Jump to content
IGNORERAD

Väljer vi sida baserat på kunskap eller omgivning?


Lemmy

Recommended Posts

Inte anarkist, modernist! :)

Förstår din synpunkt.. Men den gäller inte alla som inte röstar. T.ex mig. :)

Eller tror du att jag kan spendera mängder med timmar med att diskutera politik, men inte 30 minuter var fjärde år med att rösta?

Mitt ickeröstande är ett ställningstagande, precis som en blankröst är.

Men.. jag kommer kanske att rösta framöver.. för första gången. :)

Hur gör man? Ritar man kryss, bockar eller runda ringar? :)

Busenkelt, du ger en fullmakt åt Phuu Yai baan så röstar han åt dig :whistle:

Jag ser det som så att en blankröst är en röst men en som uteblir är ingen röst...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    9

  • Tallviking

    4

  • Lemmy

    3

  • MaiChai

    3

Mest aktiva i denna tråd

Guest Atom

Våra moderna stater är kunskapssamhällen och kontroversen gäller om det inte skulle ställas kunskapskrav för att få rösta i vissa frågor.

Ja, krävde vi en doktorsexamen i statsvetenskap for att få rosta i Sverige så fick nog Folkpartiet och Vänsterpartiet 50% var. Hur det skulle gå i Thailand har jag ingen aning om men Bhumjaithai forblev nog rätt små smile.gif .

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja, krävde vi en doktorsexamen i statsvetenskap for att få rosta i Sverige så fick nog Folkpartiet och Vänsterpartiet 50% var. Hur det skulle gå i Thailand har jag ingen aning om men Bhumjaithai forblev nog rätt små smile.gif .

Du menar inte APK?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, krävde vi en doktorsexamen i statsvetenskap for att få rosta i Sverige så fick nog Folkpartiet och Vänsterpartiet 50% var. Hur det skulle gå i Thailand har jag ingen aning om men Bhumjaithai forblev nog rätt små smile.gif .

Jättejobbigt om bara folk med en sådan examen får rösta om t.ex fertilitetshöjande åtgärder vid landets svinstior.

Torde snabbt bli rätt invecklat med olika verkställande, granskande, kontrollerande och rättighetsbevakande instanser på varje bondgård.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här håller jag inte med dig Buzzen, visste väl att det bor en liten (röd?) anarkist i dig...

Min kompis var helt enkelt för lat för att masa sig iväg och rösta, en gång var 4 år fick han lyfta arschlet ur soffan och offra 30 minuter på att rösta.

Har du ingen aning vad du ska rösta på och röstar blankt istället för att utebli så sänder du en kraftig signal till politikerna om att något är fel med systemet.

Under valet i april 2006 så vann ju "blanka" röster över TRT i många distrikt och sände då en kraftfull signal till TRT att det fanns massor med människor som inte var nöjda med TRT´s politik. Att sedan inte TRT tolkade dessa signaler på rätt sätt är en annan sak. Hej, kan det inte vara så att de var missnöjda med det alla partier erbjöd? Det behövde väl inte betyda att de inte gillade TRT? Eller har jag missat nåt?

Tror man inte på systemet så bör man rösta blankt för att visa sitt missnöje, annars ses man bara som lat och ointresserad. En soffliggare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...