Jump to content
IGNORERAD

Utbildning Thaimassage ?


smilet

Recommended Posts

Någon som vet om / var det finns en skola för att utbilda sig i thaimassage (oilmassage, fotmassage)?

Gärna i Korat (Nakhon Ratchasima)

Hur lång är en sådan utbildning ?

Vad kursen kostar ?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Känner inte till Korat men den utbildning som verkar vara mest välrenommerad är den som lärs ut på Wat Phoo i Bangkok.

Mvh

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta om jag säger det men ska man jobba som massör i Thailand så behöver man nog ingen större utbildning :lol:

Har sett många utav bartjejerna som träffat sina farangpojkvänner har gått över till att jobba på sk seriösa massage ställen på bara dagen. Hur många utav massagetjejerna tror ni är utbildade?? Jag gissar på 1 på 1000 kanske??

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest MaiThai

Den mest kända är som Khun Somtam säger, Wat Phoo i Bangkok, men om ni absolut vill gå i Korat så fråga på flera

lokala massage ställen där och hör efter vad dom rekommenderar.

Man kan gå kortare kurser på allt från nån dag, eller nån vecka, beroende på vad skolan erbjuder,

men grund utbildningen ligger nog på ca. två/tre månader.

Kommer inte ihåg vad det kostar, men är det en skola där diplom/intyg delas ut så tror jag att det bör

ligga på ett par/tre tusen baht, och upp för en grundutbildning!

Garanterat dyrare i större städer och troligen är Wat Phoo dyrast av alla.

Up2You skriver att många tjejer börjar på massage salonger efter att dom träffat en Farang och att dom flesta

troligen saknar utbildning.

Dessa tjejer får oftast utbildning av ägarinnan eller andra anställda mot överenskommen ersättning.

Att dom jobbar där helt utan utbildning stämmer inte med min erfarenhet, men många saknar nog ”skolad”

utbildning med diplom eller liknande

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam

Ursäkta om jag säger det men ska man jobba som massör i Thailand så behöver man nog ingen större utbildning :lol:

Har sett många utav bartjejerna som träffat sina farangpojkvänner har gått över till att jobba på sk seriösa massage ställen på bara dagen. Hur många utav massagetjejerna tror ni är utbildade?? Jag gissar på 1 på 1000 kanske??

Jag skulle gissa på betydligt fler än 1 på 1000 som du skriver, direkt löjligt antagande av dig. Om du går in på riktiga massageställen så är det nog ganska många som har någon form av utbildning. Jag går ofta på fotmassage i Bangkok och nästan alla arbetar endast på provision. Sista stället jag var på ligger på Sukhumvit Soi 101/1 precis i hörnet ute mot Sukhumvits huvudgata. Där tar dom 100 baht för en timmes riktigt bra fotmassage och massören får då behålla 50 baht. Sedan behåller de även dricksen, vi brukar ge dem 300 baht för 2 personer. Samtliga som arbetar där har någon form av utbildning och de ger även kroppsmassage. Även om det känns tråkigt att skriva så bör jag kanske påpeka att ni som söker den oseriösa typen av massage behöver inte besvära er med ett besök, blir bara pinsamt för er. Det säger väl sig själv att de flesta som säljer den oseriösa typen av massage inte har någon utbildning inom området.

Gå på riktiga massageställen, det kommer ni att gilla-

Mvh

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...