Jump to content
IGNORERAD

Påskynda beslut om UT


william 1

Recommended Posts

Hej vi sökte UT för min tjej i början av februari ,hon var på intervju 29 feb.ansökan kom till migrationsverket 4 mars och till mej 20 mars.Jag svarade och skickade tillbaka samma dag.

info vi fick på ambasaden var att att efter 3 mån har vi fått svaret. vilket inte var rätt info.Har ringt migrationsverket.dom hänvisar till att man kan söka förtur men säger också att det är inte lätt att få.

Är det någon som har nått tips hur man kan påskynda ett beslut?

Kan hon söka turistvisa fast vi sökt ut? Sommar med semester verkar annars försvinna. Tacksam för svar William 1

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Kriterierna för förtur finns hos MIG. Vi sökte för gemensamt barn och det var inga problem. En vän till mig sökte inte förtur och fick sin Ut beviljad på ungefär samma tid ca 2 månader innan allt var klart( vi var där i början av feb båda två). Då du har ditt diare nummer ring handläggaren och ligg på ring minst varje vecka så kanske det löser sig. För att det ska fungera måste alla papper vara hundra. Lycka till. Har du verkligen inte fått en handläggare och diarienummer än. Så ring och klaga

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej William,

Har inget att tillföra vad gäller påskyndande av beslut.

Däremot så vet jag att det ej är tillåtet med besöksvisum medan UT-ansökan behandlas. Det var tillåtet en kort period när behandlingstiden beräknades till 12-14 månader, men det var då det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej vi sökte UT för min tjej i början av februari ,hon var på intervju 29 feb.ansökan kom till migrationsverket 4 mars och till mej 20 mars.Jag svarade och skickade tillbaka samma dag.

info vi fick på ambasaden var att att efter 3 mån har vi fått svaret. vilket inte var rätt info.Har ringt migrationsverket.dom hänvisar till att man kan söka förtur men säger också att det är inte lätt att få.

Är det någon som har nått tips hur man kan påskynda ett beslut?

Kan hon söka turistvisa fast vi sökt ut? Sommar med semester verkar annars försvinna. Tacksam för svar William 1

Nu har det ju inte gatt sa lange sen du skickade in formularet. Kanske kan du ringa och hora dig for om hur det gar med deras utredning om er? Vet inte om det hjalper, men vet att manga ringer och tjatar och tycker det gar fortare da..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej William,

Har inget att tillföra vad gäller påskyndande av beslut.

Däremot så vet jag att det ej är tillåtet med besöksvisum medan UT-ansökan behandlas. Det var tillåtet en kort period när behandlingstiden beräknades till 12-14 månader, men det var då det.

Herr Chang har talat.

Tack för ditt svar. Hörde någonstans att pröva ett annat kontor i en annan stad. Har min handläggare i Göteborg där hon säger sej ha en

stor korg som behandlas efter datum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

Tack för ditt svar. Hörde någonstans att pröva ett annat kontor i en annan stad. Har min handläggare i Göteborg där hon säger sej ha en

stor korg som behandlas efter datum.

Hej! Vi har också ett UT ärende inne på behandling.Vi har dock sökt förtur pga graviditet.

ringde min Handläggare den 19 och fick då reda på att mitt ärende skickas till Örebro pga överbelastning i Göteborg.

Tydligen så har de skickat 100st ärenden från Göteborg till Örebro.

Det verkar väldigt underbemannat i Göteborg just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Eftersom det är högkonjunktur hos Migrationsverket när det gäller familjeanknytningar är handläggningstiden lite längre vid den här tiden. De stora enheterna Göteborg, Solna och Malmö är överbelastade av ärenden och en del ärenden har skickats över till de mindre enheterna med mindre beläggning.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det ju inte gatt sa lange sen du skickade in formularet. Kanske kan du ringa och hora dig for om hur det gar med deras utredning om er? Vet inte om det hjalper, men vet att manga ringer och tjatar och tycker det gar fortare da..

Tiden går fortare när man har roligt...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...