Jump to content
IGNORERAD

Inbjudan till kalas på Bryggeriet i Göteborg

Drivern

Recommended Posts

Hej på er,

fredagen 28 maj bjuds det på afterwork på Bryggeriet(på avenyn).Det är Göteborgs Nya Bryggeri som fyller 5 år,medlemmar är f.d. anställda och bekanta som skall träffas för en trevlig kväll.Jag kör omkring med deras logga på min lastbil och får bjuda med mig vänner till detta lilla kalas.

Hugade bör vara där 15.30,för att vi vill okupera hela uteserveringen :drinks:

Någon anmälan behövs inte,men skriv gärna om ni är på G så jag ev kan ta ett bord

post-4617-127472570942_thumb.jpg

post-4617-127472570942_thumb.jpg

Dela på andra sajter

Hej på er,

fredagen 28 maj bjuds det på afterwork på Bryggeriet(på avenyn).Det är Göteborgs Nya Bryggeri som fyller 5 år,medlemmar är f.d. anställda och bekanta som skall träffas för en trevlig kväll.Jag kör omkring med deras logga på min lastbil och får bjuda med mig vänner till detta lilla kalas.

Någon anmälan behövs inte,men skriv gärna om ni är på G så jag ev kan ta ett bord

Här var det stor uppslutning :(

Är inte 100 då ett annat evenemang har diskuterats ett tag men ännu inte bestämts men isåfall är det nog senare ändå, så se Bibben som en tämligen säker kandidat till detta AW :drinks:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Trevligt,Bibben,då blir vi antagligen tre för Herr Chang brukar inte säga nej till lite samkväm :drinks:

Eller de övriga i järngänget dyker upp kanske?

Dela på andra sajter

Har precis läst tråden om forumextremister.

Är ni fyra tre gula eller röda?

smiley.gifsmiley.gif

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Har precis läst tråden om forumextremister.

Är ni fyra tre gula eller röda?

smiley.gifsmiley.gif

Vi är inga negrer, det är ett som är säkert :whistle:

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Dela på andra sajter

Vi är inga negrer, det är ett som är säkert :whistle:

Fast efter ett par timmar pa uteserveringen kanske ni ser ut som det? Fint vader i Gotet har jag farstatt det som?

Dela på andra sajter

Fast efter ett par timmar pa uteserveringen kanske ni ser ut som det? Fint vader i Gotet har jag farstatt det som?

1. Detta ställe ligger dock på skuggsidan tyvärr...

2. Begreppet "neger" betyder nykter, och det var vad jag åsyftade. Vet inte om det är ett vanligt uttryck eller bara nåt som vi använder på ett annat forum?

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

1. Detta ställe ligger dock på skuggsidan tyvärr...

2. Begreppet "neger" betyder nykter, och det var vad jag åsyftade. Vet inte om det är ett vanligt uttryck eller bara nåt som vi använder på ett annat forum?

Det måsate va raidirai för ja har alldrig hört det :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Hej på er,

Bryggeriet avenyn???? ligger det ett ställe där som heter bryggeriet :whistle: joel e dassig så det är som vanligt sista minuten :rolleyes:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Hej Clion,

jag trodde du var familjär med alla krogar i stan och vet vad de ligger :drinks::whistle:

Dela på andra sajter

Han vet la var rosenlundsgatan går :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Trevligt. Dyker med stor säkerhet upp. :drinks:.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Det måsate va raidirai för ja har alldrig hört det :whistle:

:censored: :38::nono:

manstekerliksom.com

Dela på andra sajter

Tja, här sitter jag och går igenom dagens inte särskilt anmärkningsvärda bildskörd. Men en liten rapport från träffen får det väl bli!

Det är jag, Bibben, Drivern och hakancnx som hittar till Bryggeriet ganska tidigt.

IMG_0086.jpg

Vi dricker givetvis Göteborgs Nya Starkpilsner, och lite senare kommer en överraskning. Hornblåsarna från Chalmers bjuder på underhållning!

IMG_0089.jpg

Lite svårt att fotografera i detta ljus med min lilla kamera, tror hakancnx har bättre bilder.

IMG_0093A.jpg

Det är visst missnöje med prisnivån på detta ställe, så vi ekonomiskt sinnade bestämmer oss för att dra vidare. Bästa transportmedel denna årstid är enligt hakancnx cykel... vi andra nöjer oss med apostlahästarna.

IMG_0095-1.jpg

Krögarn ansluter, och vi diskuterar varthän? Det blir förstås Charlies Änglar som ligger tre fyra kvarter bort.

IMG_0097.jpg

Såja, nu är vi på plats! Billigare bärs, och så får man röka vid bordet ;)

IMG_0100.jpg

Vi förundras över diverse studentekipage som passerar, och även stället får sin beskärda del av nybakade studenter på gott humör. Ack ja, dagens ungdom...

IMG_0107.jpg

Bibben lyckas balansera in tre öl. Inte spilla nu på målrakan!

IMG_0109-1.jpg

Fru Chang dyker upp som hastigast, och är ganska irriterad över att behöva betala 40 spänn i inträde bara för att träffa oss stollar. Så blir det fru Chang om man är sen till festen!

IMG_0114-1.jpg

Folk droppar av hemåt, och till slut är det bara jag kvar. Krögarn ringer och är orolig över glömt paraply. Jodå, det finns där på golvet och jag lovar att ta hem det till mig tills vidare.

IMG_0116.jpg

Känns faktiskt lite tryggt att ha något att slå med när man ska gå hem i Göteborgsnatten bland alla konstiga människor ;)

Skojar bara! Inga problem att komma hem, och nu var denna lilla rapport slut.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Missade detta event då Joel va sjuk å damen komm från jobbet 19.00

förhoppningsvis kommer en barnvakt (vännina) i dag kl 10.00 :whistle: så man inte missar Hammarkullefestivalen :crazy:

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...