om jag knuffar någon i självförsvar, personen ramlar, slår sig så illa att denne dör. Är jag en mördare?

Ändrade stavfel

Ändrades av bond1

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, men skall man straffas om man "råkar" ha ihjäl någon? Om jag knuffar någon i självförsvar, personen ramlar, slår sig så illa att denne dör. Är jag en mördare?

Ändrade stavfel

Bra där.

Absolut ingen mördare då det inte var avsikten att ta livet av någon.

Men ok kanske "vållande till annans död"?

Definit inte dömas till livstids fängelse med möjlighet att köpa sig ut...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Tycker heller inte synd om Kenneth Eriksson.

Men han har ju rätt i sin kritik av det thailändska rättssystemet... att kunna köpa sig fri för tre miljoner baht alternativ straff begränsat till två år för en miljon baht är... ja, vad ska man säga? Och vad är det för idi*ti med att om man erkänner sig skyldig blir det automatiskt lägre straff?

Herr Chang har talat.

Delar din uppfattning Herr Chang. (Höll på att skriva Elefantmannen, men kanske skulle du ta illa upp av en direkt översättning) smile.gif

Vid rättegång skall teknisk bevisning, vittnesutsagor, iaktagelser och i vissa fall även annat tas hänsyn till. Ett erkännande i sig är ju inget bevis, men kan styrka sannolikheten i en berättelse.

Och omvänt, hur många oskyldiga sitter inte i fängelse?

Om man känner till att ett erkännande ger halvt straffvärde, faller ju hela rättsprocessen och de sanktioner eller påföljder vi (dem) har instiftat.

Lagvidrigt skulle jag vilja säga.

Att sedan värdera hur illa det var att ha ihjäl den Thailändska damen, beroende på vilken social status eller vilket levnadssätt hon hade är ju orimligt.

Har vi inte alla rätt till liv? (Hoops, nu startar jag väl en tråd om dödsstraffets vara eller icke vara.)

Fast ingen är väl förvånad att det Thailändska rättsväsendet har vissa demokratiska brister. Finns kanske en och annan som skulle kalla bristerna för fördelar - vad vet jag?

Isbiten har sagt sitt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag var i Pattaya när detta inträffade och har för mig att "hon" var en han, men jag kan ha fel.

Rock on!

Inte för att det spelar nån roll alls för bestraffning osv, men kommer ihåg att på Expressens sajt stod det först att det var en tvestjärt, men detta togs sedan bort. Kanske lyssnade reportern på samma rykten som hördes ända till Hua Hin, eller så fanns det en korv av sanning i påståendet...

Ska han sitta i svensk finka eller har han köpt sig helt fri? (såg nu länken till Aftonblaskan)

Ändrades av Långrygg

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att det spelar nån roll alls för bestraffning osv, men kommer ihåg att på Expressens sajt stod det först att det var en tvestjärt, men detta togs sedan bort. Kanske lyssnade reportern på samma rykten som hördes ända till Hua Hin, eller så fanns det en korv av sanning i påståendet...

Ska han sitta i svensk finka eller har han köpt sig helt fri? (såg nu länken till Aftonblaskan)

Han erkände sig skyldig till dråp och fick då 5 år vilket han nu suttit av så han är en fri man

befinner sig tydligen i Sverige sedan 5 juni och lär knappast vara välkommen tillbaka till Thailand mer

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker heller inte synd om Kenneth Eriksson.

Men han har ju rätt i sin kritik av det thailändska rättssystemet... att kunna köpa sig fri för tre miljoner baht alternativ straff begränsat till två år för en miljon baht är... ja, vad ska man säga? Och vad är det för idi*ti med att om man erkänner sig skyldig blir det automatiskt lägre straff?

Herr Chang har talat.

Hej

Hans kritik av rättssystemet tror jag är helt riktig, och man har ju hört talas om inflytelserika Thailändare och deras söner som har både mördat och våldtagit men sluppit att straffas överhuvudtaget för att dom har betalat.

Så hans beskrivning av hur rättsystemet fungerar stämmer nog bättre med verkligheten än vissa MPR skribenters övertro på denna myndighets rättvisa och omutbarhet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Hans kritik av rättssystemet tror jag är helt riktig, och man har ju hört talas om inflytelserika Thailändare och deras söner som har både mördat och våldtagit men sluppit att straffas överhuvudtaget för att dom har betalat.

Så hans beskrivning av hur rättsystemet fungerar stämmer nog bättre med verkligheten än vissa MPR skribenters övertro på denna myndighets rättvisa och omutbarhet.

Mvh Isan Lover

Antar att du tänker på PTs partiledare Chalerms söner nu. De kom ju undan med såval knarkbrott som mord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antar att du tänker på PTs partiledare Chalerms söner nu. De kom ju undan med såval knarkbrott som mord.

Touché!

Men det vet IL inget om eftersom det av någon anledning inte har omnämnts i "rätt" mediakanal.

Jag kan ta död på ryktena om att det skulle vara en Katoey, har nämligen sett bilderna på liket. En illegal flykting från Kambodja eller Laos ligger närmare till hands.

Han fick 10 år för dråp, eftersom han erkänt halverades straffet. Han borde ha blivit överförd till Sverige efter 10% av strafftiden men satt 5 år i Thailand för orsaker som ännu inte är helt klarlagda.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Mer än 5 år i thailändsk fängelse...

Undrar vad det motsvarar i en välordnat svensk kriminalvårdsinrättning.

Skulle tro att det med råga motsvarar samma straff han erhållit om brottet begåtts här.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än 5 år i thailändsk fängelse...

Undrar vad det motsvarar i en välordnat svensk kriminalvårdsinrättning.

Skulle tro att det med råga motsvarar samma straff han erhållit om brottet begåtts här.

Ett dråp i Sverige hade väl gett honom 6-8 år och frigivning efter 2/3 av tiden så han borde ha släppts efter 5 år i Sverige också. Fast 5 år i Thailand är nog tuffare än 5 år i Svenska fängelser...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Touché!

Men det vet IL inget om eftersom det av någon anledning inte har omnämnts i "rätt" mediakanal.

Jag kan ta död på ryktena om att det skulle vara en Katoey, har nämligen sett bilderna på liket. En illegal flykting från Kambodja eller Laos ligger närmare till hands.

Han fick 10 år för dråp, eftersom han erkänt halverades straffet. Han borde ha blivit överförd till Sverige efter 10% av strafftiden men satt 5 år i Thailand för orsaker som ännu inte är helt klarlagda.

Det berodde på att åklagaren tänkte överklaga bla enl Kenneth

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt Thailändsk TV när det hände så var hon från Kambodja.

Och enligt flera intervjuer med fångar jag sett så var inte Thailändskt fängelse i närheten av den mardröm det porträtteras som.

Visst.. bråk/tjafs med plitar och allmän uppstudsighet rendrerar i blåmärken, smärta och en otrevlig tillvaro.

Men, om man sköter sig så är tillvaron tydligen helt ok.

Har man sedan turen att ha lite pengar eller en familj/kompisar som stödjer ekonomiskt så är den helt dräglig.

För faranger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Antar att du tänker på PTs partiledare Chalerms söner nu. De kom ju undan med såval knarkbrott som mord.

Hej

Man har ju hört talas om många fler fall och även några på turistorter, var det inte en son till någon lokal pamp som har begått våldtäkt och ev. mord på Kho Samui?

Mitt förtroende för rättssystemet är nästan helt obefintligt och därför blir man nästan lite chockad när en del hänvisar till deras uttalanen och dommar, har man lite pengar eller mäktiga fiender så kan man nog bli oskyldigt dömd till i princip vad som helst.

Och har man mycket pengar och rätt vänner så kan man slippa undan med nästan vad som helst.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...