Jump to content
IGNORERAD

Rånad i en taxi


Jive

Recommended Posts

Pingislover

Jag var med om Taxiincident för ca 7-8 år sen

Bodde på soi 7 i Bangkok och skulle senare på

kvällen ta taxin ut till Don Muang, köpte dom

sista sakerna och stod på soi 5 för att ropa in

en taxi till hotellet----->flyget, en gul/grön

taxi stannade och vi körde runt kvarteret till

hotellet, kastade in väskorna 2 stora i bagaget

och en mindre i baksätet, hoppade in sa du det

vore gott med några öl på resan, snälla stanna

vid en 7/11 så ska jag handla. Frågade vad han

ville ha (jag brukar alltid bjuda chauffören på

en Lippo/Red Bull eller vatten) han hittade en

perfekt parkering bakom en container på soien

vi åkte på och jag sa, det tar bara 2 minuter,

När jag kom till dörren fick jag en orolig känsla

och gick tillbaka till containern och vem tror

ni kommer smygandes.givetvis MIN taxi.

Jag kliver ut i gatan och med ett polistecken

stoppar taxin, sliter upp dörren och ropar va

fan gör du, Just moving car säger han. Jag blängde

på han i backspegeln och sa kör, släppte sen aldrig

blicken på honom ända till flygplatsen, väl där

stannade vi och han skakade när väskorna lyftes ur

kastade sig sen in i bilen utan att ta betalt, och

rivstartade därifrån. Man fick ingen pilsner den resan

men man hade iallafall väskorna kvar. Jag lärde mig

där att aldrig släppa en okänd taxi med grejer i bilen.

Pingis kanske lite naiv i det ögonblicket :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    11

  • GammalDansken

    6

  • Tommy

    5

  • Fritz

    4

Mest aktiva i denna tråd

Jag förutsätter att hon inte åkte med Bangkoks lågt flygnade gröna bussar hem med tanke på att hon tyckte bussen var säkrare :whistle:

Tjejer i Thailand vill många gånger inte åka taxi hem ensamma och jag vet inte hur många gånger jag fått åka en rejäl rundtur i Bangkok för att lämna av sällskapet innan jag kunnat be taxichauffören ställa sikte på Ratchadaphisek.

Men det här med rån i taxin känns lite som ett turistorts problem, turismen minskar och folk tjänar inte tillräckligt med pengar och då löser en del sina penningproblem på det här viset.

Liknande tendenser finns på Phuket, tuk-tuk förarna är missnöjda för att de tjänar mindre pengar beroende på att turister löser sina transportproblem på annat vis än att åka med de svindyra tuk-tukarna. Rån, hot och misshandel har ju förekommit även där.

Sen att polisen i det här aktuelle fallet skiter i det är ju jävligt allvarligt.

OT, sorry.

Läste häromdagen att guvenören i Phuket vill lägga fasta kotnader för taxi/tuctuc så det blir slut på alla uppskörtningar..f-n trot, men hoppas kan man ju.

Som sagt OT men lite intressant i alla fall.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

jag läste också något om det, i första uttalandet ville guvenören införa taxameter i tuk-tukarna men då det mötte på hårt motstånd från förarna som vill försvara sina rättigheter att skinna turisterna så fick han snabbt backa och förklarade något i stil med att prisnivån givetvis skulle motsvara Phukets "Internationella standard" och kanske ha en startavgift på 150 Baht. För att sitta på ett lastbilsflak...

Nu är det ju så att mindre och mindre turister utnyttjar tuk-tuk, de går eller hyr en bil istället. De tycker helt enklet inte det är rimligt att betala 600 baht för att komma från Karon/Kata till Patong. Enkel väg.

Uttrycket Som nam naa kommer väl till pass här...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förutsätter att hon inte åkte med Bangkoks lågt flygnade gröna bussar hem med tanke på att hon tyckte bussen var säkrare :whistle:

Tjejer i Thailand vill många gånger inte åka taxi hem ensamma och jag vet inte hur många gånger jag fått åka en rejäl rundtur i Bangkok för att lämna av sällskapet innan jag kunnat be taxichauffören ställa sikte på Ratchadaphisek.

Men det här med rån i taxin känns lite som ett turistorts problem, turismen minskar och folk tjänar inte tillräckligt med pengar och då löser en del sina penningproblem på det här viset.

Liknande tendenser finns på Phuket, tuk-tuk förarna är missnöjda för att de tjänar mindre pengar beroende på att turister löser sina transportproblem på annat vis än att åka med de svindyra tuk-tukarna. Rån, hot och misshandel har ju förekommit även där.

Sen att polisen i det här aktuelle fallet skiter i det är ju jävligt allvarligt.

Var lite otydlig...

Hon tog Skytrain t Mochit och sedan oftas minibuss "Commuter" till Ram intra med ett byte på vägen.

Tuk Tuk på Phuket är rena rama maffian, mycket bättre och oftast billigare att hyra bil med chaffis en heldag än att åka ToR med TukTuk, snacka med nån dam i hotellet eller favorit baren så fixar de snabbt fram en kusin eller bror som kör "Limo"

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Var lite otydlig...

Hon tog Skytrain t Mochit och sedan oftas minibuss "Commuter" till Ram intra med ett byte på vägen.

Tuk Tuk på Phuket är rena rama maffian, mycket bättre och oftast billigare att hyra bil med chaffis en heldag än att åka ToR med TukTuk, snacka med nån dam i hotellet eller favorit baren så fixar de snabbt fram en kusin eller bror som kör "Limo"

MVH Tommy

Håller med till 100%. Vägrar betala dessa Tuk-Tuk i Phuket.. När jag bodde i Malaysia och körde ofta upp till Phuket, betalade jag hellre "hotellkillen" 500 - 800 Baht för att köra mig runt i min egen bil hela natten.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade ett gäng kompissar på besök under min Phukettid, vi anlita alltid hotellets minibuss, 600 bath för alla transporter, såväl runt hörnet som till Patong eller Phuket City, Tuctucsnubben tvärs över gatan satt och sov när vi åkte och alltsom oftast även när vi kom tillbaka. Somna(mna)sött.

Baa

PS Bodde i Kata och vi var 7 pers...Ds

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...