Jump to content
IGNORERAD

Thailändska = Villig, Ledig och tillgänglig?


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Hej Kära Forumister.

Fick hit min nya thaitjej på besöksvisum förra veckan. Då jag tidigare haft ett förhållande med en Thaitjej här i sverige så kan jag procedurerna och fallgroparna ganska väl.

Men det är just en sak som jag RETAR mig på enormt! Då svenska män ser en ensam Thai ute på stan eller som i dagens fall ute cyklandes ensam så tror man att tjejen är ute och cyklar sverige igenom letandes efter en man att umgås med.

Hon får ideligen tillrop och annat som hon tyvärr inte tycker känns bekvämt. Hon känner sig inte säker om hon befinner sig halvt ute på landet som jag bor. Att folk ler till någon får vi se som något positivt (Trotts att thaitjejer får mest smiles).

Ett tidigare förhållande jag hadde och denna tjej var ute och gick så stanna en bil och en man försökte få henne att komma dit för att prata med honom, för han hadde med en Thaitjej enligt honom.

Men kan man verkligen känna sig så stort behov av att ta kontakt med just Thai så man stannar bilen ???

Denna tjej gick inte ut ensam på promenader på mycket länge efter denna insident.

Och en annan grej som hände ganska ofta var att män tilltala henne när vi var ute och handla på ICA MAXI så fort hon gick iväg ensam för att hämta något.

Läste något om någon här på forumet (Då Thaitjejer) som blev fly förbannad på män på krogen som tog thaitjejer förgivet umgänge.

Skulle detta updagas då jag är med och jag skulle se personen göra något som går över gränsen för vad som anses vara "Normalt Kontaktbeteende" skulle gubbfan ligga på akuten!

Förövrigt ses mitt nya Thai-Svenska förhållande även trångsynt av många på mitt jobb.

Men vad vet dem. Dem flästa har ju gått här och tjurat hela sitt långa eländiga fattiga liv utan att se världen.

Dem vet inget bättre och förstår lika mycket som en myra av andra kulturer.

Snart får jag åka hem från jobbert och försöka förklara ännu en gång för Thirak att hon lyser inte bara upp min tillvaro. Cykel lyse behöver hon inte ;-)

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    12

  • ban99arne

    7

  • korp

    6

  • conservator

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att okända män tar kontakt med Thaitjejer de ser här i Sverige behöver ju faktist inte bero på att de tror att tjejen är lovligt byte utan för att de är lite nyfikna bara. Jag minns när jag kom hem efter mina första resor till Thailand att jag sa "Sawadee krap" till varenda Thaitjej jag mötte. :dance1: Och fick jag tillfälle så försökte jag prata med dom för att berätta hur fint Thailand var och att jag hade Thaitjej som jag väntade på. Jag kan ju idag förstå att dessa tjejer kanske tyckte att det var konstigt att jag började prata med dom fast jag inte kände dom. :crazy:

Sen finns det förståss massor av killar som tror att tjejerna är lovligt byte också och då är det ju inte lika oskyldigt. :kort:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har bott i samma stad i 20 år och senast i lördags när hon och ett par väninnor var ut på lokal så fick de förfrågan: Hur mycket kostar ni...

:diablo::diablo::diablo::diablo::diablo:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har bott i samma stad i 20 år och senast i lördags när hon och ett par väninnor var ut på lokal så fick de förfrågan: Hur mycket kostar ni...

:diablo::diablo::diablo::diablo::diablo:

Hoppas dom säger: det har du inte råd me lilla gubben!!!! :dance1:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv kommit på mig att titta lite extra efter thailändskor, Men förstår mig inte på folk som skall bete sig som äckelpetter och komma med dumma förslag.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Att okända män tar kontakt med Thaitjejer de ser här i Sverige behöver ju faktist inte bero på att de tror att tjejen är lovligt byte utan för att de är lite nyfikna bara. Jag minns när jag kom hem efter mina första resor till Thailand att jag sa "Sawadee krap" till varenda Thaitjej jag mötte. :dance1: Och fick jag tillfälle så försökte jag prata med dom för att berätta hur fint Thailand var och att jag hade Thaitjej som jag väntade på. Jag kan ju idag förstå att dessa tjejer kanske tyckte att det var konstigt att jag började prata med dom fast jag inte kände dom. :crazy:

Sen finns det förståss massor av killar som tror att tjejerna är lovligt byte också och då är det ju inte lika oskyldigt. :kort:

Mvh Swippe

Men Swippe. Inte stanna du din bil och hojta som en galning. Inte heller vråla du ut din förtjusning/nyfikenhet vilet hände idag med tjejen? Jag förstår den "Vanliga" nyfikenheten folk visar. den är helt ok.

MVH: BC

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har själv kommit på mig att titta lite extra efter thailändskor, Men förstår mig inte på folk som skall bete sig som äckelpetter och komma med dumma förslag.

Det här med dumma förslag och andra äckligheter är väl inget som enbart drabbar thaitjejer.Det är ju vardagsmat på krogen att diverse grabbar kommer med "fina" förslag även till svenska tjejer.

Men att många thaitjejer säkert ses som lovligt byte av en del bargubbar bottnar väl i att gubbarna helt enkelt saknar di glada semesterdagarna och gärna vill att de kommer igen även i Sverige om det är möjligt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv kommit på mig att titta lite extra efter thailändskor, Men förstår mig inte på folk som skall bete sig som äckelpetter och komma med dumma förslag.

Det är väl samma fördomsfulla män som tar för givet att det alltid erbjuds "extra" på Thaimassagesalongerna och besöker dem endast av den anledningen.

Att påstå att de är tragiska figurer är inte att ta i. De är en skam för manssläktet som jag ser det.

De skulle anmälas för ofredande vid varje tillfälle så kanske det tar slut någon gång.

Men den dagen jag inte vänder mig om eller tittar lite extra på en söt tjej hoppas jag att jag slipper vara med om.

Då är det med största säkerhet dags att ta mått på en träfrack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske detta, i.a.f. delvis, är en följd av de mindre kompetenta journalisternas dynga som vi kommenterat i tidigare trådar?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det här med dumma förslag och andra äckligheter är väl inget som enbart drabbar thaitjejer.Det är ju vardagsmat på krogen att diverse grabbar kommer med "fina" förslag även till svenska tjejer.

Men att många thaitjejer säkert ses som lovligt byte av en del bargubbar bottnar väl i att gubbarna helt enkelt saknar di glada semesterdagarna och gärna vill att de kommer igen även i Sverige om det är möjligt.

BTT

Vet inte vilka barer du brukar gå på, men dem jag varit på fanns vare sig cykelställ eller cykelvägar på ! ;-) Gumman var ju ute och cyklade idag. Inte heller var det någon bar inne på ICA MAXI. Men det jag nämnde som en reflektion till liknande problem var att någon skrivit om dumma förslag på svenka krogar. Men att man inte kan få cykla eller gå ute utan att få onormal uppmärksamhet (Altså inte bara blickar) är ju tragiskt.

Inte vrålar vi efter blondiner om man nu gillar dem. Då får vi en anmälan om trakaserier på oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

Ja vad ska man säga, klart är ju att killar inte ska bete sig som svin mot tjejerna som kommer hit. Men som nån sa så har medierna skapat en sorts hets jakt mot thai tjejer här i sverige, sen om man ska vara ärlig så är många av tjejerna som kommer hit bartjejer och det gör väl sitt med. Fatta mig rätt nu, det är INTE ok att kalla eller uppföra sig respektlöst mot thaitjejer eller vilka tjejer som helst.

Sitter i skrivade stund och funderar på om jag ska ta hit en tjej som jag träffat ett tag nu i Phuket, Vad kostar det allt som allt med pass,visum,biljett mm.mm och hur lång tid tar det innan allt är klart om man skulle sätta bollen i rullning imorgon ?

Mvh nesse

Link to comment
Dela på andra sajter

Men Swippe. Inte stanna du din bil och hojta som en galning. Inte heller vråla du ut din förtjusning/nyfikenhet vilet hände idag med tjejen? Jag förstår den "Vanliga" nyfikenheten folk visar. den är helt ok.

MVH: BC

He he he, nej det gjorde jag förståss inte. :huh: Låter som att din tjej råkat ut för riktiga stollar. :kort:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här med dumma förslag och andra äckligheter är väl inget som enbart drabbar thaitjejer.Det är ju vardagsmat på krogen att diverse grabbar kommer med "fina" förslag även till svenska tjejer.

Men att många thaitjejer säkert ses som lovligt byte av en del bargubbar bottnar väl i att gubbarna helt enkelt saknar di glada semesterdagarna och gärna vill att de kommer igen även i Sverige om det är möjligt.

BTT

Exactemente och inte kan de motstå när Bror prasslar med två hundra lappar.

Barstollen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mironoff123

Missförstå mig rätt nu men när "dom" thailandska "hororna" som kommer hitbjuden, går runt på stan uppklädda i princip likadant som i baren i phuket, så går det väl ändå inte att missförstå att dom e där för lite kosing,,sedan att det e sedvanligt fel att upmuntra,,,

ja det blev säkert fel bland alla moraltanter här,,,,,,,,,,,,,

men läs och läs igen,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nobody

Kan det bero på att många mäns kontakter med kvinnor i Thailand enbart är med bartjejer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Missförstå mig rätt nu men när "dom" thailandska "hororna" som kommer hitbjuden, går runt på stan uppklädda i princip likadant som i baren i phuket, så går det väl ändå inte att missförstå att dom e där för lite kosing,,sedan att det e sedvanligt fel att upmuntra,,,

ja det blev säkert fel bland alla moraltanter här,,,,,,,,,,,,,

men läs och läs igen,,,

Kan du förklara lite mer ingående hur du menar?

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Missförstå mig rätt nu men när "dom" thailandska "hororna" som kommer hitbjuden, går runt på stan uppklädda i princip likadant som i baren i phuket, så går det väl ändå inte att missförstå att dom e där för lite kosing,,sedan att det e sedvanligt fel att upmuntra,,,

ja det blev säkert fel bland alla moraltanter här,,,,,,,,,,,,,

men läs och läs igen,,,

Jag läste och läste igen men blev inte mycket klokare på vad du ville ha sagt egentligen?

Jag vet inte hur det ser ut i övriga landet men de thailändskor som bor på samma ort som jag har skoteroverall och pälsmössa på sig när de går utanför dörren.

Jag har sett många besynnerliga klädesplagg på olika damer både i Phuket och på andra ställen men det är sällan de varit så pass påklädda när de är på jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

robban7073

tjejens besöksvisum blev klart i veckan. ska hämta det på ambassaden nästa vecka, sen bär det av till Svedala. fan va ja längtar efter henne..

Skiter fullständigt va folk tycker om att hon kommer till mig. JAG gillar de,o de räcker..

Alltid retar man upp nån. Oftast de me den falska fasaden utåt..

JAG LÄNGTAR EFTER MIN GOA THAITJEJ..

Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

Mironoff, jag föreslår att du läser frågan igen istället. Du har ju missat hela poängen eftersom frågan var varför folk tror att de som klär och beter sig helt vanligt, alltså intesom de du kallar horor, är villiga och tillgängliga...

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Frugan har bott i samma stad i 20 år och senast i lördags när hon och ett par väninnor var ut på lokal så fick de förfrågan: Hur mycket kostar ni...

diablo.gifdiablo.gifdiablo.gifdiablo.gifdiablo.gif

Måste vara landbygdsbeteende !

Ändrades av conservator
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Vet inte vilka barer du brukar gå på, men dem jag varit på fanns vare sig cykelställ eller cykelvägar på ! ;-) Gumman var ju ute och cyklade idag. Inte heller var det någon bar inne på ICA MAXI. Men det jag nämnde som en reflektion till liknande problem var att någon skrivit om dumma förslag på svenka krogar. Men att man inte kan få cykla eller gå ute utan att få onormal uppmärksamhet (Altså inte bara blickar) är ju tragiskt.

Inte vrålar vi efter blondiner om man nu gillar dem. Då får vi en anmälan om trakaserier på oss.

Om man nu råkar stöta ihop med en ensam thaitjej på Ica Maxi och man snällt frågar How are you är det straffbart?

Det är väl inte självklart att alla thaitjejer i Sverige har faranggubbe. Finns väl gott om systrar och döttrar och frånskilda även bland thaitjejerna.

Om nu damen råkar vara gift eller ihop med en annan gubbe så kan hon väl berätta det då.

Med ditt synsätt vågar man ju inte tilltala någon thaikvinna i Sverige med risk att man då får på truten av gubben.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara landbyggdsbeteeende !

mer än 90 000 st.. epatraktorförare :crazy: i komunen

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Satt i bilen idag och tittade på fruntimmer mens frugan vart inne och handlade.en del svennetjejer med fina rumpor :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Ja vad ska man säga, klart är ju att killar inte ska bete sig som svin mot tjejerna som kommer hit. Men som nån sa så har medierna skapat en sorts hets jakt mot thai tjejer här i sverige, sen om man ska vara ärlig så är många av tjejerna som kommer hit bartjejer och det gör väl sitt med. Fatta mig rätt nu, det är INTE ok att kalla eller uppföra sig respektlöst mot thaitjejer eller vilka tjejer som helst.

Sitter i skrivade stund och funderar på om jag ska ta hit en tjej som jag träffat ett tag nu i Phuket, Vad kostar det allt som allt med pass,visum,biljett mm.mm och hur lång tid tar det innan allt är klart om man skulle sätta bollen i rullning imorgon ?

Mvh nesse

går det under budget?

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

mer än 90 000 st.. epatraktorförare crazy.gif i komunen

/Enis

det var det jag sa

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...