Jump to content
IGNORERAD

Om kungligheter


noBuzz

Recommended Posts

Guest Toprunner

äch sånt jäkla skitsnack. gå o göm dig :bag: , var tusan ser du kalle gå o ragla om kring o att han skulle var packad? vad har du för källa på det? :drinks:

Jag har postat två filmklipp i denna tråd som du kan bese själv, han är sin egen källa. Kan du inte avgöra vilken kondition regenten befinner sig i så är jag väl medveten om att det finns andra handikapp än dyslexi.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    10

  • GammalDansken

    9

  • ban99arne

    7

  • bambam

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att kungen är påverkad i en filmsnutt betyder väl inte per automatik att han har alkoholproblem :suicide:

Klart att han får ta sig ett par järn efter älgjakten om han vill.

Skål på dig Kalle :drinks:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har postat två filmklipp i denna tråd som du kan bese själv, han är sin egen källa. Kan du inte avgöra vilken kondition regenten befinner sig i så är jag väl medveten om att det finns andra handikapp än dyslexi.

Jag antar att Kungen var på Älgjakt på sin fritid och inte då han var i aktiv "Kunglig tjänst".

På fritiden får han väl ta sig ett järn om han vill?

Det har jag själv gjort många gånger vilket har resulterat i att min egen

artikuleringsförmåga har fått sig en och annan törn.

Och inte sa han väl några otrevligheter heller .

Snarare var han väl fryntlig och tog sig tid att babbla på för att göra sig folklig

och tillgänglig för journalisten som var där för att bevaka Kungen och hans polares fritidsaktiviteter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hur många folkvalda ansvariga politiker har inte alkoholproblem och gör bort sig både offentligt och på olika politiska "events"

Hacka på dom istället för dom gör verklig skada för landet, sina partier, väljarnas förtroende för demokratin och sina familjer

Att "antyda" en massa baserat på egna slutsatser utan faktastöd är bortom värdighet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag antar att Kungen var på Älgjakt på sin fritid och inte då han var i aktiv "Kunglig tjänst".

På fritiden får han väl ta sig ett järn om han vill?

Det har jag själv gjort många gånger vilket har resulterat i att min egen

artikuleringsförmåga har fått sig en och annan törn.

Och inte sa han väl några otrevligheter heller .

Snarare var han väl fryntlig och tog sig tid att babbla på för att göra sig folklig

och tillgänglig för journalisten som var där för att bevaka Kungen och hans polares fritidsaktiviteter.

Så du menar att filmsnutten handlade om en privatperson som råkade vara kung på sin arbetstid.

Att halva Sveriges maktelit var med på samma jakt (som är kunglig) skulle det vara tack vara

bekantskapet med en privatperson med namnet Bernadotte.

Är inte kungen i tjänst närhelst han rör sig utanför bostaden och i synnerhet när han ger en intervju?

Jag tycker inte heller det spelar roll om han tagit sig ett järn eller två - det bara beviser vad

den numera mycket tystlåtna Arne försökte säga:

Att han är en människa av vanligt kött och blod.

mvh GD

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte heller det spelar roll om han tagit sig ett järn eller två - det bara beviser vad

den numera mycket tystlåtna Arne försökte säga:

Att han är en människa av vanligt kött och blod.

Jag tror att alla normala inser att han är en människa av vanligt kött och blod.

De som innerst inne gör skillnad på honom och andra, och retar sig just på detta, kan ju inte anses normala.

För vem låter fantasier styra ens känsloliv? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Så du menar att filmsnutten handlade om en privatperson som råkade vara kung på sin arbetstid.

Precis som exempelvis en ledigt Styrelseordförande, Landshövding eller ett Kommunalråd

så har väl även en Kung ett privatliv vid sidan av "titeln" och den tid som han officiellt arbetar för att

representera Sverige, och för att profilera Sveriges näringsliv och dess produkter internationellt.

Ett jobb som tydligen börsbolagens höjdare är ganska nöjda med.

Jag personligen är av den åsikten att även vår kung bör få ha ett privatliv i form av att träffa

vänner och bekanta på exempelvis en jaktdag eller kräftskiva,

och att han då även få ta sig några järn i glada vänners lag.

Han har ju inte avlagt någon trohetsed där han lovar att avstå från alkohol och andra nöjen,

och så länge han nu inte är oförskämd, begår olagliga handlingar eller skämmer ut Sverige

så är jag nöjd med hans kungliga insats.

Att halva Sveriges maktelit var med på samma jakt (som är kunglig) skulle det vara tack vara

bekantskapet med en privatperson med namnet Bernadotte.

Det är självklart att den svenska företagseliten och Kungen drar nytta av varandra.

Detta är ju ett av Kungens viktigaste ansvarsområden och arbeten, dvs att stödja svenskt näringsliv,

sport och kultur på både hemmaplan och utomlands.

För att göra detta på bästa sätt så måste han ju få träffa och lära känna näringslivets representanter.

Att han sedan väljer att göra detta på sin fritid visar väl på ansvar och att han tar jobbet på högsta allvar.

Han kunde ju lika gärna kunnat välja att besöka Liseberg för att där spela på chokladhjulet på sin fritid.

Är inte kungen i tjänst närhelst han rör sig utanför bostaden och i synnerhet när han ger en intervju?

- Titeln Kung bär han naturligtvis med sig, och den kan han ju inte lägga åt sidan,

men han behöver ju inte "arbeta" som tjänstgörande Kung 24 timmar om dygnet.

I Kungens tjänstegöromål ingår det ju knappast att gå på Liseberg, teater eller bio,

men likväl gör han det då och då.

Ska han även då kritiseras och lastas för denna avstickare från den ordinarie tjänsteutövningen?

Om en journalist får syn på honom och frågar honom varför han har valt att titta på just denna svenska film,

och om Kungen väljer att besvara den stälda frågan. Är Kungen då helt plötsligt i tjänst därför att han svarar?

Om han nu bedöms vara i tjänst bara för att han öppnade truten

så skulle han heller inte få inte uttala sig på ett

sätt som skulle kunna tolkas som antingen positiv eller negativ kritik av filmen eller dess upphovsmän.

Det enda han skulle få säga är en massa oskyldigt svammel utan någon udd eller djup.

Han ska ju nämligen hålla sig neutral i det mesta just för att ikläda sig rollen att

vara en modern Kung som tillhör "allas åsikt". "För Sverige i tiden"

.

Jag tycker inte heller det spelar roll om han tagit sig ett järn eller två - det bara beviser vad

den numera mycket tystlåtna Arne försökte säga:

Att han är en människa av vanligt kött och blod.

mvh GD

- Just det, håller med "en människa av vanligt kött och blod".

Om vi nu slår fast att han inte är en gudasänd ledare eller mer speciell som människa än vi andra,

ja då måste vi också ge honom möjlighet att få agera med de fel och brister som vi

andra medelsvenssons tillåts ha på både på jobbet och på fritiden.

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Siam-Nilsson lägg ut Hundens födelsedagsfest så di andre får se att inte bara våran Kung kan göra bort sig ( LOS Kronprinsen) Den respeckt jag hade för HKH av Thailand försvan när HKH höll käften under Upploppen i BKK

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Hej

Siam-Nilsson lägg ut Hundens födelsedagsfest så di andre får se att inte bara våran Kung kan göra bort sig ( LOS Kronprinsen) Den respeckt jag hade för HKH av Thailand försvan när HKH höll käften under Upploppen i BKK

Offe

He he,

jag tror inte att den filmen tar sig igenom censurens nålsöga - inte ens här på MPR. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja censuren ja...

Såg i en annan tråd att det klgades att det var bara några som var aktiva? Om inte nålsögat var så trångt så skulle nog flera vara aktiva Men di måst ha hyfsade inlägg Ej presonangrepp mm.

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Hej

Siam-Nilsson lägg ut Hundens födelsedagsfest så di andre får se att inte bara våran Kung kan göra bort sig ( LOS Kronprinsen) Den respeckt jag hade för HKH av Thailand försvan när HKH höll käften under Upploppen i BKK

Offe

Hur kan man yttra sig så utan att veta VARFÖR han inte yttrade sig

Han kan mycket väl ligga i respirator på livsuppehållande åtgärder. Lite svårt att lasta honom då !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja om han låg i respirator men det tror jag inte på

Han lär ha synats till på Tv under Upploppen Jag tror nog att han ville säga ifrån Men.. Hans rådgivare sade ifrån De 18 i hans råd allts Höga domare o militärer Det är vad jag tror har ej några belägg för det

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja om han låg i respirator men det tror jag inte på

Han lär ha synats till på Tv under Upploppen Jag tror nog att han ville säga ifrån Men.. Hans rådgivare sade ifrån De 18 i hans råd allts Höga domare o militärer Det är vad jag tror har ej några belägg för det

Offe

Så du totalsågar en person för att du tror han gjort si eller så utan att ha någon fakta som stöttar det ?

Niiiice !

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du totalsågar en person för att du tror han gjort si eller så utan att ha någon fakta som stöttar det ?

Niiiice !

Var är dina fakta, du spekulerar han låg i respirator utan några bevis överhuvudtaget som vanligt.

Not Niiiiice !

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Var är dina fakta, du spekulerar han låg i respirator utan några bevis överhuvudtaget som vanligt.

Not Niiiiice !

Japp. Man kan spekulera om vad som helst eftersom fakta "saknas i målet" så att säga

Men man kan inte DÖMA någon baserat på den grunden !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp. Man kan spekulera om vad som helst eftersom fakta "saknas i målet" så att säga

Men man kan inte DÖMA någon baserat på den grunden !!

Han fira ju sin kröningsdag den 5 maj, Så nog har han varit vaken allt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Han fira ju sin kröningsdag den 5 maj, Så nog har han varit vaken allt.

Ja. Han var ju verkligen pigg då ! :kort:

Såg du det på TV eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Reconciliation or Retribution in Thailand

The reconciliation process may also be the last opportunity King Bhumibol Adulyadej has to demonstrate his traditional role as final mediator by using his monarchical and semi-divine authority to end their quarrel and unite under the crown. His silence, either self-imposed or managed during what may be the defining national event of his long reign, has amplified the perception of the great changes now face Thailand.

There is speculation that the 82-year old king, confined to hospital since September 2009, is reluctant to risk his legacy by engineering what would amount to a truce rather than settlement between the government and its military patrons against a broad front opposed to its lack of democratic legitimacy and fearful of its future intentions. If the monarchy cannot offer benediction and protection at such a time, then doubts over its future utility as a final arbiter between narrow, unbridled authority and the marginalized majority are certain to grow.

http://www.asiasentinel.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2477&Itemid=185

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he,

jag tror inte att den filmen tar sig igenom censurens nålsöga - inte ens här på MPR. :D

Jag såg den filmen för ett tag sedan och inte var den så farlig att den inte skulle passera censuren här? Tycker du det?

Ett märkligt beteende visades onekligen upp och vad syftet med filmandet och fotograferingen skulle vara vet jag inte riktigt.

Den filmen finns för övrigt att beskåda på nätet för den som är intresserad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hur kan man yttra sig så utan att veta VARFÖR han inte yttrade sig

Han kan mycket väl ligga i respirator på livsuppehållande åtgärder. Lite svårt att lasta honom då !

Han holl ju ett 10-minuterstal (eller liknande) till nytillsatta domare i direktsandning iaf. Det var han inte for sjuk for.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Sökte på Google efter "kungen offentlig person"

Redan på andra träffsidan såg det ut så här...

post-3917-127523776325_thumb.jpg

Att tänka sig, Marsupilamis korståg mot kungliga avatarer på MPR en "hit" på Google.

Bra eller skrämmande?

Har ju inte sååå mycket att göra med Thailand och hugade spekulanter på kunskap om Thailand

kan ju lätt få en underlig uppfattning om vad MPR egentligen är / var / brukar vara smiley.gif

mvh GD

post-3917-127523776325_thumb.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, f*n... bara andra sidan. Det var dåligt. Måste nog optimera lite till då. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Äh, f*n... bara andra sidan. Det var dåligt. Måste nog optimera lite till då. smile.gif

Kan du inte optimera så Arnes inlägg kommer högst upp på sidan 1 ?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har postat två filmklipp i denna tråd som du kan bese själv, han är sin egen källa. Kan du inte avgöra vilken kondition regenten befinner sig i så är jag väl medveten om att det finns andra handikapp än dyslexi.

om du tycker att han e på lyset i denna film så har vi iså fall fler som har dyslexi, inte fan har han problem men nykterheten snarare e det så han han är ju väldigt frispråkig och om han över huvodtaget skulle vara på lyset så hade detta inneburit att han var en högrisk person med vapen och det hade absolut inte accepterats i jaktlaget, Om du har lite kunskap om vett o etikett så hade du inte kommit med en sådant påstående. tydligen har vi många här då som har dyslexi.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...