Jump to content
IGNORERAD

Dagens politikerlek


noBuzz

Recommended Posts

Dagens lek:

OM JAG FICK VARA CHEF.

Den syn man har på demonstrationerna speglar naturligtvis hur man tycker att PM skulle hanterat situationen

i Bangkok senaste månader. Och kritiken mot Abhisit och regeringen är ju inte nådig från vissa när det gäller

hur man hanterade situationen.

Frågan är då - hur skulle ni själva gjort? Vilka beslut skulle ni ta?

Framför er har ni några tusen fredliga demonstranter bland vilka det finns kanske två tusen våldsamma och

millitanta upprorsmän som tar första bästa chans att kasta en granat eller molotovcocktail på polis eller militär.

Bland demonstranterna finns också beväpnade skyttar som beskjuter myndigheter.

Hur hanterar man en sådan situation utan blodvite - om man ska upplösa demonstrationerna?

Kom nu inte med töntiga förslag som att "avgå"," förhandla" eller dyligt.

Syftet är att avbryta och upplösa demonstranterna.

Hur hanterar man detta? Hur skulle ni göra, om ni var chef?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    9

  • Tommy

    7

  • GammalDansken

    6

  • ban99arne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Dagens lek:

OM JAG FICK VARA CHEF.

Den syn man har på demonstrationerna speglar naturligtvis hur man tycker att PM skulle hanterat situationen

i Bangkok senaste månader. Och kritiken mot Abhisit och regeringen är ju inte nådig från vissa när det gäller

hur man hanterade situationen.

Frågan är då - hur skulle ni själva gjort? Vilka beslut skulle ni ta?

Framför er har ni några tusen fredliga demonstranter bland vilka det finns kanske två tusen våldsamma och

millitanta upprorsmän som tar första bästa chans att kasta en granat eller molotovcocktail på polis eller militär.

Bland demonstranterna finns också beväpnade skyttar som beskjuter myndigheter.

Hur hanterar man en sådan situation utan blodvite - om man ska upplösa demonstrationerna?

Kom nu inte med töntiga förslag som att "avgå"," förhandla" eller dyligt.

Syftet är att avbryta och upplösa demonstranterna.

Hur hanterar man detta? Hur skulle ni göra, om ni var chef?

Det var ju en kul frågeställning som vi lika gärna kan döda med en gång.

Hela situationen är ju uppbyggd så att han egentligen inte kan göra rätt.

Alla tänkbara scenarier slutar med omfattande kritik från någon betydelseful part i målet.

Mission Impossible, så det enda han kunde gjort annorlunda skulle vart att upplösa parlamentet i ett tidigare skede, men det har ju även det sina tänkbara mycket negativer konsekvenser.

Men med gulskkjortornas flygplatsincident i ryggsäcken har handlingsutrymmet varit kraftigt begränsat. Därför kunde man heller inte sätta stopp för demonstrationerna innan det gick för långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens lek:

OM JAG FICK VARA CHEF.

Den syn man har på demonstrationerna speglar naturligtvis hur man tycker att PM skulle hanterat situationen

i Bangkok senaste månader. Och kritiken mot Abhisit och regeringen är ju inte nådig från vissa när det gäller

hur man hanterade situationen.

Frågan är då - hur skulle ni själva gjort? Vilka beslut skulle ni ta?

Framför er har ni några tusen fredliga demonstranter bland vilka det finns kanske två tusen våldsamma och

millitanta upprorsmän som tar första bästa chans att kasta en granat eller molotovcocktail på polis eller militär.

Bland demonstranterna finns också beväpnade skyttar som beskjuter myndigheter.

Hur hanterar man en sådan situation utan blodvite - om man ska upplösa demonstrationerna?

Kom nu inte med töntiga förslag som att "avgå"," förhandla" eller dyligt.

Syftet är att avbryta och upplösa demonstranterna.

Hur hanterar man detta? Hur skulle ni göra, om ni var chef?

http://www1.voanews.com/english/news/asia/Thai-Authorities-to-Impose-Curfew-in-Parts-of-Bangkok-93879314.html

Hej de kunde ju ha testat med medlare från FN som föreslogs. Sedan tror jag inte att många här kan säga vad han skulle gjort för att om man kan säga det så är man nog en jäkligt duktig politiker som förtjänar platsen som PM i Thailand, tyvärr så verkade denna uppgift vara för svår för Abhisit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju en kul frågeställning som vi lika gärna kan döda med en gång.

Hela situationen är ju uppbyggd så att han egentligen inte kan göra rätt.

Alla tänkbara scenarier slutar med omfattande kritik från någon betydelseful part i målet.

Mission Impossible, så det enda han kunde gjort annorlunda skulle vart att upplösa parlamentet i ett tidigare skede, men det har ju även det sina tänkbara mycket negativer konsekvenser.

Men med gulskkjortornas flygplatsincident i ryggsäcken har handlingsutrymmet varit kraftigt begränsat. Därför kunde man heller inte sätta stopp för demonstrationerna innan det gick för långt.

Jag var inte tillräckligt tydlig ser jag. :)

Hade inte den politiska aspekten i åtanke. Bara den rent administrativa.

Alltså.. hur gör man om man ska upplösa en blandad större hop individer, rent praktiskt, utan att folk kommer till skada?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens lek:

OM JAG FICK VARA CHEF.

Den syn man har på demonstrationerna speglar naturligtvis hur man tycker att PM skulle hanterat situationen

i Bangkok senaste månader. Och kritiken mot Abhisit och regeringen är ju inte nådig från vissa när det gäller

hur man hanterade situationen.

Frågan är då - hur skulle ni själva gjort? Vilka beslut skulle ni ta?

Framför er har ni några tusen fredliga demonstranter bland vilka det finns kanske två tusen våldsamma och

millitanta upprorsmän som tar första bästa chans att kasta en granat eller molotovcocktail på polis eller militär.

Bland demonstranterna finns också beväpnade skyttar som beskjuter myndigheter.

Hur hanterar man en sådan situation utan blodvite - om man ska upplösa demonstrationerna?

Kom nu inte med töntiga förslag som att "avgå"," förhandla" eller dyligt.

Syftet är att avbryta och upplösa demonstranterna.

Hur hanterar man detta? Hur skulle ni göra, om ni var chef?

http://www1.voanews.com/english/news/asia/Thai-Authorities-to-Impose-Curfew-in-Parts-of-Bangkok-93879314.html

Hej de kunde ju ha testat med medlare från FN som föreslogs. Sedan tror jag inte att många här kan säga vad han skulle gjort för att om man kan säga det så är man nog en jäkligt duktig politiker som förtjänar platsen som PM i Thailand, tyvärr så verkade denna uppgift vara för svår för Abhisit.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

"Om Jag fick vara chef" börjar du ... men glömde att ge ditt bud.

Eller är det meningen att du som lekledare ska bedöma förslagen på ditt vanliga vänliga och diplomatiska sätt.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag hade skingrat grupper om mer en 50 pers från första dagen och visiterat alla demonstranter :dance1::dance1:

Hade aldrig tillåtit att bygga barrikader av däck osv :drinks:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Pga Surens flytt av vissa inlägg så flyttar jag en del av mitt inlägg i den andra tråden, det såg dumt ut med ett svar på Buzzes "Lek" när lekfrågan saknades :huh:

Buzzen jag håller med, och jag är osäker på om någon statsmakt kunde gjort det på ett mindre våldsamt sätt.

Kolla Wacobelägringen där USAs ATF skulle arrestera en sekt ledare, ca 86 människor fick sätta livet till, 4 ATF resten Sektmedlemmar, bla 20 barn. http://en.wikipedia.org/wiki/Waco_Siege

Heja Abhisit! :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Pga Surens flytt av vissa inlägg så flyttar jag en del av mitt inlägg i den andra tråden, det såg dumt ut med ett svar på Buzzes "Lek" när lekfrågan saknades huh.gif

Buzzen jag håller med, och jag är osäker på om någon statsmakt kunde gjort det på ett mindre våldsamt sätt.

Kolla Wacobelägringen där USAs ATF skulle arrestera en sekt ledare, ca 86 människor fick sätta livet till, 4 ATF resten Sektmedlemmar, bla 20 barn. http://en.wikipedia.wiki/Waco_Siege

Heja Abhisit! jap.gif

MVH Tommy

Kanske är bara de demonstrationer som kostar människoliv som det skrivs om.

I svenska tidningar står det ibland att "polisen upplöste demonstrationen" men hur kul är det?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inte tillräckligt tydlig ser jag. :)

Hade inte den politiska aspekten i åtanke. Bara den rent administrativa.

Alltså.. hur gör man om man ska upplösa en blandad större hop individer, rent praktiskt, utan att folk kommer till skada?

Kunde de inte använt nån "sömngas" och sedan promenerat in och arresterat de som var beväpnade och de ledare som var misstänkta för brott??

Resten kunde fått sussa till de vaknade och sen åka hem...

Oooops såg just detta på Wikipedia, Ryssarna provade och det gick väl sådär, kan man säga...

Officially, 39 of the attackers were killed by Russian forces, along with at least 129 and possibly many more of the hostages

http://en.wikipedia.org/wiki/Moscow_theater_hostage_crisis

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzzen jag håller med, och jag är osäker på om någon statsmakt kunde gjort det på ett mindre våldsamt sätt.

Jag undrar det jag med, därav frågeställningen.

Gas undrar jag om det skulle fungera eftersom demonstranterna befann sig ute i det fria och området var så stort.

Vattenkanoner räknar jag också bort som alternativ p.g.a skyttar och granater.

Sköldar fungerade inte vilket var uppenbart den 10:e.

Finns inga kunniga som kan komma med bra förslag?

Går det över huvud taget att upplösa en demonstration som denna utan att använda våld?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade skingrat grupper om mer en 50 pers från första dagen och visiterat alla demonstranter dance1.gif:dance1:

Hade aldrig tillåtit att bygga barrikader av däck osv drinks.gif

Japp... att det fick eskalera till sådan nivå som det gjorde beror ju på att regeringen Abhisit var lite FÖR måna om UDDs demokratiska rättigheter.

Håller med om man att man skulle varit mycket tuffare redan från början.

Och detta var väl Abhsists största misstag för vilket man kan, och bör, klandra honom.

Men.. när dom nu hamnade där dom gjorde.. hur kunde dom ha agerat annorlunda vid själv upplösandet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens lek:

OM JAG FICK VARA CHEF.

Den syn man har på demonstrationerna speglar naturligtvis hur man tycker att PM skulle hanterat situationen

i Bangkok senaste månader. Och kritiken mot Abhisit och regeringen är ju inte nådig från vissa när det gäller

hur man hanterade situationen.

Frågan är då - hur skulle ni själva gjort? Vilka beslut skulle ni ta?

Framför er har ni några tusen fredliga demonstranter bland vilka det finns kanske två tusen våldsamma och

millitanta upprorsmän som tar första bästa chans att kasta en granat eller molotovcocktail på polis eller militär.

Bland demonstranterna finns också beväpnade skyttar som beskjuter myndigheter.

Hur hanterar man en sådan situation utan blodvite - om man ska upplösa demonstrationerna?

Kom nu inte med töntiga förslag som att "avgå"," förhandla" eller dyligt.

Syftet är att avbryta och upplösa demonstranterna.

Hur hanterar man detta? Hur skulle ni göra, om ni var chef?

Mja, elementärt.

Jag skulle omedelbums fängsla kuppmakarna för att ha kastat landet in i en odemokratisk soppa.

Utlyst nyval och lovat att alla som röstade på mig skulle få en sprillans ny bakmaskin.

Hur svårt kan det va .

Arne - den rättrådige.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar det jag med, därav frågeställningen.

Gas undrar jag om det skulle fungera eftersom demonstranterna befann sig ute i det fria och området var så stort.

Går det över huvud taget att upplösa en demonstration som denna utan att använda våld?

Gas skulle helt säkert int funka utomhus i en stad dessutom, rent praktiskt taget omöjligt.

Tänk tex att gasen blåser iväg ut över en trafikerad gata, hur många skulle råka ut för svåra olyckor.

Sen finns det ett problem till med gas...

DET FINNS INGEN HARMLÖS GAS SOM BARA FÅR FOLK ATT SUSSA SÖTT...

Har bara sett sånt på film, gasen ryssarna använde dödade både gisslan och Terroristerna...

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens lek:

OM JAG FICK VARA CHEF.

Den syn man har på demonstrationerna speglar naturligtvis hur man tycker att PM skulle hanterat situationen

i Bangkok senaste månader. Och kritiken mot Abhisit och regeringen är ju inte nådig från vissa när det gäller

hur man hanterade situationen.

Frågan är då - hur skulle ni själva gjort? Vilka beslut skulle ni ta?

Framför er har ni några tusen fredliga demonstranter bland vilka det finns kanske två tusen våldsamma och

millitanta upprorsmän som tar första bästa chans att kasta en granat eller molotovcocktail på polis eller militär.

Bland demonstranterna finns också beväpnade skyttar som beskjuter myndigheter.

Hur hanterar man en sådan situation utan blodvite - om man ska upplösa demonstrationerna?

Kom nu inte med töntiga förslag som att "avgå"," förhandla" eller dyligt.

Syftet är att avbryta och upplösa demonstranterna.

Hur hanterar man detta? Hur skulle ni göra, om ni var chef?

Först och främst skulle jag se till att den som man förhandlar med har mandat och kontroll över hela gruppen demonstranter, en missbedömning som regeringen gjorde var att tro på de tre ledarnas försäkran om att de förhandlade för hela gruppen. Det var ju uppenbart från dag ett att de röda var splittrade i massor av olika fraktioner med helt egna agendor.

Skulle inte förlitat mig på polisen så mycket, efter deras första fiaskon skulle jag omplacerat deras befälhavare till.låt oss säga Narathiwat? Vilket hade sänt en klar signal till övriga polisbefäl om att det finns fler platser inom polisen att fylla i södern om de inte skärper sig och gör sitt jobb.

Jag skulle stoppat deras flytt från Phan Fa bridge innan de nådde Rachaprasong. Deras militanta element (Arisamun, Kwanchai) hade jag låtit militärens special ops gripa under någon av deras utflykter i Bangkok. Polisen redde ju inte ut det.

Jag skulle betalt alla barnfamiljer som lämnade området 10 000 baht i cash vilket snabbt hade tömt området från mänskliga sköldar.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

I Iran verkar dom ha bättre kontroll.

Någon borde ordna ett möte mellan Abhisit och president Mahmoud Ahmadinejads

Här handlar det också om protester mot en sittande regering

och de metoder som förbryterna i gatorna använder sig av, påminner lite gran.

Ett förbud mot ej statskontrollerade medier verkar vara en viktig åtgärd för att kunna "stoppa våldet effektivt".

Kritikerna av de protesterande rödskjortor / försvararna av den Thailändska regeringens ingripande

kanske utan vidare kan överföra argumentationen till försvar för den Iranska regeringen.

Järnkedjor och pepparsprej i Iran

Sedan president Mahmoud Ahmadinejads omstridda valseger i somras

har oppositionen gång på gång demonstrerat på gatorna.

http://www.dn.se/nyh...g-dag-1.1019407

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

I Iran verkar dom ha bättre kontroll.

Någon borde ordna ett möte mellan Abhisit och president Mahmoud Ahmadinejads

Här handlar det också om protester mot en sittande regering

och de metoder som förbryterna i gatorna använder sig av, påminner lite gran.

Ett förbud mot ej statskontrollerade medier verkar vara en viktig åtgärd för att kunna "stoppa våldet effektivt".

Kritikerna av de protesterande rödskjortor / försvararna av den Thailändska regeringens ingripande

kanske utan vidare kan överföra argumentationen till försvar för den Iranska regeringen.

Järnkedjor och pepparsprej i Iran

Sedan president Mahmoud Ahmadinejads omstridda valseger i somras

har oppositionen gång på gång demonstrerat på gatorna.

http://www.dn.se/nyh...g-dag-1.1019407

Absolut.. verkligen jämförbart. crazy.gif

Förvisso mer jämförbart än ditt förra bidrag "svenska polisen skingrade demonstranter" men fortfarande långt ifrån.

Varför skriva alls? Bara för att gnälla?

Tyckte du att du förde tråden framåt nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Absolut.. verkligen jämförbart. crazy.gif

Förvisso mer jämförbart än ditt förra bidrag "svenska polisen skingrade demonstranter" men fortfarande långt ifrån.

Varför skriva alls? Bara för att gnälla?

Tyckte du att du förde tråden framåt nu?

Det var väl det jag trodde - du ska bedöma inläggen i din vanliga vänliga diplomatiska stil.

bye bye lekledaren smiley.gif

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp... att det fick eskalera till sådan nivå som det gjorde beror ju på att regeringen Abhisit var lite FÖR måna om UDDs demokratiska rättigheter.

Håller med om man att man skulle varit mycket tuffare redan från början.

Och detta var väl Abhsists största misstag för vilket man kan, och bör, klandra honom.

Men.. när dom nu hamnade där dom gjorde.. hur kunde dom ha agerat annorlunda vid själv upplösandet?

Hade han gått in för tidigt, hade det också blivit en massiv kritik.

Hans största misstag var att inte ta in internationella medlare. Utan internationella medlare så har man svårt att vinna legitimitet. Trots den hårda censuren var de röda mycket smartare när det gällde att få ut sitt budskap till den internationella pressen. Internationella medlare hade mildrat den kritiken som landet fått internationellt.

En icke helt legetim regering har nog svårt att få ett legitimt mottagande från internationella samfundet. Detta gör väl också att en sådan regering också drar sig för att blanda in medlare utifrån, för att de är rädda att dessa ska peka på de misshälligheter som finns.

Annars har det enda vettiga varit i detta fall, när det hade gått så långt som det fick gå, att gå in mera för att störa demonstrationerna. Skjuta mindre, men ändå ha beredskap för väpnade utbrytningsförsök. Mycket tårgas och vattenkanoner, om vart annat. Effektiva avstängningar verkar de inte fått till riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Iran verkar dom ha bättre kontroll.

Någon borde ordna ett möte mellan Abhisit och president Mahmoud Ahmadinejads

Här handlar det också om protester mot en sittande regering

och de metoder som förbryterna i gatorna använder sig av, påminner lite gran.

http://www.dn.se/nyh...g-dag-1.1019407

Nja Iran ligger väl före Thailand i demokratiutvecklingen.

Den regering som sitter nu sitter faktiskt där efter att "folkliga" demonstrationer och protester som ibland var väldigt våldsamma, VANN! :great::great:

Min familj bodde i Iran mellan 1971-1975 (Pappa jobbade för SKF där) och vi lämnade strax innan den folkliga uppresningen började, har ett 10-tal bekanta som flydde efter att de "demokratiska" protesterna inletts.

Nu har folket i Iran den regering de trodde att de ville ha, uttrycket "Som nam naa" kanske passar här? :whistle:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nja Iran ligger väl före Thailand i demokratiutvecklingen.

Den regering som sitter nu sitter faktiskt där efter att "folkliga" demonstrationer och protester som ibland var väldigt våldsamma, VANN! great.gifgreat.gif

Min familj bodde i Iran mellan 1971-1975 (Pappa jobbade för SKF där) och vi lämnade strax innan den folkliga uppresningen började, har ett 10-tal bekanta som flydde efter att de "demokratiska" protesterna inletts.

Nu har folket i Iran den regering de trodde att de ville ha, uttrycket "Som nam naa" kanske passar här? whistle.gif

MVH Tommy

Metoden som används för att hindra demonstrationerna kanske kan komma till nytta i Thailand.

Förbjud media, satsa 100% innan det växer till sig, och häng upp resten på torget när det finns tid.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Gas skulle helt säkert int funka utomhus i en stad dessutom, rent praktiskt taget omöjligt.

Tänk tex att gasen blåser iväg ut över en trafikerad gata, hur många skulle råka ut för svåra olyckor.

Sen finns det ett problem till med gas...

DET FINNS INGEN HARMLÖS GAS SOM BARA FÅR FOLK ATT SUSSA SÖTT...

Har bara sett sånt på film, gasen ryssarna använde dödade både gisslan och Terroristerna...

MVH Tommy

Problemet i Ryssland var att det fanns gisslan. Om terroristerna upptäckt att de var på väg att bli släkta så har de haft tid på sig att reagera. I ett sådant fall krävs extrema kvaliteer av en gas, som snabbverkande och luktlös. I Bangkok så behövdes inga sådana krav. En illaluktande, irriterrande och tung gas har varit det som behövts där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min familj bodde i Iran mellan 1971-1975 (Pappa jobbade för SKF där) och vi lämnade strax innan den folkliga uppresningen började, har ett 10-tal bekanta som flydde efter att de "demokratiska" protesterna inletts.

Det gjorde en av mina barndomsvänner med. I Teheran. Och gick i en Svensk skola där (har jag för mig). Var bodde ni?

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet i Ryssland var att det fanns gisslan. Om terroristerna upptäckt att de var på väg att bli släkta så har de haft tid på sig att reagera. I ett sådant fall krävs extrema kvaliteer av en gas, som snabbverkande och luktlös. I Bangkok så behövdes inga sådana krav. En illaluktande, irriterrande och tung gas har varit det som behövts där.

Problemet i Bkk var att det fann en massa civila demonstranter som nyttjades, troligen mot sitt vetande, som mänskliga sköldar av de beväpnade "Ronin warriors" och lekledarna...

"En illaluktande, irriterrande och tung gas har varit det som behövts där."

Kallas ofta för "Tårgas" och är väldigt svårt att använda utomhus, vet att de försökte.

Jag har både använt den och blivit utsatt för den, det finns säkert flera här som gjort en tillpassningskontroll av sin skyddsmask, eller som fått "Gaslarm" under nån försvarsmaktsövning.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjorde en av mina barndomsvänner med. I Teheran. Och gick i en Svensk skola där (har jag för mig). Var bodde ni?

Tabriz, en stor industristad en bra bit från Teheran för det mesta flög vi när vi skulle till Teheran

Om din barndomsvän var i Tabriz 71-75 så har jag träffat denne, om det var i Teheran så e det tveksamt.

Det fanns bara en svenskskola i Tabriz och det var fler än SKF som använde den, tex Swedish Match.

Ge mig ett förnamn så får vi se om jag minns denne!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...