Jump to content
IGNORERAD

Check in


andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Har ett fruktansvärt dåligt minne tydligen så jag behöver lite hjälp.

Frugan skal flyga med Thai från ARN-BKK men har ett SAS flyg till ARN, m.a.o ett anslutningsflyg innan.

När hon checkar in väskorna, går dom då hela vägen till BKK eller måste hon plocka ut dom på ARN för att checka in dom igen?

Och om det är så, hur många timmar innan avgång öppnar dom check in?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har ett fruktansvärt dåligt minne tydligen så jag behöver lite hjälp.

Frugan skal flyga med Thai från ARN-BKK men har ett SAS flyg till ARN, m.a.o ett anslutningsflyg innan.

När hon checkar in väskorna, går dom då hela vägen till BKK eller måste hon plocka ut dom på ARN för att checka in dom igen?

Och om det är så, hur många timmar innan avgång öppnar dom check in?

Det kan dom, ja, inga promblam.

Däremot på hemvägen, måste väskorna tas ut på Arlanda och checkas in igen, inrikes.

Kan bli en tråkig upplevelse när man upptäcker att SAS är mera noga med vikten än t.ex. Thai Air

:-):-) mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Beror det inte på hur man bokat?

Två separate bokningar eller en och samma.

PS. Bra där med 2 smileysar GD.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Beror det inte på hur man bokat?

Två separate bokningar eller en och samma.

PS. Bra där med 2 smileysar GD.

Det var det jag glömde att skriva. Det är två bokningsnummer, ett för SAS och ett för Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Beror det inte på hur man bokat?

Två separate bokningar eller en och samma.

PS. Bra där med 2 smileysar GD.

Har fått med bagaget hela vägen varje gång, från Göteborg till BKK via Helsinki, Istanbul, Doha, ja t.o.m via Hongkong.

Bokar alltid resan från Göteborg tilll Arlanda separat. (Blir av någon outgrundlig anledning billigast så).

Hade flera mellanlandningar en gång, från Gbg till Sarajevo med SAS, Austria och JAT. Även då gick det bra med en incheckning.

Trodde ett tag det handlade om Star Alliance eller inte, men det verkar inte ha betydelse för Finnair är vad jag vet inte med där.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har fått med bagaget hela vägen varje gång, från Göteborg till BKK via Helsinki, Istanbul, Doha, ja t.o.m via Hongkong.

Bokar alltid resan från Göteborg tilll Arlanda separat. (Blir av någon outgrundlig anledning billigast så).

Hade flera mellanlandningar en gång, från Gbg till Sarajevo med SAS, Austria och JAT. Även då gick det bra med en incheckning.

Trodde ett tag det handlade om Star Alliance eller inte, men det verkar inte ha betydelse för Finnair är vad jag vet inte med där.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Det var det jag hade för mig, men är inte så säker. Om man går till själv check-in och trycker in bokningsnummer så borde man ju bara få bagage tag för den resan som är knuten mot bokningsnumret.

Tror jag ska ringa SAS.

Rapport kommer

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Det var det jag hade för mig, men är inte så säker. Om man går till själv check-in och trycker in bokningsnummer så borde man ju bara få bagage tag för den resan som är knuten mot bokningsnumret.

Tror jag ska ringa SAS.

Rapport kommer

Checka inte in bagaget i automaten - då får du bara med det till Arlanda.

:-):-) mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Checka inte in bagaget i automaten - då får du bara med det till Arlanda.

:-):-) mvh

Jag undrar om dom har kvar check-in utan automat.

Annars finns det alltid någon hjälpsam och serviceminded SAS personal

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har flugit ofta AGH-ARN-BKK och det har gått fint att checka in bagaget redan i Ängelholm. Ibland har jag haft en Thaibiljett och ibland två separata biljetter men det har funkat ändå. Men man måste checka in manuellt, har aldrig fått det att fungera genom att använda automaterna.

På hemvägen får man asa väskorna till inrikes själv men jag hörde det viskas om att man skulle slippa det snart? Någon som vet mer om det?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag undrar om dom har kvar check-in utan automat.

Annars finns det alltid någon hjälpsam och serviceminded SAS personal

O ja, gå fram till disken bara.

Automaten kan bara hantera den ena bokningen, det går inte att tala om för den att du ska vidare.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har flugit ofta AGH-ARN-BKK och det har gått fint att checka in bagaget redan i Ängelholm. Ibland har jag haft en Thaibiljett och ibland två separata biljetter men det har funkat ändå. Men man måste checka in manuellt, har aldrig fått det att fungera genom att använda automaterna.

På hemvägen får man asa väskorna till inrikes själv men jag hörde det viskas om att man skulle slippa det snart? Någon som vet mer om det?

Reser man från Norge så tar man ut bagaget när man kommer till slutdestinationen. Vet inte om det gäller från Thailand som är både utanför EU och Norden. Kanske funkar om man flyger via CPH???

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...