Jump to content
IGNORERAD

bärplockare


phitsanulok

Recommended Posts

phitsanulok

Hur har ni planerat sommaren, kommer det några bärplockare, här blir det bara frugan som plockar men det brukar bli ca 20-40 liter om dan, så om nån vill köpa så finns det.

tror priset hamnar på ca 30 kr lit.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

Jag har en egen slåttermaskin som skövlar skogarna dagligen på alla bär och svamp.

Så fort det finns tid över ber hon mig köra henne till en lämplig skog eller så ringer hon sina kompisar i svampmaffian för att plocka tillsammans

Frysen brukar bli knökfull och jag får äta blåbär och stekta kantareller varje dag.

Jag får rensa skiten när den kommer hem och koka lingonsylt och steka kantareller varje dag känns det som.

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

ja det är väl , inget som är ätbart får gå förlorat, ifdjol såde frugan 1500 liter blåbär, iofs inget som kom mig tillgodo

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en tirak här som drömmer om att plocka blåbär i sommar, fråga, var blir man av med blåbären? bor i örebrotrakten,

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, här är en till som börjat dagdrömma om samma sak. Att bli bath-miljonär på bär % kantarell - utan att ha en susning om hur man gör sig av med överskottet när väl den egna frysen är full. :)

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

jag har en tirak här som drömmer om att plocka blåbär i sommar, fråga, var blir man av med blåbären? bor i örebrotrakten,

Min frus syster plockar också bär och svamp och säljer till handlarna på torget.

Tycker dock att dem betalar ganska dåligt, men hon är nöjd med att tjäna pengar på något som är roligt att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

jag har en tirak här som drömmer om att plocka blåbär i sommar, fråga, var blir man av med blåbären? bor i örebrotrakten,

bor oxå i örebrotrakten, in med en blänkare på blocket bara s¨å blir du av med bären, annars pm mig, jag köper

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

mr chaweng

bor oxå i örebrotrakten, in med en blänkare på blocket bara s¨å blir du av med bären, annars pm mig, jag köper

mvh walle

Säljer du bären på blocket för 30kr litern? Är det rensade bär eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

hej mr ch, säljer i gårdsbutiken, 30kr lit rensade.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan PM:a Fogden. Han har koll på det mesta när det gäller bär. Passa på att fråga honom om Listorna också. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Du kan PM:a Fogden. Han har koll på det mesta när det gäller bär. Passa på att fråga honom om Listorna också. biggrin.gif

Stressa inte Fogden.

Han letar ännu efter sina listor...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Finns det ingen som säljer kantareller och är villig att skick ner dom till skåne.

Bara skicka ett pm till mig om ni har.

Mvh Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul sida Enis...

Speciellt eftersom de slängt in en annons från wikipedia bland artiklarna:

"Bärplockare - En bärplockare är ett redskap som används för att underlätta plockande av vilda bär, framförallt blåbär och lingon. En traditionell bärplockare tillverkas av tunn plåt och är utformad som en liten låda med gallerbotten. Lådan har ett handtag på ovansidan. På den ena kortsidan är gallerbotten förlängd som en gles kam och på samma sida finns en smal öppning som bären kan komma in i när plockaren vinklas uppåt..."

De ger ju (tyvärr) en lite rolig vinkel på deras headlines...

Tysk bärplockare försvunnen! (Eh, köp en ny. Eller är de tyska modellerna väldigt dyra?)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ca 4 timmat efter att svägerskan trampat svensk jord för första gången åkte hjälmen på och sen dess har jag inte sett mycket av henne, det plockas både blåbär och vinbär i en rasande fart.post-3315-096164400 1281207385_thumb.jpg

mvh walle

post-3315-096164400 1281207385_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...