Jump to content
IGNORERAD

Hat Mae Rumphung - Rayong


Nisse Hult

Recommended Posts

Nu händer det inte så mycket här nere, Folket börjar droppa av till sina resp. hem efter att ha firat vårt nyår :)

Blir några lata dagar vid poolen eller stranden.

Kollar lite bussar och skytrain för det ser ut som om vi tar oss till Ikea på egen hand.

post-7892-0-55777900-1357161652_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • roffe

    16

  • Nisse Hult

    10

  • Tallviking

    8

  • Jordbromannen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har bestämt mej för ett semesterboende i Rayong nu. Åker ner i slutet på juni och ska vara nere c:a 1 månad.

Vill bo i en liten condo högt upp i ett höghus med utsikt över beachen så man slipper myggor och aircondition.

 

Inbillar mig att jag hyra en liten condo högt upp för c:a 20.000 bath en månad. Kanske Mae Rumphung beach.

Vad tror ni om det? Har ni nåt förslag eller idé som ni kan tipsa mig om. Alla tips motages med glädje.

 

Skulle vara kul att träffa några Rayong gubbar då och dricka nån Chang med. Är det nån på plats då? 

Kanske finns det nån här som vill hyra ut?

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Har bestämt mej för ett semesterboende i Rayong nu. Åker ner i slutet på juni och ska vara nere c:a 1 månad.

Vill bo i en liten condo högt upp i ett höghus med utsikt över beachen så man slipper myggor och aircondition.

 

Inbillar mig att jag hyra en liten condo högt upp för c:a 20.000 bath en månad. Kanske Mae Rumphung beach.

Vad tror ni om det? Har ni nåt förslag eller idé som ni kan tipsa mig om. Alla tips motages med glädje.

 

Skulle vara kul att träffa några Rayong gubbar då och dricka nån Chang med. Är det nån på plats då? 

Kanske finns det nån här som vill hyra ut?

Hej du kan ju kontakta ERA mäklarna i BanPhe vi har hyrt av dom och även köpt. Kolla deras hemsida där finns det lägenheter högt och lågt: http://www.eraoakfield.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bestämt mej för ett semesterboende i Rayong nu. Åker ner i slutet på juni och ska vara nere c:a 1 månad.

Vill bo i en liten condo högt upp i ett höghus med utsikt över beachen så man slipper myggor och aircondition.

 

Inbillar mig att jag hyra en liten condo högt upp för c:a 20.000 bath en månad. Kanske Mae Rumphung beach.

Vad tror ni om det? Har ni nåt förslag eller idé som ni kan tipsa mig om. Alla tips motages med glädje.

 

Skulle vara kul att träffa några Rayong gubbar då och dricka nån Chang med. Är det nån på plats då? 

Kanske finns det nån här som vill hyra ut?

Sök på "Rayong" på blocket så hittar du mycket också att hyra i området

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.Thailand-rayong.com/boende/mae-rampung-beach/

 

 

Här är en sida med boende vid Mae Rumphung,vet inga priser och har ej bott där,kan kanske vara något för dig,lycka till. 

 

 

 

 

 

Mors Gubbs!

 

Och tack för era länkar. Ska ta och studera dom närmare. Det ska bli härligt att bo ungefär så här.

Fast just denna 2 rums condo kostar 40.000/ mån

Befinner ni er där under juli?

post-6160-0-88119200-1357311935.jpg

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer vara där antingen i Juni eller från mitten av juli och några veckor framåt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kommer vara där antingen i Juni eller från mitten av juli och några veckor framåt

 

Kul. Då kanske vi kan ses över en pilsner vid nåt tillfälle. Vet ju av ditt skrivande att du har hus där. Skulle vara kul att träffas och tjöta lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis. Drivern bor ju också permanent i Rayong nu och Roffe också så det blir fler och fler i området

 

Du ser på medlemskartan var mitt hus ligger

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest BpaijingKatai
Sök på "Rayong" på blocket så hittar du mycket också att hyra i området

 

 

 

He-He på blocket hittar du inget för 20 000THB/månad snarare per vecka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis. Drivern bor ju också permanent i Rayong nu och Roffe också så det blir fler och fler i området

 

Du ser på medlemskartan var mitt hus ligger

Jepp, Jag har sett. Men du bor inte permanent väl. Du jobbar väl fortfarande i Svedala?

Link to comment
Dela på andra sajter

He-He på blocket hittar du inget för 20 000THB/månad snarare per vecka!

Du har rätt. Dom svenskar som annonserar på blocket vet att ta betalt.

Fast man kan ju kolla på Thailands Blocket. http://www.bahtsold.com/home

Typ denna 15000bath/månad sex månader. Kanske man kan få för 20.000/1 månad

http://www.bahtsold.com/view/royal-rayong-condo-ban-phe-2-bed-150-sqm-west-side-floor-8-121598

:not_i:

Ändrades av Nisse Hult
Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, Jag har sett. Men du bor inte permanent väl. Du jobbar väl fortfarande i Svedala?

Stämmer. Är bara "sommargäst" än så länge ett antal år till.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mors Gubbs!

 

Och tack för era länkar. Ska ta och studera dom närmare. Det ska bli härligt att bo ungefär så här.

Fast just denna 2 rums condo kostar 40.000/ mån

Befinner ni er där under juli?

Tyvärr så åker vi till Svedala i April. Måste fixa till kåken vi köpte innan vi for hit.

Jo du en sån hyrde vi för 2 år sen, lite glassigt men va fan.

Hörde att dom funderar på att dra in fiber i kåkarna där borta.

Det finns ju 3 st condo hus läns stranden.

Hoppas du hittar nåt bra, det är ett bra och lugnt område  här. Men du måste fixa nån form av transportmedel för att ta dej runt. Eller åka bathbuss eller taxi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr så åker vi till Svedala i April. Måste fixa till kåken vi köpte innan vi for hit.

Jo du en sån hyrde vi för 2 år sen, lite glassigt men va fan.

Hörde att dom funderar på att dra in fiber i kåkarna där borta.

Det finns ju 3 st condo hus läns stranden.

Hoppas du hittar nåt bra, det är ett bra och lugnt område  här. Men du måste fixa nån form av transportmedel för att ta dej runt. Eller åka bathbuss eller taxi.

Kollade lite på http://www.bahtsold.com/home och hittade några objekt för runt 20.000/mån. Frugans tidigare arbetsgivare äger också en condo där som vi ska höra på.

Brukar ni Gubbs som bor i Rayong träffas ibland när ni är där samtidigt? Är du också semesterboende där eller har du pension och mer fast boende?

Bathbuss blir nog bra. Kanske hyra scooter. Ha det. :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite på http://www.bahtsold.com/home och hittade några objekt för runt 20.000/mån. Frugans tidigare arbetsgivare äger också en condo där som vi ska höra på.

Brukar ni Gubbs som bor i Rayong träffas ibland när ni är där samtidigt? Är du också semesterboende där eller har du pension och mer fast boende?

Bathbuss blir nog bra. Kanske hyra scooter. Ha det. :thumbsup:

Bathbuss är bra. Nja är pensionär och kommer att tillbringa 6mån här och resten i Sverige till att börja med sen får vi se. Jag har inte träffa nångon ännu men vi har haft full upp med att inreda huset som är nybyggt. Men det kommer.

Lycka till med sökandet, du hittar säkert nåt som passar.

Rolf

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Tänk vad bra man har det :) Dom påstår att det vart regnperiod, jo mors 2 1/2 droppe sen i början av Dec.

Det finns ju klart flera fördelar med denna del av Thailand. Kommer man ut i köket, vad får man se :)


post-7892-0-57539900-1358665732_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog hänga en del nere vid dig i sommar ser jag ! :thumbsup:

Nu åker vi ju till Svedala i slutet av April, men är tillbaks i höst då är du såå välkommen.

Skulle inte förvåna mej om vi får uppleva samma gudomliga syn då också :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hade ett trevligt besök nu på morgonen då jag kunde överlämna familjeklenoden för vidare transport till hemmet i Hua Hin.

Allt går att lösa :)

Hoppas att den kommer att pryda sin plats i hemmet.

Rolfpost-7892-0-77493100-1362800909_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite på http://www.bahtsold.com/home och hittade några objekt för runt 20.000/mån. Frugans tidigare arbetsgivare äger också en condo där som vi ska höra på.

Brukar ni Gubbs som bor i Rayong träffas ibland när ni är där samtidigt? Är du också semesterboende där eller har du pension och mer fast boende?

Bathbuss blir nog bra. Kanske hyra scooter. Ha det. :thumbsup:

Bay Watch Bar Hin Dam nära Manots House där hänger det mycket svenskar nov-mars om du vill träffa andra som bor i närområdet

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom 2 första nätterna sov vi på ett litet hotell som Ragnela var vänlig nog att boka åt oss.

Vi hade ju inga möbler eller gardiner.

Så det första som hände var taxi till Rayong och handla sov och vardagsrum.

Gick förvånansvärt smidigt. Förutom en leverans som hamnade i fel hus.

Sen började hantverkare att dyka upp för att färdigställa vårt kök.

Som självklart var fel mätt, men en västerlänning med tumstock ger sej inte så lätt så allt kom efter en vecka på plats som vi ville ha det.

Men det var på håret att vi ledsnade på allt jäkla spring på folk som inte gjorde nåt utan bara stod och glodde medans två jobbade.

attachicon.gifP1000297.JPG

Jo då vi har badat en gång i havet och en gång i poolen.

Vi har nu fått igång ett internet från TOT som funkar bra.

Sitter och kollar på svensk tv via Slingboxen som står i Sverige.

Jo just det en Moppe/Mc har ju också inhandlats 125kbm med sidovagn. En lysande skapelse.

Vi ska ta en tripp i mellandagarna till IKEA i Bangkok och köpa möbler till gäst/kontors rummet och lite annat krafs.

Inte med moppen dock :)

Sen ska vi nog börja njuta av livet under solen i en ca 30-35gr värme med salta bad.

attachicon.gifP1000310.JPG

Rolfb

vilken fin kåk! :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult
Tack för tipset!

 

:thumbsup:

Hittade du nåt kul. vad letar du efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Hittade du nåt kul. vad letar du efter?

 

Tycker det är intressant att hålla koll på vad bland annat fastigheter kostar i Thailand, inte alls på jakt efter något. Nyfiken av naturen.

 

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...