Jump to content
IGNORERAD

Var det rätt eller fel att cencurera?


noBuzz

Var det rätt eller fel att cencurera?  

70 röster

  1. 1. Var det rätt eller fel att cencurera?

    • Rätt - De röda uppviglade folk till våldsamheter och spred lögner i syfte att åstadkomma kaos
      31
    • Rätt - det var ok tillfälligt tills dess situationen lugnat ner sig.
      12
    • Fel - det var fel, även om de uppviglade folk och spred lögner
      20
    • Fel - de varken uppviglade eller spred misinformation
      7


Recommended Posts

Åhhh... vad skönt... nu har jag cencurerat Serath och slipper se hans inlägg. cool.gifwhistle.gif

Ock DU!!! :whistle: snackar om DEMOKRATI! :bag:

Med EJ vhl Svampen Ej tvatydig lik Vissa!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 185
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    29

  • Tommy

    20

  • andersbangkok

    19

  • Wangthong

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har inte någon av sönerna försökt bli militär eller polis nyligen?

Sonen Duangchalerm Yoobamrung var militär när han sköt polisen och om jag inte missminner mig försökte ha att återfå sin rank inom militären som han förlorade när han sjappade efter polismordet.

Här är en lite info om Chalerm och hans "arbetarklass" familj...

http://www.time.com/...world/article/0

http://www.time.com/...world/article/0

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå yttrandefrihet och censur.

“When I was prime minister I had a dedicated team of lawyers ready to sue anyone who criticized me for a hundred million baht,” he boasted in a video message broadcast to his red-shirt supporters. “I had journalists self-censoring, instead of having to raid press offices. Much more efficient.”

Jo det är klart om journalister riskerar att bli av med jobben, misshandlade, stämda på !hundred million baht"; det är klart att dom då tänker sig extra noga för inann dom skriver något negativt om Thaksvin.

Detta är ett praktexempel på censur genom hot. Snacka om självmål av den gode Dr T. :suicide:

Det är ju en parodisk text från NotTheNation och ska ses för vad det är tycker jag.

Ett praktexempel på hur en lögn snabbt kan bli till en vedertagen sanning.

Länk till artikeln.

Ändrades av Welder
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Apropå yttrandefrihet och censur.

“When I was prime minister I had a dedicated team of lawyers ready to sue anyone who criticized me for a hundred million baht,” he boasted in a video message broadcast to his red-shirt supporters. “I had journalists self-censoring, instead of having to raid press offices. Much more efficient.”

Jo det är klart om journalister riskerar att bli av med jobben, misshandlade, stämda på !hundred million baht"; det är klart att dom då tänker sig extra noga för inann dom skriver något negativt om Thaksvin.

Detta är ett praktexempel på censur genom hot. Snacka om självmål av den gode Dr T. :suicide:

Anders,

Var du medveten om att citatet ar pahittat som skamt fran Not the Nation?

Om nej - pinsamt.

Om ja - hoppa ned fran de hoga hastarna du intagit genom att klaga pa de rodas logner om du inte tanker leva som du lar

Link to comment
Dela på andra sajter

Anders,

Var du medveten om att citatet ar pahittat som skamt fran Not the Nation?

Om nej - pinsamt.

Om ja - hoppa ned fran de hoga hastarna du intagit genom att klaga pa de rodas logner om du inte tanker leva som du lar

Väntar på Andersbangkoks kommentar på detta. Är lite nyfiken på vad han tänkte när han citerade Not the Nation.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Väntar på Andersbangkoks kommentar på detta. Är lite nyfiken på vad han tänkte när han citerade Not the Nation.

Jo NTN vet jag vad det betyder. Detta var ett exempel på vad som verkligen kunde vara riktigt då det stämmer bra med Thaksvins agerande. Att det var NTN var klart från början, även för mig.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Anders,

Var du medveten om att citatet ar pahittat som skamt fran Not the Nation?

Om nej - pinsamt.

Om ja - hoppa ned fran de hoga hastarna du intagit genom att klaga pa de rodas logner om du inte tanker leva som du lar

Svaret var alltså ja.

"Klaga på de rödas lögner.." Äntligen någon som förstått att de rödas propaganda innehåller massor av lögner. Skönt att se ljuset, eller hur?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Svaret var alltså ja.

"Klaga på de rödas lögner.." Äntligen någon som förstått att de rödas propaganda innehåller massor av lögner. Skönt att se ljuset, eller hur?

Extremt arrogant eller pinsamt forsok till efterhandskonstruktion? Oavsett vilket sa blir inte svaret sa smickrande.

Sett ljuset! Kul att du ser dig som Messias med uppdrag att leda det fortappade folket till ljuset i din upplysta visdom...for det kan ju inte vara sa att en del folk mkt val forstar men anser din argumentation vara sa val ihalig som billig.framforallt nar du kopierar in fabricierade "fakta" och framstaller dem som "akta". Nasta gang du skriker lognare till IL eller Serath sa kan det vara vart att komma ihag.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Extremt arrogant eller pinsamt forsok till efterhandskonstruktion? Oavsett vilket sa blir inte svaret sa smickrande.

Sett ljuset! Kul att du ser dig som Messias med uppdrag att leda det fortappade folket till ljuset i din upplysta visdom...for det kan ju inte vara sa att en del folk mkt val forstar men anser din argumentation vara sa val ihalig som billig.framforallt nar du kopierar in fabricierade "fakta" och framstaller dem som "akta". Nasta gang du skriker lognare till IL eller Serath sa kan det vara vart att komma ihag.

Du missförstod något. Jag varken såg mig eller ser mig som Messias. jag uppfattade din kommentar kring "de rödas lögner" som att du höll med om att de röda använt lögner i sin argumentation.

Jag hade verkligen inge avsikt att försöka få det som skrevs i NTN att framstå som en sanning. De som läst NTN, inkl dig själv, känner säkert till deras satiriska texter.

Vila dig nu lite och ta nya tag imorgon.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Du missförstod något. Jag varken såg mig eller ser mig som Messias. jag uppfattade din kommentar kring "de rödas lögner" som att du höll med om att de röda använt lögner i sin argumentation.

Jag hade verkligen inge avsikt att försöka få det som skrevs i NTN att framstå som en sanning. De som läst NTN, inkl dig själv, känner säkert till deras satiriska texter.

Vila dig nu lite och ta nya tag imorgon.

Hmm, skulle om jag kunde. 01:50 pa Dubai's flygplats och 2 H kvar tills flyget gar till Bangkok. A andra sidan ar deras lounge ratt trevlig - far val ga och spela Xbox eller natt.

Min poang var for ovrigt att man ibland skall leva som man predikar - inget konstigare an sa.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hmm, skulle om jag kunde. 01:50 pa Dubai's flygplats och 2 H kvar tills flyget gar till Bangkok. A andra sidan ar deras lounge ratt trevlig - far val ga och spela Xbox eller natt.

Min poang var for ovrigt att man ibland skall leva som man predikar - inget konstigare an sa.

Jo jag håller med dig. Jag missade att lägga in "ironi-skylten" Beklagar att det skapade upphetsning och irritation.

Trevlig resa! :drinks:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...