Jump to content
IGNORERAD

Kenneth Eriksson i fängelset


Jan L

Recommended Posts

Hej

Man har ju hört talas om många fler fall och även några på turistorter, var det inte en son till någon lokal pamp som har begått våldtäkt och ev. mord på Kho Samui?

Mitt förtroende för rättssystemet är nästan helt obefintligt och därför blir man nästan lite chockad när en del hänvisar till deras uttalanen och dommar, har man lite pengar eller mäktiga fiender så kan man nog bli oskyldigt dömd till i princip vad som helst.

Och har man mycket pengar och rätt vänner så kan man slippa undan med nästan vad som helst.

Mvh Isan Lover

Frågan är väl om det är domstolsväsendet i Thailand som sådant eller din inställning till det som är det största problemet !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    9

  • Joints

    5

  • MaiChai

    5

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

inte hacka på il nu igen tallviking 555 :ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt med knapparna ibland tydligen. Råkade ge Nissefisk minuskarma när jag skulle kolla vem som gjort det. Iof är väl kommentaren kanske värd minuskarma även om jag definitivt inte försvarar det Kenneth gjorde.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är väl om det är domstolsväsendet i Thailand som sådant eller din inställning till det som är det största problemet !

Lägg ner!

Det som går som en röd tråd genom den här tråden är väl ändå det thailändska rättsväsendets inkonsekvens.

Den enda du går till personangrepp på är IL som har samma åsikt som de flesta som yttrat sig här.

MaiChai's kommentar ang. känns även den lite patetiskt då den inte har med saken att göra.

Ta av er de röda skygglapparna så ser inte allt så rött ut. Det finns flera nyanser.

Det var lite off topic.

För övrigt, oavsett vad man tycker så har ju den här Kenneth följt de spelregler som fanns till buds.

Han har suttit av sitt straff och är nu en fri man.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och enligt flera intervjuer med fångar jag sett så var inte Thailändskt fängelse i närheten av den mardröm det porträtteras som.

Visst.. bråk/tjafs med plitar och allmän uppstudsighet rendrerar i blåmärken, smärta och en otrevlig tillvaro.

Tror också att thailändska fängelser har ett sämre rykte än vad de förtjänar och med det menar jag att det nog inte riktigt är det värsta stället i världen som det ibland målas upp som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror också att thailändska fängelser har ett sämre rykte än vad de förtjänar och med det menar jag att det nog inte riktigt är det värsta stället i världen som det ibland målas upp som.

Jag hakar på "jag tror-linjen" och tror att komforten i ett thailändskt fängelse är tillräckligt taskig för att kännas som ett rejält straff för de intagna. Tror t o m att ett fängelsestraff i Thailand kan vara hälsomässigt nedbrytande.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tror också att thailändska fängelser har ett sämre rykte än vad de förtjänar och med det menar jag att det nog inte riktigt är det värsta stället i världen som det ibland målas upp som.

Nu vet jag inte om jag är ensam på forumet om att tillbringat en månad i ett thailändskt aphus men jag bara konstaterar att det INTE är trevligt att ligga på ett bart stengolv med starka lampor på dygnet runt och utan fläktar.

Stekhett är bara förnamnet.

Att sedan ett rum på 20 kvadratmeter fylls med 100 illegala burmeser så att man inte ens kan sitta ner är inte heller någon höjdare.

Särskilt inte om man endast lyckats sova nån timme på natten.

Och att ha så ont i kroppen att man omöjligt kan ligga i någon ställning är avskyvärt.

Jag såg otaliga fångar som slagits med batonger kring njurarna och hade så ont att de grät.

Amnesty international har vid åtskilliga tillfällen rapporterat om missförhållanden i thailändska fängelser.

Jag vet inte vad som föranleder herr Joints att påstå att thailändska fängelser har sämre rykte än vad de förtjänar.

Frågan är om han vet det själv?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hakar på "jag tror-linjen" och tror att komforten i ett thailändskt fängelse är tillräckligt taskig för att kännas som ett rejält straff för de intagna. Tror t o m att ett fängelsestraff i Thailand kan vara hälsomässigt nedbrytande.

Det tror jag med.

Nu vet jag inte om jag är ensam på forumet om att tillbringat en månad i ett thailändskt aphus men jag bara konstaterar att det INTE är trevligt att ligga på ett bart stengolv med starka lampor på dygnet runt och utan fläktar.

Stekhett är bara förnamnet.

Att sedan ett rum på 20 kvadratmeter fylls med 100 illegala burmeser så att man inte ens kan sitta ner är inte heller någon höjdare.

Särskilt inte om man endast lyckats sova nån timme på natten.

Och att ha så ont i kroppen att man omöjligt kan ligga i någon ställning är avskyvärt.

Jag såg otaliga fångar som slagits med batonger kring njurarna och hade så ont att de grät.

Amnesty international har vid åtskilliga tillfällen rapporterat om missförhållanden i thailändska fängelser.

Jag vet inte vad som föranleder herr Joints att påstå att thailändska fängelser har sämre rykte än vad de förtjänar.

Frågan är om han vet det själv?

BTT

Skrev jag att det skulle vara trevligt i thailändska fängelser? Det jag tror är att det finns värre platser på jorden att sitta (eller stå) bakom galler i.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Det tror jag med.

Skrev jag att det skulle vara trevligt i thailändska fängelser? Det jag tror är att det finns värre platser på jorden att sitta (eller stå) bakom galler i.

Ett längre fängelsestraff i Thailand är inte bara hälsosamt nedbrytande.

Det är i många fall dödligt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Fängelserna håller säkert varierande standard i Thailand, men man bör nog skilja på Fängelser och Häkten i Thailand.

Som BTT beskriver det så brukar ju häktena vara överfulla, skitiga och minst sagt farliga att vistas i.

Alla typer ska samsas i häktets överfulla celler – det gäller både knarkare, galningar, slagskämpar, tjuvar och allehanda banditer eller den kategori av lagbrytare som BTT räknades in i (vilken den nu var?)

Kenneth har ju nu suttit av straffet för detta ”dråp i affekt”

och då får man väl ge karln en chans att komma tillbaka till ett

laglydigt liv där han inte utsätter folk för fara.

Tycker själv att det är lite drastiskt att önska ”öga för öga – tand för tand”

när brottet enl uppg inte var uppsåtligt, i alla fall om han inte försöker gå till media,

och där gråta krokodiltårar och sedan slå mynt av sitt brott och vistelsen i den thailändska cellen.

Kanske han även skaffar sig ett ”Nick” på MPR, vem vet?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Fängelserna i Thailand verkar vara rena rama bantningslägren.

Och lite mindre rondör är väl på sätt och vis ganska hälsosamt för vissa,

i alla fall om det det nu inte är frågan om svält.

post-5068-032561600 1282740101_thumb.jpg

post-5068-023847700 1282740112_thumb.jpg

http://www.thairath.co.th/content/pol/106253

Mvh

SiamNilsson

Sälj idén till något produktionsbolag som jobba med TV3 och de andra kvalitativa kanalerna "Biggest looser: Thailand"

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Sälj idén till något produktionsbolag som jobba med TV3 och de andra kvalitativa kanalerna "Biggest looser: Thailand"

Nja, efter en rolig och blöt medverkan vid den senaste Västgötaträffen

så fick jag en annan programidé - "Biggest Booser".

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, efter en rolig och blöt medverkan vid den senaste Västgötaträffen

så fick jag en annan programidé - "Biggest Booser".

Inga problem att köra båda, fölägg fängelsevistelsen till Pattaya så kan "Biggest Booser" spelas in på Soi 6-8 och walking street i Pattaya av samma team.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Frågan är väl om det är domstolsväsendet i Thailand som sådant eller din inställning till det som är det största problemet !

Hej

Jag vidhåller min åsikt om det Thailändska rättssystemets röta, och tycker att det är obegripligt att någon som är uppväxt i ett land som Sverige kan försvara och tro på detta korrumperade system när deras korruption är allmänt känd både bland Thailändare och turister.

Än en gång ni som tror blint på det Thailändska rättssystemets omutbarhet och rättvisa dommar prata med era fruar och deras släkt.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett längre fängelsestraff i Thailand är inte bara hälsosamt nedbrytande.

Det är i många fall dödligt.

BTT

Och det är det inte i andra fängelser runt om i världen? Ibland blir jag ganska förvånad över bristen av intresse eller insyn av klotet i övrigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är det inte i andra fängelser runt om i världen? Ibland blir jag ganska förvånad över bristen av intresse eller insyn av klotet i övrigt.

Några graders temperarurskillnader hit eller dit i helvete är kanske inte så mycket att snacka om. Helvete som helvete.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

har läst 2 bocker om 2 tjejer från swe/eng som satt i fängelse BÅDE i TH och i

sina respektive hemländer ,båda bokerna avslutades med frågan

OM du fick välja Var skulle du villa sitta av tiden !!!!!!!!!!!

båda svarade Thailand

hemma var det psykiskt jobbigt

i TH var det fysiskt och dom foredrog det.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

har läst 2 bocker om 2 tjejer från swe/eng som satt i fängelse BÅDE i TH och i

sina respektive hemländer ,båda bokerna avslutades med frågan

OM du fick välja Var skulle du villa sitta av tiden !!!!!!!!!!!

båda svarade Thailand

hemma var det psykiskt jobbigt

i TH var det fysiskt och dom foredrog det.

Det var en märklig inställning.

Så då är det alltså psykiskt jobbigare att få sova ensam i en normal säng och att få tre mål mat om dagen och tillgång till tv och tidningar och permissioner.

Låter som om damerna inte var i psykisk kondition vid det uttalandet.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

var set inte en transa om ja inte mins helt fel... va i pattis när han greps

Läs hela tråden - så har du svar på din fråga/uttalande.

Ändrades av Fisken
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en märklig inställning.

Så då är det alltså psykiskt jobbigare att få sova ensam i en normal säng och att få tre mål mat om dagen och tillgång till tv och tidningar och permissioner.

Låter som om damerna inte var i psykisk kondition vid det uttalandet.

BTT

Tja, möjligen mer mentalt påfrestande att sitta i fängelse i Sverige då man bland annat känner sig mer klandrad av sina landsmän... om det nu var det thaiola menade.

Men i övrigt sannolikt mer tilltalande att sitta i svenskt än thailändskt fängelse. Inte för att jag gjort någondera...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...