Jump to content
IGNORERAD

Ban Phe


roffe

Recommended Posts

Guest insayt

Ja, Ban Kon Ao ligger i slutet eller om man så vill i början av Mae Ramphung beroende från vilket håll man kommer. Ban Kon Ao ligger på andra sidan udden där Rayong Resort ligger och efter Kao Laem Yaa. Ja Song Teows stannar där och vänder till Rayong.

Jag gillar Ban Kon Ao, lugnt och fint och jag brukar bo på Pha Fan, rent fint och bra rum 500 bath per natt (två dubbelsängar, aircon, kyl, frys, TV, badkar, dusch, gratis vatten i kylen varje dag och kaffe samt en tekokare och en stor balkong med utsikt mot stranden samt också en liten Minimart bredvid, ett hotell precis innan svängen ut mot Mae Ramphung.

Det finns en liten restaurang (no name), precis innan Pha Fan som ägs av en thaitjej som har en svensk gubbe och hon serverar lite svenska standardgrejer som ägg och sillmackor mm.

Nu har paret som ägde Pha Fan sålt till en svensk och hans thaifru och jag har pratat med honom att jag skall ha samma villkor när jag kommer ner, annars kan det kvitta :D och han sa visst inga problem!

Jag har inte så mycket bilder men några:

Nedan: Lan Hin Khao en bit bort från Ban Kon Ao

Foto0484.jpg

Nedan: Här Ban Kon Ao, här brukar jag sitta och kyla mig med en passande öl!

Foto0457.jpg

Nedan: Utsikt från min balkong ner mot Soi Ban Kon Ao,precis innan man kommer ut på Mae Ramphung

Foto0363.jpg

Nedan: Utsikt från balkongen mot havet, denna bild finns även på Google Earth.

Foto0362.jpg

Nedan: Utsikt åt andra hållet mot Ban Phe

Foto0346.jpg

Mvh Peter :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • roffe

    17

  • Tallviking

    3

  • Jordbromannen

    3

  • Sam sip sam

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jordbromannen

Jag gillar Ban Kon Ao, lugnt och fint och jag brukar bo på Pha Fan, rent fint och bra rum 500 bath per natt (två dubbelsängar, aircon, kyl, frys, TV, badkar, dusch, gratis vatten i kylen varje dag och kaffe samt en tekokare och en stor balkong med utsikt mot stranden samt också en liten Minimart bredvid, ett hotell precis innan svängen ut mot Mae Ramphung.

Mvh Peter :wai:

Finns det två dubbelsängar? Kan 4 personer bo i rummen för 500 baht??? (Kan två barn få plats tillsammans med två vuxna?)

Det finns en liten restaurang (no name), precis innan Pha Fan som ägs av en thaitjej som har en svensk gubbe och hon serverar lite svenska standardgrejer som ägg och sillmackor mm.

Är det detta ställe du menar? Åkte förbi där för några veckor sedan, men var aldrig in.

post-5127-0-27558900-1310621795_thumb.jp

Det finns inga som har webbsidor över ställena i kon Ao va? T ex Pha Fan, som du rekommenderar?

Behöver man ha motorcykel/bil om man bor i Kon Ao? Vet du hur ofta songtaewerna åker in mot Rayong? (Tyvärr går det ju inga songtaews mot Ban Phe, men det hade ju gått fort annars...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest insayt

Finns det två dubbelsängar? Kan 4 personer bo i rummen för 500 baht??? (Kan två barn få plats tillsammans med två vuxna?)

Är det detta ställe du menar? Åkte förbi där för några veckor sedan, men var aldrig in.

post-5127-0-27558900-1310621795_thumb.jp

Det finns inga som har webbsidor över ställena i kon Ao va? T ex Pha Fan, som du rekommenderar?

Behöver man ha motorcykel/bil om man bor i Kon Ao? Vet du hur ofta songtaewerna åker in mot Rayong? (Tyvärr går det ju inga songtaews mot Ban Phe, men det hade ju gått fort annars...)

Ja det är restaurangen jag menar, tror inte hon är där för närvarande utan bortrest, jag är inte säker. Nä alltså jag har haft lite specialpris, för att jag stannar ett tag, men jag tror inte att man får två dubbelsängar i vanliga fall till det priset, egentligen kostar rummet 1000, vad jag vet, jag frågar ju aldrig så mycket själv utan min flickvän ordnar alltid allting. Jo jag har lättviktare och någon form av eget transportfordon är ju att rekommendera, går inte annars att ta sig till Ban Phe och Song Teow vet jag inte hur ofta de går, har aldrig tänkt på det, men ganska ofta i alla fall, du vet de kör när de är fulla mer en efter tabell :)

Vet inte vad som händer nu, nya ägare och allting, men vi får se. Jo Pha Fan har en hemsida men den är på Thai, så kan du Thai så är det inga problem Pha Fan och adressuppgifter med telefonnummer samt email är väl inte aktuellt längre antar jag och hemsidan är väl egentligen inte heller så aktuell då nu när det är nya ägare, kanske det kommer en ny.

Sen finns ju Laemya Inn, alldeles snett bakom Pha Fan men sen finns det väl inte så mycket just där utan då får du ju ut på Hat Mae Ramphung, Nice Beach Hotel ligger ju inte alls långt och Makmai Villa i närheten och mycket mer.

Ja det var lite om detta, hoppas det inte uppfattas som reklam nu, har ju inget eget ekonomiskt intresse av detta B) !

Mvh Peter :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det två dubbelsängar? Kan 4 personer bo i rummen för 500 baht??? (Kan två barn få plats tillsammans med två vuxna?)

Är det detta ställe du menar? Åkte förbi där för några veckor sedan, men var aldrig in.

post-5127-0-27558900-1310621795_thumb.jp

Det finns inga som har webbsidor över ställena i kon Ao va? T ex Pha Fan, som du rekommenderar?

Behöver man ha motorcykel/bil om man bor i Kon Ao? Vet du hur ofta songtaewerna åker in mot Rayong? (Tyvärr går det ju inga songtaews mot Ban Phe, men det hade ju gått fort annars...)

När vi var nere april maj så var det stängt för säsongen stod det en skylt utanför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utsikten från Christies guesthouse som ligger mitt emot hamnen. Bra läge mitt i byn. 600 bath för rum med AC. Väldigt enkel standard. Men kanonbra farangmat och nära 7-11.

post-7262-0-32145900-1310833393_thumb.jp

Spartanska rum. Men fanns AC, kylskåp, dusch och tv.

post-7262-0-03682500-1310833448_thumb.jp

Trevlig strand som ligger lite öster om stan. Går att hyra motobike så är man där på en kvart.

post-7262-0-86625500-1310833507_thumb.jp

Fiskebåten mot Ban Phe. Kostade 40 bath tur och retur.

post-7262-0-53791800-1310833592_thumb.jp

Mycket fisk och skaldjur.

post-7262-0-03909800-1310834001_thumb.jp

Färjelägret.

post-7262-0-42133200-1310833344_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest insayt

Hallå allihopa,Har varit i Ban Phe ca 8 år nu halvårsvis,trivs jättebra,det finns totalt 4st 7/11 i ban phe,det finns även ett fint akvarium,även resturangen classic forrest som är jättehäftig med broar vattenfall o god mat,Ban phe ligger även bra till 2.5 timmar till flygplatsen, 1 timme till Pattaya om man vill parta loss lite.KO samet en halvtimme bort ko chang några timmar.Ban phe är en lugn o skön plats med massa fiskeresturanger och massa stränder. :friends:

Hej banphe, tänkte på det där med 7-eleven, var finns den 4:e 7-eleven, enligt min flickvän som bor i Ban Phe och är född där finns det bara 3, 2 stycken vid pirerna Nuan Thip och Tarua och en på Soi Sukhaphiban. Kanske tänker du på en som tydligen nyss öppnat förbi Tesco och Suan Son mot Klaeng.

Mvh Peter :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,det är den jag tänker på,bor i närheten och det området tillhör väl kleang egentligen,men jag tänker aldrig på det.chackapong kleang banphe det flyter ihop ibland :whistle::dance1:

SANDRAGGARE PÅ COCOSMALLIS

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja,det är den jag tänker på,bor i närheten och det området tillhör väl kleang egentligen,men jag tänker aldrig på det.chackapong kleang banphe det flyter ihop ibland :whistle::dance1:

Ja, jo jag tankte att du menade det, som du sager flyter ju allt ihop och man tanker inte pa det sa mycket:-)

Mvh Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Hej

I gär tog vi en tur med lilla moppen in till BanPhe vid 11 tiden för frugan ville ha lite mörkt bröd.

Då styr man kosan till Petras.

Väl där så strålar det lilla livet (Petra alltså) och pekar på en mängd kartonger som står på golvet.

Då har människan fått tag i Felix inlagda gura och Lingonsylt. Samt räkost, Krabbost på tub.

Hur får hon nys på sånt frågar man sej.

Självklart befriade vi henna på lite sånt.

Annars så går livet sin gilla gång med att inreda huset med lite möbler. Gästrummet kvar samt småprylar här och där. Det blir nog Ikea som får bidra med det.

Sen leta upp nåt snyggt att hänga på väggarna.

 

Och framförallt försöka sätta sin prägel på trädgården.

Jag kommer nog innom en snar framtid att trakassera en MPR'are ang. köp av råtobak.

Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I gär tog vi en tur med lilla moppen in till BanPhe vid 11 tiden för frugan ville ha lite mörkt bröd.

Då styr man kosan till Petras.

Väl där så strålar det lilla livet (Petra alltså) och pekar på en mängd kartonger som står på golvet.

Då har människan fått tag i Felix inlagda gura och Lingonsylt. Samt räkost, Krabbost på tub.

Hur får hon nys på sånt frågar man sej.

Självklart befriade vi henna på lite sånt.

Annars så går livet sin gilla gång med att inreda huset med lite möbler. Gästrummet kvar samt småprylar här och där. Det blir nog Ikea som får bidra med det.

Sen leta upp nåt snyggt att hänga på väggarna.

 

Och framförallt försöka sätta sin prägel på trädgården.

Jag kommer nog innom en snar framtid att trakassera en MPR'are ang. köp av råtobak.

Rolf

Råtobak kan du hitta på var och varannan bonnmarknad nära dig!

Ser dock inte ut som vi är vana vid, så ta med dig frugan som språkrör.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Råtobak kan du hitta på var och varannan bonnmarknad nära dig!

Ser dock inte ut som vi är vana vid, så ta med dig frugan som språkrör.

Mvh

Amja

Hej Amja.

Nja så enkelt är det inte. Frugan är lika svensk som jag :)

I våras var jag runt på dom lokala marknaderna i närheten men icke. Vet att det finns i Rayong regionen men inte exakt var.

Jag har bilder på ställen där dom säljer så det ska nog lösa sej.

Ha det gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Amja.

Nja så enkelt är det inte. Frugan är lika svensk som jag :)

I våras var jag runt på dom lokala marknaderna i närheten men icke. Vet att det finns i Rayong regionen men inte exakt var.

Jag har bilder på ställen där dom säljer så det ska nog lösa sej.

Ha det gott

Kolla med Drivern. Han vet var

 

Skicka honom ett PM

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla med Drivern. Han vet var

 

Skicka honom ett PM

Jo jag vet, han har redan erbudit mig sina tjänter.

Men det har vart lite rörigt här hemma så tiden har inte räckt till.

Ska kontakta honom efter helgerna.

Tack för omtanken.

Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu har även Big C öppnat i BanPhe, Var där i går och kollade, tyvärr inte så mycket folk ännu, men ett bra utbud på det mesta, stor fin köttdisk och klart bättre än Lotus.

Så det får bli Big C hädanefter när det ska handlas.

Annars så är det Petra's som får stå för lite udda saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka frågor du kommer med, hur förklara man det??

Jo om du kommer stora vägen från Rayong så går det ju en väg ner till BanPhe och du kommer till marknaden som är under tak.

Innan du kommer in i stan och innan marknaden ligger det på höger sida.

Hoppas du fattar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sam sip sam, är du på gång till BanPhe. I dag träffade jag en kille som har hus i Ban Phe. Han sa att det bor många Svenskar där. Jag tror att du skulle lyckas bra där med dina Matkonster och din goda Service+ ditt goda humör. Hoppas att du gör slag i saken.

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka frågor du kommer med, hur förklara man det??

Jo om du kommer stora vägen från Rayong så går det ju en väg ner till BanPhe och du kommer till marknaden som är under tak.

Innan du kommer in i stan och innan marknaden ligger det på höger sida.

Hoppas du fattar..

 

Jo. Då tror jag att jag vet ungefär var jag skall leta när jag kommer ner.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Sam sip sam, är du på gång till BanPhe. I dag träffade jag en kille som har hus i Ban Phe. Han sa att det bor många Svenskar där. Jag tror att du skulle lyckas bra där med dina Matkonster och din goda Service+ ditt goda humör. Hoppas att du gör slag i saken.

 

MVH

Sakaeo

Jo jag har spanat in en lokal där faktiskt:rolleyes:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har spanat in en lokal där faktiskt:rolleyes:

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

 

Kul, då får man ju en anledning att besöka det området om det kommer så vettigt folk dit ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul, då får man ju en anledning att besöka det området om det kommer så vettigt folk dit :wink:

Tack för den du :13::14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den du :13::14:

Sorry.. ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Sam sip sam, du ser ju hur många Karma du fick och ser gärna ser att du gör slag i saken. Själv gillar jag Rayong området bra. Du kommer väl ihåg att vi ptatade om det för ett antal år sen att öppna något i Ban Phe.

 

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...