Jump to content
IGNORERAD

Rayong (stad)


Jordbromannen

Recommended Posts

Jordbromannen

Var inne på Laemtong idag. Som någon redan har skrivit i trådet finns Big C på Laemtong också, så man behöver inte åka ut till det gamla Big C.

Har nu varit på bägge Big C, och för min del tycker jag utbudet av de kläder jag ville köpa var bättre på nya Big C inne i Laemtong.

post-5127-0-54656100-1308825539_thumb.jp

Big C inne på Laemtong...

post-5127-0-25077600-1308825557_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Har ju tyvarr lamnat Rayong for denna gangen. Finns nagra bilder i min restrad.

Sitter pa et internet cafe i Ban Tharae.Inga Svenska tecken pa datorn.

Men mycket snabbare en det som ar hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sizzler finns numera i Laemtong, stans bästa mat men i övre prisklassen. Gamla Big C har bättre utbud av kjött än nya Big C. Classic Forrest (Tamnanpar)har bra utval i både thai och farangrätter, Mixed grill till 400 bath är min favorit.

Annars är väl Home Pro lite dyrare än Global men har vissa specialiteter som Global saknar. T.ex färdigsydda gardiner som hos Global ser ut som direkt impoterade från Indien.

Vad annat, ju så klart Amorn i Laemtong, kinaprylar för oss teknikfrälsta. Köpte led glödlampor igår, 2 w (220 v, 21 led)och inga insekter gillar ljuset.

Annars finns det pizzeria i Ban Phe, suveränt god pizza till 180-190 bath. (Pizza Nuss)

Mbh

tasa

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Lite framförhållning för vår del. Lite tips på var man går i Rayong och köper sängar och madrasser och ev. nya köks skåp eller sopar man iväg till IKEA.

Vi ska ju frampå möblera upp kåken. När vi var nere senats var vi inne på Hone Pro och INDEX, dom hade rätt mycket att välja på men såg att det fanns fler butiker i närheten.

Har ni några bra tips??

mvh Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Finns en del mindre butiker men jag kan rekommendera att ta en svänglängs Sukhumwit i Pattaya/Jomtien. Där finns flera stora möbelvaruhus

Vi handlade en hel del där förra sommaren när vi köpte möbler till hela huset

Och handlar man för t.ex öber 20.000 baht får man det hemkört och monterat utan extra kostnad till Rayong inom ett par dar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en del mindre butiker men jag kan rekommendera att ta en svänglängs Sukhumwit i Pattaya/Jomtien. Där finns flera stora möbelvaruhus

Vi handlade en hel del där förra sommaren när vi köpte möbler till hela huset

Och handlar man för t.ex öber 20.000 baht får man det hemkört och monterat utan extra kostnad till Rayong inom ett par dar

Har du någon närmare adress eller är det längs den gatan? Fan va korttänkt man är i bland, tänkte inte på att vi har Pattaya/Jomtien så nära.

Det blir till att boka in sej på ett litet rum i närheten av kåken innan sängar och gardiner kommit på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Bara åka längs stora huvudgatan så ser du flera stora varuhus på båda sidor

Hyr en bil och ta en heldag att åka runt längst huvudstråket i Pattaya/Jomtien

När skall ni flytta ner ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara åka längs stora huvudgatan så ser du flera stora varuhus på båda sidor

Hyr en bil och ta en heldag att åka runt längst huvudstråket i Pattaya/Jomtien

När skall ni flytta ner ?

Skulle tro att det kan bli i mellandagarna om dom fått kåken klar. Tack för tipsen

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...