Jump to content
IGNORERAD

Om PAD och NPP


noBuzz

Recommended Posts

I rent undersökande syfte startar jag en tråd för att ta reda på mer om PAD, vilka de är och vad de står för.

Ryktena och fördomarna är ju många och det kan vara kul att bena ur vad som egentligen stämmer.

Många påstår att PAD är fascister och annat och därför efterlyser jag material i denna tråd som stöder och förtydligar bilden av PAD.

Vad som hittils framkommit så ska de mest extrema individerna i PAD ha startat ett eget parti under namnet New Politics Party.

Det ska vara medlemmar i detta parti som t.ex förespråkar olika röstvärde för fattiga landsortsbor och stadsbor sägs det.

Man hör ju ofta att dessa skulle vara bangkokelit och därför kan vi ju omedelbart såga det som en myt då partiets

medlemmar fördelar sig som följer enligt källa nedan.

According to this booklet, as of 30 September 2009, the NPP had 8,922 members, 57 percent of who were women.

The regional distribution was as follows: Bangkok 19%, central Thailand 37%, North 16%, South 17%, and Northeast 11%.

Most of the members seemed to be shopkeepers since 48% gave their occupation as “thurakit suan tua.”

Active and retired civil servants made up 16%, farmers 14%, employees 7%, employees of state enterprises 5%, and students 1%.

The remaining 9% provided no information.

Kommentar: “thurakit suan tua.” betyder egenföretagare.. inte "shopkeeper".

http://asiapacific.anu.edu.au/newmandala/2009/10/19/sondhi-limthongkul-takes-the-helm-of-the-new-politics-party/

Så... fram med allt snaskigt och bra ni hittar som talar för eller emot PAD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu fick du en + sa jag inte skulle vara evil helt sjalv...

Ibland känns det konstigt att tacka, men jag får väl göra det iaf. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man ta en rorelse/organisation/parti som har Chamlong och Sondhi som grundare och frontfigurer pa nagot som helst allvar. De herrarna ar mer an lovligt farliga.

I brist pa andra sammanfattningar kan man lasa lite om deras livsverk har:

http://en.wikipedia.amlong_Srimuang

http://en.wikipedia.dhi_Limthongkul

Ok... nu har jag läst lite.. och har kommit fram till följande..

Chavalit (PTP) & Prem är egentligen bästa polare.

Chamlong, som alltså är "gul fascist :) ", plockade ner en högerregering under Tanin som ledde häxjakter på vänstersympatisörer och kommunister.

För att regeringen var för "höger".

Han ledde protesterna under "bloody may" MOT general Suchindas "National Peace Keeping Council"

Under senaste kuppen var han däremot för generalernas "Council For Democratic Reform"

Thaksin gick med i Chamlongs parti 1994 efter att ha lämnat Banharn i protest mot anklagelser om omfattande korruption (av Thaksin).

Chamlong är antiextremhöger, antivänster, bråkar med allt och alla och gillar att odla organiskt. :)

Just nu snurrar allt rätt friskt så jag måste lugna ner mig och hålla i mig lite innan jag fortsätter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Som jag skrev for nagra veckor sedan. Att Chamlong ar roten till nastan allt ont ar kanske nagot som bade roda och gula kan enas om...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...