Jump to content
IGNORERAD

Vem vinner Fotbolls-VM?

Joints
 Dela

Recommended Posts

Nu är det snart dags för världens finaste idrottsturnering att köra igång. Jag tänkte vi skulle ha en liten tipstävling för att utröna vem som är mästare att tippa här på MPR.

Så med andra ord, vem kommer etta, tvåa och trea? Motivera gärna. Så här tror jag.

1. Spanien

2. Tyskland

3. England

Om Spanien kan nå upp till den extremt höga nivå de hade för två år sedan tror jag de blir väldigt farliga. Har aldrig sett några mer värdiga EM-mästare.

Tyskland är Tyskland och är alltid bra även när de är dåliga.

För en gångs skull tror jag att England har chansen att nå långt. Det beror mest på Capello. England tror alltid att de ska vinna VM och att VM 1966 var mer regel än undantag. Tror att de kommer att trivas i Sydafrika.

Bubblare,

Brasilien vet man inte riktigt var man har. Kan bli lite hur som helst med dem. Argentina har inte lyckats på många år fast de spelat fantastisk fotboll och har världens bästa spelare. Nu har man tyvärr världens mest excentriske tränare så det går nog åt skogen tror jag. Får Italien en riktigt dålig start i vanlig ordning så kan de också kämpa om guldet.

Det var mina tips. Hur ser era ut?

Dela på andra sajter

• Svar 121
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Joints

10

• Herr Chang

7

• Baa

7

• conservator

7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1. Spanien

2. England

3. Holland

Tror även som Joints på Spanien som världsmästare, de är det mest kompletta laget i turneringen. Tänk bara anfallsparet Villa/Torres, det blir nåt för motståndarna att bita i. England måste väl lyckas någongång så varför inte i år nu när de har en riktigt bra coach. Holland är ett lag som kan gå riktigt långt om de har lite flyt på vägen, så jag tror på en bronspeng till de orangea.

Bubblare. Helt klart Nordkorea, jag vet inte ett skit om det laget och nog så många med mig. De är kanske hur bra som helst och spelar en fantastisk fotboll som sällan skådats eller så blir det en riktig skitturnering för dem a´la Sverige 1990. Det ska iallafall bli spännande att se.

Må bästa lag vinna :clapping::clapping::clapping:

Dela på andra sajter

:wai:

England i topp tre, tillåt mig småle.

Laban Arne-son

Ja faktiskt vart tog Brasilien och Tyskland vägen?

Tror att det blir ett öppet VM med många överasskningar Spanien kanske är en finalist?

Men sen har vi ju ett par svenska Jokrar som tränare vore roligt om dessa lag tog sig långt!

Mvh Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

1. Tyskland

2. Brasilien

3. Holland

Och Holland slår ut England i bronsmatchen ^^

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

1. Kamerun

2. Nigeria

3. Algeriet

Med Spanien och Argentina som reserver ifall det blir walk- overs från medaljtrion.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Nu vet jag ju ingenting om grupper och slutspel, men tippar pa;

1. Holland

2. Spanien

3. England

Holland slar ut England i Semi, England vinner over Ryssland i Bronsmatchen.

Dela på andra sajter

1. Tjeckien

2. Slovakien.

3. Danmark

PS. Behöver jag verkligen motivera?

Ändrades av noBuzz
Dela på andra sajter

Tja.

1.England

2.Spanien

3.Brasilien

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

1. Kamerun

2. Nigeria

3. Algeriet

Med Spanien och Argentina som reserver ifall det blir walk- overs från medaljtrion.

Hade varit roligt och på tiden om ett afrikanskt lag lyckades men jag undrar om "hemmaplan" har en sådan enorm effekt. Har hört att Nigeria har en väldigt tråkig tränare.

Nu vet jag ju ingenting om grupper och slutspel, men tippar pa;

1. Holland

2. Spanien

3. England

Holland slar ut England i Semi, England vinner over Ryssland i Bronsmatchen.

Jag har inte kollat in de olika grupperna heller. Lite chansning får det ju vara.

1. Tjeckien

2. Slovakien.

3. Danmark

Nej, även din fantasi har väl sina begränsningar och med den tippningen borde gränsen vara nådd med råge. :)

Dela på andra sajter

Brassarna slår spanjorerna i finalen med 3-1 och tyskarna vinner brons på straffar mot holland!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Dela på andra sajter

Hade varit roligt och på tiden om ett afrikanskt lag lyckades men jag undrar om "hemmaplan" har en sådan enorm effekt. Har hört att Nigeria har en väldigt tråkig tränare.

Jag har inte kollat in de olika grupperna heller. Lite chansning får det ju vara.

Nej, även din fantasi har väl sina begränsningar och med den tippningen borde gränsen vara nådd med råge. :)

öPPET Å BRA SCHYSST! :whistle:

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Ser lite ut som att alla många tror på Europa. Riktigt svårt att tippa detta VM.Men Brasilien och Argentina tror jag mycket på.Även Spanien och Tyskarna,sen kanske nått av dom Afrikanska lagen kan överaska? Hursom ser detta för öppet ut för att jag skulle satsa några större pengar på nått lag eller match ännu. Men Brasilien-Spanien i final kanske:Sen om tex Argentina hamnar i en bronsmatch mot ett lag från Afrika. Bronsmatcher är helt kasst och tippa utgång på då dom flesta lag skiter i dessa matcher. Avslaget och omotiverat efter att man missat final. Men okej jag håller mig till trådstart frågan och tippar.1 Brasilien 2 Spanien 3 Nigeria :great:

En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort...

Dela på andra sajter

1. Tjeckien

2. Slovakien.

3. Danmark

Nej, det är allmänt känt att Ni inte vet något om fotboll.

Laban Arne-son

Dela på andra sajter

1. Spanien

2. Tyskland

3. Brasilien

Synd som fan att Sverige inte är med iår. Gör ont i mitt fotbollshjärta..

Jens heter jag och jag bor numera på Koh Samui..

Dela på andra sajter

Mja, märkligt att ingen hört talas om Argentina som trots lagledaren är ett kompetent gäng lirare .

Arne Kempes

Dela på andra sajter

Nej, det är allmänt känt att Ni inte vet något om fotboll.

Laban Arne-son

Sant.. jag bara chansade och tog resultatet från Hockey VM.

Eller var det fel resultat? Kom Sverige före Danmark?

Dela på andra sajter

1 Argentina

2 Brasilien

3 Spanien

Finns en 5-6 lag som är så jämna så att vilket lag som helst kan vinna.

Men tror Messi blir tungan på vågen för Argentina.

Ingen dålig laguppställning i övrigt heller direkt.

Vill varna för PARAGUAY som har ett snabbt och fysiskt starkt lag. De kan överraska.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

1. Argentina

2. Holland

3. Spanien

Det är visst bara broder tuk tuk som har klar för sig att Maradonas mannar spelar hem guldet till Argentina.

Men dem slår Holland i finalen efter förlängning och straffar.

Dela på andra sajter

Minns när VM gick 2002 i Sydkorea och Japan och alla matcherna visades på storbildsskärm andra våningen på Royal Garden plaza i Pattaya.

Härligt tryck på matcherna och alltid mycket folk av olika nationaliteter.

Så för den som är på plats ska ta tillfället i akt och knata bort till Royal Garden.

Nu går ju vissa matcher väldigt sent thaitid så inte säkert att de har öppet,

men annars finns ju en del fotbollsbarer med bra stämning.

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

Guest wille

Nordkorea ser starka ut i ar!

annars tror jag:

Brasilien, Spanien, Argentina

Dela på andra sajter

Nordkorea ser starka ut i ar!

annars tror jag:

Brasilien, Spanien, Argentina

Nordkorea!!

Kom det tipset från hjärtat då? :crazy:

BTT

Soi 7

Dela på andra sajter

1 Holland Kan bara inte ha samma otur i varenda VM,nyckelspelare i toppform är ett måste. Säger bara Robbens!!!

2 Brasilien Artisteriet har fått ge vika för systemspel, trots det final.

3 England Rooney, Gerrard,Terry o Lampard räcker men bara till semi och brons

Bubblare Portugal, kommer smygande som underdogs och varför inte Bafana-Bafana, hemmaplan är 12 spelare mot 11

Spanien har nog på papperet bästa truppen men samspelet? Argentina, nja, för mycket ego bland ledningen ger ingen sammanhållning, tidig sorti.

Detta VM har potentialen att gå till historien som överraskningarnas VM, stort sett lika som i Korea/Japan där skrällarna stod som spön i backen, men som sagts, Heja Holland, HuppHupp Oranjes :great:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Guest Atom

De gula ser ju for tillfället starkare ut än de roda men de blir ju ofta lite arroganta när de har lite framgång. Helt klart två luriga lag som traditionellt varit bättre individualistiskt än som lag. Det är 50/50 och vem som vinner kan mycket väl avgoras av ett domslut, ett slumpskott eller på hur harmoniska lagen är den närmaste tiden. Stodet från supportrarna är också viktigt och där vet vi ju att de gula är starkast. Dock har de roda nog väl så mycket pengar att satsa på sina forberedelser. Måste jag gissa så blir det en rost mot de jag hoppas på.

1. Spanien

2. Brasilien

3. Elfenbenskusten (seger mot Holland)

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mja, märkligt att ingen hört talas om Argentina som trots lagledaren är ett kompetent gäng lirare .

Arne Kempes

Hej

Håller med dig och tänker satsa en liten peng på just Argentina, såg deras match mot Canada i måndags som dom vann med 5-0 och dom har ett bra lag.

Som jag tror kommer att gå långt.

Men Spanien blir nog det land som kommer att ge lägst odds.

Men min ranking blir 1. Argentina 2. Spanien 3. Brasilien.

Mvh Isan lover

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...