Jump to content
IGNORERAD

Detta händer just Nu


Joints

Recommended Posts

Enligt TV dödades de flesta vid en bombexplosion, i alla fall 4 soldater och den japanske journalisten (enligt vad frugan sagt till mig).

Skulle inte förvåna mig om det slår över för några soldater snart, om de ser nån misstänkt bombman eller beväpnad rödskjorta...

Tyvärr har det bara börjat.

Tror jag sitter uppe ikväll och kollar nyheter.

MVH Tommy

Journalisten blev skjuten i bröstet enligt sjukhuset

http://www.nationmultimedia.com/home/2010/04/10/politics/Foreign-reporter-among-those-killed-30126961.html

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 13,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    1613

  • MaiChai

    1139

  • Tallviking

    965

  • Serath

    829

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Enligt TV dödades de flesta vid en bombexplosion, i alla fall 4 soldater och den japanske journalisten (enligt vad frugan sagt till mig).

Skulle inte förvåna mig om det slår över för några soldater snart, om de ser nån misstänkt bombman eller beväpnad rödskjorta...

Tyvärr har det bara börjat.

Tror jag sitter uppe ikväll och kollar nyheter.

MVH Tommy

Tydligen var det M79-granater som användes vid den attacken

Samma som används vid de flesta av de så kallade "bombdåden" den senaste tiden (som vissa hävdar att regeringen själva iscensatt !!) och samma sort som hittats granatkastarfabriker i bl.a Ayuttaya för.

Hörde också att flera vapen hade tagits ifrån soldater de slagits med och sedan hade dessa vapen riktats av de röda demonstranterna mot soldaterna och verkanseld hade avgivits.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan meddela dig att det finns annat än Internet. Om du kan läsa så ser du att jag skrev TV. fattar du? TV har inte länkar.

Ett råd; hjärnan bör tillkopplas innan munnen öppnas (eller i detta fall fingrarna trummar på tangentbordet)

Bra skrivet Anders!

Här är en länk till Thai TV (igen): http://www.thailivetv.com/

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt TV dödades de flesta vid en bombexplosion, i alla fall 4 soldater och den japanske journalisten (enligt vad frugan sagt till mig).

Skulle inte förvåna mig om det slår över för några soldater snart, om de ser nån misstänkt bombman eller beväpnad rödskjorta...

Tyvärr har det bara börjat.

Tror jag sitter uppe ikväll och kollar nyheter.

MVH Tommy

Vet inte om det var den här explotionen... Enl Bkk Post

Television reports said the red shirt lit a gas cylinder and rolled it to the soldiers at Khok Wua intersection. A subsequent explosion wounded at least 50 soldiers.

länk

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta soldaterna stödjer de röda så det är inte säkert att det blir så farligt.

Det värsta är väl att de avrättas pga order vägran som de röd får ståtill svarsför.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Nu börjar propagandan och påhitten hagla ser jag.. :diablo:

Ändrades av Knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta soldaterna stödjer de röda så det är inte säkert att det blir så farligt.

Det värsta är väl att de avrättas pga order vägran som de röd får ståtill svarsför.

Moo

Är du full nu eller har du någon som helst fakta bakom dina helt revolutionerande påståenden ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta soldaterna stödjer de röda så det är inte säkert att det blir så farligt.

Det värsta är väl att de avrättas pga order vägran som de röd får ståtill svarsför.

Moo

I så fall varför skjuter dom röda och kastar bomber på folk som stödjer dom?

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar propagandan och påhitten hagla ser jag.. :diablo:

Håller med, Bättre hålla tråden ren från politik och rapportera nyheter med länk.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta soldaterna stödjer de röda så det är inte säkert att det blir så farligt.

Det värsta är väl att de avrättas pga order vägran som de röd får ståtill svarsför.

Moo

Var fick du detta ifrån??? Egenfabricerade gissningar?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Håller med, Bättre hålla tråden ren från politik och rapportera nyheter med länk.

Du moderatorn...jag sitter och tittar på NBT...finns ingen länk till detta inslag...får jag skriva något då eller MÅSTE det vara länk som du föreskrivit?

Har du andra regler jag bör följa?

Undrande enkel deltagare

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra med lite Thai nyanser för du är väl en thai dam om jag inte har fel Mooauan

skulle va bra och höra vad Magrood tycker om läget

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyy faan. Det här får UDDs ledare inte slippa undan straff för.

Detta är enkom deras och Thaksins fel.

Saknar ord för vad jag känner. Må de brinna i helvetet.

"UDD leader Nattuwut Saikua addressed the gathering at Phan Fa bridge that he was sorry that he could not protect the red shirts from harm.He also apologised to the hospital for taking the corpse out of the hospital for fear that the securities would hide the truth as had been the case during bloody Songkran last year.

He also apologised to the crowd that he had to hold talks with the government's representative because the red shirts did not have any weapon to fight against the soldiers.

Mr Nattawut tried to calm the crowd not to provoke the soldiers at Kok Wua intersection. He blamed Mr Abhisit for having a reporter blood on his hands. Reuter photographer Hiyuki, a Japanese national, was killed.

However, hard-core Arisman Pongruangrong, who later addressed the crowd contradicted Mr Nattawut by urging the crowd to confront the soldiers at Kok Wua intersection to take revenge against the deaths of red shirts."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har du vet släktingar i BKK som har osv. Precis som ni andra och dra mina slutsatser efter detta.

Men framförallt Thai TV som jag vet ljuger och andvänts som propaganda.

I Thailand får man faktiskt gissa vad som händer.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyy faan. Det här får UDDs ledare inte slippa undan straff för.

Detta är enkom deras och Thaksins fel.

Saknar ord för vad jag känner. Må de brinna i helvetet.

"UDD leader Nattuwut Saikua addressed the gathering at Phan Fa bridge that he was sorry that he could not protect the red shirts from harm.He also apologised to the hospital for taking the corpse out of the hospital for fear that the securities would hide the truth as had been the case during bloody Songkran last year.

He also apologised to the crowd that he had to hold talks with the government's representative because the red shirts did not have any weapon to fight against the soldiers.

Mr Nattawut tried to calm the crowd not to provoke the soldiers at Kok Wua intersection. He blamed Mr Abhisit for having a reporter blood on his hands. Reuter photographer Hiyuki, a Japanese national, was killed.

However, hard-core Arisman Pongruangrong, who later addressed the crowd contradicted Mr Nattawut by urging the crowd to confront the soldiers at Kok Wua intersection to take revenge against the deaths of red shirts."

Ja, hur kan man tycka synd om och sympatisera med människor som beter sig så extremt inhumant och respektlöst mot sina medmänniskor

Enbart utnyttja dom för sina egna och Thaksins korrumperade makt-ambitioner.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du moderatorn...jag sitter och tittar på NBT...finns ingen länk till detta inslag...får jag skriva något då eller MÅSTE det vara länk som du föreskrivit?

Har du andra regler jag bör följa?

Undrande enkel deltagare

Rapportera gärna vad du ser, hör eller surfar på nätet, Men vänligen lägg politiken åt sidan.

Thai TV rapporterar dock inte hela sanningen alltid, Vart precis på Channel 5 där dom påstod att inga röda demonstranter är dödade.

Man får ta TV med en nypa salt, Precis som alla andra nyhetsmedier inneifrån Thailand.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu e buzzen arg ta å gosa med lillan så lugnar du dig :ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har du vet släktingar i BKK som har osv. Precis som ni andra och dra mina slutsatser efter detta.

Men framförallt Thai TV som jag vet ljuger och andvänts som propaganda.

I Thailand får man faktiskt gissa vad som händer.

Moo

Thailand har som dom flesta andra länder satelit-TV och internet. Vet man att thai TV ljuger varför tittar man där då? Det finns en uppsjö av utländska nyheter att titta på / läsa om man vill veta sanningen om vad som händer.

// Jobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du moderatorn...jag sitter och tittar på NBT...finns ingen länk till detta inslag...får jag skriva något då eller MÅSTE det vara länk som du föreskrivit?

Har du andra regler jag bör följa?

Undrande enkel deltagare

Skit i vad andra tycker in och rapportera vad du ser och hör :friends:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har du vet släktingar i BKK som har osv. Precis som ni andra och dra mina slutsatser efter detta.

Men framförallt Thai TV som jag vet ljuger och andvänts som propaganda.

I Thailand får man faktiskt gissa vad som händer.

Moo

OK, tackar för ett ärligt svar!

Jag sitter i Bkk just nu, och har inte vågat mig in till centrum de senaste dagarna.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Blogg med bilder på döda från demonstrationerna (Oberoende journalist)

Han skrev också. Har inga andra källor med info om detta.

There is also a question of where is the Prime Minister Abhisit Vejjajiva as he did not address the Nation on TV or did he order the military to attack the Reds. The order came from Deputy Prime Minister Suthep Thaugsuban.

Then Gen Anupong is also not quoted in the media only Gen Prayuth Chan-ocha.

If Abhisit and Anupong are being side stepped then there is a real possibility of a coup.

OBS Mycket otäcka bilder. Om du är känslig titta ej

http://gjbkk.wordpress.com/

Ändrades av Serath

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har som dom flesta andra länder satelit-TV och internet. Vet man att thai TV ljuger varför tittar man där då? Det finns en uppsjö av utländska nyheter att titta på / läsa om man vill veta sanningen om vad som händer.

// Jobbe

Censur råder för inhemskt producerade nyheter och nyhetsmedier och undantagstillstånd råder.

He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave

William Drummond (1585–1649)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir orolig för vår egen Reuters/MPR-journalist mitt inne i smeten just nu eftersom hans japanska kollega blev dödad av de rödas gasbomb

Hoppas inget händer med honom så han kan rapportera bra fakta och bilder till oss här på MPR igen när han är tillbaka från dagens oroligheter.

Han tog både skyddsväst och hjälm med sig i alla fall när han åkte in till stan

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...