Jump to content
Sign in to follow this  
Nisse Hult

Hat Mae Rumphung - Rayong

Recommended Posts

roffe

Stranden är fin överlag tycker jag!Men som sagt pålandsvinden trycker in mycket skräp,titta bara!här kommer en klump av något slag.En blandning av ÖL,RIS,RÄKOR och annat smått och gott enligt Maa.

:lol::haha::haha:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

roffe

Dom 2 första nätterna sov vi på ett litet hotell som Ragnela var vänlig nog att boka åt oss.
Vi hade ju inga möbler eller gardiner.
Så det första som hände var taxi till Rayong och handla sov och vardagsrum.
Gick förvånansvärt smidigt. Förutom en leverans som hamnade i fel hus.

Sen började hantverkare att dyka upp för att färdigställa vårt kök.
Som självklart var fel mätt, men en västerlänning med tumstock ger sej inte så lätt så allt kom efter en vecka på plats som vi ville ha det.
Men det var på håret att vi ledsnade på allt jäkla spring på folk som inte gjorde nåt utan bara stod och glodde medans två jobbade.

post-7892-0-43191500-1356475518_thumb.jp

Jo då vi har badat en gång i havet och en gång i poolen.

Vi har nu fått igång ett internet från TOT som funkar bra.
Sitter och kollar på svensk tv via Slingboxen som står i Sverige.

Jo just det en Moppe/Mc har ju också inhandlats 125kbm med sidovagn. En lysande skapelse.

Vi ska ta en tripp i mellandagarna till IKEA i Bangkok och köpa möbler till gäst/kontors rummet och lite annat krafs.

Inte med moppen dock :)

Sen ska vi nog börja njuta av livet under solen i en ca 30-35gr värme med salta bad.

post-7892-0-70363900-1356475649_thumb.jp

Rolf

Sam sip sam

Häftig moppe

Bihanget

Vita byggnaden med ett torn på som flera frågat efter vad det är:

Den lokala Meterologiska Stationen i Rayong.

Tallviking

Stämmer bra. Sitter en väderradar under radomen på toppen av tornet

post-3404-0-50065200-1356632124_thumb.jp

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

roffe

Så här kan man ha det en nyårsafton om man skött sej post-7892-1357014397,67_thumb.jpg

Guest BpaijingKatai

Dom 2 första nätterna sov vi på ett litet hotell som Ragnela var vänlig nog att boka åt oss.

Vi hade ju inga möbler eller gardiner.

Så det första som hände var taxi till Rayong och handla sov och vardagsrum.

Gick förvånansvärt smidigt. Förutom en leverans som hamnade i fel hus.

Sen började hantverkare att dyka upp för att färdigställa vårt kök.

Som självklart var fel mätt, men en västerlänning med tumstock ger sej inte så lätt så allt kom efter en vecka på plats som vi ville ha det.

Men det var på håret att vi ledsnade på allt jäkla spring på folk som inte gjorde nåt utan bara stod och glodde medans två jobbade.

attachicon.gifP1000297.JPG

Jo då vi har badat en gång i havet och en gång i poolen.

Vi har nu fått igång ett internet från TOT som funkar bra.

Sitter och kollar på svensk tv via Slingboxen som står i Sverige.

Jo just det en Moppe/Mc har ju också inhandlats 125kbm med sidovagn. En lysande skapelse.

Vi ska ta en tripp i mellandagarna till IKEA i Bangkok och köpa möbler till gäst/kontors rummet och lite annat krafs.

Inte med moppen dock :)

Sen ska vi nog börja njuta av livet under solen i en ca 30-35gr värme med salta bad.

attachicon.gifP1000310.JPG

Rolf

En fråga om sidvagnen, har du någon broms på sidovagnens hjul?

Anledning till frågan är att jag lånade en sådan för ett par år sedan och vid inbromsning(utan broms på sidovagnen) så ville den svänga höger.

roffe
En fråga om sidvagnen, har du någon broms på sidovagnens hjul?

Anledning till frågan är att jag lånade en sådan för ett par år sedan och vid inbromsning(utan broms på sidovagnen) så ville den svänga höger.

Det stämmer, tvärnitar du så sticker hela ekipaget åt höger så det gäller att va på sin vakt.

Men vid en vanlig inbromsning så är det ingen fara, det beror nog på hur dom är byggda. Vår är kanon inte vingel eller vibbrationer.

Guest BpaijingKatai
Det stämmer, tvärnitar du så sticker hela ekipaget åt höger så det gäller att va på sin vakt.

Men vid en vanlig inbromsning så är det ingen fara, det beror nog på hur dom är byggda. Vår är kanon inte vingel eller vibbrationer.

Ärman lite händig så går det att fixa antingen en trumbroms kopplad till fotbromsen(ser ut som en Wawe) eller en skivbroms kopplad till handbromsen.

roffe
Ärman lite händig så går det att fixa antingen en trumbroms kopplad till fotbromsen(ser ut som en Wawe) eller en skivbroms kopplad till handbromsen.

Nja händig är man väl men nåt sånt ger jag mej imte på det finns folk som har betalt för att fixa det.

Bra ide ska kolla vad det kan kosta. Allt för att främja trafiksäkerheten i Thailand :)

Tack för tipset.

roffe

Nu händer det inte så mycket här nere, Folket börjar droppa av till sina resp. hem efter att ha firat vårt nyår :)

Blir några lata dagar vid poolen eller stranden.

Kollar lite bussar och skytrain för det ser ut som om vi tar oss till Ikea på egen hand.

post-7892-0-55777900-1357161652_thumb.jp

Nisse Hult

Har bestämt mej för ett semesterboende i Rayong nu. Åker ner i slutet på juni och ska vara nere c:a 1 månad.

Vill bo i en liten condo högt upp i ett höghus med utsikt över beachen så man slipper myggor och aircondition.

Inbillar mig att jag hyra en liten condo högt upp för c:a 20.000 bath en månad. Kanske Mae Rumphung beach.

Vad tror ni om det? Har ni nåt förslag eller idé som ni kan tipsa mig om. Alla tips motages med glädje.

Skulle vara kul att träffa några Rayong gubbar då och dricka nån Chang med. Är det nån på plats då? 

Kanske finns det nån här som vill hyra ut?

Edited by Nisse Hult

roffe
Har bestämt mej för ett semesterboende i Rayong nu. Åker ner i slutet på juni och ska vara nere c:a 1 månad.

Vill bo i en liten condo högt upp i ett höghus med utsikt över beachen så man slipper myggor och aircondition.

Inbillar mig att jag hyra en liten condo högt upp för c:a 20.000 bath en månad. Kanske Mae Rumphung beach.

Vad tror ni om det? Har ni nåt förslag eller idé som ni kan tipsa mig om. Alla tips motages med glädje.

Skulle vara kul att träffa några Rayong gubbar då och dricka nån Chang med. Är det nån på plats då? 

Hej du kan ju kontakta ERA mäklarna i BanPhe vi har hyrt av dom och även köpt. Kolla deras hemsida där finns det lägenheter högt och lågt: http://www.eraoakfield.com/

Tallviking

Sök på "Rayong" på blocket så hittar du mycket också att hyra i området