Jump to content
IGNORERAD

Lilla Aktuellt vill intervjua thai barn i Sverige


Magrood

Recommended Posts

Fick ett mejl och har fått lov att vidarebefordra det till forumet.

Ni som är intresserade kan ta direktkontakt med henne.

Mvh

Magrood

:::

Hej,

jag heter Louise och jag jobbar med ett program som heter Lilla Aktuellt. Det görs av SVT och är ett nyhetsprogram för barn. Jag hittade ditt namn på nätet och undrar om du kan hjälpa oss att få kontakt med barn i SVerige som har rötter i Thailand? Vi vill prata med dem om utvecklingen i Bankok. Vi vänder oss till mellanstadiebarn mellan 9-12 år ungefär.

e-post

louise.bjarke@svt.se

:::

สวัสดีค่ะ

มีข่าวฝาก

ได้รับเมล์มาจากผู้ทำรายการข่าวสำหรับเด็ก Lilla Aktuellt ช่อง SVT ของสวีเดน เขาต้องการติดต่อสัมภาษณ์เด็กไทยอายุประมาณ ๙ ถึง ๑๒ ขวบ เกี่ยวกับเหตุการณ์ในกรุงเทพฯ ณ ขณะนี้

ใครสนใจก็ติดก่อเจ้าหน้าที่เขาโดยตรงเลยนะคะ

อีเมล์

louise.bjarke@svt.se

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Jag skulle nog begära att få höra frågorna innan jag lät en journalist intervjua min dotter om hon nu varit gammal nog för det!

Det är tyvärr alldeles för lätt att klippa och klistra i en intervju med dagens teknik. Skulle nog helst även ha ett bindande kontrakt på få se materialet innan det sänds samt då avgöra om de får visa det.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog begära att få höra frågorna innan jag lät en journalist intervjua min dotter om hon nu varit gammal nog för det!

Det är tyvärr alldeles för lätt att klippa och klistra i en intervju med dagens teknik. Skulle nog helst även ha ett bindande kontrakt på få se materialet innan det sänds samt då avgöra om de får visa det.

Mvh

Magnus-Chumphae

Ja, precis.

Det går säkert att prata med henne direkt via mejladressen.

Själv är jag nollintresserad av thai politik (grodan som kryper under ett kokosskal) - tror inte att mina barn skulle bli mer intresserade av det när de är typ 9-10 år. Men de kanske får inflyttande från sin pappa. :-)

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag skulle nog begära att få höra frågorna innan jag lät en journalist intervjua min dotter om hon nu varit gammal nog för det!

Det är tyvärr alldeles för lätt att klippa och klistra i en intervju med dagens teknik. Skulle nog helst även ha ett bindande kontrakt på få se materialet innan det sänds samt då avgöra om de får visa det.

Mvh

Magnus-Chumphae

Nu var det iofs Lilla Aktuellt - inte Uppdrag Granskning eller BRIS :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det sker med skriftliga intervjuer så finns det många här som kan passera som barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Nu var det iofs Lilla Aktuellt - inte Uppdrag Granskning eller BRIS :-)

Vad tror du de gör med ett sådant reportage, de klipper det sedan förbehåller de sig rätten att nyttja det vid andra tillfällen så som de önskar kolla avtalen du går med på på exempelvis Facebook, det är inte så upplyftande att läsa de avtalen tyvärr!

mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Om det sker med skriftliga intervjuer så finns det många här som kan passera som barn.

Någon moderator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon moderator?

Jag ställer gärna upp. En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vad tror du de gör med ett sådant reportage, de klipper det sedan förbehåller de sig rätten att nyttja det vid andra tillfällen så som de önskar kolla avtalen du går med på på exempelvis Facebook, det är inte så upplyftande att läsa de avtalen tyvärr!

mvh

M-C

En anledning till att jag aldrig varit inne på Facebook.

Men jag litar ändå mer på "Lilla Aktuellt" än på FB :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tror du de gör med ett sådant reportage, de klipper det sedan förbehåller de sig rätten att nyttja det vid andra tillfällen så som de önskar kolla avtalen du går med på på exempelvis Facebook, det är inte så upplyftande att läsa de avtalen tyvärr!

mvh

M-C

Nu är ju inte Facebook och Svt riktigt samma sak. Du har rätt att begära få granska reportaget innan som målsman eftersom vi pratar om omyndiga personer. Materialet får inte återanvändas hur som helst heller, det är skillnad på Svt Lilla Aktuellt och Fox news...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

En anledning till att jag aldrig varit inne på Facebook.

Men jag litar ändå mer på "Lilla Aktuellt" än på FB :-)

mvh

Aha...

Min anledning till att jag inte är på Facebook är att jag är rädd att bl "beroende" ... som jag tydligen blir på MPR och Banthai.

:bag::bag::bag:

Ska jag ha ett till ställe att springa till blir det nog ingenting gjort här... :-)

Men känner mig väldigt frestad av alla bekanta som är inne där.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...