Jump to content
IGNORERAD

Hur ser det ut i övriga Thailand just NU.


Keithan

Recommended Posts

I svenska medier säger man att bråken i Bangkok nu börjar sprida sig till andra städer.

Vad jag sett och läst i detta och andra forum, så är bråket begränsat till centrala delarna av Bangkok. Andra delar av staden verkar lugna.

Är det så ? Ni som bor där berätta.

Hur ser det ut i andra städer ?

I Cha-Am och Hua Hin har jag inte märkt några tecken på att bråk skulle vara på gång.

Man påstår att det börjat bråkas i Chang Mai. Någon som vet ?

Alltså, lägesrapporter. Inte politiska analyser !!!!!!!

Rapprter om BKK tas i denna tråd: http://www.maipenrai.se/forum/topic/8760-detta-hander-just-nu/page__view__getnewpost__fromsearch__1

Ändrades av Surin P3
Inga rapporter ifrån BKK tack

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    5

  • Isaan Butterfly

    5

  • Baa

    5

  • Posten Berit

    4

Mest aktiva i denna tråd

Här i Surin har vi det lugnt.

Vi ser dock en liten hög med ca 20-30 röda som sitter och predikar varje eftermiddag utanför statshuset.

Link to comment
Dela på andra sajter

I Udon märks ingenting i centrum, eller i förorterna heller för den delen.

Däremot har det varit lite folksamlingar vid cityhall och amphoerkontoret, har inte varit nere på några dagar men i fredags var det rent o snyggt, har inte hört av någon annan att det skett något, hoppas på det.

Kom just på att det är knäpptyst på uppsamlingsplatsen för korteger, kanske pickupperna är på väg till BKK igen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, denna tråd handlar endast om andra provinser, INTE Bangkok.

Diskussioner om vad som händer i Bangkok tas i denna tråd: http://www.maipenrai.se/forum/topic/8760-detta-hander-just-nu/page__view__getnewpost__fromsearch__1

Här strax utanför centrum är det lungt och fint!

Var på shoppingcentret "Fashion Island" idag och det var fullt av shoppare.

De har ett nyöppnat "Nöjesfält" för småbarn och där var det fullt ös, en massa skollediga ungar som hade skoj i hoppborgar osv.

På vår lokala maknad är allt normalt, kanske har den rödsympatiserande tanten som har restaurang, lite färre kunder än vanligt.

Man behöver inte ens lämna Bangkok för att protesterna skall verka avlägsna...

Sorry för lite offtopic :wai:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Här strax utanför centrum är det lungt och fint!

Var på shoppingcentret "Fashion Island" idag och det var fullt av shoppare.

De har ett nyöppnat "Nöjesfält" för småbarn och där var det fullt ös, en massa skollediga ungar som hade skoj i hoppborgar osv.

På vår lokala maknad är allt normalt, kanske har den rödsympatiserande tanten som har restaurang, lite färre kunder än vanligt.

Man behöver inte ens lämna Bangkok för att protesterna skall verka avlägsna...

Sorry för lite offtopic :wai:

MVH Tommy

Tack Tommy :)

Det var faktiskt en av sakerna jag ville "höra". :great:

P3 förlåter dig säkert, annars ska jag "boxing him", som Ma brukar uttrycka det. :lol:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Hem kommen från Ayuttahaya märkt inget som vanligt förutom några pratade om rödingarna i BKK

Lika som vid militärkuppen märkte inget då heller förren man fick sms från Sverige om vad som försegick i Thailand

Mvh.Plätt

Som aldrig varit med om en så varm semester i Thailand +40 dagar inte roligt då

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte sett nat "misstankt" i Buriram eller Satuk...

Var pa fullsatt fotbollsmatch i Buriram i forrgar, dar tankte jag att man kanske skulle kunna se nagot, men ingenting... mest dans och sang tillsammans med motstandarsupportrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

I Rayong är allt lugnt och som vanligt

Högsäsong för frukt och grönt på den stora frukt-marknaden i Taphong (speciellt Durian)

Enda skillnaden är väl att släktingarna tittar mer på nyheterna än vanligt

Syskonen till tjejen är blandat rött, gult och färgblint men det diskuteras inte öppet inom familjen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Da_Ling_Boy

hejsan,

har kommer en statusrapport fran Sichumphu (ca 4 mil fran Chumpae o ca 12 mil fran Khon Kaen)

forutom att det ar hett som i helvetet, kanns som man sitter med feber i bastu, sa verkar det vara totalt lugnt i dessa trakterna. Vad jag forstar sa ar det valdigt manga maniskor fran detta omrade som nu finns i Bangkok, sa det ar nog darfor det ar lugnt har. Jag fosoker fraga folk men inga vill prata speciellt om det... jag forsoker fa fram lite info om Bangkok, om jag kan passera dar vidare till Hua Hin, men ingen vet nagot eller tycker nagot.

ha det

Micke

***************************************************************************

Född Söderkis, Alltid Söderkis, Forca Bajen!

"Det vi inte gör idag slipper vi göra om i morgon"

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Ubon onsdag

Chaos in udon thani, shootings, riots, buildings burning, Army to call curfew!

— Carl Doherty (@Fester_LiveUdon)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hulliganer ur den röda skaran fick efter tappra försök eld på cityhall, enl. hustruns information skall man ha tillåtit brandmännen att släcka.

Centrum är stängt, räddsla för att det ska skita sig. Skolorna evakuerade eleverna för några timmar sedan, oklart om det blir nån skola i morgon.

Pusst.man blir så jä-la trött.

Rapport från Udon

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...