Jump to content
IGNORERAD

Om kungligheter


noBuzz

Recommended Posts

Guest Toprunner

okay han kanske är på lyset eller så är det nägot annat handikapp, men det är inte det jag är ute efter . enligt min åsikt så är han inte

alkolist. vad jag förstår så är du republikan ? . vad är det som säger att vi ska få något bättre genom val ? titta vilka jävla tomtar som finns

riksdag och regering där kan man snacka om verklighetsförankring.

Jag sa inte att han är alkoholist... jag sa alkoholproblem. Jag menar att man har alkoholproblem om man uttalar sig packad offentligt. Speciellt om man har sveriges högsta ämbete.

Jag är absolut inte republikan men jag skulle dock respektera kungen högre om han stod som vinnare i ett presidentsval... han skulle ha all frihet att ställa upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 116
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    10

  • GammalDansken

    9

  • ban99arne

    7

  • bambam

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Kenthamon

Som jag sa jag är inget fan av kungen men flashback som källa ger jag inte mycket för

Och Arne du är oftast mycket roande men i bland jävligt jobbig.

Det Kungen får i bidrag ffrån staten är en piss i nilen om man jämför vad vissa kommuner får där innevånarna

vägrar flytta till där jobben finns, och vad som ges ut till en massa ARBETSSKYGGA individer med läkarintyg från mutade läkare,

Håller med. Bra skrivet. :clapping:

Mvh :wai:

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du Banarne, om situationen kräver att man ska djupbocka tre gånger så kommer jag naturligtvis att göra det. Av två anledningar. God uppfostran och respekt för rådande situation. Mina egna personliga värderingar får stå tillbaka för dessa saker som jag anser vara viktigare värden.

Jag har aldrig begärt att man ska betrakta honom som högre stående. Har heller inte begärt att någon ska lägga sig till med fjäsk på något vis. Läs om, läs rätt.

Hans titel är ändå HKH. Det kan man inte bortse från hur illa man än tycker om det.

Av den anledningen får man tillsvidare acceptera att han vid högtidliga tillfällen då han representerar vårt land tilltalas på det viset.

Raljera går bra men varför och till vilken nytta?

Hade de fått välja själva så är jag övertygad om att de valt ett annat liv. Kanske inte som spärrvakter men heller inte som några med ett ytterst begränsat privatliv.

Mvh Welder.

Tja, nu är det ju upp till var och en vad man kallar folk, vill Ni titulera bankdirektören Bankdirektören och kassörskan Kassörskan när Ni stöter på dem så får Ni göra det, själv föredrar jag duandet och ser ingen anledning att särbehandla kungligheter.

Att kalla någon Ers Höghet och hovnigningar är i min värld fjäsk och det är väl det Ni tycker man bör göra när Ni efterlyser lite folkvett.

Kungligheterna verkar ju fortfarande enligt vissa vara lite speciella och skall behandlas med silkeshandskar, just därför blir de ju måltavlor för diverse skämt och hån vilket i sin tur ger tandagnissel hos di som fortfarande betraktar sig som undersåtar. Kan det månne vara för att undersåtarna börjar inse att man blivit lurade och att kungligheterna faktiskt är som andra, ja konstigt är det i alla fall.

Vill dock som plåster på såren för di som tycker att det är jobbigt utbringa en hyllning till Kungen och kungabarnen ( Silvia fick ju välja ):

Hurra, Hurra & Hurra.

Hyllningsköraren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sa inte att han är alkoholist... jag sa alkoholproblem. Jag menar att man har alkoholproblem om man uttalar sig packad offentligt. Speciellt om man har sveriges högsta ämbete.

Jag är absolut inte republikan men jag skulle dock respektera kungen högre om han stod som vinnare i ett presidentsval... han skulle ha all frihet att ställa upp.

jag förstår din åsikt men vad är valmöjligheten, den som har vitast tänder och som ler mest falskt eller den som är mest uppbackad av ett kapital som vill ha payback? vi vet vad vi har en oföralig och tillbakadragen kung.

Eller vill va ha en amerikansk upplaga i Sverige,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, nu är det ju upp till var och en vad man kallar folk, vill Ni titulera bankdirektören Bankdirektören och kassörskan Kassörskan när Ni stöter på dem så får Ni göra det, själv föredrar jag duandet och ser ingen anledning att särbehandla kungligheter.

Mja, jag anser nog att det var ett rejält självmål av någon som gjort "karriär" på forumet genom att i vart och vartannat inlägg kalla folk för Ni samt tilldela dem och sig själv egenhändigt tillverkade titlar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, jag anser nog att det var ett rejält självmål av någon som gjort "karriär" på forumet genom att i vart och vartannat inlägg kalla folk för Ni samt tilldela dem och sig själv egenhändigt tillverkade titlar.

Ers Höghet Svetsis, lite folkvett har man ju trots allt.

Titulateraren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Ers Höghet Svetsis, lite folkvett har man ju trots allt.

Titulateraren Arne

Mer än lite vore på sin plats för Herrn,då skulle det möjligen vara lagom och uthärdligt med era inlägg.. :whistle:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer än lite vore på sin plats för Herrn,då skulle det möjligen vara lagom och uthärdligt med era inlägg.. :whistle:

/Marsupilami

Vill bara förtydliga att min avatar inte är manipulerad, killen på bilden är så skojsam helt av sig själv.

Länge leve älgen Hurra Hurra & Hurra.

Inhärdlige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vill bara förtydliga att min avatar inte är manipulerad, killen på bilden är så skojsam helt av sig själv.

Länge leve älgen Hurra Hurra & Hurra.

Inhärdlige Arne

Visa tålamot mot stackars Arne.

Han har troligen svårt att sova på nätterna nu när kronprinsessbröllopet är så närt förestående.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad menar du med källa? Ett utdrag ur hans läkarjournal? Det är ett faktum att han raglar offentligt både här och där. Alla har väl sin gräns för då man har problem med spriten. Kungen lär ju kunna dra det ganska långt då han hålls under armarna av oss skattebetalare. Andra människor med samma vanor skulle ju duka under betydligt snabbare.

äch sånt jäkla skitsnack. gå o göm dig :bag: , var tusan ser du kalle gå o ragla om kring o att han skulle var packad? vad har du för källa på det? :drinks:
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

För att citera ett inlägg på ett annat forum jag just läste:

Fråga aldrig en pussgurka efter hans källor. Han har en fix idé och det räcker för honom.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

För att citera ett inlägg på ett annat forum jag just läste:

Fråga aldrig en pussgurka efter hans källor. Han har en fix idé och det räcker för honom.

Winston Churchill sade å andra sidan...

Den nyttigaste läxa livet har lärt mig är att pussgurkorna många gånger har rätt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen svårt för vissa att inse att di kungliga är precis som alla andra människor och det inte rinner något blått blod i kroppen på dem, finns förmodligen fortfarande någon stolle som tror att kungarna är gudasända att styra över oss vanliga dödliga.

Tror inte det finns några sådana, som tror detta, kvar. Däremot så finns sådana som gärna sprider liknande hallucinationer om andra.

Men det beror nog på att deras egna liv är så pass obetydliga att de återkommande måste irritera sig på en vanlig kung.

Jag tror att det som stör, förutom att man själv inte är respekteras i sin omgivning förstås, är att kungen bor i Stockholm.

Det vet ju alla vilket mindervärdeskomplex vissa landsändar har gentemot 08:or. Speciellt skåningar och göteborgare då. :)

Hade kungen bott i skåne hade en annan visa spelats. Då hade ju faktiskt skåningar haft ett offentligt ansikte att vara stolta över.

Vad kan man ha som bild nu? En potatis?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Winston Churchill sade å andra sidan...

Den nyttigaste läxa livet har lärt mig är att pussgurkorna många gånger har rätt.

Skumt att forum'et eller någon moderator ändrar i inläggen i efterhand.

Winston Churchill har aldrig sagt så och varken jag eller TViking skrev "pussgurka" utan post-3917-127520672311_thumb.jpg

mvh

post-3917-127520672311_thumb.jpg

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Kanske nagon moderator som vill poangtera nagot angaende det mer och mer frekventa anvandandet av idi*t som tilltal. Oavsett om det sker genom hanvisning till citat eller ej dvs.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Kanske nagon moderator som vill poangtera nagot angaende det mer och mer frekventa anvandandet av idi*t som tilltal. Oavsett om det sker genom hanvisning till citat eller ej dvs.

Blev inte så lite fel där när Winston Churchill försöker rätta till just det förhållandet.

Får han att framstå som en pussgurka så att säga.

Att påtala felaktigheter är en sak, men att ändra i efterhand i det skrivna

utan att ens meddela att det gjorts - är det bättre?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Blev inte så lite fel där när Winston Churchill försöker rätta till just det förhållandet.

Får han att framstå som en pussgurka så att säga.

Att påtala felaktigheter är en sak, men att ändra i efterhand i det skrivna

utan att ens meddela att det gjorts - är det bättre?

Om det inte KLART OCH TYDLIGT anges vad som ändras känns det som MPR helt plötsligt blev ett totalt ointressant forum att överhuvud taget yttra sig på !

Snacka om våldtäkt på furomdebattörer !!!!

ALL TIME LOW !!!!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Om det inte KLART OCH TYDLIGT anges vad som ändras känns det som MPR helt plötsligt blev ett totalt ointressant forum att överhuvud taget yttra sig på !

Snacka om våldtäkt på furomdebattörer !!!!

ALL TIME LOW !!!!!

Ja, visst ar det inte ok men haller absolut inte med om att hanvisa till valdtakt och att det pa nagot satt skulle vara det varsta som hant harinne.

Trodde i mitt stilla sinne att andringen till pussgurka var uppenbar dvs. brot sa fullstandigt. Ansag det inte helt rimligt att tex. Churchill hade pratat om pussgurkor. Var inte tydligt nog - sry.

Ok, ja, en andring skall sjalvklart synas som en andring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Ja, visst ar det inte ok men haller absolut inte med om att hanvisa till valdtakt och att det pa nagot satt skulle vara det varsta som hant harinne.

Trodde i mitt stilla sinne att andringen till pussgurka var uppenbar dvs. brot sa fullstandigt. Ansag det inte helt rimligt att tex. Churchill hade pratat om pussgurkor. Var inte tydligt nog - sry.

Ok, ja, en andring skall sjalvklart synas som en andring.

Om man inte kan lite på att det man skrivit i ett inlägg ligger kvar i ORIGINAL (eller tas bort helt) tappar forumet ALL TROVÄRDIGHET''

Något sådant får aldrig inträffa !!!!!

Måste nog KRAFTIGT ifrågasätta din behörighet och lämplighet som moderator på detta forum

Snacka om att du sköt dig själv, om inte annat, i foten nu !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja, visst ar det inte ok men haller absolut inte med om att hanvisa till valdtakt och att det pa nagot satt skulle vara det varsta som hant harinne.

Trodde i mitt stilla sinne att andringen till pussgurka var uppenbar dvs. brot sa fullstandigt. Ansag det inte helt rimligt att tex. Churchill hade pratat om pussgurkor. Var inte tydligt nog - sry.

Ok, ja, en andring skall sjalvklart synas som en andring.

Pussgurkigt att försöka bättra på något Winston skrivit :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Om man inte kan lite på att det man skrivit i ett inlägg ligger kvar i ORIGINAL (eller tas bort helt) tappar forumet ALL TROVÄRDIGHET''

Något sådant får aldrig inträffa !!!!!

Måste nog KRAFTIGT ifrågasätta din behörighet och lämplighet som moderator på detta forum

Snacka om att du sköt dig själv, om inte annat, i foten nu !

Kan vara vart att notera att det inte ar helt ovanligt att inlagg andras - har gjorts lange nu.

Dock sa finns det en ruta med "andrad av" dar man skall klicka i sa att det star andrad av vem och vilken tid/datum.

Den anvandes inte nu - vilket den borde ha gjorts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst ska det synas om man ändrar ett inlägg.

Det har hänt att jag och säkert andra moderatorer gått in och tagit bort en textremsa ifrån inlägg som i övrigt var OK, men en sista mening togs bort pga otrevlighet eller annat.

Vi har även här på forumet en censur funktion och om ni vill kan vi starta upp den igen, så ord som idi*t och andra mer eller mindre otrevliga ord blir till nåt annat.

ELLER så kan de som gillar att använda svordomar och skriva otrevligheter börja bete sig som folk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

De personer som nästan rabiat vägrar att ”titulera” en annan person med annat än personens förnamn eller ett ”DU”, kan fundera på om de är lika rigida i sin demokratiska iver när det gäller tilltalet till deras egen mor-, eller farförälder.

Dessa personer som av principer vägrar att kalla exempelvis Sveriges Kung för ”kungen” eller för ”Ers Majestät”, och istället insisterar på att få säga ”DU” eller ”Carl” till honom. - Ja dessa personer får väl också förmodas att de också vägrar att säga Mormor, Morfar, Farmor, eller Farfar när de träffar och tilltalar dessa släktingar.

Att vara ”Mormor” är ju också ett slags ”hederstitel” som knappast kan anses vara demokratiskt förtjänad utifrån några goda gärningar, hög moral eller beundransvärt flit.

För mig spelar det ingen som helst roll vad jag ska kalla en person som jag hälsar på. Jag försöker bara använda den tilltalsformen som jag vet att den tilltalade personen uppskattar, och jag förväntar mig detsamma i gengäld från den andre parten när vi träffas och umgås.

Skulle tro att detta smidiga förfarande nog har mer med social kompetens, omtanke och hövlighet att göra än att falla in under kategorin ”Fjäsk och undfallenhet”.

Mvh

från den inte alltid så principfaste SM

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Visst ska det synas om man ändrar ett inlägg.

Det har hänt att jag och säkert andra moderatorer gått in och tagit bort en textremsa ifrån inlägg som i övrigt var OK, men en sista mening togs bort pga otrevlighet eller annat.

Vi har även här på forumet en censur funktion och om ni vill kan vi starta upp den igen, så ord som idi*t och andra mer eller mindre otrevliga ord blir till nåt annat.

ELLER så kan de som gillar att använda svordomar och skriva otrevligheter börja bete sig som folk!

Otäckt detta med att inlägg ändras utan meddelande om att det skett en ändring. Finns inte någon spärr för detta i funktionerna hos forumet, dvs att en ändring ALLTID syns med; ATT det ändrats och av VEM? Om man nu bygger in sådanda styggelser som censur-funktioner så borde, även automatisk-ändrings-markering finnas. Om det sker att ett inlägg helt tas bort bör även detta markeras genom ett tomt inlägg med notering om borttagandet och av vem, så att man ej ser inlägg eller citat där man ej kan finna originalet, oerhört irriterande.

Sen är min personliga åsikt att svordomar är en del av svenska språket, även om jag själv föredrar att själv-censurera genom att skriva dessa som exemelvis f-n, dj---ar, mm. Ibland behövs kraftuttryck, därmed inte sagt att otrevligheter eller personangrepp bör få frikort här på forumet.

Mvh

BBJ

jap.gif

Ändrades av BigBossJacken

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inställning ändrad redan. Inga ändringar kan göras utan att det syns vem som ändrat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...