Jump to content
IGNORED

För oss flygnördar

Kenneth4618

Recommended Posts

• Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Kenneth4618

449

• audirs2

405

• Tallviking

272

• Bibben

114

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja det blev en trevlig dag med massor av folk. Enda smolken i bägaren var enorma köer till alla matstånd, men vi lyckades hitta ett ställe i utkanten av området där kön var kort. Uppsala kallas f

Var ut till Arlanda en sväng och kollade när världens bästa lågprisbolag landade Besök av Gun´s Roses Svängde även förbi https://arlandaflygsamlingar.se/ Kontroll av benutrymm

Nu blir det flygnördnostalgi Jittra och jag städade förrådet och körde iväg ett lass skräp och då hittade jag en låda med mina flygböcker.   Det var en del att plöja igenom även på den

Posted Images

Kenneth4618

Lägger väll ut en liten film jag med fast det nu finns flera, när den taxade ut så passerade den Thais 747:a som då

såg väldigt liten ut.

Det lite otur med vädret men det var otroligt mycket folk där.

Ursäkta att det blev lite skakigt ibland, men zooma 30 ggr på frihand är svårt utan en clirr

th_AirbusA380Arlanda20100915.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Kenneth4618

Tar några vimmelbilder också

Hotellet

IMG_2826.jpg

IMG_2830.jpg

Vrålåket

IMG_2829.jpg

som sagt mycke folk var det

IMG_2831.jpg

IMG_2832.jpg

IMG_2833.jpg

kaos blev det när en del parkerade 3 i bredd

IMG_2834.jpg

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Avregistrerad clion

Herrejöses sånt intresse för ett flygplan :whoco5::whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

svampen

MÅNE Säger: Va fan fel flyg igen detta är ju inte Maitans inte en BLÅ/VIT flagga bara

en massa USA flagg.

Inte en Chang bara Budwieser nä fy fan vi flyger vidare Gumman :ironi:

post-4567-099163900 1284579430_thumb.jpg

• Ge karma 1

Örebro Sportklubb Ösk!

svampen

MÅNE Säger: Va fan fel flyg igen detta är ju inte Maitans inte en BLÅ/VIT flagga bara

en massa USA flagg.

Fortsättning följer! :whistle:

• Ge karma 1

Örebro Sportklubb Ösk!

en massa USA flagg.

Den bilden är från när svampen kliver ur bilen efter MPR-träffen i Göteborg.Mvh Måne

Måne

Kenneth4618

TV 4 Sport nu !!!

Ice pilots som går varje måndag kl 22:00

Mycket sevärt :great:

TV 4 Sport nu !!!

Ice pilots som går varje måndag kl 22:00

Mycket sevärt :great:

Ja jäklar, hade helt förträngt detta... var helt inne i stora boobs på trean nu :bag:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Kenneth4618

Äh! stora tuttar är överskattat :whistle:

audirs2

Blue Angles var på Tullinge för ca 10 år sedan, klart sevärt! :great: Undrar hur dom tänkte där med vingarna baktill på planet med dom stora bokstäverna AK?

Sju år i folkskola, det du! Helvete, nu har adhdn tagit slut, vad skall man skylla på nu då?

Dags för ice pilots ikväll igen!

TV4 SPORT

22:00 - 23:00

Ice pilots

Del 4 av 13.

Även på TV4 FAKTA 23:20 Ice pilots

Om man kikar ut genom rutan i planet och ser nedanstående så e de nog dags o lägga ner sponken :crazy:

post-3290-080697900 1285590143_thumb.jpg

Tallviking

Dags för ice pilots ikväll igen!

TV4 SPORT

22:00 - 23:00

Ice pilots

Del 4 av 13.

Även på TV4 FAKTA 23:20 Ice pilots

Om man kikar ut genom rutan i planet och ser nedanstående så e de nog dags o lägga ner sponken :crazy:

Eller kolla höjdmätaren ! :whistle:

• Ge karma 1

Being nice is overrated - Garfield

Dagens filmtips för flygnördar kommer här.

Just Planes Videos/World Air Routes har gjort massa filmer om olika flygbolag där dom följer med under hela resans gång.

Har just tittat på första timmen av United Airlines 777-200 och kunde inte slita mig.Började med pappersarbetet innan flygningen, lite däcksparkning osv... efter det var de takeoff filmat från cockpit.Väl där uppe i de blå gick kaptenen igenom varenda knapp o skärm och förklarade funktionerna.

En del av filmerna finns ju att tillgå på nätet för dom som håller på med sånt :crazy:

Nu skall jag titta på timme nummer två... ajö...

Så här skall en säkerhetsgenomgång se ut.Passar kanske inte alla bolag om man säger så(hej SAS).