Jump to content
IGNORERAD

Vad är acceptabelt med en Avatar ?

Marsupilami
 Dela

Vad är en acceptabel Avatar ?  

40 röster

1. 1. Vad är en acceptabel Avatar ?

• En Avatar ska inte kränka eller förarga någon eller några,annars är det fritt fram och att välja !
      20
    • En Avatar får se ut, kränka och förarga allt och alla !
      20

Recommended Posts

Jag är nyfiken på vad folket tycker om Avatarer. :crazy:

Det är väl inte den viktigaste frågan nu när Thailand står i brand ,men kan ju vara intressant ändå. :crazy:

/Marsupilami

Dela på andra sajter

• Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Marsupilami

33

• andrejsdenruskige

13

• ban99arne

8

• GammalDansken

8

Mest aktiva i denna tråd

Guest Lappen

Alldeles för få svarsalternativ för allt är inte svart eller vitt som du verkar vilja få det till.

Förarga är inte på samma nivå som att kränka.

Dela på andra sajter

Det finns ju en liten grupp som tycker det är roligt att skoja om Kungen.

Undrar om dessa tycker det är lika roligt med en "rondellhund" av Wilks, som avatar? Vad tror ni?

สีลม

Dela på andra sajter

Undrar om dessa tycker det är lika roligt med en "rondellhund" av Wilks, som avatar? Vad tror ni?

Skulle passa dig faktiskt.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Skulle passa dig faktiskt.

Ta inte illa upp men du verkar överdrivet känslig ikväll. B)

สีลม

Dela på andra sajter

Ta inte illa upp men du verkar överdrivet känslig ikväll. B)

Inte alls, Ser ingen rondell hund ännu så lär nog bli grinig snart ;)

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Dela på andra sajter

Exactemente en lyyyysande ide Herr Molis, en kungahund av Wilks!

Byrackan Arne

Dela på andra sajter

Mja, vi kanske skall nöja oss med en rondellkung man vill ju inte vara låg och en del kan ju ta illa vid sig med risk för följdsjukdomar såsom analklåda, harmynthet eller skoskav.

Lägre Arne

Dela på andra sajter

Gärna en rundellhund både på kungen av Los(Ironi)( som inte har gjort någonting medan folk dör) och den svenske

Offe

Dela på andra sajter

Alldeles för få svarsalternativ för allt är inte svart eller vitt som du verkar vilja få det till.

Förarga är inte på samma nivå som att kränka.

Hmm ville inte ha en "gråzon" därför så vart det svart eller vitt... :crazy:

/Marsupilami

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hmm ville inte ha en "gråzon" därför så vart det svart eller vitt... :crazy:

/Marsupilami

Och du gör inte skillnad på offentlig person och privata personer?

Dela på andra sajter

Och du gör inte skillnad på offentlig person och privata personer?

Hur menar du då ?

Får man kränka den ena eller den andra(offentliga personen/privata personen) ?

/Marsupilami

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Ja du herr långnäsa/kaninöra.. Du måste väl ändå hålla med om att det är skillnad på folk som ställer upp sig under exempelvis en presskonferens och personer som råkar hamna på internet eller tidningen av mindre publika orsaker.. Tex en Statsministerkandidat vill ju synas i media medan kanske "Josefin" 14 år som gjort 4 mål i en flickor 99 match endast vill förekomma i lokaltidningen..

Samma sak tycker jag gäller även vuxna personer som ställer upp på någon form av bild i tidning/internet.. Att förlöjliga en sådan person är väldigt lågt, medan att förlöjliga tex en politiker som oftast är väldigt insatt i situationen och oftast själva inte drar sig för att verbalt försöka misskreditera sina meningsmotståndare är mera överkomligt..

Kungen däremot är enligt min egen uppfattning ingenting man klankar ner på.. Men som du kanske har märkt så sitter jag inte i sandlådan med er och bråkar, utan jag låter er bråka om hink och spade.. Tycker att det är lågt att ge sig på en person som faktiskt inte valt detta ämbete själv utan föds in i det.. Och jag tycker dessutom han gör ett alldeles förträffligt arbete också.. :wai:

Ändrades av Knasen
Dela på andra sajter

Exactemente!

Länge leve Kungen och kungabarnen som fötts! Hurra Hurra Hurra!

Abdikanten Arne

Dela på andra sajter

Hur menar du då ?

Får man kränka den ena eller den andra(offentliga personen/privata personen) ?

/Marsupilami

Frågan var inte ställd till mig, men jag svarar ja vad gäller den offentliga personen. I den mening att man kan säga vad man tycker om denna person. Dock ej ljuga om vad denna person gjort.

Den som själv valt att gå ut i offentligheten kan man enligt min mening mycket väl kritisera på detta forum med namn och allt.

Men man bör vara mycket försiktig med personuppgifter om den som inte gått ut offentligt.

Vad som är offentligt kan förstås diskuteras, men sunt förnuft torde räcka långt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tycker än en gång Kims signatur säger det mesta.

Din avatar säger mer om dig, än om vad avataren föreställer.

Dela på andra sajter

Kim var ser ej att herrn svarat eller e det för möcke chang du menar :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Tycker än en gång Kims signatur säger det mesta.

Din avatar säger mer om dig, än om vad avataren föreställer.

Her Marsupilami och P3 får gärna ta till sig min signatur också.

Då hade denna tråd inte funnits och jag hade sluppit sätta dit två smileys i vart och vartannat inlägg.

Misce stultitiam consiliis brevem: dulce est desipere in loco .. betyder:

Blanda kortvarig dårskap med klokhet ty det är angenämt att vara tokig vid rätt tillfälle.

Trots signaturens enkla budskap förutser jag inlägg om den egna rätten att använda den.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Her Marsupilami och P3 får gärna ta till sig min signatur också.

Då hade denna tråd inte funnits och jag hade sluppit sätta dit två smileys i vart och vartannat inlägg.

Misce stultitiam consiliis brevem: dulce est desipere in loco .. betyder:

Blanda kortvarig dårskap med klokhet ty det är angenämt att vara tokig vid rätt tillfälle.

Trots signaturens enkla budskap förutser jag inlägg om den egna rätten att använda den.

smiley.gifsmiley.gif mvh

Ja, du var väl så illa tvungen att byta signatur eftersom den förra inte riktigt passade dig.

Den nya verkar desto bättre, för den används redan flitigt och det är väl bara att hoppas att tokerierna stannar på forumet och inte visar sig IRL.

För övrigt så kollade jag upp vad den betydde ganska snart efter att du bytt.

:):)

Dela på andra sajter

Frågan var inte ställd till mig, men jag svarar ja vad gäller den offentliga personen. I den mening att man kan säga vad man tycker om denna person. Dock ej ljuga om vad denna person gjort.

Den som själv valt att gå ut i offentligheten kan man enligt min mening mycket väl kritisera på detta forum med namn och allt.

Men man bör vara mycket försiktig med personuppgifter om den som inte gått ut offentligt.

Vad som är offentligt kan förstås diskuteras, men sunt förnuft torde räcka långt.

Herr Chang har talat.

Hej Herr Chang,

Frågan var mera... är det OK att med förändringar förlöjliga/kränka en person (privat/offentlig) genom att göra om bilden på denne.

Sedan använda denna bild som Avatar.

Om du var offentlig person vilket du nu är i viss mån,skulle du gilla om jag gjorde om din bild ,genom att sätta på den kaninöron och pinoccionäsa eller dylikt?

Tanken bakom skulle då kunna vara att kanske håna,kränka eller förlöjliga dig.

Tycker du att det är okej?

Jag tycker det inte...

Däremot tycks det vara okej att göra så på forumet.

Det tycker jag är lågt.

Därför har jag valt den Avatar jag har och på så vis demonstrera emot dessa individer som hånar andra personer genom att göra om bilder på dem.(bilden jag valt,vet jag att endel av dessa personer hyllar.)

Annars så tycker jag det är okej med dom flesta Avatarer.

Gör man om en bild på sig själv tycker jag är okej.

Gör man om en bild på någon annan person med dess tillåtelse så är det okej tycker jag.

Gör man en tecknad bild på en offentlig person så är det okej tycker jag.(då kan man låta fantasin styra inom gränser förståss...)

DÄREMOT INTE OKEJ ATT GÖRA OM EN BILD PÅ EN PERSON UTAN TILLÅTELSE.(om det så är privat eller offentlig person)

Det är en typ av mobbning som jag tycker vi kan vara utan här på Maipenrai !

Det är min åsikt... :huh:

/Marsupilami

Dela på andra sajter

Är man såattsäga offentlig person så får man utstå skämtteckningar titta bara i tv tidningar i england usa Thailand

(thaksin) så om någon har det här på mpr tycker jag inte är så farligt :whistle: men vi tycker olika så det går nog inte att ändra på

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Är man såattsäga offentlig person så får man utstå skämtteckningar titta bara i tv tidningar i england usa Thailand

(thaksin) så om någon har det här på mpr tycker jag inte är så farligt :whistle: men vi tycker olika så det går nog inte att ändra på

Teckningar är okej.

Omgjorda riktiga bilder bilder som används utan medgivande är inte okej. :crazy:

Ingen skulle gilla om man fick sin egen omgjorda bild utsatt här på forumet.

(Eller en omgjord bild på ens tgf/fru eller barn)

/Marsupilami

Dela på andra sajter

Om inte du gör så stort väsen av det, Marsupilami, så upptäcker de det aldrig.

Inte Thaksin heller.

För det är väl hans bild du förlöjligad där till vänster?

Eller är det Arne Weise?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Om inte du gör så stort väsen av det, Marsupilami, så upptäcker de det aldrig.

Inte Thaksin heller.

För det är väl hans bild du förlöjligad där till vänster?

Eller är det Arne Weise?

Hej GD,

Citerar mig själv nedan och stryker under svaret på frågan du ställer. :crazy:

"Hej Herr Chang,

Frågan var mera... är det OK att med förändringar förlöjliga/kränka en person (privat/offentlig) genom att göra om bilden på denne.

Sedan använda denna bild som Avatar.

Om du var offentlig person vilket du nu är i viss mån,skulle du gilla om jag gjorde om din bild ,genom att sätta på den kaninöron och pinoccionäsa eller dylikt?

Tanken bakom skulle då kunna vara att kanske håna,kränka eller förlöjliga dig.

Tycker du att det är okej?

Jag tycker det inte...

Däremot tycks det vara okej att göra så på forumet.

Det tycker jag är lågt.

Därför har jag valt den Avatar jag har och på så vis demonstrera emot dessa individer som hånar andra personer genom att göra om bilder på dem.(bilden jag valt,vet jag att endel av dessa personer hyllar.)

Annars så tycker jag det är okej med dom flesta Avatarer.

Gör man om en bild på sig själv tycker jag är okej.

Gör man om en bild på någon annan person med dess tillåtelse så är det okej tycker jag.

Gör man en tecknad bild på en offentlig person så är det okej tycker jag.(då kan man låta fantasin styra inom gränser förståss...)

DÄREMOT INTE OKEJ ATT GÖRA OM EN BILD PÅ EN PERSON UTAN TILLÅTELSE.(om det så är privat eller offentlig person)

Det är en typ av mobbning som jag tycker vi kan vara utan här på Maipenrai !

Det är min åsikt...

/Marsupilami "

:wai:

/Marsupilami

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...