Jump to content
IGNORERAD

Thailändska = Villig, Ledig och tillgänglig?


Oregistrerad

Recommended Posts

Jag har kommit på mig själv att jag tittar lite extra när jag möter en thai-tjej här hemma i Sverige.

Jag ler och känner mig glad men samtidigt ledsen då jag saknar min egen tjej som är så långt borta just nu.

Så om tjejen kommer hem och berättar om han som log så konstigt mot henne på stan så kanske det var jag. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    12

  • ban99arne

    7

  • korp

    6

  • conservator

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

ralphtheogre

En Thaitjej som aldrig varit utanför Thailand - beror ju på hur hon levt i Thailand, stadsbo eller bybo. Alla tjejer i hela världen måste ha ett visst uns skinn på näsan utom de som går tre steg efter en Muslimsk man, Hon ska väl vara som om hon kom till Bangkok, på sin vakt. Påhängsna karlar finns överallt.

Normalt vänlig, inte låtsas något annat. Min tjej, Yui, har varit här mer än tre år nu, aldrig några problem. Hon ser i och för sej inte ut som en standardthaitjej, mer asiatisk i allmänhet säger de som gissar. http://yuithaigirl.is-very-sweet.org/ Var roligt en gång vi var ute i stan, plötsligt röt en muslimsk kärring med huckle efter henne "where are you from?" Som om hon var beredd att skälla ut henne och slå ihjäl henne för att hon gick med en otrogen gubbe, men tystnade när hon fick svaret Thailand. En amerikansk kompis som bor och är gift i Thailand berättade att de aldrig fick så fula ord slänga efter sig som när de gick hand i hand i Vietnam.

Det viktiga är at tjejen inte tror det är nåt speciellt med uppförandet, det är samma världen över. Hon ska vara stolt över att vara en söt tjej, that's all.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Kanske detta, i.a.f. delvis, är en följd av de mindre kompetenta journalisternas dynga som vi kommenterat i tidigare trådar?

Jag tror tyvärr att din slutsats är riktig!

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

En Thaitjej som aldrig varit utanför Thailand - beror ju på hur hon levt i Thailand, stadsbo eller bybo. Alla tjejer i hela världen måste ha ett visst uns skinn på näsan utom de som går tre steg efter en Muslimsk man, Hon ska väl vara som om hon kom till Bangkok, på sin vakt. Påhängsna karlar finns överallt.

Normalt vänlig, inte låtsas något annat. Min tjej, Yui, har varit här mer än tre år nu, aldrig några problem. Hon ser i och för sej inte ut som en standardthaitjej, mer asiatisk i allmänhet säger de som gissar. http://yuithaigirl.is-very-sweet.org/ Var roligt en gång vi var ute i stan, plötsligt röt en muslimsk kärring med huckle efter henne "where are you from?" Som om hon var beredd att skälla ut henne och slå ihjäl henne för att hon gick med en otrogen gubbe, men tystnade när hon fick svaret Thailand. En amerikansk kompis som bor och är gift i Thailand berättade att de aldrig fick så fula ord slänga efter sig som när de gick hand i hand i Vietnam.

Det viktiga är at tjejen inte tror det är nåt speciellt med uppförandet, det är samma världen över. Hon ska vara stolt över att vara en söt tjej, that's all.

Inte för att det spelar någon större roll, men jag tycker hon ser ganska "typiskt" Thailändsk ut personligen.

Ibland får jag intrycket av att vissa (inte just du, det vet jag inget om) hävdar att de är så stolta över sin partner från Thailand, men samtidigt även gärna antyder att de vill att deras partner inte ser "typiskt" Thailändsk ut. Hur nu det går ihop eller om jag enbart inbillar mig vet jag inte :crazy:

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Jag tror tyvärr att din slutsats är riktig!

M-C

bara på ditt eget beteende inget annat, så vitt du inte bor i hillbilly stad!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mironoff123

Se inläggMironoff123, den 20 May 2010 - 23:35 , sade:

Missförstå mig rätt nu men när "dom" thailandska "hororna" som kommer hitbjuden, går runt på stan uppklädda i princip likadant som i baren i phuket, så går det väl ändå inte att missförstå att dom e där för lite kosing,,sedan att det e sedvanligt fel att upmuntra,,,

ja det blev säkert fel bland alla moraltanter här,,,,,,,,,,,,,

men läs och läs igen,,,

Kan du förklara lite mer ingående hur du menar?

0

* +

* -

* Rapprtera-ikon ANMÄL inlägg till Moderator

* Till toppen

* Svara.ikon MultiCitat

* Svara.ikon Svara med Citat

#17 Medlemmen är online Welder Ikon

*

* Prathom ประถม

* PipPip

* Lägg till som vän

* PM this member

* Grupp: Medlem

* Inlägg: 587

* Registrerad: 30-April 09

Karma: 217

Inlagd 53 minuter sen

Se inläggMironoff123, den 20 May 2010 - 22:35 , sade:

Missförstå mig rätt nu men när "dom" thailandska "hororna" som kommer hitbjuden, går runt på stan uppklädda i princip likadant som i baren i phuket, så går det väl ändå inte att missförstå att dom e där för lite kosing,,sedan att det e sedvanligt fel att upmuntra,,,

ja det blev säkert fel bland alla moraltanter här,,,,,,,,,,,,,

men läs och läs igen,,,

Jag läste och läste igen men blev inte mycket klokare på vad du ville ha sagt egentligen?

Jag vet inte hur det ser ut i övriga landet men de thailändskor som bor på samma ort som jag har skoteroverall och pälsmössa på sig när de går utanför dörren.

Jag har sett många besynnerliga klädesplagg på olika damer både i Phuket och på andra ställen men det är sällan de varit så pass påklädda när de är på jobbet.

Eftersom MPR sencur,,

så FRÅGA MIG OM VAD,,, ?

Doom flesta som vet nåt är att (dom flesta)tjejerna som kommer hit är gamla bartjejer,, varför skulle dom annars komma,därav min fråga,,och mitt svar,,

Link to comment
Dela på andra sajter

ralphtheogre

Gick bara efter vad andra har sagt till henne och mej. Inte för att det spelar nån roll. Men hon har aldrig haft problem med påflugna killar - är väl alltför bra på att göra dom förlägna om dom försöker... Efter nåra år som student i Bangkok och nu i Lund blir man väl sån.

Hjälper kanske att hon nu pluggar informatik där hon oftast av nån anledning blir projektledare i projekten med svenskar som måste lyda hennes order. Måste vara bra träning ;) Hon är rätt sträng mot dom...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Doom flesta som vet nåt är att (dom flesta)tjejerna som kommer hit är gamla bartjejer,, varför skulle dom annars komma,därav min fråga,,och mitt svar,,"

Aha, det är därför som så gott som alla Thaitjejer i min stad springer runt i kort kort och bh mitt i vintern och skriker "Sucky sucky, only ten dolla"?! :great::ironi:

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

så FRÅGA MIG OM VAD,,, ?

Doom flesta som vet nåt är att (dom flesta)tjejerna som kommer hit är gamla bartjejer,, varför skulle dom annars komma,därav min fråga,,och mitt svar,,

Är Ni månne släkt med Herr Bror Tok Tok?

Släktforskaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är Ni månne släkt med Herr Bror Tok Tok?

Släktforskaren Arne

Bäste herr Arne!

Jag kan intyga att jag inte har någon släkting vid namn Mironoff123.

Däremot så är det ju alltid trevligt med medlemmar som ser klarsynt och verklighetsgillt på tillvaron.

Nu menar säkert inte herr Mironoff att thaitjejer i Sverige springer runt i kort kort och högklackat i di norrländska fjällen under den svenska vintertiden.

Men jag kan faktiskt intyga att även jag har sett thaitjejer i Sverige klädda som vilken hardcore bartjej som helst i Pattaya.

Det är klart att ett sådant attribut väcker en viss förvåning hos herr och fru Larsson.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Bäste herr Arne!

Jag kan intyga att jag inte har någon släkting vid namn Mironoff123.

Däremot så är det ju alltid trevligt med medlemmar som ser klarsynt och verklighetsgillt på tillvaron.

Nu menar säkert inte herr Mironoff att thaitjejer i Sverige springer runt i kort kort och högklackat i di norrländska fjällen under den svenska vintertiden.

Men jag kan faktiskt intyga att även jag har sett thaitjejer i Sverige klädda som vilken hardcore bartjej som helst i Pattaya.

Det är klart att ett sådant attribut väcker en viss förvåning hos herr och fru Larsson.

BTT

Däremot så springer inga svenska tjejer i kortkort och har hardcore look. :ironi:

Det kan vara svårt att förklara för våra tgf eller fruar ibland att.nej den där "svenska" tjejen som knappt har kläder på sig,hon är inte en "svensk" bargirl. :crazy:

/Marsupilami

Ändrades av Marsupilami
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Visst finns det thaitjejer som klär sig utmanande men det betyder inte per automatik att dom är fd bartjej.

Jag förväntar mig att min fru ska bli behandlad med samma respekt som vilken tjej som helst.

Det har hänt att hon har blivit konfronterad,på Konsum av alla ställen,av okända män men hon har vänligt men bestämt avisat dom.

Har uppfattningen att mina svenska flickvänner har blivit mer uppvaktad fast dom varit upptagna.

Men det beror mycket på att dom hade andra sociala intressen som att besöka krogen och festa i största allmänhet.

Frugan är ingen fan av varken krogen eller festa så dom situationerna uppstår inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Ar det inte helt enkelt som sa att det finns en grupp svenska man som fortsatter behandla thaitjejer de moter i Sverige som de behandlar alla thaitjejer de moter i Thailand - dvs respektlost och som ett lovligt stycke kott till salu?

Ser man hur vissa man beteer sig mot random tjejer tex. pa Starbucks eller liknande har i Bangkok sa kommer det inte som en skrall att det finns socialt handikappade puckon i Sverige ocksa - det gar tyvar inte over bara for att semestern ar slut tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ar det inte helt enkelt som sa att det finns en grupp svenska man som fortsatter behandla thaitjejer de moter i Sverige som de behandlar alla thaitjejer de moter i Thailand - dvs respektlost och som ett lovligt stycke kott till salu?

Ser man hur vissa man beteer sig mot random tjejer tex. pa Starbucks eller liknande har i Bangkok sa kommer det inte som en skrall att det finns socialt handikappade puckon i Sverige ocksa - det gar tyvar inte over bara for att semestern ar slut tror jag.

Önskar jag kunde ge dig mer plus för den :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ju vår-försommar hormonerna sätter ju igång vissa drifter när alla tjejer blommar ut

efter en mörk vinter. inte konstigt att man kollar in tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Missförstå mig rätt nu men när "dom" thailandska "hororna" som kommer hitbjuden, går runt på stan uppklädda i princip likadant som i baren i phuket, så går det väl ändå inte att missförstå att dom e där för lite kosing,,sedan att det e sedvanligt fel att upmuntra,,,

ja det blev säkert fel bland alla moraltanter här,,,,,,,,,,,,,

men läs och läs igen,,,

Ha ha ha...Sjukt! Tror nog inte tjejen var klädd i kort kort och nätlinne på en cykel i 10 graders snålblåst!

MORALTANTEN BC

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

bara på ditt eget beteende inget annat, så vitt du inte bor i hillbilly stad!

Vad menar du mitt beteende ????????????????????????????

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Menade absolut inte dig-lite dåligt skrivet i de stunden kanske, sorry

Menade endast att via ett säkert beteende tillsammans med thaifru så är inte omgivningen så elak som det beskrivs tror att många är lite nojade över vad omgivningen tycker o tänker! sedan så menade jag att detta saker inträffar nog oftare på landsbygd än i städer där det inte är så ovanligt med människor ifrån andra länder!

Link to comment
Dela på andra sajter

Menade absolut inte dig-lite dåligt skrivet i de stunden kanske, sorry

Menade endast att via ett säkert beteende tillsammans med thaifru så är inte omgivningen så elak som det beskrivs tror att många är lite nojade över vad omgivningen tycker o tänker! sedan så menade jag att detta saker inträffar nog oftare på landsbygd än i städer där det inte är så ovanligt med människor ifrån andra länder!

Det skall gudarna veta..

När Pia började närma sig ett års åldern började vi titta efter hus. i utkanten av stan för att då även försöka få ordning på frugans två vilsna pojkar... (tryggare och lugnare mijö tänkte jag)

trots att vi bara flyttade 6 kilometer från stadskärnan så verkade ungdomarna där aldrig sett en färgad förut. Ariska slagord i skolan och föräldrar med mycket konstig människosyn som de tryckt i sina barn ocskå.

Sverige anno år 2000 :kort:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Ar det inte helt enkelt som sa att det finns en grupp svenska man som fortsatter behandla thaitjejer de moter i Sverige som de behandlar alla thaitjejer de moter i Thailand - dvs respektlost och som ett lovligt stycke kott till salu?

Ser man hur vissa man beteer sig mot random tjejer tex. pa Starbucks eller liknande har i Bangkok sa kommer det inte som en skrall att det finns socialt handikappade puckon i Sverige ocksa - det gar tyvar inte over bara for att semestern ar slut tror jag.

De flesta thaitjejer i Sverige har nog så pass mycket skinn på näsan att de kan bemästra di hormonstinna grabbarna.

I de flesta fall är det ju knappast den lilla oskuldsfulla hembynoi som kommer till Sverige.

Sedan tror jag ju inte att sverigebosatta thaitjejer är så särskilt utsatta för sexanspelningar.

Möjligen på fredag och lördagskvällar i och runt olika krogar.

Den normalt nyktre svensken ofredar normalt ingen i sin omgivning.

Och de flesta bargubbar lägger bort sitt Pattayabeteende när di kommer tebaks till Sverige.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Det skall gudarna veta..

När Pia började närma sig ett års åldern började vi titta efter hus. i utkanten av stan för att då även försöka få ordning på frugans två vilsna pojkar... (tryggare och lugnare mijö tänkte jag)

trots att vi bara flyttade 6 kilometer från stadskärnan så verkade ungdomarna där aldrig sett en färgad förut. Ariska slagord i skolan och föräldrar med mycket konstig människosyn som de tryckt i sina barn ocskå.

Sverige anno år 2000 1zgarz5.gif

Jag har upplevt liknande saker för några år sedan, kanske det beror på den lantliga inaveln?

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste vara landbygdsbeteende !

Samma i Stockholm. När Thai går på Patricia eller egentligen vilket ställe som helst, så kommer det ofta fram nån dåre och frågar om pris.

Jag har även några Filipin-tjejvänner... och dom är skittrötta på att folk tror dom är Thai.. :) Killar säger Sawadee blabla..och även dom får frågan om ev pris..

Men att folk stöter på flickvännen på Ica.. Låter man Tirak gå lite före i affären... nog ser man ganska klart att en del killar tittar lite extra. (iof är hon ganska söt oxå..)

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

nissefisk1

går det under budget?

Kalla det va du vill, frågan står kvar obesvarad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste herr Arne!

Jag kan intyga att jag inte har någon släkting vid namn Mironoff123.

Däremot så är det ju alltid trevligt med medlemmar som ser klarsynt och verklighetsgillt på tillvaron.

Nu menar säkert inte herr Mironoff att thaitjejer i Sverige springer runt i kort kort och högklackat i di norrländska fjällen under den svenska vintertiden.

Men jag kan faktiskt intyga att även jag har sett thaitjejer i Sverige klädda som vilken hardcore bartjej som helst i Pattaya.

Det är klart att ett sådant attribut väcker en viss förvåning hos herr och fru Larsson.

BTT

Njaa Du har ju redan talat om för oss att det är glesbefolkat i glesbyggden, så där lär det inte hjälpa med kortkort.

Sen tycker jag Du ska köpa nya glasögon!

Du lär ju vara lärare.hur utmanande klär sig inte svenska skoltjejer på vårkanten? Eller är det gula faran som slagit klorna i Bäste Bror så hans nya solglasögon filtrerar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...