Jump to content
IGNORERAD

Bilder fr. Thaifestivalen i Ragunda 18-20 Juli-08


Vikingen73

Recommended Posts

Jag tänkte bjuda på lite bilder som jag tog under festivaldagarna i Ragunda vid Thaipaviljongen 17-20 Juli 2008. Jag är ingen superfotograf men det bjuder jag på.hoppas ni blir nöjda ändå.

Vi börjar väl med lite bilder från Onsdagen den 17/8 då vi anlände, vi var nästan först på plats och genast så kom ölen fram och vi ställde i ordning där vi skulle tillbringa kommande 4 dagar i tält, våra vänner hade lyxiga husvagnar med kylskåp så det tackar vi för :thumbsup:

Här är det tjejen min( till vänster) och 2 tjejer till från Sundsvall som ställer upp på bild utanför en av tjejernas husvagn.

S6001093.jpg

Jag får väl vara med på nåt kort jag med då..detta är utanför Tottes nyinköpta husvagn

S6001099.jpg

Självklart var en stor bandare inlånad så feststämningen direkt kunde bli på topp

S6001103.jpg

Bobo som driver restaurangen på plats hjälpte naturligtvis till så att värmen kunde hållas denna kalla natt

S6001108.jpg

Totte från Sundsvall, några lokala bykillar( dom skötte ljudanläggningen) samt Bobo uppe på uteserveringen

S6001113.jpg

På Torsdagen så startade dom som var på plats upp sin försäljning, tjejen min packar upp

S6001122.jpg

Malee från Sundsvall grillar för fullt under Torsdagen

S6001123.jpg

Självklart fick hennes kille Micke hjälpa till

S6001143.jpg

Massage fanns det på marknaden, vissa tog chansen till att få massage för en billig penning, som ni ser på skylten så kostar det endast 100:- för 30 minuters massage.

S6001135.jpg

S6001134.jpg

Min älskling väntar på att få sätta sig i frisörstolen under fredagen, en frisör från BKK var på plats även hemmahörande i Stockholm några månader om året om jag förstått det rätt, duktig som tusan säger alla, var kö nästan hela tiden hos honom, lägger in 3 bilder på före under och efter klippningen.resultatet vart kanon tycker jag

S6001137.jpg

S6001138.jpg

S6001139.jpg

Här sitter min tjej och tillverkar sidenblommor som hon sedan säljer

S6001142.jpg

Micke och Totte sitter och tar en dryckespaus utanför Mickes husvagn

S6001141.jpg

Fredag eftermiddag och mycket folk anländer till campingen och festen kan börja på allvar, här kommer en liten bildserie hur det kan vara i ett försäljningstält när kunderna börjar avta...

S6001145.jpg

S6001158.jpg

S6001149.jpg

Mina polare Niclas och Totte nr 2 (med tjej) från Sundsvall anländer och då blir det först till att sätta upp tälten man ska sova ruset av sig i senare på natten

S6001152.jpg

Radio Krokom var på plats och gjorde intervjuer mm som sedan skulle sändas

S6001163.jpg

Niclas och en jävligt trevlig Stockholmare skålar ihop, denna Stockholmare var även på plats förra året och han har alltid med sig en partyglatt gäng

S6001161.jpg

Nu på fredagkvällen så kör karaoken igång så jag lägger in en serie bilder från det.

S6001171.jpg

S6001173.jpg

S6001181.jpg

S6001188.jpg

S6001187.jpg

S6001185.jpg

S6001198.jpg

S6001192.jpg

S6001190.jpg

Lördag morgon och vissa var tydligen lite trötta. :D:D

S6001215.jpg

Ett glatt gäng som satt utanför där vi bodde på lördag morgon

S6001219.jpg

2 tjejer från Sundsvall som skulle iväg och dansa på det nya munkstället

S6001218.jpg

Här kommer lite bilder från marknaden...

S6001227.jpg

S6001224.jpg

S6001223.jpg

S6001221.jpg

S6001236.jpg

S6001235.jpg

S6001234.jpg

Totte gillar hårdrock :thumbsup:

S6001238.jpg

På lördag kväll så var det fest med dansuppvisning och sång, här kommer lite bilder från detta, här vandrar Totte och Da mot partyt som första bild

S6001239.jpg

S6001246.jpg

S6001242.jpg

S6001241.jpg

S6001250.jpg

S6001249.jpg

S6001247.jpg

S6001256.jpg

S6001253.jpg

Här kramas Ta från Sundsvall med en av dansarna från Khon Kaen

S6001259.jpg

På söndagen gjorde vi oss ett besök in på Paviljongområdet så jag lägger väl in lite bilder från det också, här är det kampsports uppvisning med killar från Pho Chang College

S6001263.jpg

Även fäktning eller vad man nu ska kalla detta visades upp, även dom från Pho Chang College

S6001262.jpg

S6001261.jpg

Inne i själva paviljongen tog jag dessa bilder.börjar med några bilder från skåpen som hade gåvor från en massa höjdare i Thailand

S6001269.jpg

S6001273.jpg

S6001276.jpg

Här är den ståtliga statyn på kungen

S6001267.jpg

S6001272.jpg

Tjejerna skulle naturligtvis be och lägga blommor också

S6001266.jpg

S6001268.jpg

Fanns en hel del foton och berättelser inne i paviljongen

S6001271.jpg

Fanns en souvenirshop inne på området

S6001284.jpg

Växthuset som finns på plats är fullt med thailändska växter

S6001287.jpg

S6001286.jpg

S6001285.jpg

S6001289.jpg

Det finns 2 elefanter uppställda ute på gräset.

S6001283.jpg

S6001290.jpg

När vi promenerade på området mötte vi 2 tjejer från Timrå

S6001282.jpg

Lägger in några bilder på tjejen och vy över paviljongområdet

S6001291.jpg

S6001279.jpg

S6001281.jpg

S6001296.jpg

I närheten håller det på byggas en lekpark för barnen, kommer säkert bli uppskattat av alla föräldrar som vill kunna vandra i lugn och ro för sig själva... :thumbsup:

S6001295.jpg

Inne i entrèhallen fanns detta foto med våran kungafamilj tillsammans med den Thailandska

S6001298.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för de fina bilderna , så vi som inte kunde vara där fick se lite av festivalen  :thumbsup:

                      Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Hej. Sköna bilder ! Hur mycket folk brukar det komma till festivalen ? Kan kanske vara värt ett besök .

Men att bo i husvagn är inte riktigt min grej . Finns det några andra ställen att bo på i närheten ?  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fina bilder Vikingen, blir + på dom.

Men det var väldans vad frusna tjejerna såg ut på första  ;D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Frisören har jag träffat flera gånger. Schysst snubbe vars morsa bor i Sverige. Han har lärt sig den svenskan han kan på egen hand genom att sitta hemma i BKK och plugga  :ahh:

Han gör även hembesök i Sthlm's trakten när han är här. Kan säga att även fast han är billig i våra ögon lever han JÄVLIGT gott hemma i Thailand på det han får ihop medans han är här.

Finns nog inte många thaitjejer i huvudstan som inte vet om honom  ;D

Vissa har det bra, andra har det bättre!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Mycket trevliga bilder och text!  :thumbsup: Kul att se då vi själva var där förra året!

Jag såg "watdalarna" på en skylt vid ett bord. Vet du vem som var där?  ???

Snart kommer Magister Chang och vill att du ska flytta tråden till "Reseberättelser", som med mig.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Finfina bilder :thumbsup: Vi hade tyvärr inte möjlighet (tiden räcker aldrig till!) att åka upp och besöka festivalen, men nästa år kommer vi! Hoppas att mygg, värme, mat, och dryck är på rätt nivåer och antal :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar!

:wai::wai:

Magrood - Svarten

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan paw-76. Din frågan om bostad vid paveljongen, det finns ett hotell "Holmstagården" ca 200 meter bakom paveljongbyggnaden.  Du kan finna det, och några till, på ragundas hemsida Jag pröjsade 1200 för två nätter med frukost i ett dubbel rum, sköna sängar, visserligen dusch och toa i korridoren, men so what.  Vikingen kul att du hann med att ta några bilder själv du verkade annars ganska stressad med marknadsstånden när jag träffade dig. Hittade en uttagsautomat inne i samhället, så jag slapp råna banken 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Vikingen73,

Tack för en bra festivalrapport! Får nog försöka planera in ett besök nästa sommar.

Lars60,

Det går förstås lika bra att lägga en sådan här tråd i detta delforum som i Reseberättelser. Jag tycker bara det är synd att lägga in många bilder med berättelse i Dagens Bild där den lätt drunknar i mängden övriga bilder och blir svår att hitta senare.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Quote

Hej Vikingen73,

Tack för en bra festivalrapport! Får nog försöka planera in ett besök nästa sommar.

Lars60,

Det går förstås lika bra att lägga en sådan här tråd i detta delforum som i Reseberättelser. Jag tycker bara det är synd att lägga in många bilder med berättelse i Dagens Bild där den lätt drunknar i mängden övriga bilder och blir svår att hitta senare.

Herr Chang har talat.

;D Jag förstår det! Försökte bara en ansats till att vara rolig.  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wwwebster

Quote

Härliga bilder,

Nästa helg i Norrköping, brukar vara full(fart), så

bara vänta :rolleyes3:

På Thaihouse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar, skoj att det vart godkänt, då kanske man kan ge sig in på att försöka få till en reseberättelse nästa sväng ;D ..

paw-76: Som Clas sa så finns Holmstagården där du kan hyra rum, finns även några andra ställen fast lite längre ifrån, info hittar du på www.thaivalley.nu

Det brukar väl vara ett par tusen som kommer under denna helgen.kan säga att själva paviljongen har ca 60000 inlösta besökare per sommar..det är fasen inte illa, finns många som inte förstår hur stort det är med denna paviljongen.

Farang: Ja det var satans så kallt på onsdagen när vi kom och sen kom det en skur på fredag eftermiddag också, i övrigt hade vi kanonväder.

Pontus: Ja han är jäkligt trevlig och man kan inte annat än imponeras av hans svenska som är självlärd, förra året när han var där så var det mil ifrån.

lars60: Hon som beställde platsen kommer jag inte ihåg namnet på, men det är hon som sitter där, en av killarna gav mig ett visitkort och han hette Leif Osvaldsson, det är han som syns på bilden.

Herr Chang,Swartpe,DrRambone: Bara boka in samma helg nästa år..

clas391: Trevligt att du kom fram och hälsade, ja det var lite väl stressigt där ett tag eftersom så många kom samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte låta bli att skriva lite på denna tråd.

Tog mig omvägen att åka förbi ragunda på min väg hem en omväg på nån timme men ville se den iaf.

Då jag kom fram stog det en och vinkande fram mig på vägen och sa att de var nån digiloo där, eftersom jag inte

tittar så mycke på tv och liknadande så undrade jag om man inte kunde komma ner och på paviljongen och de skulle gå bra.

Åkte ner och de var hur mycke folk som helst, tjejen vägrade gå ut så jag fick gå fram själv...

Och paviljongen var inhängnad så jag frågade om man inte kunde få gå in med min dotter och titta lite men de gick inte tyckte hon.

Nähepp... Hur kommer jag här ifrån då frågade jag. Inga problem efter uppträdande kommer vi vända trafiken så då kan du åka upp.. =)

Vi kom upp därifrån efter att de stängd nedfarten åt oss, men de var många som tittade undrade varför vi var på väg därifrån...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...