Jump to content
IGNORERAD

Earthship.com


mooy

Recommended Posts

Jag kollade nyss på filmen Garbage Warrior och kände att detta skulle man göra. När man får tid och plats.

Lite bakgrund till vad jag prata om är att bygga ett hus som är självförsörjande i allt. Energi vatten och mat. Jag har inte sett något sådant earthship projekt i Thailand men hur svårt kan det vara. Bygga hus av bildäck och flaskor/burkar.

Titta gärna på http://earthship.com/ för det finns massor med snygga hus.

Om jag skulle bygga ett badrum skulle det gärna få se ut så här:

bathroom.jpg

Vad säger ni andra?

Tyvärr har jag tummen mitt i handen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt så lång har jag inte funderat på. Dock vill jag verkligen en dag ha ett hus med alla energibehov fyllda via solpaneler. Det vore helt underbart.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att få någon att vilja bygga det åt en. De verkar ju lite fördomsfulla mot annat än standard :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är väl att få någon att vilja bygga det åt en. De verkar ju lite fördomsfulla mot annat än standard :)

Ja, tyvärr är det nog så för dom flesta människor att man gör saker som det alltid har gjorts.

Inte förrän nu tänkte jag på att designen ofta liknar Luke Skywalkers familjehem:

070329_skywalker_02.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade nyss på filmen Garbage Warrior och kände att detta skulle man göra. När man får tid och plats.

Lite bakgrund till vad jag prata om är att bygga ett hus som är självförsörjande i allt. Energi vatten och mat. Jag har inte sett något sådant earthship projekt i Thailand men hur svårt kan det vara. Bygga hus av bildäck och flaskor/burkar.

Titta gärna på http://earthship.com/ för det finns massor med snygga hus.

Om jag skulle bygga ett badrum skulle det gärna få se ut så här:

bathroom.jpg

Vad säger ni andra?

Tyvärr har jag tummen mitt i handen.

Mja, tycker att wc-stolen ser onödigt stor ut.

Normalstore Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Highlander

Men det får plats en stor en där,så det passar nog!

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

bathroom.jpg

Jättefint ställe att dö på.

Den där trappan hade jag överlevt ungefär en promenad i, med blöta fötter.

Innan jag halkat och vilat huvudet på högsta trappsteg och resten av kroppen längst ner.

smile.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...