Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Hej

Om tillräckligt många av dom röstande i ett land med fria val och demokrati tycker att en PM eller ett parti bryter mot regler eller inte är lämpliga för jobbet av någon anledning så straffar dom dessa i nästa val genom att rösta annorlunda nästa gång, och detta är något som militären måste ge folk chansen till och och med detta följer den unika möjlighet som faktiskt demokrati ger befolkningen att få vara med att forma sin egen framtid.

Mvh Isan Lover

Kan du nämna något land i världen som är något sånär demokratiskt som låter straffade efterlysta förrymda brottslingar ens ställa upp som PM-kandidater ?

Än mindre leda landet utan att ha ställt upp i ett val, utan att vara närvarande i landet !!

Och dessutom kommer tomtar som du och kallar det "demokratiskt" .

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

Ett stöd för dödsskjutningarna av demokratirörelsens demonstranter kanske är att ta i, men bara det att se det som ett försvarbart "normalt" upprätthållande av lag och ordning tycker jag gör att man är ute på hal is både lagligt, demokratiskt, moraliskt och ur ett människorättsperspektiv, och en ovilja att klart och tydligt ta ställning mot dom odemokratiska krafter som låg bakom detta och som också påverkar och som lägger sig i och styr det mesta som sker i Thailand utan att vara folkvalda gör att man som skribent riskerar att uppfattas som positivt inställd till dessa.

Personligen tror jag att det är det faktum att Demokraterna är dessa krafters politiska favorit och lite av deras allierade i politiken och deras ingripande gynnar förmodligen demokraterna i det korta perspektivet, t.ex att dom får chans att bilda regering vilket hade varit omöjligt utan dessa odemokratiska krafters ingripande på olika sätt som spökar och som gör det svårt för vissa medlemmar att vara tydliga och klart ta ställning i frågan om dom ej valbara odemokratiska krafterna i landet, innerst inne tror jag att vi är ganska så överens om att odemokratiska minoritets grupper med egen intressen tillåts ha vetorätt i politiken på lång sikt är förödande för demokratin.

Jag själv hamnar lite i samma situation när det gäller Thaksin eftersom jag står upp för folkets rätt att själva välja sina ledare i fria och demokratiska val utan militär eller kunglig inblandning, och eftersom folket hela tiden väljer Thaksin eller hans partier så "tvingas" jag ibland på ett sätt försvara saker som jag själv tycker är tvivelaktiga, jag får liksom honom på köpet, och lite så är det nog med dom som sympatiserar med Demokraterna, dom får väl på ett sätt både PAD, militären och dom kungliga rådgivarna på sin sida vilket dom vill eller inte efftersom dom stöder samma parti.

Mvh Isan Lover

Dödsskjutningarna av TERRORISTERNA(vilket de är/var) kom väl som ett normalt(i större delen av världen åtminstone) svar på dina terroristers beskjutning av polis och militär???

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ju haft den här diskussionen några gånger tidigare och jag tror också att på medellångsikt så är det Isaans fattiga som är de största förlorarna på att PT vann senaste valet och de skulle förmodligen tjäna på en ny militärkupp. Jag är också rätt övertygad om att det inte kommer hållas något egentligt val i Thailand på säkert 10 år och problemet är att väldigt många thailändare inte skulle se något problem med det.

Det finns, teoretiskt sett, tillfällen då en militärkupp eller annat dribblande av icke-valda institutioner kanske kan anses försvarbart men varken situationen 2006 eller 2008 var så allvarlig att det kan försvaras. Förutom att det var moraliskt oförsvarbart så var det ju taktiskt korkat och strategiskt hopplöst då T 2006 hade det lägsta stödet han någonsin haft och PPP 2008 var i en svag koalitionsregering precis i början på en gigantisk lågkonjunktur. Hade T fått hållas 2006 eller PPP 2008 så tror jag inte de suttit vid makten nu men istället är de starkare än de varit på minst 5 år och det trots att de gjort nästan alla fel man kan tänka sig. Kuppen och annat fuffens i kombination med Demokraternas totala avsaknad av förståelse för vanliga människor och avsaknaden av duktiga spin-doctors har gjort dem omöjliga för 60% av befolkningen och oavsett hur illa jag tycker om T och hans croonies så kan jag inte bortse från att 48% röstade på dem och att de kommer rösta likandant igen om det kuppas igen. De måste få se att kejsaren är naken annars kommer de fortsätta att tro att han har världens vackraste kläder.

Du vet ju att jag håller med dig men för min del handlar den inställningen om en reviderad syn sprungen ur ett retrospektiv.

Med vetskap om allt som hänt sedan dess så har man antagit en mjukare inställning.

Vid tillfället i fråga 2006 så kändes läget däremot precis så allvarligt att kuppen kunde försvaras.

Speciellt om man, som jag, var naiv nog att tro att kuppmakarna hade andra än rent personliga avsikter med kuppen.

Om den reviderade inställningen är rätt eller fel vet jag däremot inte. Logiskt och intellektuellt känns resonemanget riktigt.

Men inte känslomässigt. Inte för de kassa demokraternas skull, för jag bryr mig ju inte om de så förlorar 100 val till.

De förtjänar ju faktiskt inte att vinna några val heller. Däremot så känns det rätt trist att ett folk ska vara tvunget att vandra en

så lång väg, och komma att få låta sig luras så länge, innan de får en väl behövd social förbättring.

Om de kommer att få se kejsaren naken eller inte, tror jag tyvärr inte kommer att spela någon roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej :)

Allt politiskt tjat och ovännskap är troligen över detta eftersom Thaksin Shinawatra och Abhisit Vejjajiva har försonats och är bra kompisar numera, se vad bra en flaska lao khao kan lösa problem i Thailand.

Däremot så gav Thaksin fingret till allt politskt bråk här på MPR forumet.

post-4239-0-17571100-1322697957.jpg

Ha en kanonbra dag!

:wai:

post-4239-0-17571100-1322697957.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Vi har ju haft den här diskussionen några gånger tidigare och jag tror också att på medellångsikt så är det Isaans fattiga som är de största förlorarna på att PT vann senaste valet och de skulle förmodligen tjäna på en ny militärkupp. Jag är också rätt övertygad om att det inte kommer hållas något egentligt val i Thailand på säkert 10 år och problemet är att väldigt många thailändare inte skulle se något problem med det.

Det du skriver ovan skulle kunna vara skrivet av någon av de gula ledarna i Bangkok i en kampanj for att driva fram en ny militärkupp, som de nu borjar onska sig igen for att kunna behålla sina privilegier.

Därefter behover de inget egentligt val på säkert 10 år.

Tror att det är många av de priviligierade familjerna i Bangkok som nu borjar känna rädsla for att demokratin borjar utvecklas igen i Thailand, och att de riskerar forlora många av sina privilegier.

Dessa gula brukar också säga att de tror att den majoritet av folket i Isaan som rostat på Thaksin, Samak eller nu senast Yingluck, antingen sålt sin rost ,

eller att de inte forstår sitt eget bästa, när de rostar på de roda, eftersom Abhisit är bättre.

På grund av deras dåliga utbildning borde rosterna från Isaanbonderna vara mindre värda brukar de supergula också argumentera for.

Den typen av människor kan inte se värdet av ett mera demokratiskt samhälle.

De foredrar det gamla privilegiesamhället och tar gärna generalerna till hjälp for att bevara det.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan du nämna något land i världen som är något sånär demokratiskt som låter straffade efterlysta förrymda brottslingar ens ställa upp som PM-kandidater ?

Än mindre leda landet utan att ha ställt upp i ett val, utan att vara närvarande i landet !!

Och dessutom kommer tomtar som du och kallar det "demokratiskt" .

Hej

Du glömmer hela tiden avsiktligt att det är militärkuppen och dess organisatörer som ligger bakom att Thaksin har dömts till 2 år, och det är förmodligen samma krafter som ligger bakom att PAD ledaren Sondhi som har dömts till totalt 4 års fängelse varken behöver sitta av straffet eller fly landet, tänk efter lite så förstår nog även du vad som har hänt.

Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dödsskjutningarna av TERRORISTERNA(vilket de är/var) kom väl som ett normalt(i större delen av världen åtminstone) svar på dina terroristers beskjutning av polis och militär???

Hej

En konsekvens av detta ditt ställningstagande är väl att demonstranterna i Libyen, Tunisien, Algeriet, Egypten, Syrien också är terrorister och att deras länders polis och militär i dina ögon är hjältar när dom skjuter obeväpnade civila som demonstrerar för demokrati och fria val, eller är det bara i vissa länder som man får demonstrera enligt dig?

Och hur väljer man i så fall ut vilka länder som ska få demonstrera för fria val och demokrati?

Har alla ledare även såna som har fått makten direkt eller indirekt via en militärkupp rätt att kalla sina medborgare för terrorister när dom åter vill har fria val och demokrati och enligt dig rätt att skjuta dom som opponerar sig?

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

En konsekvens av detta ditt ställningstagande är väl att demonstranterna i Libyen, Tunisien, Algeriet, Egypten, Syrien också är terrorister och att deras länders polis och militär i dina ögon är hjältar när dom skjuter obeväpnade civila som demonstrerar för demokrati och fria val, eller är det bara i vissa länder som man får demonstrera enligt dig?

Och hur väljer man i så fall ut vilka länder som ska få demonstrera för fria val och demokrati?

Har alla ledare även såna som har fått makten direkt eller indirekt via en militärkupp rätt att kalla sina medborgare för terrorister när dom åter vill har fria val och demokrati och enligt dig rätt att skjuta dom som opponerar sig?

Mvh Isan lover

Demonstrera på ett sansat sätt är väl helt ok, men när demonstrationerna görs på ett samhällsfarligt sätt, såsom det gjordes i Bangkok och på andra platser, då måste demonstrationerna stoppas med de medel som situationen kräver.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det du skriver ovan skulle kunna vara skrivet av någon av de gula ledarna i Bangkok i en kampanj for att driva fram en ny militärkupp, som de nu borjar onska sig igen for att kunna behålla sina privilegier.

Därefter behover de inget egentligt val på säkert 10 år.

Tror att det är många av de priviligierade familjerna i Bangkok som nu borjar känna rädsla for att demokratin borjar utvecklas igen i Thailand, och att de riskerar forlora många av sina privilegier.

Dessa gula brukar också säga att de tror att den majoritet av folket i Isaan som rostat på Thaksin, Samak eller nu senast Yingluck, antingen sålt sin rost ,

eller att de inte forstår sitt eget bästa, när de rostar på de roda, eftersom Abhisit är bättre.

På grund av deras dåliga utbildning borde rosterna från Isaanbonderna vara mindre värda brukar de supergula också argumentera for.

Den typen av människor kan inte se värdet av ett mera demokratiskt samhälle.

De foredrar det gamla privilegiesamhället och tar gärna generalerna till hjälp for att bevara det.

Hej

Här har du helt rätt och man får beundra Ammart i att dom har lyckats övertyga några utlänningar på forum som det här att det är dom personer och partier som folk röstar fram när fria och demokratiska val hålls som är en fara för demokratin och att det är Ammart och landets odemokratiska krafter som med militärens hjälp skyddar landets befolkning ifrån deras egna val och att det är dessa som värnar demokratin, när det i själva verket är dessa elitistiska och rojalistiska grupper som har mest att förlora på en demokratisk utveckling i landet.

Och hur många gånger har inte olika länders traditionella och gammla makthavare jorden runt pekat ut landets demokratiförespråkare och reformivrare som samhällsfarliga terrorister när dessa har förespråkat fria val och demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter och inte sällan har dom mötts av landets militärs kulor, och alltid har detta försvarats av en del utomstående med att syftet var gott även om metoderna ibland erkänns vara brutala och odemokratiska.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du glömmer hela tiden avsiktligt att det är militärkuppen och dess organisatörer som ligger bakom att Thaksin har dömts till 2 år, och det är förmodligen samma krafter som ligger bakom att PAD ledaren Sondhi som har dömts till totalt 4 års fängelse varken behöver sitta av straffet eller fly landet, tänk efter lite så förstår nog även du vad som har hänt.

Isan Lover

Men Halååååååååå

SLUTA LJUG och försök att hålla dig till sanningen åtminstone en liten smula

Har du inte ens läst alla kommentarer du fick till ditt idi*tiska inlägg om Sondhi !!!!!!!

Han fick sitt straff SÄNK från 3 år till ett år, villkorlig dom !!

Och FORTFARANDE är det bara du som påstår, utan att på något sätt kunna härleda det, att Thaksins dom är politisk trots att du gång på gång påminns om vad som hänt, varför han dömdes och till och med du själv har i andra trådar accepterat att det inte är en politisk dom !!!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Demonstrera på ett sansat sätt är väl helt ok, men när demonstrationerna görs på ett samhällsfarligt sätt, såsom det gjordes i Bangkok och på andra platser, då måste demonstrationerna stoppas med de medel som situationen kräver.

Hej

Jag håller med dig om att demonstrationer för fria val och demokrati ofta blir våldsamma av olika anledningar, enligt mig beror det på att många fattiga och förtryckta människor som inte har något att förlora verkligen är beredda att riskera sina liv för rätten till fria val och demokrati och ett drägligare liv.

Och dom som dom demonstrerar emot har ju oftast hela eller delar sitt lands poliskår och militär på sin sida och dom tvekat oftast inte att använda dom för att rädda sig kvar vid makten, för dom inser ju naturligtvis att i fria val är dom normalt chanslösa och dom har ofta mycket att förlora på att tappa makten.

Detta i kombination leder till att alla förutsättningar för att kollisionerna dessa grupper emellan riskerar att bli explosiva och våldsamma, så enligt mig är denna situation något som man ska försöka undvika till varje pris, och det gäller för omvärlden att påverka juntor, diktatorer eller av dessa utsedda ledare till att lämna makten frivilligt och tillåta fria val i sina länder innan dessa våldsamma sammandrabbningar uppstår.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men Halååååååååå

SLUTA LJUG och försök att hålla dig till sanningen åtminstone en liten smula

Har du inte ens läst alla kommentarer du fick till ditt idi*tiska inlägg om Sondhi !!!!!!!

Han fick sitt straff SÄNK från 3 år till ett år, villkorlig dom !!

Och FORTFARANDE är det bara du som påstår, utan att på något sätt kunna härleda det, att Thaksins dom är politisk trots att du gång på gång påminns om vad som hänt, varför han dömdes och till och med du själv har i andra trådar accepterat att det inte är en politisk dom !!!

Hej

Och du tror att det var en tillfällighet att hans 3 åriga straff omvandlades till 1 år villkorligt, men att Thaksins 2 åriga ovillkorligt måste sittas av, godag yxskaft, har du vaknat än.

Och att han nu har två fängelsedommar men inte har suttit av en dag än är bara slumpen, och det har inget alls med hans gula färg eller kontakter med dom odemokratiska krafterna i landet som låg bakom militärkuppen att göra alls?

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med dig om att demonstrationer för fria val och demokrati ofta blir våldsamma av olika anledningar, enligt mig beror det på att många fattiga och förtryckta människor som inte har något att förlora verkligen är beredda att riskera sina liv för rätten till fria val och demokrati och ett drägligare liv.

Och dom som dom demonstrerar emot har ju oftast hela eller delar sitt lands poliskår och militär på sin sida och dom tvekat oftast inte att använda dom för att rädda sig kvar vid makten, för dom inser ju naturligtvis att i fria val är dom normalt chanslösa och dom har ofta mycket att förlora på att tappa makten.

Detta i kombination leder till att alla förutsättningar för att kollisionerna dessa grupper emellan riskerar att bli explosiva och våldsamma, så enligt mig är denna situation något som man ska försöka undvika till varje pris, och det gäller för omvärlden att påverka juntor, diktatorer eller av dessa utsedda ledare till att lämna makten frivilligt och tillåta fria val i sina länder innan dessa våldsamma sammandrabbningar uppstår.

Mvh Isan Lover

Och trots att dom fick som dom ville brände dom ner stan ändå ..

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och trots att dom fick som dom ville brände dom ner stan ändå ..

Hej

Att demonstranterna fick som dom ville och lämnade området nöjda är du nog ganska ensam om att tro.

Men jag förvånas knappast längre av dina märkliga påståenden.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Att demonstranterna fick som dom ville och lämnade området nöjda är du nog ganska ensam om att tro.

Men jag förvånas knappast längre av dina märkliga påståenden.

Mvh Isan Lover

Vad yrar du om ???

Alla demonstranternas krav gick igenom men sen la de till flera krav efter det och det var då regeringen tappade tålamodet och allt spårade ur totalt i slutskedet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du skriver ovan skulle kunna vara skrivet av någon av de gula ledarna i Bangkok i en kampanj for att driva fram en ny militärkupp, som de nu borjar onska sig igen for att kunna behålla sina privilegier.

Därefter behover de inget egentligt val på säkert 10 år.

Tror att det är många av de priviligierade familjerna i Bangkok som nu borjar känna rädsla for att demokratin borjar utvecklas igen i Thailand, och att de riskerar forlora många av sina privilegier.

Dessa gula brukar också säga att de tror att den majoritet av folket i Isaan som rostat på Thaksin, Samak eller nu senast Yingluck, antingen sålt sin rost ,

eller att de inte forstår sitt eget bästa, när de rostar på de roda, eftersom Abhisit är bättre.

På grund av deras dåliga utbildning borde rosterna från Isaanbonderna vara mindre värda brukar de supergula också argumentera for.

Den typen av människor kan inte se värdet av ett mera demokratiskt samhälle.

De foredrar det gamla privilegiesamhället och tar gärna generalerna till hjälp for att bevara det.

Trist och direkt oärligt att du väljer att klippa ut en liten del av ett inlägg som till och med IL gav mig pluskarma för. Jag vet inte om det kan förklaras med att du vill plocka några pluskarma från din lilla klick eller om du inte vet bättre men oavsett vilket så tycker jag ditt inlägg stinker av dumhet eller i bästa fall naivitet.

Jag har skrivit minst 20 inlägg där jag förklarat varför jag tycker att Isaans fattiga röstar rätt när de röstar på Thaksins partier och om du trots allt missat det så kan jag ge dig en kort sammanfattning. Ingen regering har tidigare brytt sig om dem så det är klart att de röstar på Thaksin, svårare än så är det inte. Om Thaksin är bättre eller sämre för Thailands framtid tror jag väldigt få har någon uppfattning eller bryr sig om men hur många väljare runt om i världen bryr sig om det, särskilt om de inte vet om de har ris på bordet/golvet imorgon?

PTs representant i vår valkrets har öppet lockat röster genom att förklara att denna gång kommer alla satsningar göras i Centrala Thailand och deras representanter i Bkk har förklarat att satsningarna kommer göras enbart på Bkk. Båda har förklarat det med att Isaan redan är vunnit och att de troget kommer rösta på Thaksins partier i generationer oavsett vad som händer.

Till skillnad från dig så träffar jag "de priviligierade familjerna i Bangkok" varenda dag och de bara älskar Thaksins politik, även om de föraktar honom som person. Sänkta företagsskatter, borttagande av kapitalskatter, minimala ökningar av minimilönerna mm, vad har de att frukta? Klasskillnaderna och löneklyftorna har aldrig ökat så mycket som under Thaksins tid vid makten. Både denna överklass och Thaksinälskare som min svärfar, den gamle militärofficeraren, hoppas att Thaksin ska vara den starke man som Thailand behöver för att utvecklas och de ser gärna att det aldrig mer hålls några val väl han är tillbaka.

Demokraterna är konservativa men PT är ruggigt mycket mer konservativa. Om du inte tror mig, kolla upp vilka partier deras MPs, eller deras familjer, tidigare representerat. Det är bara ett cyniskt spel som alla med åtminstonde 9-års utbildning borde kunna se igenom men tyvärr verkar det som att utbildning och att levt ett helt liv i ett politiskt civiliserat land som Sverige inte hjälper mot viljan att försöka se något som inte finns. Till ditt försvar så tycker jag ändå att det är lite gulligt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det du skriver ovan skulle kunna vara skrivet av någon av de gula ledarna i Bangkok i en kampanj for att driva fram en ny militärkupp, som de nu borjar onska sig igen for att kunna behålla sina privilegier.

Därefter behover de inget egentligt val på säkert 10 år.

Tror att det är många av de priviligierade familjerna i Bangkok som nu borjar känna rädsla for att demokratin borjar utvecklas igen i Thailand, och att de riskerar forlora många av sina privilegier.

Dessa gula brukar också säga att de tror att den majoritet av folket i Isaan som rostat på Thaksin, Samak eller nu senast Yingluck, antingen sålt sin rost ,

eller att de inte forstår sitt eget bästa, när de rostar på de roda, eftersom Abhisit är bättre.

På grund av deras dåliga utbildning borde rosterna från Isaanbonderna vara mindre värda brukar de supergula också argumentera for.

Den typen av människor kan inte se värdet av ett mera demokratiskt samhälle.

De foredrar det gamla privilegiesamhället och tar gärna generalerna till hjälp for att bevara det.

Demokratin börjar utvecklas med Thaksin(Yingluck)vid rodret?Skulle inte tro det.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Och du tror att det var en tillfällighet att hans 3 åriga straff omvandlades till 1 år villkorligt, men att Thaksins 2 åriga ovillkorligt måste sittas av, godag yxskaft, har du vaknat än.

Mvh Isan Lover

Det är ju skillnad på att förtala någon offentligt och att sno 1.3 miljarder från Thailands skattebetalare. Alltså bör även straffen skilja sig åt. Det förstår de flesta.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ju skillnad på att förtala någon offentligt och att sno 1.3 miljarder från Thailands skattebetalare. Alltså bör även straffen skilja sig åt. Det förstår de flesta.

Hej

Domstolen hade tydligen inte samma syn som "dom flesta" i det fallet eftersom dom dömde Thaksin till 2 år och Sondhi till 3 år?

Med den "lilla" skillnaden att bara en av dom anses behöva avtjäna sitt straff.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Och trots att dom fick som dom ville brände dom ner stan ändå ..

Tallviking Har du mycket mardrommar?

Vilken stad är nedbränd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Men Halååååååååå

SLUTA LJUG och försök att hålla dig till sanningen åtminstone en liten smula

Har du inte ens läst alla kommentarer du fick till ditt idi*tiska inlägg om Sondhi !!!!!!!

Han fick sitt straff SÄNK från 3 år till ett år, villkorlig dom !!

Och FORTFARANDE är det bara du som påstår, utan att på något sätt kunna härleda det, att Thaksins dom är politisk trots att du gång på gång påminns om vad som hänt, varför han dömdes och till och med du själv har i andra trådar accepterat att det inte är en politisk dom !!!

Hej Tallviking Ta en eller två Chang och lugna ner dig lite.

Varfor måste du angripa IsaanLover som person?

Kan du inte begränsa dig till att forsoka bevisa att det han påstår är fel?

Om det bara handlar om att ni har olika åsikter så forsok acceptera detta.

Demokrati handlar väl om att människor tillåts ha och uttrycka olika åsikter?

Thaksin domdes till två års fängelse for att han som PM godkände att hans fru kopte en tomt i Bangkok från staten på auktion.

Han brot helt klart mot reglerna om jäv, och domen antar jag är ok enligt gällande lag for jävsbrott i Thailand.

Jag tror inte domen är politisk, men däremot att manhittade och åtalade honom for detta brott har politiska skäl.

Om du jämfor med den korruption som forekommer overallt i Thailand så var väl detta jävsbrott inte speciellt grovt?

Även om du jämfor med vad de gula och generalerna anklagade Thaksin for i samband med militärkuppen 2006 så är det mycket lite han

hittills domts for trots att de haft mycket tid att utreda de påstådda brotten.

Läste i en intevjuv att Thaksin där han säger att han flydde från Thailand for att han fruktade att han skulle bli mordad i fängelset,

Ganska sannolikt eller hur?

Tänk dig en tidningsrubrik typ `` Thaksin halkade i fängelsets toalett och dog``

De som hjälpte till i fängelset skulle då naturligtvis blivit friade från sitt straff for tex mord eller grovt narkotikabrott.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt kul. Jag klickade på senaste lästa inlägget i den här tråden. Det visade sig vara sidan 805 från april.

Nu, 65 sidor och ett drygt halvår senare, är det samma personer som ältar samma saker. Otroligt att ni orkar.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking Har du mycket mardrommar?

Vilken stad är nedbränd?

Stadshusen i flera städer bl,a Udon brändes ner, Banker mm.

Stora köpcentrum i Bangkok brändes.

Behöver vi dryfta mer i ämnet.

Det verkar som du försöker föringa nedbränningen från dom röda likt nynazister försöker förneka att förintelsen äns hänt.

Kan vi åtminståne försöka vara lite ärliga i debatt?

Terrorism är terrorism vilken färg den än har.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tallviking Ta en eller två Chang och lugna ner dig lite.

Varfor måste du angripa IsaanLover som person? Därför att det är han personligen som sitter och ljuger om både det ena och det andra hej vilt

Kan du inte begränsa dig till att forsoka bevisa att det han påstår är fel? Det gör både jag och andra hela tiden men det verkar han inte ta minsta notis om för det mesta

Om det bara handlar om att ni har olika åsikter så forsok acceptera detta. Nej. Det handlar om att han ljuger om sakfel samt påstår vad ANDRA har för åsikter utan att ha belägg för det

Demokrati handlar väl om att människor tillåts ha och uttrycka olika åsikter? han får ha vilka åsikter han vill men han får INTE tala om vad andra har för åsikt och speciellt inte kritisera andra för åsikter dom inte har men som han PÅSTÅR att andra har. Stor skillnad

Thaksin domdes till två års fängelse for att han som PM godkände att hans fru kopte en tomt i Bangkok från staten på auktion.

Han brot helt klart mot reglerna om jäv, och domen antar jag är ok enligt gällande lag for jävsbrott i Thailand.

Jag tror inte domen är politisk, men däremot att manhittade och åtalade honom for detta brott har politiska skäl.

Om du jämfor med den korruption som forekommer overallt i Thailand så var väl detta jävsbrott inte speciellt grovt? Kan du ta något annat exempel som en sittande PM gjort på ens i närheten så fräckt och arrogant sätt ?

Även om du jämfor med vad de gula och generalerna anklagade Thaksin for i samband med militärkuppen 2006 så är det mycket lite han

hittills domts for trots att de haft mycket tid att utreda de påstådda brotten. Det väntar en hel rad olika åtal så snart han visar sig i Thailand igen på dessa anklagelser. Förundersökningar är mest troligtvis gjorda men dom KAN inte gå vidare eftersom han håller sig borta från landet

Läste i en intevjuv att Thaksin där han säger att han flydde från Thailand for att han fruktade att han skulle bli mordad i fängelset,

Ganska sannolikt eller hur? Och varför tror du ? Skall man undvika att lagföra någon för brott för att dom "riskerar råka illa ut i fängelset ? Hur fungerar lagen för alla andra ????

Tänk dig en tidningsrubrik typ `` Thaksin halkade i fängelsets toalett och dog``

De som hjälpte till i fängelset skulle då naturligtvis blivit friade från sitt straff for tex mord eller grovt narkotikabrott.

Se svar i rött

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...