Jump to content
IGNORERAD

Vad har kungen gjort för Thailand och dess befolkning?


Surin P3

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    8

  • noBuzz

    4

  • ban99arne

    3

  • andrejsdenruskige

    3

Mest aktiva i denna tråd

Oregistrerad

En liden jämförelse bara...man kan ju fråga sig vad dendär 16 Gustaf har gjort för goda gärningar ? :suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En liden jämförelse bara...man kan ju fråga sig vad dendär 16 Gustaf har gjort för goda gärningar ? :suicide:

Kan upplysa om att konung Carl Gustav minsann åkt vasaloppet. Gustav den 5 var känd som tenniskungen.

Så idrottare är di minsann di där monarkerna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

På något sätt är det thailändska folket hjärntvättat när det gäller kungen, Men sen på andra sidan är han en "helande" kraft vilket alla sidor oavsett motsättning kunnat förlita sig på. Han har gjort mycket för Thailand under åren men sista 20 åren är väl inte hans bästa direkt...

Att han inte blanda sig i årets tragiska händelser är kanske positivt på lång sikt, Dags att Thailand tar tag i sina problem istället för att förlita sig på att kungen återställer status quo. Detta lär nog också vara första steget mot en mer västerländsk syn på monarkin i Thailand. Från en totalitär kung som inte får kritiseras till en kung utan makt som är en symbol för landet.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

En liden jämförelse bara...man kan ju fråga sig vad dendär 16 Gustaf har gjort för goda gärningar ? suicide.gif

sen har han makt därefter!

Link to comment
Dela på andra sajter

sen har han makt därefter!

Kungen i Thailand ska väl inte ha någon större konstitionell makt än svenska kungen. Han har större rätt att använda sina pengar som han vill där har vi en skillnad. Vad menar du med makt?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kungen i Thailand ska väl inte ha någon större konstitionell makt än svenska kungen. Han har större rätt att använda sina pengar som han vill där har vi en skillnad. Vad menar du med makt?

Skiter egentligen i det flesta diskssioner som handlar om kungar och politik.

Citerar egentligen inte bara Wangthon, äh

Thailändska kungen har kanske lika lite MAKT som CG. Inflytande kallas det för...

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiter egentligen i det flesta diskssioner som handlar om kungar och politik.

Citerar egentligen inte bara Wangthon, äh

Thailändska kungen har kanske lika lite MAKT som CG. Inflytande kallas det för...

Båda två har nog betydligt större inflytande än makt, speciellt då kung Bhumibol.

Det är två helt olika saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Kungen i Thailand ska väl inte ha någon större konstitionell makt än svenska kungen. Han har större rätt att använda sina pengar som han vill där har vi en skillnad. Vad menar du med makt?

Förlåt, inflytade då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag tror kungen sade (genom att inte säga nåt): Jag kommer inte finnas i all framtid. Ni måste lära er att lösa era problem utan min inblandning jämt.

Det var nog den mest optimistiska(och kanske mest naiva) tolkning av hans tystnad jag hort fran en icke-thailandare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Det var nog den mest optimistiska(och kanske mest naiva) tolkning av hans tystnad jag hort fran en icke-thailandare...

Kungen gjorde knappast detta "icke-uttalande" medvetet men resultatet blev nog det samma som P3 beskriver hos många. Jag vet flera Thailändare som diskuterat just detta

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...