Jump to content
IGNORERAD

Ligisterna i Udon Thani


Tackzhin

Recommended Posts

Man har infört utegångsförbud i Udon Thani. Det skall bli intressant att se om någon bryr sig om det.

För Ligisterna bränner och skövlar som de vill. och snutarna står i ett hörn och ser på...

Thai Airways har tagit utegångsförbudet på allvar iaf. De ställde in 20.00 flyget till Bangkok ikväll, som vi skulle åka med. Därmed missar vi också Stockholmsflyget.

Mer fina nyheter från Udon ?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    11

  • sarne

    6

  • noBuzz

    5

  • MaiChai

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sitter på Charoen Hotel i Udon. Utanför är staden svart, nästan inga ljus. Har mig veterligen inte hänt förut. Blev avvisade från restaurang 19.00 pga annalkande utegångsförbud 20.00. Personal måste hinna hem före. Nödproviant i form av kycklingvingar och sticky rise på rummet.

Tidigare i em brände rödskjortor gamla city hall, lite senare avfyrades en M79 uppe vid Nong Prajak området.

Imorgon 06.00 upphör utegångsförbudet, ser fram emot en riktig frukost.

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

challenger98

hej,

tragiskt, hoppas att det löser för er om ni är på väg hem

till Sverige.

mvh challenger98

Link to comment
Dela på andra sajter

Så dom satte eld på brandbilen som kom för att släcka elden, så originellt...

Bränn ner de staden du själv bor i, undrar var de tänker bo nästa vecka när de skövlat sin egen stad?

Udon har fanimej ändrats sedan jag bodde där för 10 år sedan. Inte till det bättre kan jag säga.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kl 23,20.

Äntligen kommit hem, en stad fyld av gemytlig sanvaro är i dag en stridszon.

Det är oroväckande tyst, man bara väntar på den stora smällen, för första gången i mitt drygt 60 åriga liv är jag RÄDD.

Man kan bara hoppas...

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stadshuset nerbränt! Fy faen, det var en fin byggnad!

Vem sympatiserar med dessa huliganer? :

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

såg du något speciellt när du var ute?

Ja, 80% rädslaoch 20% hat.Ingen som har affärsverksamhet är säker, nästan hela stan är avstängd, det finns ett fåtal tuctuc som fraktar hem de som ej hunnit, MAN ÄR SKITSKRAJ, eller dum i huvet.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är knäpptyst i Pattis med.

Alla barer stängda. Ingen trafik på gatorna och tyst överallt.

Kan det ha med undantagstillståndet och utegångsförbudet till kl 06.00 att göra?

40 000 baht i böter och 2 års fängelse för brott mot utegångsförbudet riskeras (i teorin).

Link to comment
Dela på andra sajter

Stadshuset nerbränt! Fy faen, det var en fin byggnad!

Vem sympatiserar med dessa huliganer? :

Mvh/

www.mangeudon.se

Mange, det är HEMSKT!

Återkommer när jag lugnat ner mig. (om det går)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mange, det är HEMSKT!

Återkommer när jag lugnat ner mig. (om det går)

Återkom gärna Baa! Frugan vågar sig inte ut i stan (och jag vill inte att hon ska ut heller). Det är svårt att finna saklig information om läget i Udon, men jag har hittat en del "twittrare" som skriver om händelserna i realtid.

Stand strong/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ogillar detta forum starkt men loggar ändå in för att göra ett inlägg angående läget i Udon Thani. Det är märkligt att de som anses vara "Thailandsexperter" är så okunniga om de politiska förhållandena i landet. Jag förstår oron men anser att det inte finns någon anledning att tro att västerlänningar, i nuläget, är särskilt utsatta. Det finns inget som talar för att demonstranterna som vi ser på youtube-clippen i tråden är ute efter att skada något annat än det som de ser som regeringens egendom eller möjligen regeringens företrädare. Det är utlopp för en oerhörd ilska mot regeringen och den maktelit som står bakom regeringen.

Det är många som tycker att regeringen visat att de inte behöver Thailändare. "Då behöver inte heller Thailändarna regeringen!"

Ilskan tycker jag är lätt att förstå och har inget med huliganism att göra! Varför har oron inte uttryckts tidigare när regeringen visat bristande förmåga att hantera situationen eller måste det brinna i knuten för att det inte ska vara roligt längre?

/svempa

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ogillar detta forum starkt men loggar ändå in för att göra ett inlägg angående läget i Udon Thani. Det är märkligt att de som anses vara "Thailandsexperter" är så okunniga om de politiska förhållandena i landet. Jag förstår oron men anser att det inte finns någon anledning att tro att västerlänningar, i nuläget, är särskilt utsatta. Det finns inget som talar för att demonstranterna som vi ser på youtube-clippen i tråden är ute efter att skada något annat än det som de ser som regeringens egendom eller möjligen regeringens företrädare. Det är utlopp för en oerhörd ilska mot regeringen och den maktelit som står bakom regeringen.

Det är många som tycker att regeringen visat att de inte behöver Thailändare. "Då behöver inte heller Thailändarna regeringen!"

Ilskan tycker jag är lätt att förstå och har inget med huliganism att göra! Varför har oron inte uttryckts tidigare när regeringen visat bristande förmåga att hantera situationen eller måste det brinna i knuten för att det inte ska vara roligt längre?

/svempa

Att du starkt ogillar forumet, men ändå loggar in och framföra din åsikt tar jag som en komplimang.

Tycker också om att du går in och meddelar att de som tror sig vara Thailandsexperter är okunniga och att du förklarar för dem vad som är rätt och fel.

Vi behöver personer som du på forumet. Som delar med sig av sin universala klokhet på detta vis. :great:

Sist men inte minst vill jag bara framföra mina misstankar om att du säkert bott i Thailand i många, många år och förmodligen sett allt och hört allt redan.

Samt pratar hyfsat bra Thai - och ger goda råd till nya faranger som kommer till ditt stammis-ställe som har planerat att flytta till Thailand.

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Torsdag Morgon i Udon. Vet ej vad som pågår, men Nok Air och Air Asia

har ställt in sina morgonflyg..

Thai Airways vet vi inget om ännu...de kan ej bekräfta om de tänker flyga till Bangkok idag..

Vi har fått ny tid till Stockholmsflyget i natt..

Men det Innebär att man knappt kan komma härifrån. Skandal..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Torsdag Morgon i Udon. Vet ej vad som pågår, men Nok Air och Air Asia

har ställt in sina morgonflyg..

Thai Airways vet vi inget om ännu...de kan ej bekräfta om de tänker flyga till Bangkok idag..

Vi har fått ny tid till Stockholmsflyget i natt..

Men det Innebär att man knappt kan komma härifrån. Skandal..

Tråkigt.

En annan har "tur" 40 minuter med bil till BKK Airport

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Jag ogillar detta forum starkt men loggar ändå in för att göra ett inlägg angående läget i Udon Thani. Det är märkligt att de som anses vara "Thailandsexperter" är så okunniga om de politiska förhållandena i landet. Jag förstår oron men anser att det inte finns någon anledning att tro att västerlänningar, i nuläget, är särskilt utsatta. Det finns inget som talar för att demonstranterna som vi ser på youtube-clippen i tråden är ute efter att skada något annat än det som de ser som regeringens egendom eller möjligen regeringens företrädare. Det är utlopp för en oerhörd ilska mot regeringen och den maktelit som står bakom regeringen.

Det är många som tycker att regeringen visat att de inte behöver Thailändare. "Då behöver inte heller Thailändarna regeringen!"

Ilskan tycker jag är lätt att förstå och har inget med huliganism att göra! Varför har oron inte uttryckts tidigare när regeringen visat bristande förmåga att hantera situationen eller måste det brinna i knuten för att det inte ska vara roligt längre?

/svempa

Med kommentarer som "alla faranger stoder regering" osv fran mobben pa gatorna sa ar med en lovligt naivt att tro att man som farang pa nagot satt ar fredad fran det okontrollerade valdet. I Klong Toey stod grannar mot grannar och misshandlade random thaiare som dok upp pa gatorna - lat oss saga att det knappast var nagra "gula" eller "regeringsrepresentanter" utan vanliga arbetare som hamnade i ilskans vag.

Ilskan kan man forsta - men inte pa nagot satt forsvara den monumentala idi*tin det ar att ge sig pa sin egna stad och skjuta sig sjalv i foten. Det ar bortom korkat och sa ostrategiskt att det inte ar sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag ogillar detta forum starkt men loggar ändå in för att göra ett inlägg angående läget i Udon Thani. Det är märkligt att de som anses vara "Thailandsexperter" är så okunniga om de politiska förhållandena i landet. Jag förstår oron men anser att det inte finns någon anledning att tro att västerlänningar, i nuläget, är särskilt utsatta. Det finns inget som talar för att demonstranterna som vi ser på youtube-clippen i tråden är ute efter att skada något annat än det som de ser som regeringens egendom eller möjligen regeringens företrädare. Det är utlopp för en oerhörd ilska mot regeringen och den maktelit som står bakom regeringen.

Det är många som tycker att regeringen visat att de inte behöver Thailändare. "Då behöver inte heller Thailändarna regeringen!"

Ilskan tycker jag är lätt att förstå och har inget med huliganism att göra! Varför har oron inte uttryckts tidigare när regeringen visat bristande förmåga att hantera situationen eller måste det brinna i knuten för att det inte ska vara roligt längre?

/svempa

Hej Svempa

Jag är ju inte på plats nu men jag tror att du har rätt i det här du skriver "Jag förstår oron men anser att det inte finns någon anledning att tro att

västerlänningar, i nuläget, är särskilt utsatta. Det finns inget som talar för att demonstranterna som vi ser på youtube-clippen i tråden är ute efter att

skada något annat än det som de ser som regeringens egendom eller möjligen regeringens företrädare. Det är utlopp för en oerhörd ilska mot regeringen och den

maktelit som står bakom regeringen."

Några av oss på forumet har ju faktiskt förusett det som nu sker och just skrivit om att allt som representerar Bangkok och eliten där kommer att drabbas.

Men jag håller med dig om att det är många på forumet som saknar förståelse och insikt i hur fattiga lever, tycker och tänker och därför har svårt att förutse

hur dom kommer att regera i olika situationer.

Vi som anser oss ha bra kunskap om underklassen blir ofta hånade och utpekade som dumma och okunniga av forumets stadsbor, dom flesta på forumet har ju

betydligt lättare att förstå och leva med dom Thailändare som lever mer västerländskt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hej Svempa

Jag är ju inte på plats nu men jag tror att du har rätt i det här du skriver "Jag förstår oron men anser att det inte finns någon anledning att tro att

västerlänningar, i nuläget, är särskilt utsatta. Det finns inget som talar för att demonstranterna som vi ser på youtube-clippen i tråden är ute efter att

skada något annat än det som de ser som regeringens egendom eller möjligen regeringens företrädare. Det är utlopp för en oerhörd ilska mot regeringen och den

maktelit som står bakom regeringen."

Några av oss på forumet har ju faktiskt förusett det som nu sker och just skrivit om att allt som representerar Bangkok och eliten där kommer att drabbas.

Men jag håller med dig om att det är många på forumet som saknar förståelse och insikt i hur fattiga lever, tycker och tänker och därför har svårt att förutse

hur dom kommer att regera i olika situationer.

Vi som anser oss ha bra kunskap om underklassen blir ofta hånade och utpekade som dumma och okunniga av forumets stadsbor, dom flesta på forumet har ju

betydligt lättare att förstå och leva med dom Thailändare som lever mer västerländskt.

Mvh Isan Lover

Pa vilket sett drabbas eliten just nu?

Mojligtvis att de inte kunnat shoppa i Bangkok pa ett tag - men de har helt sonika akt till KL eller Hong Kong istallet. Hur drabbas eliten av att 7/11 butiker och andra narkop plundras mitt inne i Klong Toey? Hur drabbas eliten av att utlandska barnhem och hjalpcenter plundras i Klong Toey? Hur drabbas eliten av att staderskor pa vag hem fran jobbet trakasseras av mc-taxi killar fulla pa Lao Kao i Klong Toey? Hur drabbas eliten av att tusentals laglonejobb gatt upp i rok under natten? Hur drabbas eliten av att elcentralen i Klong Toey eldads upp och det enda omradet som drabbades var just Klong Toey? Hur drabbas eliten av vanligt folk inte vagade ga ut och handla etc - de skickade ju bara sina chafforer? osv.

Din ignorans ar bortom forstand. Du tror fortfarande att eliten pa nagot satt drabbas nar de som brinner och bloder ar de fattiga, de som redan innan hade det samst far det nu annu varre. De idi*terna som driver runt pa gatorna ar ute efter att forstora. Kanske pga av sin frustration men de som drabbas ar "dina broder och systrar" och ingen annan. Med allt ditt prat om solidaritet hoppas jag verkligen du faller en tar for dem just nu - for det ar dem som behover det..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Pa vilket sett drabbas eliten just nu?

Mojligtvis att de inte kunnat shoppa i Bangkok pa ett tag - men de har helt sonika akt till KL eller Hong Kong istallet. Hur drabbas eliten av att 7/11 butiker och andra narkop plundras mitt inne i Klong Toey? Hur drabbas eliten av att utlandska barnhem och hjalpcenter plundras i Klong Toey? Hur drabbas eliten av att staderskor pa vag hem fran jobbet trakasseras av mc-taxi killar fulla pa Lao Kao i Klong Toey? Hur drabbas eliten av att tusentals laglonejobb gatt upp i rok under natten? Hur drabbas eliten av att elcentralen i Klong Toey eldads upp och det enda omradet som drabbades var just Klong Toey? Hur drabbas eliten av vanligt folk inte vagade ga ut och handla etc - de skickade ju bara sina chafforer? osv.

Din ignorans ar bortom forstand. Du tror fortfarande att eliten pa nagot satt drabbas nar de som brinner och bloder ar de fattiga, de som redan innan hade det samst far det nu annu varre. De idi*terna som driver runt pa gatorna ar ute efter att forstora. Kanske pga av sin frustration men de som drabbas ar "dina broder och systrar" och ingen annan. Med allt ditt prat om solidaritet hoppas jag verkligen du faller en tar for dem just nu - for det ar dem som behover det..

Hej

Jag skrev ingenting om att eliten drabbas av det som sker, jag skrev att det som hände var väntat och lätt att förutse.

I nästan alla såna här situationer där folk känner maklöshet efter att ha blivit utsatta för övergrepp av makthavarna övergår det i plundring och allmänn

ödeläggese av allt som kan kopplas till makthavarna t.ex statliga byggnader, banker, börsen, militär och polis m.m

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Att du starkt ogillar forumet, men ändå loggar in och framföra din åsikt tar jag som en komplimang.

Tycker också om att du går in och meddelar att de som tror sig vara Thailandsexperter är okunniga och att du förklarar för dem vad som är rätt och fel.

Vi behöver personer som du på forumet. Som delar med sig av sin universala klokhet på detta vis. great.gif

Sist men inte minst vill jag bara framföra mina misstankar om att du säkert bott i Thailand i många, många år och förmodligen sett allt och hört allt redan.

Samt pratar hyfsat bra Thai - och ger goda råd till nya faranger som kommer till ditt stammis-ställe som har planerat att flytta till Thailand.

jap.gif

Jättekul. great.gif

Tyvärr slut på pluskarma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

har du varit ute i Udon idag?

Hur är känslorna?

Har de lyckats varva ner och börjat tänk innan de agerar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, här ute på risfälten är kreti & pleti mest upprörda över att börshuset brunnit för nu kan di inte daytrada ihop sitt dagliga flis.

Pletianen Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag och frun blir rädda och ledsna när vi ser clipen från Udon.

Vi ska ju dit i Juli :unsure:

PeeBee & Tookta

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,

har du varit ute i Udon idag?

Hur är känslorna?

Har de lyckats varva ner och börjat tänk innan de agerar?

Hej, nä, har varit i NongKhai och där va det lugnt, man hade i o för sig stängt av marknadsgatan i går kväll men inget hade hänt, utegångsförbudet ligger kvar i Udon ock kl halv 5 stängde man BigC men vi hade precis handlat färdigt, har inte lyssnat med någon ännu, kanske får vi några nyheter i kväll.

Hade

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...