Jump to content
IGNORERAD

Lamai, ställen med Svensk anknytning?


L64

Recommended Posts

Hur ser det ut nere på Lamai nu med Svensk-ställen?

Eldorado finns ju, misstänker att Erik och Björn också är där fortfarande!?

Finns det några nya stjärnor på himlen?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Inget svar på frågan, dock några bilder från Eric's, januari 2010.

/mvh

post-5592-127496078423_thumb.jpg

post-5592-127496079288_thumb.jpg

post-5592-127496080179_thumb.jpg

post-5592-127496081276_thumb.jpg

post-5592-127496078423_thumb.jpg

post-5592-127496079288_thumb.jpg

post-5592-127496080179_thumb.jpg

post-5592-127496081276_thumb.jpg

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om du inte har varit hos Mats på Soppköket förut, kan det rekommenderas varmt. Beror iofs på när du tänker dig dit, för oftast åker han hem till Svedala någon månad eller två under denna årstid.

Sedan har du han Tollarn, där det sups friskt på kvällarna, utanför ett hôl i vägga, tiotalet meter ifrån Mats.

Backstage har övertagits av en kille som heter Danny, om jag inte minns fel, men där är aktiviteten inte densamma som under Krilles tid - milt uttryckt.

Visst Eldorado finns alltid kvar och är fräschare än någonsin nu efter ombyggnaden och Patrik är alltid Patrik. En hyvens kille och bra kock.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hur ser det ut nere på Lamai nu med Svensk-ställen?

Eldorado finns ju, misstänker att Erik och Björn också är där fortfarande!?

Finns det några nya stjärnor på himlen?

Nu är vi nog några som vill ha lite rapporter från Lamai.

Har du hittat till Mats´Soppkök ännu? Står du vid McDonalds går du över gatan och söderut, passerar Salathai och in till höger vid första soien. 75 m in på den och på höger sida har du Soppköket. Han öppnar redan vid 6- tiden på morran och är nu åter på plats sedan en vecka. Patrik på Eldorado är dock i Svedala i sommar och jobbar men Mei sköter ruljansen som vanligt.

Ha det gôtt å in med bilder please. Varför inte från Björns bar? Är det nå´t tryck så här års, tro?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är vi nog några som vill ha lite rapporter från Lamai.

Har du hittat till Mats´Soppkök ännu? Står du vid McDonalds går du över gatan och söderut, passerar Salathai och in till höger vid första soien. 75 m in på den och på höger sida har du Soppköket. Han öppnar redan vid 6- tiden på morran och är nu åter på plats sedan en vecka. Patrik på Eldorado är dock i Svedala i sommar och jobbar men Mei sköter ruljansen som vanligt.

Ha det gôtt å in med bilder please. Varför inte från Björns bar? Är det nå´t tryck så här års, tro?

Kul att läsa om Lamai. Jag var där redan 1990 tror jag. För första gången. Sen har det blivit ett antal gånger efter det. Då fanns det bara grusväg där samt så fanns det ett antal svamp ställen.

Ett fanns mitt imot Eriks resturang, där hade dom madrasser på golvet som man kunde titta på film efter svamp maten :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, om du inte har varit hos Mats på Soppköket förut, kan det rekommenderas varmt. Beror iofs på när du tänker dig dit, för oftast åker han hem till Svedala någon månad eller två under denna årstid.

Sedan har du han Tollarn, där det sups friskt på kvällarna, utanför ett hôl i vägga, tiotalet meter ifrån Mats.

Backstage har övertagits av en kille som heter Danny, om jag inte minns fel, men där är aktiviteten inte densamma som under Krilles tid - milt uttryckt.

Visst Eldorado finns alltid kvar och är fräschare än någonsin nu efter ombyggnaden och Patrik är alltid Patrik. En hyvens kille och bra kock.

Backstage har ju byggt om med restaurang på övervåningen och är som sagt inte som för, då Krille rockade fett.

Sedan finns ju Lamai supermarket som drivs av en trevlig kille som heter Tony. Där kan man bl.a. ta sig en chang och snacka lite skit.

Vet inte säkert vem som driver Stadshotellet men jag tror att det är en Svensk.

Sedan finns det några svenskbarer, men vad dem heter har jag inte koll på. Men dem har öl och trevliga damer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny på Backstage driver/drev även en reastaurang bakom mc donalds. Han gjorde det ivf senast jag beökte Lamai. Billig god mat.drinks.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Backstage har ju byggt om med restaurang på övervåningen och är som sagt inte som för, då Krille rockade fett.

Sedan finns ju Lamai supermarket som drivs av en trevlig kille som heter Tony. Där kan man bl.a. ta sig en chang och snacka lite skit.

Vet inte säkert vem som driver Stadshotellet men jag tror att det är en Svensk.

Sedan finns det några svenskbarer, men vad dem heter har jag inte koll på. Men dem har öl och trevliga damer.

Ja, Danny har byggt om Backstage jättefint och har några prisvärda maträtter men övervåningen är snarare ett biljardrum.

Tony är en go norrlänning där man bl a ätit raggmunk och klämt en och annan bärs. "Supermarken" klappade han dock igen i mars och det återstår att se om han gör en nysatsning i höst.

Stadshotellet eller Visit Resort sköttes tidigare av Johan, men sedan han lämnade ön tror jag hans far med thaidam tagit över.

"Svensbarerna" du syftar på är nog Björnes Noi Bar och kanske Diamond Bar som Patrik en gång i tiden hade men som nu en driftig mamasan som haft sällskap med en svensk kille i många år, som ägare.

:drinks:

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här skall man tydligen hållas på halster ser jag...

Öka lite nu är du snäll, Lamai så abstinenserna stillar sig... :crazy:

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Backstage har varit stängt dagarna jag har varit här och stället bakom McD verkar vara nerlagt.Soppköket var öppet idag så man fick sig en pannbiff.

Björn är iaf här på sin plats.

Känns som att Lamai har tappat lite av charmen till slut.Lite halvboring nu och jag saknar Pattis... :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Backstage har varit stängt dagarna jag har varit här och stället bakom McD verkar vara nerlagt.Soppköket var öppet idag så man fick sig en pannbiff.

Björn är iaf här på sin plats.

Känns som att Lamai har tappat lite av charmen till slut.Lite halvboring nu och jag saknar Pattis... :crazy:

Du får la gå å sätta dej på Stenes veranda då om du är uttråkad Lamai. Då blir det tjoåtjim. Mats vet var han bor.

Tänkte väl att det skulle va heldött där nu i juni. :drinks:

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Backstage har varit stängt dagarna jag har varit här och stället bakom McD verkar vara nerlagt.Soppköket var öppet idag så man fick sig en pannbiff.

Björn är iaf här på sin plats.

Känns som att Lamai har tappat lite av charmen till slut.Lite halvboring nu och jag saknar Pattis... :crazy:

Björne e pålitlig han :dance:

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

måne, hälsning framförd och dom fattade antagligen vem :friends:

Kort sumering:

Lamai sög.

Dagarna var trista, barnfamiljer, söta Svenska par och söta Svenska Tjej-gäng överallt... från beach till Ciao..

Detsamma gällde kvällarna... samma klientel överallt förutom i barerna :crazy:

Men på hemväg därifrån så gällde de o ducka.

Tyvärr samma tråkiga meny kvar på Eldorado som för 100 år sen och tydligen gott om salt.

Ciao var helt ok och de va roligt att käfta med Erik.

Björn är värd sin vikt i guld.

Soppköket var helt ok även om Mats var på annan ö o levde livet.

Folket på Best var najs, tog inte ens betalt för 4 timmars extrastay innan flyget.

Skall jag tillbaks snart? nixanpixan... även om de va lite goa gubbar där nu så förökas ju tyvärr även familjefolket under högsäsong... och när biljetten till Manila blir i princip billigare än till Samui med Thai så betackar jag mig... har så möcke roligare i Phil än på Samui..

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Björne e pålitlig han :dance:

Han e go Björne.. men tydligen har han hyrt ut rum till vem som helst förut... eller va säger du T? :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Han e go Björne.. men tydligen har han hyrt ut rum till vem som helst förut... eller va säger du T? :drinks:

Jo mycket löst folk lär ha bott på hans gård. B)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo mycket löst folk lär ha bott på hans gård. B)

hehe, lugnare nu säger han :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på väg hit till Pattaya nu?!

Jag o nitt71 har flyttat till Pattaya Bay Resort,

Areca Lodge har sämre rum och kräver nyckel deponering a 1000bath.

Nä tacka vet jag Pattaya Bay Resort.

Fina rum och bra dusch!! Areca L har fast dusch i väggen gammalt och slitet standar rum-

Pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du på väg hit till Pattaya nu?!

Pigge01

nope :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...